1e IVF, dag 8, 2 follikels boven 10 mm. Teleurgesteld. Komt dit nog goed?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Buurvrouw31, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    #1 Buurvrouw31, 12 feb 2016
    Laatst bewerkt: 12 feb 2016
    De titel zegt het al. Heb 7 dagen Gonal F (200 ie) en Decapeptyl gespoten, nadat ik 3 maanden Lucrin heb gebruikt. Rechts vanmorgen 2 follikels 11 mm, en 3 echte kleintjes. Links 2 kleintjes onder 10 mm, maar linker eierstok en follikels met moeite zichtbaar (was ook bij uitgangsecho zo) Ik ben super down. Heb bloed moeten prikken en vanmiddag gehoord dat ik met 200 ie Gonal f door moet gaan en maandag terugkomen. Iemand een vergelijkbare ervaring waarbij de kleine follikels toch nog meekwamen?? Of heb ik waarschijnlijk pech? De echoscopiste gaf wel aan dat na lucrin (ben endometriose patient) het iets later op gang kan komen met de groei.

Mijn verwachting was te hoog. Bij iui had ik met clomid laagste dosering al overstimulatie dus had verwacht dat ik nu een mooie score zou gaan halen. Snap het niet.

BEdankt voor jullie reacties!!

2. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Zeker je kan je er echt over verbazen hoe snel de kleintjes kunnen gaan groeien
    Hopelijk trekken ze bij jou ook nog bij

Zet hem op!

3. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Sas27 dank je wel voor je positieve reactie. Ik hoop echt dat dat het geval is. Alleen dan nog zal het geen topscore zijn qua aantal. Ik ben wel wat verbaasd dat ik mijn dosering gonal f niet naar 225 ie moet verhogen. Dat is de hoogste dosering in mijn zh en verpleegkundige gaf aan dat dat niet zou helpen want meer follikels worden het toch niet. Dat begrijp ik maar het bevordert de groei wel toch? Ik vraag me achteraf wel af waarom ik dan vanmorgen bloed moest prikken.

Bij de intake zei de arts dat tussen 5 en 10 follikels het streven is maar als ik even google dan kom ik allerlei verhalen tegen van mensen die tussen de 10 en 20 of meer follikels hebben en dan valt het aantal van mij nog eens extra tegen..

4. Zevenentwintig

2 dec 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die kleintjes kunnen echt een spurt nemen.
    Ik had maandag 6 kleintjes waarvan er woensdag 4 ruim groter dan 10 waren.

Moet je zondag weer terug?
    Succes!

5. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dat is een opsteker Zevenentwintig, goed te lezen. Wat fijn voor je dat er 4 zijn doorgegroeid! Had jij na 1 week stimuleren 6 kleintjes? En toen ook al wel grotere?
    Ik moet maandag weer terugkomen.
    Jij ook veel succes!

Deel Deze Pagina