Hoi! Na 2 jaar proberen en allebei kerngezond verklaard begonnen met Iui. 3/11 inseminatie gehad. Heb totaal 12x puregon gespoten en 3 echo's gehad. Er zat 1 goede follikel. Zondagavond 1/11 pregnyl shot voor de eisprong gehad. Tijdens de inseminatiedag onwijs stress.. Er is in ons ziekenhuis maar 1 lab en deze bleek dubbel geboekt.. Gelukkig opgelost.. Ik vond het vreemd dat er niet meer werd gecontroleerd of mijn ei al dan niet gesprongen is. Ik heb dit wel gevraagd maar de gyn zei dat dat niet nodig was omdat ze het met de pregnyl echt wel goed timen.. Nu hebben we het zaterdagavond voor de inseminatie nog wel gedaan voor de zekerheid maar na afgelopen dinsdag niet meer. Ik heb namelijk erg last van veel afscheiding na de behandeling. Testten ze bij andere dames wel voor de zekerheid hoe het met het eitje gesteld was op de dag van de inseminatie? En nog een vraag; aangezien ik "maar 1" eitje had na hormonen zou het zo kunnen zijn dat mijn eitjes er wel zitten maar niet goed genoeg groeien om te sprongen? Iemand ervaring daarmee? De gyn zei dat dat idd zou kunnen, maar hij kende mijn dossier niet.. Overigens heb ik in twee weken tijd drie verschillende artsen gehad..erg vervelend.. Verder nog ervaringen?
Hoi,ik ben geen ervaringdeskundige. Ook net begonnen met iui met hormonen. Helaas hier waarschijnlijk eisprong gemist. Had vrijdag 1 van 17 en een van 12. Vandaag terug gekomen 1 van 15,6 en ander is weg, aan het bloed te zien dat er al een eisprong heeft plaats gevonden maar wist ze niet zeker. Dus morgen weer bloedprikken. Heb ook elke keer iemand anders. Hoop dat het bij jullie wel is gelukt!
Hi meis spannend jullie eerste iui. Wij zitten in de 4e ronde iui en bij ons kunnen ze ook niks vinden wat een rede zou kunnen zijn waarom het niet zou lukken. ik heb gonal f gespoten waarvan 2x met ovu trillen voor de eisprong. Door alle echo's en bloedprikken kunnen ze het helemaal timen zodat een extra echo niet nodig is. Dus maak je daar niet druk om trouwens super vervelend van de dubbele afspraak. geeft zeker stress. De 1e keer had ik ook erge afscheiding maar dit kan oa komen door je eisprong. Dit komt mee uit je schede. maak je daar ook geen zorgen over. Als het zand van je vriend goed is kan je t makkelijk een avond van te voren nog doen maar snap dat je daarna geen zin er in hebt. heb ik ook niet hoor. Succes ermee hoop dat het lukt bij jullie!! Oja over je eitje het kan dat er meer zitten maar als ze te klein zijn springen ze toch niet. Misschien mag je meer hormonen spuiten om meer eitjes te krijgen?
@rijswijkse, balen zeg.. Bij mij was t volgens de gyn echt helemaal tip top, de hele groei, de timing en t zaad.. Maar begrijp dus dat dat soms ook helemaal anders gaat.. Heb je verder wel altijd een regelmatige cyclus? @harlene : bij mij hebben ze geen bloed geprikt..? En dat van die hormonen; dat ga ik zeker vragen als t niet gelukt is.. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 2,5 week wacht met testen.. Zit nu op 1 week..:
Huh wat raar. in je bloed kunnen ze zien of je hormoonproductie hoog genoeg zijn en daar aan kunnen ze je eisprong aan zien komen. zou dat zeker ook vragen. echo is niet genoeg toch. en omdat bij jullie alles okee is lijkt t mij de bedoeling, net als bij mij, om de kansen te vergroten door meer eitjes te hebben. Maar misschien heb je het helemaal niet nodig en lukt t deze keer!!
