IVF oude partner, nu nieuwe partner

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Macan1, Nov 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Macan1

Macan1 Lid

Nov 25, 2015
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met een soort gelijk verhaal dat ik ga delen.
    Ik heb sinds een tijdje een nieuwe vriend. Hij is na een relatie van 15 jaar uit elkaar met zijn ex vrouw. Ze waren op het laatste van deze relatie in een traject van IVF bezig. Ze hadden 1 poging gehad. Zijn zaad is van verminderde kwaliteit waardoor ze in het IVF traject terecht kwamen. Hij wil nog steeds heel erg graag vader worden, als het mag lukken ooit. Ik heb zelf al 1 zoontje uit een vorige relatie, bij mij ging het zwanger worden toen in de 2e maand.
    Is het nu al zeker dat wij ook ooit het traject samen in zullen gaan, of zijn er ook 'nieuwe 'stellen die het met een nieuwe partner zelf lukt, of met IUI misschien? Ik denk dat voor IUI zijn zaad te slecht is, anders hadden ze dat voor de IVF mogen proberen toch?
    Bestaat het, dat zijn ex vrouw en hem samen ook geen goede match konden zijn, ook geestelijk, en dat het met een nieuwe vrouw misschien wel lukt zelf of blijft het een feit dat het gewoon niet kan door zijn zaadkwaliteit.

Bedankt voor het lezen alvast.

2. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Had zijn ex-vrouw ook vruchtbaarheidsproblemen of niet? Als het probleem enkel bij hem lag, dan veronderstel ik dat dit bij jou hetzelfde zal zijn.

Verder zijn er nog andere aspecten die spelen bij vruchtbaarheid: leeftijd, gezonde levensstijl, al dan niet roken,...

Ik zou samen eens langsgaan bij gyn / fertiliteitsarts

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier sluit ik me bij aan. Hoor je het van de deskundige.

Hoe oud ben je zelf? Heb je al haast?

Overigens: soms lukt het wel met een andere partner, zelfs spontaan. Ik ken een vrouw die door haar man verlaten is omdat zij geen kinderen kon krijgen. Medische molen, alles geprobeerd. Het lag bewezen aan haar. Met haar nieuwe man is zij toen spontaan zwanger geraakt. Echt, een wonder zeiden de artsen. Ze
    moesten maar niet rekenen op nog meer. En daarna is ze nog een keer spontaan zwanger geraakt, met een heel normaal leeftijdsverschil tussen de kinderen! Dus hoe dat kan? Geen idee.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Er moet zeker een match zijn tussen een zaad-en een eicel. Sommige stellen worden niet zwanger, ondanks dat alles medisch gezien goed lijkt te zijn. Er spelen zoveel factoren mee, die niet allemaal bekend of te beïnvloeden zijn door de medische wereld. Zwanger worden is niet puur een kwestie van een zaadcel en een eicel op het juiste moment bij elkaar brengen. Een zaadcel moet in de eicel kunnen komen, de kernen moeten kunnen samensmelten, er moet bevruchting optreden, de cellen moeten kunnen gaan delen. Dan heb je de innesteling nog, enz. Allemaal onderdelen waarbij het fout kan gaan.

Het kan dus zijn dat jullie wel zwanger kunnen worden, dat bij jullie de match er wel is. Als de zaadkwaliteit erg slecht is, heb je daar waarschijnlijk wel hulp bij nodig. Spontaan zwanger worden is mogelijk met een slechte zaadkwaliteit, maar de kans is wel heel erg klein.

5. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Alles hangt af van hoe slecht het zaad is.

Ik denk dat ze jullie gaan aanraden eerst zo te proberen. Dan IUI en dan IVF. Maar zoals ik al zei, hangt af hoe slecht het zaad is.

Beste wat je kan doen is gewoon even zaad laten checken, en dan kunnen jullie zelf beslissen of jullie de natuur eerst z'n gang willen laten gaan of direct het traject instappen.

Succes alvast. Het is best pittig.
    Hier na 8x OI - 5x IUI en 1x ICSI een zoontje. Maar bij ons lag het probleem bij beide.

6. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Ik ben zelf in een vorige relatie een aantal jaar bezig geweest voor ons eerste kindje bij ons beide niets gevonden maar voor we aan IUI konden beginnen ging de relatie uit..... Ik dacht nu in mijn huidige relatie dat het wel vlot zou lukken en dat het in de vorige relatie aan de stress enz lag (het ging niet zo goed op het laatst). Maar helaas nu in de wachtweken van IUI 4 en bijna anderhalf jaar alweer verder en nog steeds alles goed bij mij en mijn vriend.

Als je vriend mindere kwaliteit zaad heeft zou ik niet al te lang wachten het zal er dan niet beter op worden...En inderdaad als het slecht is sla je het stapje IUI over en ga je direct door naar IVF.....

7. Macan1

Macan1 Lid

Nov 25, 2015
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik ben 27, hij 33. Zijn ex had geen problemen.
    Ik heb voor zover ik weet geen problemen, alleen een baarmoeder afwijking, maar die heeft nog geen rol gespeeld in het zwanger worden. Kan het zijn dat het zaad met de jaren ook nog nóg slechter wordt? Hij heeft wel wat ingevroren weet ik. Hij heeft er toen alles aan gedaan qua levensstijl in ieder geval.

8. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Kwaliteit sperma neemt na 35ste aanzienlijk af - Dokterdokter.nl

Ik heb een linkje voor hierboven. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Maar ik weet niet beter dat het ook terug loopt en als het al minder is zou ik er niet gerust op zijn. Maar ik ben wel ongeduldig van aard :)

Misschien heb je iets aan de link.

Share This Page