Onze eerste IUI-poging!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by hummeltje5, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Het zit er dan waarschijnlijk toch echt aan te komen komend jaar... onze eerste IUI-poging!

Ik ken helaas nauwelijks mensen in mijn omgeving bij wie het zwanger worden ook niet zo makkelijk lukt (wel via via, dat dan weer wel.. maar daar heb ik niet zoveel aan omdat ik geen gedachten uit kan wisselen zeg maar).
    1 vriendin van mij heeft haar kindje ook via IUI gekregen, vlak voordat ze over moesten stappen op IVF (daar zag zij dan weer erg tegenop).
    Maar voor ons, nu we gewend zijn aan 'simpel' Clomid, is zo'n eerste IUI-poging best wel spannend, omdat we niet goed weten wat ons te wachten staat...

Daarom hoor ik graag hoe het allemaal in z'n werk gaat!

En ook hoor ik graag van mensen die Clomid hebben gehad, in hoeverre zij gemonitord werden...
    Wij werden totaal niet gemonitord, en dat vind ik achteraf gezien toch best een beetje gek! Geen bloedprikken, geen echo's... niks!

2. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij beginnen volgende week ook met IUI traject. Succes!

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Jullie dan ook ontzettend veel succes, Yen!

Jullie 1e kindje ook?

4. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    spannend he! Wij hebben 6 iuis achter de rug en gaan volgend jaar beginnen met ivf!
    Ik heb 3 iuis in mijn eigen cyclus gehad en 3 met chlomid en pregnyl...
    ik slikte van dag 3tot7 chlomid en moest dan op dag 10 komen voor een folikkelmeting. De ene keer was mijn eittje groot genoeg en moest ik gelijk savonds de spuit pregnyl zetten en had ik de volgende dag de iui, de andere keer waren mn eitjes nog niet groot genoeg en moest ik 2 dagen later nog een folikelmeting doen en toen waren de eitjes pas groot genoeg. En de laatste keer had ik 2 eitjes van 18 mm op dag 10 en toen mocht ik savonds de pregnyl zetten en mocht ik 2 dagen later komen voor de inseminatie! Het verschild dus een beetje!
    Op de dag van de inseminatie moesten wij om 10 uur de zaadjes van mijn man inkeveren en had ik om half 12 afspraak met de gyn voor de inseminatie.
    Ik vind zelf de inseminatie (en folikelmeting) niet erg om te doen! Het doet geen pijn, alleen is de eendebek soms een beetje vervelend.... en oja na de inseminatie moest ik even eeen kwartiertje blijven liggen, daarna aankleden en gewoon weer lekker naar huis! Na de inseminatie wel een beetje een borrelig gevoel maar geen pijn!
    Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven
    heel veel succes ermee!

5. PJO1983

PJO1983 Actief lid

Oct 27, 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Wat spannend! Ik lees graag mee. Wij gaan volgende maand beginnen aan IUI (natuurlijk hoop ik dat het deze maand al raak is). 5 jan moet mijn vriend een potje inleveren en 26 jan hebben wij een afspraak voor uitleg en daarna prikinstructie. Ik lees dus graag mee voor ervaringen van anderen omdat ik niet echt weet wat me te wachten staat. Succes en spannend!

6. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd ook voor onze eerste. Ik word denk ik begin volgende week ongesteld, wel spannend allemaal

7. MSI

MSI Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,671
    0
    36
    ZOB
    Ik heb 12 iui's gehad en vond het echt niks voorstellen. Je moet misschien even wennen aan die inwendige echo's maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Ik vind het ook wel raar dat je nooit echo's hebt gehad om te laten checken hoe de medicatie aan slaat. Maar met de iui zal dat wel anders zijn!

Maar hoe het er bij mij ongeveer aan toe ging:
    - op cyclusdag 3 beginnen met puregon spuiten (heb nooit clomid gehad)
    - op cyclusdag 10 komen voor inwendige echo om te kijken hoe het ei groeit.
    - op dag 12 nogmaals om te checken + pregnyl (zorgt ervoor dat ei op juiste moment springt) spuiten omdat iui op dag 14 plaats gaat vinden
    - ongeveer op dag 14 de inseminatie: 9 uur zaad inleveren, uurtje wachten omdat zaad bewerkt moet worden en 10 uur werd het bewerkte zaad ingebracht
    G
    - 10 minuutjes blijven liggen en klaar!

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Goed om te horen/lezen allemaal!!
    En fijn ook om te lezen dat het wel meevalt :) Maar het is meer dat je niet weet wat je te wachten maakt wat het zo 'eng' maakt ;) Je rolt er gewoon in, zonder je te kunnen voorbereiden.. en daar hou ik niet zo van!

Mag ik vragen wat bij jullie de reden is om IUI te krijgen?
    Bij ons doordat ik PCOS heb helaas..

Daardoor eerst 12x Clomid en nu over op IUI dus, maar zijn wel al 3 jaar bezig... zucht! ;)

babytjuh: wel fijn denk dat jij ook (deels) een gewone cyclus hebt? Geen PCOS dus bij jou??
    Je zegt: volgend jaar gaan wij beginnen met IVF.. maar wat doen jullie dit jaar dan nog??

PJO1983: spannend hoor!
    Eerst keer MMM of hebben jullie hiervoor al een ander traject gehad?
    En waarom IUI bij jullie als ik vragen mag?
    Wij hebben over 4 dagen een date met de gyn. Gaan dan bespreken 'wat te doen' en weet nog niet of ik dan bedenktijd nodig heb voor IUI, denk het niet hihi ;)

Yen: je denkt dat je volgende week ongi wordt?? Waarom dan.. je kan toch ook plots zwanger zijn? Of kan dat niet bij jullie...?
    Wanneer krijg jij precies je eerste IUI?

Share This Page