Wie is er wel eens jaloers op vrouwen die heel makkelijk zwanger worden? Terwijl jij maar steeds teleurgesteld wordt
Jaloers? STIK JALOERS! Verschrikkelijk Het doet zo'n pijn als iemand in je omgeving zwanger is terwijl je al heel lang probeert en wacht. Het is niet eerlijk. Ik vind het nog meer steken als mensen inderdaad heel makkelijk zwanger worden.. ''oh, ja niet helemaal gepland maar ach'' of ''Ja meteen raak! goed gedaan he?!'' NEE:x haha Mijn zus was direct zwanger toen wij al een hele tijd bezig waren. Ze gaat binnenkort voor de tweede.. auw. Gisteren via fb te horen gekregen dat mijn jongere nichtje zwanger is.. auw.
Ikke !!.. ik kan er vooral niet tegen als ik van die onvolwassen tienermoedertjes op straat zie lopen achter een kinderwagen van een jaar of 15, 16. .. Dan denk ik meteen waarom hun wel en ik niet ? Of vrouwen die door de pil heen zwanger worden, of meteen na het stoppen van anticonceptie meteen de maand daarop zwanger zijn. En laatst nog op tv iemand die paar keer zwanger was geworden en het " weg " had laten halen paar keer, omdat ze er simpel weg nog niet klaar voor was. Maar ze wil wel heel graag moeder worden ooit, dat is haar wens.. Grrrrrr... Als ik een zwangere vrouw zie.. probeer ik ook snel de andere kant op te kijken. Doet gewoon heel erg veel pijn, ik probeer dan te denken dat je niet weet wat voor verhaal erachter zit. Wie weet is het ookwel een zwangere vrouw die in de mmm heeft gezeten Iig is het heeel herkenbaar.. en we moeten ons er niet voor schamen het zijn immers onze gevoelens. We gunnen iedereen het geluk.. maar je gunt het altijd jezelf het meest ! En zeker als we al zoveel teleurstellingen moeten doorstaan.
Dat is niet meer dan logisch. Je gunt het jezelf toch het meest. Ik hoop dat het voor jullie allemaal snel mag lukken, succes!
Nou idd 't steekt doet zeer.....m'n schoonzus heeft nu een kleintje en 't is zo'n beetje hey enige waar schoonma over kan praten.....maja een nichtje laat dan weer helemaal niks weten over d'r zwangerschap....ook dat steekt eigenlijk is niks goed bij mij op het ogenblik.....lang leve de hormonen........
Ben niet echt super jaloers. Maar ik las hier op Zp wel een verhaal dat een meisje haar vriend in feb 2013 had ontmoet en in April 2014 zwanger is geraakt toen ze net een maand een huis hadden. (gepland) Wel heftig. Ik ben in feb 2013 gestopt met de pil. En nu nog steeds met lege handen, terwijl we al 10 jaar samen zijn. Alles voor elkaar hebben.. Tja that's life.
Ik blijf een jaloezie voelen voor de meiden die ik ontmoet heb in deze MMM en met lege handen staan. Het is bij ons niet vanzelf gegaan maar hebben veel geluk gehad. Vanmorgen in het ziekenhuis zie ik van dat enorme aso-volk zitten wat dan zwanger is. Ik kan er woedend en giftig om worden. Waarom deze debielen wel en de meiden die alles voor elkaar hebben - op het kindje na - niet. Ik denk niet dat het ooit weggaat....
Hier ongeveer hetzelfde verhaal, ging niet vanzelf (gingen twee jaar en drie miskramen over), maar uiteindelijk na een "kleine" ingreep in eerste "IUI" gelukt, veel geluk gehad al bij al dus. Maar ook ik blijf inderdaad ook een beetje met dat gevoel zitten. Jaloezie is nog steeds aanwezig, kan het niet hebben dat het bij anderen vanzelf gaat, kan het niet hebben dat anderen zorgeloos zwanger zijn (denk nog steeds dat baby zomaar gaat verdwijnen ), kan die tienermoeders niet zien en heb het nog steeds erg moeilijk met zwangere buikjes (alhoewel ik ondertussen zelf een buikje kweek) en baby's... Vind het stiekem wel jammer dat mijn ervaringen mij zo getekend hebben en dat ik niet zomaar blij kan zijn voor een ander, maar zo is het nu eenmaal... Ik begrijp jullie jaloezie dus heel goed! Hopelijk mogen jullie snel het geluk van zwanger zijn leren kennen! Ik duim alvast mee!
