Hey meiden, Wij hebben vorige week onze eerste IVF behandeling gehad en helaas is er geen bevruchting ontstaan door het kwaliteit van het zaad... Nu heb ik ergens gelezen dat acupunctuur kan werken om het zaadkwaliteit te verbeteren. Hebben jullie hier ervaring mee? Mijn man is inmiddels zover dat ie er alles aan wil doen, dus ook dit... Zelf zit ik er ook aan te denken maar weet zelf niet zo goed of ik er wel of niet in geloof. Alvast bedankt voor jullie reacties.
geen ervaring met accupunctuur, wel weet ik dat zink goed is voor het zaad. Mijn mans kwaliteit werd hierdoor enorm veel door verbeterd. Ook is mijn man veel afgevallen en dat heeft ook invloed gehad.
Vind het heel wat dat jouw man dat wilt proberen! Ik heb vanmiddag mijn eerste afspraak met de acupuncturist gemaakt en die mw zei dat ze mijn man ook wilde helpen zijn zaadkwaliteit te verbeteren dmv acupunctuur. Dus eigenlijk dat we samen zouden gaan, maar hij wilde er niks van weten! Na een hevige discussie heb ik 'm nu zo ver dat ie zich er iig in gaat verdIepen... Ik ben best een beetje geirriteerd. We moeten dit traject in en ik moet de meeste dingen ondergaan omdat hij verminderd vruchtbaar is en ik snap wel dat ie daar zelf ook niet om gevraagd heeft, maar het lijkt af en toe wel alsof het hem niks interesseert! Hij wil heel graag een kindje, maar hij moet er vooral niet teveel voor doen (of laten!) Lijkt mij juist dat je alles moet proberen om dit te bespoedigen! Helemaal als je verzekering het nota bene vergoedt. Er zijn veel studies geweest en onderzoeken gedaan. Google het maar eens. Volgens mij zijn dit wetenschappelijke onderzoeken dus weet niet of het een kwestie is van of je erin gelooft. Zelfs als het straks zou mislukken wil ik kunnen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om het te laten slagen.. Zink slikt mijn man wel en dit heeft idd bijgedragen aan de kwaliteit van zijn zaad.
Thnx meiden voor jullie reactie. Dat zeg je precies goed RooDje, het is zijn "schuld" (hou niet zoveel van dat woord maar goed) dus mogen ze er ook wel wat voor doen. We hebben al vele discussies gehad over het alcoholgebruik. Nu drinkt hij helemaal niet veel, uitzonderingen daargelaten, maar nu we zo ver zitten in de mmm vind ik gewoon dat hij er ook alles aan moet doen. Voor deze IVF wilde hij niks van acupunctuur weten maar nu wil hij wel. Ik zal in ieder geval even zink halen straks. Ik wil mezelf of mijn man inderdaad nooit gaan verwijten dat dat we iets hadden kunnen doen, wat we niet gedaan hebben. Hopelijk zijn er hier nog mannen die er al ervaring mee hebben?!
Ik zou nooit zeggen dat het zijn schuld is. Maar het is een feit dat hij verminderd vruchtbaar is en nogmaals ik weet dat hij daar niet om gevraagd heeft, maar lijkt me een goede reden om alles te proberen wat binnen je mogelijkheden ligt. Baat het niet dan schaadt het niet!
Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste acupunctuurbehandeling gehad ter begeleiding van de IVF/ICSI. Ik vond het zeer ontspannend en prettig, maar heb op 1 plek (links van mijn navel) nu nog altijd een kleine blauwe plek zitten. Weet iemand of dat normaal is? Er zaten meerdere naaldjes in mijn buik, maar alleen deze heeft een plekje achter gelaten. Als dit een voorbode is op het hormonen spuiten dan ben ik strks bont en blauw!
Hoi RooDje, Ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt maar nog steeds erg geïnteresseerd. Ik kan je dus niks vertellen over het blauwe plekje van de acupunctuur maar ik moest voor de IVF 4 weken elke dag hormonen spuiten en ook ik had af en toe een blauw plekje terwijl het elke keer dezelfde naalden zijn. Wel is het volgens mij zo, hoe dichter bij je navel, hoe sneller de kans op een blauw plekje. Bij mij tenminste wel. Wanneer ga je beginnen met de IVF? Spannend. Ik heb volgende week weer een afspraak met de gyn wat we nu verder gaan doen, ook spannend. Succes...
Ik heb inmiddels begrepen van een dame op een ander topic dat een blauw plekje normaal is. Ik ben sinds vorige week aan de pil en moet doorslikken tot 6 Juni. Vanaf 30 mei begin ik met het spuiten van de Lucrin en als alles voorspoedig verloopt dan is 28 Juni de punctie. Ik kan me voorstellen dat het een grote teleurstelling voor je was toen er geen bevruchting plaatsgevonden had bij de vorige behandeling. Wanneer begin jij weer? Wat hebben de artsen eigenlijk voorgesteld nu dat je opnieuw het traject in moet? Ik bedoel, zijn ze wel positief over een volgende poging?
Wat klinkt dat allemaal nog ver weg he?! Spannend! Ik hoop voor je dat het nu wel lukt... Ja, het was zeker een hele grote teleurstelling. We wisten dat het zaad niet optimaal was maar zo slecht. We hebben woensdag weer een afspraak en dan zullen we eens horen wat ze te zeggen hebben. Ik ben erg benieuwd... Ik verwacht eigenlijk dat we ICSI gaan doen en dan zullen we de volgende ronde weer beginnen. Dat zal dan over een week of 8 zijn denk ik. Maar goed, misschien hebben ze in het z'huis wel hele andere ideeen...
Zo ver weg vind ik het niet klinken! Eind vd maand gaat de eerste spuit Lucrin er al in. Da's best al rap naar mijn idee. Misschien komt het omdat de maand Mei voor ons al behoorlijk volgepland zit met van alles, dus dan gaat de tijd snel voorbij! Ik heb hele goede hoop. Ik ben 1x "spontaan" zwanger geraakt, dus ik heb het idee dat dit net het kleine zetje is dat we nodig hebben. Ik blijf positief! Ik hoop voor jullie dat het nu ook mag lukken met ICSI. Mijn vriend heeft inmiddels aangegeven dat hij ook acupunctuur wil gaan doen.