@Katalaya: ja.. ook hier zijn het afgelopen anderhalve jaar al alle syptomen, pijntjes, steekjes, krampjes enz al de revue gepasseerd.. helaas ook zonder zwangerschapsoorzaken Ik vraag me af welk onderdeel van mijn lichaam steeds een stokje in het wiel steekt. Wie zal het zeggen..
Hier weet mijn familie van de IUI, mijn vrienden, en mijn naaste collega's. Het is ook niets zwaars of zo. Het is maar net hoe je het zelf brengt. En ik merk dat het op deze manier uit de taboesfeer komt. Bijvoorbeeld: een collega van mij - jong grietje - was zwanger. Ik moet bekennen dat ik best jaloers was. Snotneus. Zeker 'in de eerste ronde een kind genomen'.... Totdat ik hoorde dat ze ook in de mmm zat. Vanaf dat moment kon ik alleen maar oprecht blij voor haar zijn. Zo zie je maar weer... wat je geeft, is wat je krijgt. Ik weet zeker dat als ik zwanger zal zijn, er op meerdere locaties de vlag uit zal gaan. Een paar vriendinnen hebben al voorspeld dat ze zullen gaan janken. Lief hé? Dat mis je toch maar mooi als je het echt allemaal voor jezelf houdt. Misschien scheelt het ook dat ik 34 ben, en pas getrouwd. Mensen vinden mijn kinderwens logisch. Dat is misschien anders als je nog begin twintig bent. ('Meid, je hebt nog alle tijd.' Grrrr...) Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En herkennen jullie je in wat ik schrijf?
Katalaya@ helaas klinkt dat erg bekend in mijn oren. Ik ben namelijk 24 jaar en mijn vriend is 29, we zijn nu 9 jaar samen en ons beebie wens is nu 2 jaar. Helaas horen wij veel van kennissen en zelfs familie of vrienden die zeggen achh maak je niet druk jullie zijn nog zo jong, het komt echt wel maar je moet er niet teveel meebezig zijn ..!! Jaa duhhh moet mezelf wel prikken en naar het ziekenhuis voor echo's en dat soms wel 3 keer in de week. In het begin liet ik ze lullen en dacht ach ik weet wel beter..! Maar trek nu me mond open het doet pijn als mensen dat zeggen net of dat we ons aanstellen..!!
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Alsof je vanwege je leeftijd minder recht zou hebben op een beeb. Of je kinderwens minder heftig... Ik heb flink wat relatie-drama's achter de rug. Eéntje zelfs die de krant heeft gehaald... Dus de gun-factor heb ik mee. Aan de andere kant ben ik 'maar' 3,5 jaar samen met mijn man, dus toen wij begonnen, twee jaar geleden, merkte ik nog wel eens uitgeflapte reacties van 'Nu al? Jullie kennen elkaar net...' Tja... als je 32 bent, en ein-de-lijk de ware vindt... die er ook volledig voor wil gaan, en ondertussen het klokje door tikt... Why wait? Maarja, nu, ruim twee jaar later...
Ja prescies dat is het vervelende eraan de klok blijft door tikken... Wat dat betreft heb ik nog ff tijd. Ach weetje mensen hebben altijd hun mening klaar.... Als het goed voelt, voelt het goed ik ga al 9 jaar met mij vriend maar kan ook niet in de toekomst kijken.......
Inderdaad, zo voel ik het ook, dat de mensen vinden dat je je aanstelt. En hun oplossing op de zaak is poepsimpel: er niet aan denken, dat komt vanzelf. Er zijn dus nog een heeeleboel mensen die denken dat iedereen zomaar direct zwanger wordt en die denken dat slechts 1 op een miljoen dergelijke moeilijkheden ondervindt. @katalaya: ik doe ook mijn best om het bespreekbaar te maken. Zo weten sommige collega's het en mijn ouders en zus. Mijn schoonouders nog niet, dat moet mijn man maar beslissen, helaas zijn zij wel net degenen die steeds weer 'aankondigingen' verwachten of liggen te vissen naar eventuele zwangerschap wanneer ik eens een watertje drink ipv wijn. Ik denk eraan ook hen in te lichten als de tweede IUI zou mislukken, eens bespreken met mijn man. Zoals je zegt, je mist veel steun als niemand iets weet. Ik ben 2,5 jaar samen met mijn man waarvan 6 maand getrouwd en 1,5 jaar proberende om zwanger te worden.. ook hier gaat het dus vlug Er is maar 1 ding dat traag gaat.. helaas.. :x
Framboos@ wij hebben het ook tegen ouders en schoonouders,zus, broer ook sommige collega's en vrienden die dicht bij ons staan. Ik vind het persoonlijk erg fijn omdat ik veel steun van hu krijg...!!