Ook ik heb elke keer maar 1 eitje. Ik spuit Fostimon 75IE en Pregnyl voor de eisprong. Ik hoef geen bloed te prikken en ook ik krijg geen echo voor het insemineren..... Ik heb het met de tweede IUI behandeling wel besproken dat ik ervan baalde dat ik steeds maar 1 eitje had. Maar volgens mijn gyn was dat juist goed want een meerling zwangerschap zou vaak tot complicaties leiden.... dus mocht niet meer hormonen :-/ Ik ben nu bezig met IUI nummer 4 en ik ben er mega relax onder en ik zie het wel ik vertrouw op de artsen ze zullen vast weten wat ze doen. En als ik zelf alles steeds controleer en bereken word ik sowieso helemaal gek. Ik heb overigens ook steeds een andere arts voor echo's en dergelijke dit is me van te voren verteld. Ik heb 1 behandelend arts waar ik terecht kan met mijn vragen en als zij kan dan plannen ze me bij haar in. Maar dit komt vaak niet zo uit het is natuurlijk afhankelijk van mijn cyclus. En als er 10 vrouwen gelijk lopen met de cyclus zal het niet te doen zijn voor de arts. Heel veel succes in elk geval ik hoop dat het snel raak is!
Dat bloedprikken hebben ze wel tijdens de onderzoeken een x gedaan.. Om te zien of ik voldoende LH hormoon aanmaak.. Maar verder dus nooit meer.. Zal het zeker vragen.. Alhoewel ik idd hoop dat het niet nodig is.. Ik heb sinds gisteren met vlagen zere borsten.. Alsof ze beurs zijn en schraal rondom m'n tepels.. Maar dat is niet continu.. Ik zit nu 7 dagen na de inseminatie en herken dit gevoel totaal niet.. Pfff.. Zo spannend!!
Ik heb in totaal nu bij elkaar al 9 iui gehad met 1 x een succes verhaal. Vandaag bruinverlies gehad van iui 6 nog 1 ronde over dan krijgen we verder met ivf ben met de 1e 4 jaar bezig geweest en voor de 2de nu alweer een jaar.
Jeetje.. Dat klinkt heftig als je zolang bezig bent.. Maar je zit dus ook op t wachtbankje! Ik heb nu precies een week na de inseminatie pijn in mijn borsten.. Met name Savonds.. Is eergisteren al begonnen.. Het is een pijn die ik nooit eerder heb gevoeld, dat geeft hoop, alhoewel ik er ook zenuwachtig van wordt.. Hoop=vrees voor teleurstelling na ruim 2 jaar...
Is dit je eerste poging met Pregnyl Linnik? Zoja, dan komen je pijnlijke borsten zeer waarschijnlijk daarvan. Pregnyl is een zwangerschaps hormoon, 5000 of 10.000. Dit zorgt voor allerlei typische zwangerschapsklachten waardoor je het eigenlijk helemaal niet meer weet waar je aan toe bent! Zonder pregnyl had ik nooit last van mijn borsten en met pregnyl bijna elke keer. Maar wanneer het begint dat verschilt ook weer per keer. De ene keer direct na de eisprong, een andere keer na 3 dagen (deze ronde), weer een andere keer pas na een week en weer een andere keer pas na 10 dagen! En vorige ronde ineens helemaal niets! Helaas is het nog geen enkele ronde raak geweest
Ik zal een wat ervaringen delen. Maar Let op meiden ieders lijf is anders. Elke maand voel ik me zwanger door de ovetrille zere borsten ochtend misselijkheid hoofdpijn stemmingswisselingen veel plassen en soms vet haar. De keer dat ik zwanger was ( met pregnyl en puragon) dacht ik op de dag zelf jammer de regels komen. Ik had zo een buikpijn en lag met een kruik en teleurstelling's tranen op de bank ik ging stuk van de pijn en dacht dat ik vreselijk ongesteld ging worden maar er kwam maar niks.Toen was ik zwanger 😃 had toen vreselijk slecht haar vet en futloos en pukkeltjes wat ik normaal nooit heb. Nu heb ik 6 rondes gonal f gebruikt nog steeds zonder resultaat 😔 Ik hou me niet meer vast aan hoe me lijf doet en de symptomen het kan namelijk goed van de hormonen zijn waardoor ik mezelf keer op keer valse hoop geef. En die keer dat het wel gelukt was leken de symptomen er dus totaal niet op 😉 elke maand kan het alle kanten op het wachten is killing ik weet het hoop doet een mens leven😃 alleen de teleurstellingen schoppen je telkens weer keihard onderuit.
