Muppetje@ je kan het echt je moet er alleen even door heen..!! Als je al zover bent moet je al sterk in je schoenen staan het is niet niks allemaal..!! Poehh hoe het hier gaat....uhmm wel erge last van me borsten maar ook wel zeurderige buil weet nou niet of het me darmen zijn of de aankomende ongi...lief dat je er naar vraagt..!! Savana@ hoe voel jij je vandaag?? Ik geloof er trouwens ook in vind het ook erg interessant.!
ik ben moe en zeurderig heb net gedoucht en zeuren dat ik niks heb en dat ik zielig ben terwijl mijn kast uitpuilt van kleding hahahah en vind mezelf echt dik nu hahahah ik denk dat ik gewoon ongi word maar mijn borsten doen ook erg pijn hoor denk dat mijn lichaam me gewoon lekker weer voor de gek heeft echt raar leuk he die voorspellingen vind het ook erg interessant altijd
Ik geloof er ook in, mediums tenminste. De tarot kaarten heb ik eigenlijk nooit gedaan maar alles helpt om te horen. Je kan zeker bloed verliezen en nog zwanger zijn, dus check maar ff. Ik heb het vaker gezien (heb toevalig prenatal psychologie gestudeerd in de VS), dus ik had met veel zwanger vrouwen gewerkt. Sommige vrouwen krijgen eigenlijk elke maand bloedverlies, er is een programma in VS die heet: "I didn't know I was pregnant", en die gaat over vrouwen die wisten niet dat ze zwanger waren tot ze aan het bevallen waren!! hahah Ik moest het altijd niet geloven dat een vrouw dat niet weet over haarzelf, maar ja als je blijft bloed te verliezen dan kan het. Oke... zo is het niet voor je, maar wel iets grappig om te delen. Ik vind dit elke week zo spannend dat er zo veel van ons die echt een goed kans hebben om zwanger te worden! Al 2 deze maand Ben zo blij om positieve dingen te horen over IUI. Oke... meiden fijne weekend! Bree
Savana klote gevoel is dat hè?? Mijn gevoelens gaan op het moment van positief naar negatief..als deze iui mislukt is krijg ik nog 1 iui in eigen cycles en daarna 3 met hormonen ik hoop zo dat, dat niet nodig is....met kaarten kan ik eigenlijk ook niet iemand heeft ze ee half jaar geleden wel voor mij gedaan maar weefde uitkomst eigenlijk niet meer... Heel slecht van mij!!!!
@bloemetjes: blijf maar geloven, klink misschien heel stom maar ik geloof echt dat je attitude en effect heeft op je lichaam. Een soort link tussen geest en lichaam. Gemakkelijker om te zeggen dan doen natuurlijk! Ik duim voor je!
8bree je hebt gelijk een vriendin van me wist het pas na 6 maanden werd ook maandelijks ongesteld en toen ze wist dat ze zwanger was kwam binnen een week een beste buik naar voren raar he?? net of je lichaam weet maak ruimte hahahha bloemetje ik vergeet ook vaak wat ze zeggen hahaha het is afwachten als ik dinsdag niet word dan doe ik woensdag wel een test echt zo spannend vooral omdat er ook al nu 2 zwange zij dat geeft je inderdaad weer hoop hoop voor je bloemetje dat het je nu ook gaat lukken zal voor je duimen meid en natuurlijk ook voor alle andere dames die mamma willen worden
8bree thanxx voor je woorden...je hebt ook gelijk maar soms vind ik het zo moeilijk, om positief te blijven..!
@bloemetje, heb ik ook HEEL vaak hoor. Maar soms moet iemand anders je vertellen om positief te blijven... soms moet je het gewoon zelf vinden/weten. Ik heb al zo vaak gehoord van mijn schoonmoeder- komt van zelf, komt wel goed..... een keer zei ik terug NEE komt niet van zelf we moeten door met IUI, komt niet goed gewoon van zelf, dus stop maar en laat me ff huilen en depresief zijn! haha Dus ik begrijp het heel goed. Ik voel me deze maand gewoon heel anders omdat we eindelijk een kans hebben door IUI. Dus im sharing my positive vibes with you @savana, hoe vindt je een medium in NL... ik bedoel een goede? Ik heb de programma Paranormaal kinderen gezien in NL een paar maanden geleden met een meisje die alles die niet goed in je lichaam ging echt kon zien, ik dacht "ik MOET haar bellen!" hahaha. Tuurlijk is dat niet goed, ze is maar een kind.... maar ik het zal me een beetje rust geven als ik wist dat het nog een jaar of nog een paar maanden zal duren. haha Stom eh. Ik ben ongeduldig blijkbaar! hahah Bree
8bree je hebt ook helemaal gelijk, me gevoelens wisselen ook zo erg gister was ik bijvoorbeeld positief en nu zie ik het even niet meer zitten..! Hahha hormonen.......
