Hier nog steeds wachten op ongi, hoop dat het snel komt! (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen) Wie heeft nog meer fostimon gespoten? moet ook pregnyl een dag voor de iui.. Voor alle zwangere trouwens nog proficiat!!!
ANITA!!!! CONGRATS GIRL! Wat echt leuk voor je! Helemaal blij voor je! ahhhh Ik heb al een paar dagen niks geplaatst op de forum, gewoon een paar dagen voor mezelf genomen (down days), maar nu voel ik me goed en klaar voor de eerste IUI. We gaan naar de gyn op dins om te zien wanneer alles mag gebeuren. Iemand had gevraagd waarom ik naar NL ben gekomen.... voor de liefde tuurlijk hehe Mijn man is NLer en heeft in NL een vast contract... dus ik moest de zon van California achter laten haha maar goed, NL bevalt me goed hoor! FF afwachten voor alles, ik duim voor iedereen die zo kan testen! Anita geniet van alles! Bree
Ik had voor deze IUI dus twee follikels aan de goede kant. De kant waar ik wél een eileider heb. We noemden ze hier thuis al gekscherend 'Fliekkel en Fliekkelientje'. [niet al te serieuze modus AAN] Nu wilde ik net een eitje bakken voor mijn man en mezelf. Beide eieren die ik kapot sla, hadden een dubbele dooier! Whoehoew!!! Een voorteken! Ik weet het zeker; dit wordt een tweeling! [niet al te serieuze modus UIT]
Hoi hoi allemaal, Ik ga mijn 1e poging IUI ook starten in 2011, echter ben ik nog bezig met het geertgen om donorzaad te bestellen in Denemarken. Na 2 weken aangehouden te hebben heb ik het overdrachts cryosemenformulier ontvangen het valt niet mee kan ik je zeggen, veel gecodeerde formuliertjes die je moet invulen.... Wie heeft hier meer ervaring mee? Wat mij ook opvalt is dat je bij de kliniek er alles zelf uit moet trekken qua info....ze willen los van dat commercieel traject staan. Echter zonder dat formulier mag/kan je weer niks? Please wie weet er meer zou ik zeggen want voor de rest is de kliniek prima, afgezien dat het traject beknopter kan, maar zeer behulpzaam zijn ze wel.... Groetjes Mona2
@mona: welkom! Helaas over donorzaad en de hele administratieve boterham weet ik niks. Ik heb clomid 50mg. Het stomme is dat er met clomid toch slechts 1 eicel groot genoeg wordt om te springen. Vorige cyclus waren er nog stuk of 4 andere, maar die zijn gestopt met groeien rond 11mm. Ik heb een natuurlijke cyclus van 30 dagen ongeveer, en steeds een eisprong (dit dus zonder medicatie). Dan vind ik het oerstom dat ik, gewoon voor IUI te mógen doen, aan de clomid moet. Had dit dan gezorgd voor 2 eicellen die sprongen, ja, maar dit heeft echt geen meerwaarde. En dan al die fysische ongemakken erbij.. en de vergrote kans op cystes (heb ik half jaar geleden al eens gehad trouwens en wil dit niet opnieuw, want mocht daardoor 1 maand aan de pil om die weg te krijgen). Niet echt gezond en in mijn geval overbodig. Bij mij spoot de thuisverpleegster de pregnyl ook heel langzaam, een minuut lang of zo. Zo prikt of brandt dat minder, zei ze. Hier in de weken vóór de eisprong.. die weken zijn nog vervelender dan de wachtweken na het ei. Er is geen ei, je hoeft niet te fanatseren over hetgeen je in je buik voelt, je hoeft niet te hopen, je hoeft niet te klussen, gewoon niks. Wachten. En heb van nature al geen geduld.
Zo, wat een verhaal, hopelijk heb je ca 5 februari een posi test in handen! Idd, ook mijn ervaring, je moet soms wel je mond open trekken in het ziekenhuis en soms beetje zeuren om iets gedaan te krijgen. Het is dan ook geen kleine zaak waar we voor bezig zijn!
Zo is dat meis! Heel leuk dat we zo hier weer verder kunnen He bah, balen zeg dat je ongi niet doorzet, pfff. Hoop voor je dat het snel komt!
Hoe oud ben je als ik vragen mag Bree? Ooh, mooi verhaal, de liefde die je naar NL bracht! Ik ben dol op USA en het liefst vertrek ik gister voorgoed naar Californie maar krijg helaas mijn man niet mee. Ik heb daar familie wonen en zou er graag heen gaan. Nou ja, dan maar x vakantie USA doen. Heb ooit een maand door West Coast gereisd, in 1 woord: fantastisch!! Die down days hebben we allemaal wel hoor, niets om je voor te verontschuldigen! Hoort er gewoon bij of we willen of niet. Fijn dat je je nu weer beter voelt en hopelijk kunnen jullie snel aan de IUI beginnen!
hoi meiden, lees ook even mee in dit toppic (en kletsen uiteraard) heb nog 1 iui dit jaar!!! Vorige week nl de 5e gehad..... Het berichtje van Ineke deed me goed, het kan natuurlijk nog! Maar heb niet te veel hoop meer...
Heb je dat niet besproken, het gebruik van Clomid? Als het niet nodig is..? Is toch raar dat je het dan wel moet nemen?! Ik heb ook een goede eisprong en hoef geen Clomid te nemen, het ligt dan ook aan zaad van man maar goed, sommigen moeten dan toch Clomid nemen voor de IUI, ik begrijp dat niet.. Tja, eigenlijk is de hele cyclus wachten, wachten, wachten en dat iedere maand weer....