IUI en vergoeding VGZ

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lisa07, Jul 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa07

Lisa07 Nieuw lid

Jul 3, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ben nieuw hier en heb een vraag.
    Misschien kan iemand mij helpen.

Kom in Gent in aanmerking voor een IUI behandeling (vervroegde overgang, AMH van 0,1 in Nederland geen mogelijkheden) maar nu is er onduidelijkheid over de vergoeding.

Op internet vind ik dat VGZ IUI volledig vergoedt vanuit de basisverzekering. Maar via brief en telefoon geeft VGZ aan dat ze 724,83 euro vergoeden per behandeling.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Many thx in advance.

Groetjes,
    Lisa

2. wiessss

wiessss Fanatiek lid

May 1, 2014
    1,588
    123
    63
    Ik heb me ook al eens verdiept in hoe het werkt als je naar belgië gaat.
    Bij ons ( iza) werkt het zo dat je naar je huisarts gaat voor een verwijzing met de vraagstelling second opinion, met de gegevens na je second opninion ga je terug naar je eigen gyn die moet zeggen dat je in belgïë inderdaad beter af ben dan toestemming vragen aan de zorgverzekering en als die toestemming geven dan mag je naar Gent. Maarr.... alles wat de behandeling daar duurder is dan in Nl is voor eigen kosten. Heb overigens wel hele goede verhalen gehoord over Gent.

3. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

Oct 1, 2013
    185
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik weet niet hoe het zit met belgie maar ik heb 7 iui's vergoed gekregen via bewuzt, onderdeel van vgz

Succes met de behandelingen!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    In principe zit IUI in het basispakket en wordt alles vergoedt.

Maar omdat je naar het buitenland gaat, kan het zijn dat ze alleen het Nederlandse tarief vergoeden. Dus als het in Belgie duurder is, moet je dat zelf betalen.
    Ik zou even contact opnemen met VGZ om het goed helder te krijgen.

5. Lisa07

Lisa07 Nieuw lid

Jul 3, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx lieve ladies!

Kreeg inderdaad van VGZ terug dat ze Nederlandse tarief van 738,28 euro vergoeden.

Maar lijkt erop dat behandeling toch duurder is dan dat, zowel in Nederland als in Belgie? Jullie misschien idee hoeveel zo'n behandeling ongeveer in Nederland kost?

Jullie ook succes!!!!

ps; Gent inderdaad top. Kwam na lang wachten bij dr. de Sutter en die vrouw die snapt het echt.

6. Voor zover ik me de rekeningen herinner, kostte een IUI ons tussen de 400 en 500 euro (exclusief medicatie natuurlijk)..

7. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Wat de grootste kostenpost zijn iui en ivf zijn de medicatie. De handeling aanzicht kost niet zoveel zo waren we voor IVF zonder medicatie nog geen 1000 euro kwijt volgens de rekening. Iui is goedkoper dus dat bedrag kan kloppen

Let wel dat je medicatie mee krijgt uit het zkh, want je kunt dat niet meer bij je eigen apotheek halen.

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Check even of ze een contract hebben met het UZGent. Zilveren Kruis heeft dat wel en ik krijg een 100% vergoeding (ICSI)
    Let wel op dat voor de vergoedingen vanuit de BV het eigen risico van toepassing is.

9. Lisa07

Lisa07 Nieuw lid

Jul 3, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx ladies!
    Yep, lijkt erop dat het bedrag wel in de buurt gaat komen.

Nu nog een ander ding:

Ik ben druk bezig geweest met zoeken van plek in Nederland (nabij Gouda) om de tussentijdse echo's en bloed (gent maakt ook gebruik van bloed voor bepaling) te laten doen en lijkt erop dat bloed en echo op 2 verschillende plekken.

Maar wat ik tot nu toe terug heb gekregen van ziekenhuis (Woerden) is dat ik bloed prikken (want mijn z'huis heeft uitslag niet binnen een dag) niet vergoed zou krijgen want geen DBC (diagnose behandel combinatie).

Iemand hier toevallig ervaring mee?

10. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

Oct 1, 2013
    185
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Heb ik geen ervaring mee maar groene hart zh die is groter dan in Woerden of de mc kinderwens in Leiderdorp?

Bij ons was de iui rond de 650 euro

11. sankyra

sankyra Actief lid

May 5, 2011
    377
    1
    18
    Female
    Pesaja
    HeescH
    Ik heb die vraag ook eens gesteld en loop ook bij VGZ

In nederland krijg je IUI gewoon voledig vergoed.

Als je naar duitsland gaat of belgie moet je deels zelf betalen want dat vergoeden ze niet allemaal .

iig veel succes.

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de echo's in het Diaconessehuis laten doen en bloedafname bij SCAL (labaratorium)
    Nergens over gehoord dat het niet vergoed wordt.

Share This Page