IUI, hoeveel eitjes maximaal

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ieoor, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Dames ik heb een vraagje.

Ik krijg morgen mijn 1e IUI. De fertiliteitsarts twijfelde of het door kon gaan omdat er 4 eitjes zitten. 3 grote die zeker mee gaan doen, en 1 kleinere van 14 mm. Normaal streven ze naar 2 of 3 eitjes in ons ZK.
    Na overleg met de gyn mag de IUI toch doorgaan morgen. Ik heb direct in het ZK de Pregnyl spuit gekregen, zodat het 4e eitje niet mee gaat springen

Hebben jullie ook wel eens een IUI gehad met zoveel eitjes? Of lopen we nu een te groot risico op (in theorie dan) een 3 ling?

Ik hoop dat jullie me wat gerust kunnen stellen.

bedankt alvast,

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn 1e poging IUI ging niet door omdat ik 4 dominante folikels had. Bij 2 of 3 was het wel doorgegaan, of als er 1 van die 4 wat kleiner was dan was het ok doorgegaan, maar waren helaas 4 joekels.

Ik maak me zelf niet zo druk om meerlingen, ik heb zoiets van als je al zo lang probeert en slechte zwemmers hebt zou het wel erg toevallig zijn als alle eitjes worden bevrucht.

Wij mochten van de arts ook niet klussen, maar hebben we wel gewoon gedaan.

Succes met de IUI!

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons doen ze het maximaal 2 grote eitjes. Vorige maand had ik er 3 en is daarom afgebroken.

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Maximaal 3 eitjes, anders word het OF IVF of afbreken

5. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik geloof ook max. 2 grote, ik had er 5 dus dat ging niet door.
    Spannend wel hoor 3.
    Als de arts er geen risico in ziet zal het wel goed zitten denk ik, ze zijn er erg voorzichtig mee.

Succes.

6. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    In ons zh insemineren ze maar met max. 2 eitjes. Dus als je meerdere op springen staande follikels hebt, prikken ze de overige gewoon lek, zodat er dus max. 2 overblijven. Zo gaat er nooit een poging verloren, dat vinden ze zonde van de poging.

7. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Drie (grote) was bij ons ook het maximum. Toen ik alleen nog Clomid en echo's kreeg (de maanden voorafgaand aan de iui's), en thuis verder moest klussen, waren 2 eitjes het maximum. Dat vond ik wel raar, want je zou zeggen dat de kans dan alleen maar kleiner was.

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    De IUI is gewoon doorgegaan vandaag. Met 3 eitjes.

Ik vond het super spannend, maar het viel reuze mee. De eendebek heeft me wat pijn gedaan, maar de inseminatie zelf daar heb ik niks van gevoeld. Nu heb ik wel wat napijn in mijn buik, een soort krampen. Dezelfde pijn als die ik na mijn HSG had. Nou ja, gaat vast wel weer over.

En nu wachten.....
    Het voelt alleen al raar dat we vandaag, voor het eerst, écht een behandeling hebben gehad.

Deel Deze Pagina