IUI ervaringen gezocht

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vrouwuittwente, Sep 18, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrouwuittwente

Jul 28, 2022
    91
    8
    8
    Female
    Hoi iedereen!

Volgende maand mogen wij beginnen met IUI.
    Dat is onze 30ste ronde om zwanger te raken. Mooi rond getal hopelijk gelijk raak :p

Toen ik een foam echo heb gehad om te kijken of mijn eileiders open waren, zagen ze dat ik veel eicellen op voorraad had.

Kan dit gevolgen hebben voor een iui behandeling?
    Aangezien je dan eicellen gaat stimuleren om te groeien. (medicatie)

Zou het verschrikkelijk vinden als de rondes niet doorgaan omdat er meer dan 2 klaar liggen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Treezebees

Treezebees Actief lid

Mar 4, 2023
    310
    427
    63
    Female
    Hier 6 maal iui gedaan. Altijd in natuurlijke cyclus. Heb ook een goede eicelreserve dus vonden ze het absoluut niet nodig om te stimuleren. Wouden geen risico op meerlingenzwangerschap. Jammer genoeg geen van allen raak. Nadien overgestapt op IVF en blijkbaar waren we geen match want bij IVF gebeurde er niets. Dus 2de ronde icsi met daaruit mijn dochter.

3. Vrouwuittwente

Jul 28, 2022
    91
    8
    8
    Female

Ah oke! ja ze hebben bij ons geen test gedaan of we een match zijn of niet. Moeten we nog achter komen

4. SD90

SD90 Fanatiek lid

Nov 3, 2017
    2,292
    2,489
    113
    Female
    Ik heb een hoog amh en minimale stimulatie zorgde hier quasi altijd voor veel te veel eicellen, helaas meer gecancelde rondes gehad dan iui's die daadwerkelijk doorgegaan zijn. Daarom (en omwille van wat andere redenen) zijn we vrij snel overgestapt naar IVF.

Denk nu wel niet dat dat zo vaak gebeurt, maar hou er toch rekening mee dat het wel kan dat er een ronde geannuleerd moet worden.

5. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

Jun 2, 2018
    892
    1,186
    93
    Female
    Geen ervaring met je specifieke vraag, maar wel met IUI. Wat ik me in jouw geval oprecht afvraag: waarom zouden ze dan meteen willen gaan stimuleren? Zou je niet eerst een aantal keer in eigen/natuurlijke cyclus willen proberen? Als dat niet succesvol is kan stimuleren altijd nog.

Ik ben 2x zwanger geraakt dmv IUI, dochter ronde 5 en nu zoon ronde 4. Omdat ik alleenstaand ben wilden ze op geen enkele manier het risico op een meerling vergroten, dus alles in natuurlijke cyclus gedaan ondanks dat mijn amh (eicelreserve) destijds al niet meer heel denderend was.

6. Vrouwuittwente

Jul 28, 2022
    91
    8
    8
    Female

Ik heb volgende week een telefonische afspraak met uitleg etc, maar als ik op hun website lees krijg je medicatie en injecties. Verder ben ik dus nog ontwetende wat er gaat gebeuren.

Wat fijn dat je toch zwanger bent geraakt van de iui!

Eevie82 likes this.
  7. Vrouwuittwente

Jul 28, 2022
    91
    8
    8
    Female

Denk dat het dan maar afwachten word wat de eerste ronde gaat doen. Overstappen kan altijd inderdaad!

8. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

Jun 2, 2018
    892
    1,186
    93
    Female
    Veel succes, hopelijk is IUI voor jullie succesvol!

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Wij zijn in ronde 2 zwanger geraakt van de iui.
    Eerste ronde hebben we mijn ei gemist, die sprong ergens op dag 7 of 8. 2e ronde was er sprake van 1 eicel, ondanks de injecties. 2e ronde ook 1 eicel en op dag 11 pas iui, dus voor mijn gevoel waren we toen veel te laat.

Wij hebben met de arts besloten liever wat lager qua dosering en 1 ei, dan te hoog starten en een of meerdere rondes moeten overslaan. Het idee was bij ronde 3 de dosering een klein beetje op te hogen, in de hoop 2 eitjes te krijgen. Maar dat was dus niet nodig :D

10. Vrouwuittwente

Jul 28, 2022
    91
    8
    8
    Female
    Fijn om te horen dat het bij de 2de keer gelukt is!

Share This Page