Hallo, Wij hebben net afgelopen maandag te horen gekregen na de 2e ronde MMM dat er bij mijn vriend helemaal geen zaadcellen gevonden zijn! Complete shock uiteraard, aangezien we ervan uit gingen dat het wel bij mij zou liggen aangezien mijn menstruatie ook erg onregelmatig en lang van duur is.. Maar bij mij bleek alles (tot zover) goed, op die lange ong na natuurlijk en ik heb een late eisprong (ong dag 26 van een cyclus van 31dgn) We zijn dus enorm geschrokken van dit bericht... Volg week moeten we nu dus door naar de uroloog en hij moet opnieuw sperma inleveren voor controle. Wie heeft dit nog meer mee gemaakt, want naar ons idee komt dit (bijna) nooit voor?! En wie kan ons dan verder vertellen over eventuele behandelingen bij de uroloog? Liefs..
Ik heb geen ervaring maar wilde je heel veel sterkte wensen. Op zo'n uitslag zit je natuurlijk niet te wachten! Veel succes met alles!
meis er zijn nog 2 topics hierover. helaas zitten mijn man en ik met hetzelfde probleem. het is een hele klap om te verwerken dat weet ik. wil je veel sterkte wensen en kom snel eens bij het andere topic kijken: geen enkele zaadcel gevonden
Ik heb ons topic een schopje omhoog gegeven, dan kan je hem makkelijker vinden. Er zijn (helaas) meer dames die zich ook in deze situatie bevinden. Wij ook. Maar even in het kort wat er nu gaat gebeuren: je vriend zal minimaal nog een keer zn zaad moeten inleveren. Ook zal hij bloed moeten prikken en een lichamelijk onderzoek krijgen (dan voelen ze aan zn ballen) Hij kan een echo krijgen, maar dat doen ze niet altijd. Wordt er bij de 2e zaadtest weer helemaal niks gevonden, dan blijft er helaas alleen Mesa/Pesa of Tese over. En als daar dan ook niets uit komt, dan ben je aangewezen op KID of adoptie (of kinderloos blijven) Heel veel sterkte met dit alles. Je hele wereld staat op zn kop nu. Schrijf maar lekker van je af in het topic. Iedereen daar weet waar je doorheen gaat. Ook voor je vriend veel sterkte!
Bedankt voor jullie reacties en ja, zal nu zo snel even kijken bij die andere topic! Ik ben nog niet helemaal wegwijs in deze site hoor, dus sorry dat ik dit nog niet gezien had ! Ik ben ook nog niet helemaal op de hoogte van alle afkortingen en zal me daar ook eens in verdiepen; wat bijvoorbeeld een KID inhoudt en dergelijke..... Kom er al steeds meer in (natuurlijk doormiddel van een wat minder goede reden...), zoals MMM, IVF, IUI etc.. maar vele blijven me nog onbekend.. Mijn vriend en ik zijn al op de hoogte van dat we opnieuw sperma onderzoek moeten doen en verder weten we nu nog niks... Echt, ik zou blij zijn als ik duidelijkheid krijg.. Wat is dat ontzettend slopend! En vooral als je op je werk niet de ruimte krijgt om het een plekje te geven............... Blij dat ik hier mijn ei kwijt kan (lekkere woordspeling ook als ik het nu zo terug lees....) En het kan delen met jullie en informatie kan krijgen over dit traject... Jullie ook veel sterkte en geluk!