IUI ervaringen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by CarolaatjeZ, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CarolaatjeZ

May 27, 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij gaan nu voor de 3e IUI en helaas nog niet raak, ik gebruik geen hormonen en het zaad van mijn man is erg goed. Bij mij is ook alles goed volgens onze gynaecoloog.
    Ik merk toch wel dat ik het erg moeilijk vind, de onzekerheid en teleurstelling. Misschien na de 3e IUI een pauze inlassen, even rust.
    Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier ook IUI gehad bij onbegrepen verminderd vruchtbaar. Ik spoot wel hormonen, maar dat was omdat ik zelf een onregelmatige cyclus had. Verder waren alle onderzoeken goed. Na 21 maanden zelf proberen met IUI begonnen.
    De derde keer was het raak!:) dus IUI bleek voor ons toch het laatste zetje wat nodig was.

Hopelijk geldt dat ook voor jullie! Een pauze nemen is nooit verkeerd. Het hele traject vreet energie.

3. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier net gisteren de tweede IUI gehad, icm puregon en pregnyl. Nu dus weer in de wacht weken. Hiervoor 12 cyclussen puregon en pregnyl zonder IUI, zonder resultaat. Nu hopen dat IUI het voor ons gaat zijn.
    wij lassen na de 3e IUI ook een pauze in, mede vanwege vakantie tegen die tijd. Maar hopelijk gaat dat niet meer nodig zijn ;)

Datzelfde hoop ik voor jou! Veel succes met alles en hopelijk over een paar weken een positieve test in handen!

@Flora01, jij blijft een beetje mijn voorbeeld wat dat betreft :)

4. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

Oct 1, 2013
    185
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Wat wil je weten na 7 iui's ben ik een soort van ervaringsdeskundige .. Wil je niet onmoedige hoor zit ook nog in forum met meide die tegelijk met mij starte met iui en daar zijn er heel wat zwanger van geworden .. Dus de kans is er en daarom doen ze het ook!
    Ik heb de eerste 3 keren alleen pregnyl gebruikt omdat het ook zou kunnen helpen bij innesteling..
    Ga je evt volgende pogingen wel starten met hormonen.. ?
    En een pauze!! Doen wat goed voelt het is niet niets allemaal.. En ik snap dat je denkt van dat het zonde is maar de rust die je er voor terug krijgt is ook wat waard.. (Niet zoveel als een kindje maar toch) doen waar jullie je goed bij voelen .. En dat kindje komt wel is het niet deze maand dan misschien de volgende of na de pauze..

Maar na 7 x kan ik de behandeling dromen helaas het onze grootste droom niet opgeleverd!

5. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Ik heb nu al 10 IUIs gehad en ook een IVF behandeling maar zonder resultaat. De arts begrijpt ook niet waarom het zo lang duurt... Misschien mijn leeftijd (35) maar dat hoeft het ook niet te zijn. We houden moed. Ik hoop dat het nu na de HSG wel raak is.. nog 10 dagen wachten en dan weten we het

6. Saralyn

Saralyn Nieuw lid

Jul 14, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    vorige week woensdag hebben wij de eerste iui behandeling gehad. Heel spannend dus. Nog 9 dagen wachten... Alles bij elkaar is het me erg meegevallen. Gebruikte 75 eh Gonol per dag ongeveer een week lang en net voor de inseminatie pregnyl, maar bijna geen last gehad van bijwerkingen/stemmingswisselingen. Ook qua planning was het goed te regelen. Ik hoefde geen een keer vrij te vragen op mijn werk wat ik ook prettig vond. Ik had geen zin om het tegen iedereen te vertellen.

Er waren 2 mooie follikels, maar de kwaliteit van het sperma was minder dan hoe het eerder was. 10 miljoen zaadcellen en maar 38% progressief na wassing. Een vcm waarde van 2,2. wat eigenlijk boven de 10 moet zitten. Maar volgens de verpleegkundige zegt deze waarde niet zoveel, vooral niet voor inseminatie. Ze had eerder een stel gehad met een lager vcm en deze waren toch zwanger geraakt.

De kans is klein dus we willen ook niet teveel verwachting hebben om erge teleurstelling te voorkomen, maar ongemerkt...
    Ik let erg om mijn lichaam. Het wachten en de onzekerheid is wel heel lastig!!

7. Victoire

Victoire Bekend lid

Mar 29, 2014
    603
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Carola,

Hoe moeilijk is het om geduld te blijven houden, heh? Ik weet er helaas ook alles van...Voor mijn eerste kindje heb ik 5 jaar geduld moeten opbrengen, waarvan de laatste 3 in de mmm. Uiteindelijk, na vanalles en nog wat geprobeerd te hebben, weer een stapje verder gezet en IUI met Puregon en Pregnyl (ik heb PCOS, een cyclus-stoornis). Pas bij de 5e IUI was het raak. Ik had de moed al bijna opgegeven.

Nu zijn wij in juni begonnen voor een tweede kindje. Dit keer direct met IUI, omdat we nu wisten dat het voor ons een goede behandeling zou zijn. En tegen onze verwachtingen in (wij erwachten een langdurig traject) was het gelijk de 1e behandeling raak! Zo kan het dus ook?!

