Hallo allemaal, Wij beginnen volgende maand met iui. Ze hebben bij mij niet kunnen vinden wat de oorzaak was van de verminderde vruchtbaarheid. Bij de hsg zagen ze 1 eileider niet dus waarschijnlijk zit die geblokkeerd. Volgens het ziekenhuis verminderd dit mijn kansen niet. Ik vind de injecties heel erg eng en ben bang dat er een x overstimulatie is of iets en dus een maand oversla. Lijkt mij vreselijk. Ik heb het ziekenhuis gevraagd of de eerste ronde zonder hormonen mocht, maar dat mocht niet. Ik vind dit een beetje raar omdat ik meerdere verhalen lees van mensen die iui hebben zonder hormonen. maar goed dus we gaan beginnen met de injecties maar wat ik mij daarbij afvraag hoe zit het. Ga je dan 13 dagen spuiten en daarna de spuit voor eisprong en dan op dag 14 iui? Want ik lees ook dingen dat mensen 7 dagen spuiten en dan op dag 8 iui. Is het dan sneller ofzo? alvast bedankt !!!
Ligt eraan hoe snel alles groeit, ik hoefde vaak maar 4 of 5 dagen te spuiten en dan was t al groot genoeg voor de ovitrelle spuit Je begint ergens tussen dag 3 en dag 5 met spuiten. Dus niet al op dag 1. Je moet eerst een echo hebben om te zien of alles mooi schoon is en die echo heb je ergens tussen dag 3 en dag 5. Pas dan mag je starten met spuiten. Ze moeten er zeker van zijn dat je gewn cyste heb van de vorige ronde en dat je baarmoederslijmvlies mooi dun is En stel je er maar op in dat het ook even zoeken is met de dosis. Ik bleek super snel te reageren dus had uiteindelijk een lage dosis nodig.
Ik vond de injecties om de zelfde reden spannend. Maar dat is me echt 10000% meegevallen. Wij zijn wel laag gestart, zodat we konden opbouwen. De eerste keer hebben we mijn eisprong gemist. Helaas, kan gebeuren. De tweede ronde had ik 1 eitje, dus afgesproken dat we eventueel bij ronde 3 de dosering wat omhoog zouden gooien. Maar dat was niet meer nodig. Niet alle ziekenhuizen maken een uitgangsecho trouwens. Bij ons was het alleen als er aanleiding voor was. Die was er niet, dus ook geen echo gehad. Alleen voor het controleren van de groei van de eitjes.
Tip voor het prikken, neem je tijd en doe het rustig en let goed op de hoek van t prikken. Als ik te snel wou, de hoek verkeerd deed dan was t wel een pijnlijkere ervaring. Maar alsnog viel t enorm mee. Ik ben iig volledig genezen van mijn naaldenfobie Infuus aanleggen? Geen probleem. Vaccinatie? Kom maar op. Ik zweet er niet eens meer van