Ik had bij de eerste zwangerschap 1e keer 2 eitjes die keer erop 3 eitjes en de keer dat ik zwanger was 1 eitje 😊
Eerste poging idd. 12 x puregon 50eh en voor de eisprong pregnyl, weet eigenlijk niet hoeveel.. Ik heb verder echt geen enkele verschijnselen.. Dus ik gooi t maar op de pregnyl dan.. Nog een week wachten.. Hoe vaak mag jij nog? Ik heb in eerste instantie nog 5 keer..
Dit wordt onze laatste keer iui vrijdag krijg ik de uitgangs echo. 1 december krijgen we gesprek voor de ivf 😔 Weet je wat meer het meeste verdriet doet en ik snap het als jullie dat ook denken want van jullie kan ik het begrijpen maar dat mensen hebben joh wat maakt het uit dat het niet lukt je hebt er toch al 1. Dan denk ik echt jij kan makkelijk lullen jullie "nemen" een kind stoppen met de pil en bam zwanger ze snappen niet dat wij meiden (waar het moeilijk bij lukt) ook een wens kunnen hebben voor 2 kindjes. ik heb al zo veel nare dingen naar me hoofd gekregen. Wat horen jullie vaak wat echt verdriet doet?
Bij mij is t vaak erg pijnlijk als mensen zeggen; wanneer begin jij nou eens? We hebben het namelijk vrijwel niemand verteld.. En mijn beste vriendin die er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig was en voor wie kinderen ook zeker geen must was krijgt zomaar even een twee eiige tweeling.. Dat gun ik haar met heel m'n hart maar de jaloezie doet bijna letterlijk pijn.. Wij hebben nog geen kindje en als je er nog helemaal geen hebt is het inderdaad zo dat je denkt; jij hebt er tenminste al een.. Maar dat neemt niet weg dat een tweede net zo wenselijk en welkom is.. En het verdriet dat het niet lukt is dan net zo groot lijkt me..Dus opmerkingen van mensen die zonder moeite kids produceren zijn meer dan ongepast..
Mensen vergeten ook vaak dat we over onze 1e ruim 4 jaar gedaan hebben. De artsen noemen het zelfs een lucky shot. Ik heb al zoooooo veel k*t opmerkingen gehad en die van jou is ook heel bekend. Zo hatelijk 😢 of deze dan. Je bent al behoorlijk op leeftijd zou je niet eens kinderen nemen? ik krijg nu ook vaak te horen " ik vind dat als je zo veel moeite moet doen voor een kind de natuur gewoon jullie lot bepaald heeft dat dit zo moet zijn jullie 3 en niet meer" dat krijg je dan te horen van iemand die al zwanger wordt als ze er naar kijkt. Of deze dan " is dit niet een beetje een gebed zonder end nog een kind?" Ik dacht voor heen ook dat ik nog geen kindje had en kwam iemand op het forum tegen ( zo een zeikerd als ik 😉 wat jank je joh je hebt er 1 dus waar heb je het over. Maar nu snap ik het ook wel weer dat ook als een 2de niet lukt de teleurstelling net zo groot is enige is wel dat ik me er bij neer zal gaan leggen en kan leggen omdat we een kindje hebben. Maar voor jullie is het zo heftig en moeilijk ik weet precies wat jullie voelen. Ik kan wel zeggen hoop dat het bij jullie ook lukken gaat maar ook dit hoor je heel vaak of ik gun het jullie zo. Is allemaal lief maar daar komen geen kindjes van helaas 😔 Ik heb niet alles terug gelezen maar hoe lang zijn jullie nu allemaal bezig? En hoe vaak/lang met hulp voor een 1ste wonder of misschien voor een 2de? Als iedereen voor een 1e gaat zal ik me terug trekken van dit forum 😘 het is al pijnlijk genoeg dat het niet lukken wil en dan heb je nog zo een muts als mij hier zit je dan echt niet op te wachten. Al hoewel ik jullie gevoelens heel goed ken 😙
Ik vind niet dat je je hoeft terug te trekken omdat je al een kleintje hebt Maar als ik heel eerlijk ben dan vind ik het erger voor vrouwen die geen moeder zijn en die in de allesverlammende angst zitten of ze ooit wel mama genoemd worden. Maar natuurlijk is het voor jou ook heftig, want wat ik lees (en dus niet zelf kan ervaren, en dat maakt dit lastig) is dat een wens voor een tweede net zo sterk kan zijn voor de eerste. Maar ik hoop dat als er bij ons ooit een eerste mag komen en de tweede lukt niet dat ik het ook positief kan zien. Dat ik wel een eerste heb mogen krijgen, dat ik wel mama ben. Maar het liefst wil je natuurlijk dat je gewoon net zoals ieder ander zelf kunt bepalen hoeveel kinderen je het liefste zou krijgen. En ik neem aan dat jij wel een soort geruststelling hebt. Want je bent mama, het kan dus wel Of zie jij dit anders?