Samen in een fertiliteitstraject zijn is gewoon zwaar. Je wordt enorm op de proef gesteld, samen, maar ook individueel. Het is soms moeilijk dicht bij elkaar te blijven als alles zo technisch geregeld wordt. Teleurstellingen verwerken en onzekerheid ervaren over je toekomst zijn pittige zaken. Ik heb destijds diverse vormen van hulp gezocht. Een poosje bij een haptonoom gelopen. Maar ook met een levenscoach gesproken. Alleen en een paar keer samen met mijn lief. Vaak zijn er bij je behandelaar allerlei folders te vinden van mensen in de buurt die je kunnen begeleiden of is er zelfs interne begeleiding aanwezig. Als je overweegt om te stoppen, is het duidelijk dat het voor jou op dit moment een beetje te veel wordt. Logisch ook, het is geen kattepis. Het is verstandig om een beetje hulp te zoeken. Een vertrouwenspersoon, bij wie je met al je verhalen, vragen, onzekerheid, emoties terecht kunt zonder oordeel en volstrekt privé. De stress die je ervaart is niet bevorderlijk is voor jouw welzijn, dus het is goed om er actief wat mee te doen! Je zult zien, het maakt alles wat minder dof en je zult er van groeien als persoon!

Ik wens je heel veel geduld en sterkte toe. Voor je het weet is het zover en heb jij ook twee strepen op die test!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij ons was het in 2010 bij de 6e (en dus laatste) IUI poging raak. Wij hadden alle papieren en weet ik wat al in huis voor IVF, maar dat bleek niet nodig. Wel heb ik clomid gebruikt ivm onregelmatige cyclus.

En ik ben nu zwanger van de 2e en deze keer spontaan!! Het heeft wel bijna een jaar geduurd, maar dat maakt niet uit. We hebben het samen al over IUI gehad, maar het bleek niet nodig.

Maar goed, de ene ervaring is de andere niet en de ene vrouw is de andere niet. Dus mijn ervaring zegt helemaal niks over hoe het bij een ander zal gaan ;)

9. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Waarom krijg je geen hormonen?
    Bij ons was ook alles goed, maar ik kreeg toch meteen Chlomid en Pregnyl.

Ik zat er tijdens de tweede IUI behandeling echt helemaal doorheen en wilde daarna ook een pauze, maar toen was het raak!

Een pauze is misschien net wat je nodig hebt, succes in ieder geval en ik duim dat je snel een positieve test in handen hebt!

10. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    hoi meiden,

mag ik me hier ook bij aansluiten?

ik heb gister (14 juli) me iui gehad, het probleem ligt bij manlief helaas. geen goede zwemmers en kwaliteit ook slecht. wij hebben dan gister de 6e iui gehad, alle 6 de keren ook met hormonen en pregnyl. met net geen miljoen zaadcellen, het hoogste wat hij ooit gehad heeft na bewerking is 3,2 miljoen, dat was vorig jaar in het AMC, daarvan ook zwanger geraakt, maar helaas na 10 weken mis gegaan. ik ben achter elkaar door gegaan en moet zeggen dat ik daar ook geen moeite mee heb, maar dat is per persoon verschillend, ik vind t juist elke keer verschrikkelijk als ik moet wachten op plek of wat dan ook.

wij zijn inmiddels dit jaar bijna 3 jaar bezig en tot op heden helaas nog niks. ik wil ook van alles proberen, maar eigenlijk nog niet gedaan.

wel heb ik gister meerdere websites en pagina's bezicht waaruit blijkt dat wanneer mannen foliumzuur, nouja de vitaal zwanger zeg maar, van kruidvat of andere merken( met alle vitamines zoals foliumzuur, zink en ijzer enzo) gebruiken de kwaliteit en hoeveelheid van het sperma ook beter wordt, dus hij is daar vandaag aan begonnen, ben toch wel benieuwd, al heb ik liever over 2 weken dat ik mag zeggen dat ik ook zwanger ben, toch heb ik wel gevraagd of hij er nu mee wilt beginnen zodat er misschien duidelijkheid is bij de volgende IUI.

11. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Hoi meid, wat wordt je geduld op de proef gesteld, he! Bij ons was het in de tweede ronde raak. Ik gebruikte wel hormonen terwijl mijn cyclus prima was. Alleen niets om de eisprong op te wekken. Dat deden we met ovulatietesten. De eerste keer testte ik een keer per dag en toen voelde ik mijn eisprong de nacht voor de IUI. Mislukt dus. De tweede keer testte ik twee keer per dag en ving mijn ei 's avonds al. De volgende dag om 12.00 uur IUI en om 16.00 eisprong. En toen was het raak.

Daarbij gebruikte ik de tweede keer ook Utrogestan.

Hoe spot jij je eisprong? Weet je zeker dat je qua timing goed zit?

12. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @Junior 1, dat wordt via de echo's in het zh allemaal in de gaten gehouden, mijn eitje was 18/19 mm, dat is wat ze willen ook.
    had ook mn ei gevoeld, zaterdag avond half 8 de pregnyl om de esprong op te wekken, dan maandag half 12 de iui, zaterdag ochtend om half 8 voelde ik een flinke pijn aan mn linker eierstok, waar ook t grootte eitje zat en rond 12/kwart over 12 was die pijn weg. dus eitje gesprongen.

Share This Page