Zwanger na HSG ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by fitty, Jul 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Ik heb van een paar mensen gehoord die al tijdje proberen om zwanger te worden en na een HSG zwanger zijn geworden... Onze arts zei ook dat er dan meer kans was door het " spoelen" van de baarmoeder en eileiders. Zijn er hier mensen die goede (of minder goede) ervaringen hebben na HSG ?

2. Ann30

Ann30 Lid

Jan 22, 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas geen succes verhaal hier. Vier maanden geleden heb ik een HSG onderzoek gehad. Ik moet zeggen dat ik het niet erg prettig vond. De eendebek inbrengen is niet erg, maar die katheter inbrengen deed erg veel pijn, gelukkig duurde dat maar kort. Het doorspuiten geeft een beetje buikpijn, maar is niet heel pijnlijk, gewoon beetje menstruatie gevoel en het is leuk om te zien op het scherm dat je eileiders verschijnen.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    HSG zelf vond ik vreselijk (!!!). Het werd ons afgeraden om die ronde te proberen zwanger te raken omdat er niet genoeg bekend is over de mogelijke risico's van de gebruikte röntgenstralen op het in ontwikkeling zijnde eitje. Maar de rond daarna was ik zwanger! (Helaas miskraam).
    De verhoogde kans op zwangerschap na HSG schijnt tot 6 maanden na het onderzoek te zijn.

4. Expatje

Expatje Actief lid

Dec 9, 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de hsg vreselijk (en ik kan wat hebben) maar wel 2 maanden later zwanger :)

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik ken e meiden die na een HSG direct zwanger waren. Het kan toeval zijn maar toch.

Zelf ben ik van plan om in september, na mijn vakantie een HSG te laten doen. Ik mocht zelf kiezen wel of niet. Heb het heel lang uitgesteld maar ik wil mezelf niet de schuld geven dat ik er niet alles aan gedaan heb.

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

Jun 14, 2014
    1,104
    83
    48
    Hier eind april HSG gehad en afgelopen weekend positief getest!!

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hier niet zo'n positief verhaal. Ik ben pas ruim een jaar na de HSG zwanger geworden.

HSG zelf vond ik ook geen pretje, maar het duurt gelukkig maar even. Met goede pijnstillers van te voren, vond ik het redelijk te doen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier een HSG gehad na de derde IUI (inmiddels alweer heel lang geleden). Het onderzoek zelf viel me mee. We zijn er helaas niet zwanger door geworden.

9. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Ik heb de HSG al achter de rug en vond deze wel mee vallen. Ik hoop nu op goed resultaat na IUI :)

10. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Jippie :) Je hebt inmiddels een dochter , hoe ben je dan zwanger geworden ? Alle hoop en advies is welkom :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    We hebben tien keer IUI gedaan, daarmee is het helaas niet gelukt. Wel drie keer een vroege miskraam gehad. Het HSG-onderzoek hebben we na de derde IUI-behandeling gehad.

Na de IUI's zijn we overgestapt op IVF. Toen bleek dat er geen bevruchting optreedt. Daarna doorgegaan met ICSI en toen was het meteen raak. Dat is onze meid geworden, inmiddels alweer zes jaar oud. In totaal zijn we vijf bezig geweest voor een eerste kindje.

We hadden graag een tweede kindje gewild. Toen onze meid tien maanden oud was, zijn we opnieuw met ICSI begonnen. Wonder boven wonder weer meteen raak, maar dat is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna nog een cryo-tp en een volledige ICSI gehad. Tijdens die ICSI ontdekte ik een knobbeltje in mijn borst, wat foute boel bleek te zijn. Per direct moesten we stoppen met zwanger worden, helaas ben ik nog steeds aan het strijden tegen de borstkanker. Een tweede kindje mag helaas niet meer, omdat het teveel risico's voor mijn gezondheid oplevert. Dus we zijn intens dankbaar dat we onze meid hebben mogen krijgen voordat ik ziek werd.

Succes met alles, ik duim voor je!

12. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik vond de HSG zelf niet heel erg pijnlijk, fijn ook niet maar de krampen erna vond ik vele malen erger, pfffff!

ik heb in mei de HSG gehad en in november dmv IUI zwanger geraakt.

Share This Page