Heey butterfly, van harte met dit ontzettend heerlijke nieuws! Ik heb dit topic langs de zijlijn gevolgd, omdat ik ook al op het andere iui in januari topic meeschrijf. Maar wat geweldig voor je! Meiden, opsteker voor ons allemaal! Who's next!? Succes allemaal en Butterfly: GENIET!!!
Heeej Butterfly.... WAUW MEID jij doet het gelijk goed!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!! Had vanochtend nog even gekeken maar toen lag je wrs nog te slapen! Heb je vanacht geslapen.?
@ Katalaya en Famboos.. Komt me heeeel bekend voor jullie verhaal. Ik ben 29 en mn man en ik kennen elkaar nu dik 4 jaar. Waarvan we 2.5 jaar getrouwd zn. En na 3x elkaar ontmoet te hebben ben ik al bij hem ingetrokken. (had mn huisje eerst nog wel aantal maanden aangehouden) Bij ons ging ook alles heel snel behalve dit. Wij hebben elkaar via relatieplanet ontmoet. Na eerst veel gemsnt en gebelt te hebben hadden we zoiets van laten we maar eens afspreken.
@ Katalaya.. Ik ben ongesteld geworden alleen is het wat anders dan anders het is bruiner van kleur. Normaal heb ik ook vreselijk last van mn rug maar nu helemaal niet. Wel veel buik krampen. Dus ik wacht nog maar even af hoe dit zich gaat ontwikkelen... Denk dat ik zondag wel even een test ga doen voor de zekerheid alvorens proberen zelf te prikken.. Kan ik ook even bij je in de leer....
Ow shit. Ik bedoel... kan het nog een innestelling zijn? Ik hoop zo dat je niet je spuit-trauma onder ogen hoeft te zien...
Ik weet het niet. Mn zus zei dat het wel mogelijk is. Daarom ga ik zondag voor de zekerheid testen. Is het negatief dan ga ik proberen mezelf te spuiten.. Ik heb gevraagd als ze voor de tarrot kaarten wou doen en daar kwam uit dat ik zwanger ben. Maar goed dat zn dingen die niet hoeven te kloppen natuurlijk...
@ Bloemetjes.. Dat is het ook. Maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ik zondag de naald in mn buik heb gezet voor de IUI-2.... Hoe is het bij jou.?
dank je wel meid ben vandaag echt heel misselijk geweest op werk en pin in mijn onderbuik denk niet dat het gelukt is maar we blijven natuurlijk wel hopen
muppetje ik geloof heell erg in nummerologie mijn geboortegetal is 22 dat is een meester getal en meiden dit is het aar 2011 en 11 is het getal van een nieuw leven dus we worden allemaal lekker zwanger
@ Savana.. Geloof je ook in de tarrot kaarten.? Het zou geweldig zijn als het deze ronde wel raak is! Wat natuurlijk voor iedereen zo is! Mijn vingertjes blijven op volle kracht verder gaan!
ja ik geloof er ook in had vorig jaar een medium gebeld en toen vroeg ik of ik een kind krijg ze zei nee eerst niet je moet eerst tot je zelf rust komen volgend jaar is jou jaar ik dacht toen van oke ze zal wel nep zijn e nu zijn we inderdaad bijna een jaar verder en net mijn eerste iui gehad dus afwachten hahahah wie doet tarrotkaarte bij jullie dan??