Wij zijn ook bezig voor de eerste.. We hebben het in onze omgeving alleen niet verteld, zelfs niet aan onze ouders.. Met name omdat ik er niet een "nog groter ding van wil maken dan het nu al is.." Je krijgt dan elke maand vragen of t us gelukt en vermoedelijk ook van die adviezen als; "je moet er niet zoveel mee bezig zijn.." Daar heb ik dus nog minder trek in dan wat ik nu ook steeds te horen krijg.. Zelfs wildvreemden (klanten van m'n werk BV) vragen ; waarom heb jij nog geen kinderen? Nou meneer; omdat dat niet zomaar voor iedereen weggelegd is..! Dat zeg je natuurlijk niet, maar soms zou ik dat echt heel graag doen.. Ik kan me precies in de reactie van catmommy vinden.. Omdat ik nog maar in iui ronde 1 zit heb ik daarentegen nog wel hoop.. Maar anderzijds is de onzekerheid bijna verlammend.. Het leven staat stil.. Alsof je niet verder kan.. Ik heb nu zoveel hoofdstukken gehad en wil graag een nieuw boek openen...
Nee je hebt het precies goed verwoord. Ik leef enorm met jullie mee weet als geen ander hoe jullie je voelen met de druk en spanning erbij of het überhaupt ooit zal lukken. En omdat ik zag ervaring met iui dacht ik misschien kan ik voor jullie veel vragen beantwoorden omdat ik er al een hele boel gehad heb daarom kwam ik hier eventjes kijken. Als jullie vragen hebben vraag ze alsjeblieft ik hoop dat ik jullie een beetje kan helpen. En je verwoord het zo mooi tis en blijft gewoon zwaar *&@^#&@ dat wij meiden dit allemaal moeten doorstaan. Dus even voor de duidelijkheid ik kom hier voor jullie 😘 om ervaringen te delen en niet omdat ik mezelf "zielig" vind omdat het weer niet lukt 😘😘😘 want helaas zijn er zulke meiden bij waar ik me toen ook zo aan dood kon ergeren dat ik dacht mens wat jank je toch.
Hoi! Wij zijn deze maand ook gestart met de eerste IUI-behandeling. Ik moest Clomid slikken en Ovitrelle spuiten. Op de dag van de inseminatie heb ik een echo gehad, zodat ze konden kijken of mijn eisprong al geweest was. Ik had namelijk de avond daarvoor enorme buikpijn en was bang mijn eisprong al geweest was. Tijdens de echo werd duidelijk dat het niet geval is en dat er 3 follikels op springen stonden. Ze gaf wel aan dat de inseminatie ook was doorgegeven als ze al gesprongen waren, omdat je eicel 12 uur bevrucht kan worden. Ik zit nu helaas op het wachtbankje, maar ik denk niet dat de behandeling is aangesloten. Mijn afscheiding wordt namelijk al minder. Ik hoop dat je gerust gesteld bent en dat behandeling wel aanslaat