wat gaan ze doen bij 1e afspraak?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cyntje78, Jul 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo allemaal!

11 augustus ga ik voor het eerst naar de gyn. ivm verdenking endometriose. Nu ben ik vergeten te vragen wat ze allemaal gaan doen dan... natuurlijk een gesprek, en vragen stellen betreffende mijn klachten. En dan? Naar huis? Nieuwe afspraak voor onderzoeken? Of zou ik misschien al een inwendig (echo) onderzoek krijgen? Is natuurlijk wel handig om te weten... dan kan ik me daar op kleden, scheren ;) en wassen vlak voor de afspraak.

Iemand ervaring hiermee?

Liefs Cyntje78

2. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    kijk eens bij begin medische molen in 2009, leuke club en vooral de eerste pagina's veel antwoorden op je vragen.

excuses voor mijn korte antwoord maar ik moet zo naar de gyn.

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Vaak krijg je een hele waslijst aan vragen over je medische verleden en dat van je man.
    Dan krijg jij een echo, misschien moet je zelfs bloedprikken, en waarschijnlijk moet je man ook zaad inleveren.

Ik vond het een beetje een anti climax, zo'n eerste afspraak bij de gyn... je leeft er zo naar toe, maar in 20 minuten sta je weer buiten :$

Misschien van de gyn al een diagnose doen, misschien moet ie eerst de resultaten van wat onderzoeken (bloedprikken enzo) afwachten. Vaak kom je een poosje later terug voor de uitslagen en dan bespreek je wat er verder gaat gebeuren.

succes!

4. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    Meestal heb je eerst een intake gesprek (tenminste bij ons wel). De gynaecoloog geeft wel aan wanneer hij een inwendig onderzoek doet. Ik wist dit ook niet dus ik was eigenlijk wel op een inwendig onderzoek voorbereid.... succes!!

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik kreeg wel meteen bij de 1e afspraak een inwendige echo. En inderdaad bloed prikken, een hele vragenlijst die we moesten beantwoorden, de fertiliteitsarts stelde zelf de vragen, en mannetje kreeg een potje mee. En er werd een vervolgafspraak gemaakt voor de uitslagen.

Succes alvast!

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik kreeg eerst ook een aantal vragen. Vervolgens kreeg ik een inwendige echo en wilde ze direct een uitstrijkje maken.
    Alleen omdat ik ongesteld was ging dat niet, dus dat hebben ze opgeschoven. En ik moest bloedprikken (maar dat kwam omdat ik op dag 4 van mijn cyclus zat, en dat kon alleen dag 1 tm 4 gedaan worden, anders zou dat ook een maand opschuiven).

Mijn vriend kreeg weer een aanvraag mee voor een 2e zaadonderzoek.

Veel succes!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij een vragenlijst een een inwendige echo.
    Dit laatste had ik niet gedacht en toen ze het zei (echo) dacht ik nog aan zo'n ding op je buik met gel en zo.
    Vroeg een beetje onzeker of ook onderbroek uit moest.
    'Ja' zegt ze 'want het wordt een inwenige echo...'

Vast een beetje blond van mij...

8. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik kreeg ook allemaal vragen en het kan zijn dat je ook een echo krijgt.

ik heb dan geen endometriose

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank jullie wel voor de antwoorden!
    Ik zorg dus maar dat ik extra fris en fruitig ben ;) voor de zekerheid. Gelukkig heb ik al 2 x een inwendig onderzoek gehad wegens mijn miskraam in maart. Een uitstrijkje daarintegen vindt ik verschrikkelijk. Die heb ik vorig jaar gehad omdat ik toen 30 was geworden en dat vond ik zeer pijnlijk. Tjezus die eendenbek!

Mijn mannetje gaat mee, want we hebben dan vakantie (vakantieuitje hahaha!)

Ik zal eens kijken bij het eerder genoemde clubje hier.

Groetjes Cyntje78

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ohhh... by the way.... 11 aug zit ik op dag 25 van de 29-34 dagen. Kunnen ze dan bij een evt. zwangerschap (jaja... altijd optimistisch blijven he) veranderingen aan mijn bm slijmvlies zien? Of is die zowiezo dik aan het eind van de cyclus?

Groetjes Cyntje78

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hoi cyntje

spannend ja