Het 'waarom' verhaal?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly89, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Binnenkort heb ik een 2e afspraak bij een fertiliteitskliniek. Dit is een intake met een psycholoog. Nu gaat zij vrijwel zeker vragen waarom ik kinderen wil, maar wat antwoord je daarop? Want ik heb een grote kinderwens, maar hoe kan ik uitleggen waarom? Vind dat echt lastig te verwoorden..
    Wat zeiden jullie?
    Het gaat om een kinderwens als alleenstaande, dus vandaar dat ik het moet 'verantwoorden'. ;)

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Lastig zeg, zo'n gesprek in het vooruitzicht. Heel veel succes alvast!

Om je compleet te voelen...

Om je leven meer zin te geven...

Omdat je je liefde en zorgzaamheid wilt doorgeven...

Omdat je je dan meer gelukkig voelt...

Omdat..... als ik er nog meer weet, zet ik het hier neer!

Als ze dan maar niet zegt dat je net zo goed een hondje kunt nemen. Psychologen zijn er om te luisteren en niet om te oordelen! De uitkomst van zo'n gesprek is geen toets die je goed of fout kan maken!

Sterkte!

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Alleenstaand of niet, de waarom vraag vind ik idioot. Waarom niet? Omdat je alleen bent? Ja dat is meer uitdaging en pittig, maar aan de andere kant ook makkelijker ;) geen andere mening over opvoeden, tijden, schema's etc.

Maar goed als ze/hij die vraag dan gaat stellen: omdat het een basale menselijke wens is, om jezelf terug te zien in een kind. Om een bijdrage te leveren aan een nieuwe generatie. Om een baby te verzorgen en op te laten groeien tot een evenwichtig en goed mens. Om kennis en liefde over t e brengen. Om een liefde te voelen die werkelijk ongekend en allesoverheersend is. En vooral om je grote wens te vervullen. En dit alles gaat niet weg omdat je alleen bent, de weg ernaar toe is alleen zwaarder.

Heel veel succes! Hopelijk een positieve uitslag!

Deel Deze Pagina