@Jaira: als ik het goed begrijp, doe je dus IUI in eigen cyclus, vanwege het zaad van je man? Toen ik bij de fertiliteitsarts kwam, wilde ik het liefst ook IUI in eigen cyclus, en zonder hormonen. Bij mij is hormonaal alles in orde, maar ik mis wat hardware: heb maar één eileider. Mijn fertiliteitsarts wilde toch voor milde hormoonstimulatie gaan, omdat dat volgens haar zeggen de kansen met een paar procent optimaliseerde. In de praktijk komt het erop neer dat ik nu twee follikels heb broeden, dus waarschijnlijk straks een dubbele eisprong (gelukkig aan de goede kant), dus meer kans. Ik zou het in ieder geval bespreekbaar maken met je gyn. Laat hem maar uitleggen wat de achterliggende gedachte is voor bepaalde keuzes.
Dag dames, ik voeg mij ook even toe....wij zijn al bijna 2 jaar bezig met zwanger worden en hebben vorige week woensdag onze eerste IUI gehad ivm vijndig baarmoederslijm. Ik vind het allemaal zo spannend en kan haast niet wachten tot mijn NOD. heb namelijk afgelopen vrijdag en in het weekend ook enorme buikkrampen gehad waarvan ik bijna niet meer kon lopen. Bovendien vlagen van misselijkheid, sta bijna elke dag op met hoofdpijn en ontzettend vaak plassen!! echt bijna net meer normaal...kan de wc al niet meer zien.... Ik hoop mijn ervaringen met jullie te kunnen delen...... Voor iedereen dan ook succes gewenst!
Hallo! Ik schuif me ook aan. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik met IUI mag beginnen. Februari 1e IUI. Ook moet ik vanaf volgende week starten met CLomid en Pregnyl. Heb te veel informatie gekregen, waarvan ik maar de helft misschien heb kunnen volgen. Moet het allemaal even laten bezinken. Ben wel in tranen uitgebarst. Is een dubbel gevoel... pffff. Doea
Hai Doea, ik heb net mijn 1ste IUI achter de rug en ik snap wat je bedoelt van een dubbel gevoel, maar ik was wel blij dat ik nu weet waar het aan ligt en dat ik nu vooruit kan....het wachten is minder...maar ja je weet waar je het voor doet..... gr Butterfly
Welkom nieuwkomers.....wil jullie heel veel succes wensen..!! En het is inderdaad niet niks allemaal, soms kan ik heel positief denken en soms val ik in een heel diep dal, maar denk dan zo als we er iets moois voor krijgt heb ik het er allemaal voor over.! Ik ben nu echt misselijk door de pregnyl hebben andere dat ook? De eerste keer nergens last van maar ben de hele dag al misselijk....morgen weer erg spannend dan hebben we de 2de iui..!!
@Anita: ah, je hebt een eigen topic gemaakt Ik heb nog iets geschreven op het oude topic, je moet maar eens lezen. @Jaira: Ik kon in principe ook IUI in eigen cyclus doen (alles prima in orde, buiten mijn man zijn zaad: ietsje minder mobiel, maar zonder echt slecht te zijn), maar ben ook aan de Clomid en pregnyl gevlogen. Bij mij had het geen meerwaarde, hoor, ik had evenzeer slechts 1 ei (en enkele kleintjes die toch niet gesprongen zijn). Misschien kunnen ze het zo beter timen? Geen idee, ze konden dat in de maanden ervoor toch ook altijd goed berekenen. Een ei groeit 2mm per dag, een optelsommetje is snel gemaakt. Morgen nod en vandaag al wat roze te zien (binnenin). Dus de voorbode.. :x Maar ja, we blijven (zoals altijd.. zucht) positief en realistisch, he, er is met IUI slechts 10-15% kans dat het lukt, net zoals bij een normaal koppel. Dus we doen voort. De gyn is er zeker van dat het dit jaar lukt. Nja.. Ik vind het ontspannend dat we zelf niet meer moeten klussen met de regelmaat van de klok, alles wordt voor ons gedaan in het ziekenhuis. Dat doet de stoom wat van de ketel, want ik ben de voorbije maanden als een gespannen riet geweest. En als pasgehuwd stel (6 maand) is dat toch geen goede start.
Hey Framboos, hiero ruim 4 maand getrouwd! En inderdaad; deze maand eens géén ovutesten, géén thermometers... heerlijk!