Ja, ik kan echt heel jaloers zijn. Vooral omdat we het nu zelf goed voor elkaar hebben op de manier dat we een huisje hebben, ons huwelijk goed is, mijn man een vast contract heeft enz.. en als ik dan zie dat kinderen ongewenst of ongepland zijn of geboren worden in een gezin waar eigenlijk helemaal geen basis is.. dat steekt wel even. Zoals iemand op FB die net gescheiden was en een nieuwe relatie kreeg, meteen zwanger was. Hoe wéét je nou dat dat goed blijft gaan? En maar klagen over d'r zwangerschap! En ik hou m'n hart vast bij iedereen die nog maar een verloving aankondigt of laat doorschemeren dat ze het gaan proberen, want ik weet dat ze ons voor gaan zijn. Dat klinkt trouwens echt kinderachtig, maar damn it; waarom werkt het nou niet op volgorde? :x (Nog maar niet te spreken over de opmerking dat onze tijd wel komt. Bij voorkeur van iemand die de eerste ronde zwanger raakt.) Dus ja, herkenbaar
Verschrikkelijk jaloers. Ik ben gewoon een beetje verbitterd aan het worden daarom. Een schoonzusje die per ongeluk zwanger is geraakt waar nu alle aandacht naar toe gaat van mijn ouders. Aan mij vragen ze niet eens meer hoe het gaat. Dat neem ik ze erg kwalijk. En op veel anderen zwangeren. Pff zo oneerlijk.
Ik hoop voor je dat ze van jou niet verwachten dat je blij voor ze bent ShallY, dat is ook altijd zoiets vervelends. Dat de hele wereld al blij is om hun zwangerschap en ze dat min of meer ook van jou eisen terwijl jij dit doormaakt.
Niet jaloers, gun iedereen van harte een spontane, goede zwangerschap en een gezond kindje, en zeker niet de ellende van de MMM. Maar ervaar wel zo nu en dan een confrontatie met mijn eigen verdriet en teleurstelling, als er weer een zwangerschap bekend wordt of een kindje geboren wordt. Dan heb ik echt even tijd nodig dat weer een plekje te geven. Heel veel sterkte allemaal meiden!
Hoi ik snap je helemaal....je bent op de wereld gezet als vrouw om kindjes te maken,en als het bij de een zoooo makkelijk gaat!het is gewoon niet eerlijk!pas geleden nog een discussie gehad met mijn moeder...ze plaatste een opmerking van 2 kindjes is ideaal...natuurlijk dacht ik maar dan moet het wel lukken hè!!bij mij was het ook niet vanzelfsprekend! Ik ben uiteindelijk door icsi zwanger geworden..17weken nu....het doet zo een pijn als het niet lukt!!overal zie je kindjes!op de tv,op straat,vrienden,familie,mijn schoonzus was bijv zwanger en ze konden elkaar maar 3 maanden!!het is bijna een ziekte........maar geef de hoop niet op,blijf positief,en accepteer het jaloerse gevoel!!het is normaal,mijn moeder snapt het niet!,!!ze zegt waar maak je je druk om!het is toch gelukt?jaja het is en blijft een gevoelig en kwetsend punt...gelukkig hebben we hier het forum waar je veel steun uit kan halen,want wij weten immers hoe het voelt!!succes en ik duim voor je!!
Helemaal mee eens! Ik heb het geluk gehad dat de medische molen in ons voordeel was, maar daarvoor was ik zo jaloers en dan vooral op vrouwen die "per ongeluk" zwanger raakten. Ik kan me nog steeds niet echt voorstellen dat iemand zomaar zwanger wordt. Misschien omdat ik weet hoe moeilijk het kan gaan. En nu gun ik het dames die al zoveel tegenslagen hebben gehad zo erg... maarja van een gunfactor wordt je helaas niet zwanger
Heel jaloers was ik. Vooral op mensen die overal hard riepen dat ze gingen stoppen met de pil, terwijl wij al tijden bezig waren, en waarbij het dan ook nog eens snel lukte.
Ik herken t heel erg.. Zeker toen we net in de mm zaten. Pfff. Uiteindelijk 4 jaar geduurd voor we een kindje hadden.
zeker weten, is niks geks aan denk ik! ik gun t iedereen maar wil zelf ook enorm graag en vind het gewoon niet eerlijk. Vooral mensen die t eigenlijk nog niet eens willen! En ook lijkt het alsof echt IEDEREEN om me heen zwanger wordt... zoo frustrerend!