1 eierstok leeg

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sparky, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar volgens mij zijn hier veel dames die hun cyclus volgen door echo's.

Ik heb een vraag. Wegens miskramen had ik 3 weken geleden een echo om te kijken of alles schoon was. Gyn vertelde mij dat mijn eidprong geweest was want 1 eierstok was leeg. In de andere eierstok zaten 2 follikels van gelijke grootte. Niet gemeten overigens want daar kwam ik natuurlijk niet voor.

Maar ik kon mijn eisprong niet gehad hebben en mijn temp bevestigde 2 dagen later mijn eisprong. Dus ik heb 2 dagen na de echo mijn eisprong gehad, 3 dagen na de echo steeg mijn temp en bleef hoog.

Nu dus mijn vraag, is het normaal dat 1 eierstok leeg is zo vlak voor de eisprong? En de andere maar 2 follikels bevat?

De reden waarom ik dit vraag is omdat mijn zus van 29 in de overgang zit en ik dus ook verhoogde kans heb. Op de 3e dag van de volgende cyclus krijg ik een echo en moet ik bloedprikken om te kijken of ik ook vervroegd in de overgang ben/kom.

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijkt mij een rare conclusie dat je je eisprong al hebt gehad omdat 1 eierstok leeg is. Als je nu een curpus luteum zou kunnen zien, dan was het een ander verhaal.
    Ik denk dat het waarschijnlijker is dat 1 van die twee andere follikels is gesprongen.

Wat triest al die miskramen. Hoop dat het snel raak mag zijn!

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja dat weet ik wel zeker want ik had toen nog geen eisprong gehad.

Maar ik het normaal dat 1 eierstok geen follikels aangemaakt heeft zo vlak voor de eisprong?

4. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ja was bij mij ook normaal, zelfs met stimulatie. In 1 eierstok 1 follikel en de andere niets.

Ik zie dat je binnenkort al naar de fertiliteits arts mag! Super! Ik hoop dat je snel antwoorden zal krijgen.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja hoor, dat kan prima, 1 eierstok leeg.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De eierstok is niet leeg maar er zijn geen eitjes gegroeid en rijper geworden en dus zichtbaar in die eierstok. De potentiele eitjes zitten er nod wel hoor!

Share This Page