Dames ik heb vandaag te horen gekregen dat de sperma van mijn man geen goede kwaliteit is.. En meer wou de assistent niet zeggen. We moesten van de huisarts een afspraak maken en beiden langs komen.. Ik maak me nu heeeeel erg zorgen!!! Is dat nodig..?? We zijn al 1.5 jaar bezig...!!!!
Sennae, zie het zo: jullie zijn een flinke stap dichter bij een oplossing! Is er over IUI gesproken? Of weet je nog helemaal niks?
We weten nog helemaal niks.. Daarom maak ik me echt zorgen Ik hoop dat we morgen al bij de huisarts terecht kunnen..... Me man zei ook al tegen mij voor alles is tegenwoordig een oplossing..!! maar toch.
Hoi Dames., Ik heb vorige week mn 1ste iui gehad. Heb daarvoor 12 maand aan de clomid gezeten. En zn onderhand alweer 1.5 jaar in de mmm. Spuiten jullie allemaal voor de iui.?
Ik gebruik Menopur in combinatie met Pregnyl, maar mijn eerste IUI was zonder Pregnyl. Heb dus alleen Menopur moeten spuiten en omdat ook pas op dag 11 terug kwam voor controle zei de gyn dat we gelijk gingen insemineren aangezien mijn ovulatie test positief was.. Welke info hebben ze jou gegeven?
geen goede kwaliteit is minder dan 20 miljoen zwemmers. Dus zou me niet teveel zorgen maken en afwachten wat de ha te zeggen heeft!
@Sennae: probeer niet in paniek te raken. De situatie is hoe die is, de feiten kun je niets aan veranderen. Wel aan de manier hoe je erover denkt. En de manier hoe je erover denkt, bepaalt vandaag hoe je je voelt. Kies ervoor om jezelf te beschermen tegen te negatieve gedachten. Dat je nog niets weet, betekent ook dat het niet zeker is dat het allemaal slecht is. En er zit nog een heeeeel groot gebied tussen 'niet helemaal optimaal' en 'slecht'. Jullie hoeven niet persé aan de verkeerde kant van dat gebied te zitten, hoor... Eerst de huisarts afwachten, wat hij te zeggen heeft. @Muppetje: Ik ben bezig met de eerste ronde IUI met Puregon (voor de follikelgroei) en Pregnyl (voor de eisprong). Met mijn hormoonhuishouding is niets mis, maar volgens de fertiliteitsarts was het bewezen dat met een milde hormoonstimulatie de kansen weer nét iets hoger liggen.
Nou ik zou dus purogon gaan spuiten maar aangezien ik het niet durf bij mezelf en ik het mn man ook niet wil laten doen was dat dus geen optie. Ik heb al zenuwen als ik moet bloed prikken. Dus dat was één al stress bende. Dus de 1ste iui met de clomid gedaan en de pregnyl hebben ze op de 1ste hulp gespoten. Maar vandaag een gesprek gehad met mn gyn en het komt er eigenlijk wel op neer dat ik moet gaan spuiten. Nu krijg ik straks behandelingen met een pschycholoog en die moet me van de angst afhelpen. Hopelijk lukt dit. Houdt wel in dat we 1 of 2 maand verplicht moeten stoppen omdat ik het niet met de clomid mag gebruiken omdat ik dat al 12 keer heb gehad. Sorry een heel verhaal geworden...
Ik kan het me goed voorstellen, muppettje... Ik heb ook een naaldenfobie. Voor een infuus krijg ik een 'kinderzalfje', voor een tandartsverdoving krijg ik kalmeringstabletten. Dat wordt nog wat met een bevalling straks, haha... Maar ik moet bekennen dat de persoonlijke overwinning en de kick die ik kreeg toen ik 'zomaar' (yeah, right!) mijn eerste Puregon zette, echt enorm was! Zo enorm, dat ik zelfs overweeg om ook de Pregnyl zelf te doen. (Maar stiekem denk ik ook dat ik ervoor naar het zkh ga.) Wat bij mij hielp om de eerste keer te prikken, was een leuke verpleegster die me ab-so-luut garandeerde dat het GEEN pijn zou doen. Ze had gelijk. Plus het feit dat het vrijdagmiddag was, en ik me bedacht dat zij natuurlijk ook weekend wilde, en geen zin had om daar tot diep in de avond tegen mijn twijfelarij aan te kijken. En dat ik wist dat hoe meer ik zou twijfelen, hoe moeilijker het zou worden. Ik stelde me heeeeel hard voor dat mijn buik een extern kipfilétje was, en het is me duizend procent meegevallen. Maar liefhebberij zal het niet worden... Sterkte met je prikangst, wat dat betreft kan ik me goed in je zorgen indenken.