Iemand had voor mij ook een paranormaal figuur geraadpleegd. Met de beste bedoelingen, maar... ..ik was nét ongesteld geworden. Krijg ik te horen dat die paranormale figuur had gezegd 'dat het allemaal goed zou komen, ik moest het loslaten en eerst feest vieren.' Ik moet bekennen dat ik toen ook erg cynisch reageerde: Het is maar net wat je onder 'goed' verstaat. Optie 1; ik raak vanzelf zwanger. Optie 2: ik moet de hele malle molen door, en raak zwanger. Optie 3: ik raak niet zwanger, en zal dan ooit wel op het punt komen dat ik dat geaccepteerd heb. Hoe dan ook komt het 'goed'... Bah... lief bedoeld, maar ik kon er op dat moment helemaal niks mee.
@katalaya: haha, een 'paranormaal figuur' ik stel me daar zoiets merlijn-de-tovenaar-achtig bij voor, inclusief punthoed, kleed met sterren op en staf. Ik heb hier ook eens op het forum laten pendelen en op de ochtend dat ik ongesteld was, kreeg ik een mail met daarin dat de pendel zei dat ik zwanger was... tja.. niet dus. Een jaar geleden waren we met een groep gaan eten en bleek dat de uitbater als hobby handlezen had. Voor de lol toen ook eens mijn hand en die van mijn man laten lezen en hij zei meteen dat mijn man nood had aan professionele uitdagingen, vooral door in het buitenland te werken. Nou, we hadden daar nog met geen woord over gerept tegen hem, maar op dat moment werkte hij inderdaad al anderhalf jaar van maandag tot vrijdag in het buitanland. En toen mijn hand.. hij zei direct dat ik op medisch vlak iets ging voorhebben.. niks fataals of zo, maar iets waar ik achteraf om zou zeggen 'wel, ik ben eigenlijk blij dat me dit overkomen is'. Mijn man en ik keken naar elkaar en dachten allebei aan hetzelfde: kinderen krijgen zal niet gaan. Op dat moment denk je dat het al blabla is, maar nu een jaar later staan we hier nog kinderloos.. En zoals je zegt, katalaya, hoe moet je dit interpreteren: 'Ik ben blij dat me dit overkomen is'? Opties ook hier: 1. ik raak vanzelf zwanger na 5 jaar of zo, met het 'oef toch gelukt-gevoel' 2. ik raak zwanger na jaren mmm 3. ik raak nooit zwanger, aanvaard het en adopteer desnoods een kind.
@Charah/Sanseveria en muppettje: bedankt voor de felicitaties... Hier gaat het nog goed en ik ben alleen echt heel erg moe....ben normaal geen vroege of middag slaper, maar nu....ik slaap echt veel... niet normaal, 's middags, vroeg in de avond tot laat in de morgen en dan nog kapot he....pfff...je merkt wel dat het je lichaam veel energie kost....maar goed....dat hebben we er allemaal voor over he! Wij zijn nog steeds super blij en kijken al stiekem naar kinderwagens, babykamers, kleertjes en zo....hahahhah....we zijn er vroeg bij...maar ja, ik moet me toch nog ff gedulden. Te vroeg dingen kopen is ook niet goed he....eerst maar een duimen dat alles goed is...de echo op 11 feb afwachten....als ze dan zeggen dat het er goed uitziet dan ben ik alweer wat gerust gesteld..... Tot dan...veel eten......rusten en genieten uiteraard!
Butterfly@ heerlijk hè geniet er maar van heb je verdiend..!! En geef lekker toe aan de moeheid het hoort er echt bij...!! Spannend de eerste echo..! Fijn weekend allemaal
Wat fijn om dit te lezen! Hebben jullie dat ook? Dat als je hoort dat er iemand zwanger is, het een enorm verschil maakt of diegene in de mmm heeft gezeten, of de eerste ronde raak schoot? Ik merk dat ik bij mensen waarvan ik weet dat ze het niet voor niks hebben gekregen, des te meer oprecht blij kan zijn. Bij mensen die 'even' een kind gepland hebben voel ik juist meer jaloezie... Terwijl zij er natuurlijk net zo goed recht op hebben, en er ook niks aan kunnen doen dat ze het in de schoot geworpen krijgen. Bij de laatste groep mensen is er dan weer een uitzondering als ik wist dat ze bezig waren. Dat scheelt ook. Dan heb ik me een beetje kunnen voorbereiden, en hoef ik mijn blijdschap niet te spelen.
@ Allen: fijn dat we naast elkaar volgen in de ´strijd ´, om ook je emoties hier te kunnen delen en het is ook zo herkenbaar allemaal! @ Katalya: idd ook heel herkenbaar, eerst vond ik het moeilijk dat ik dat soort gedachten had maar nu laat ik het toe, ik ben geen slecht mens maar BEN een mens MET emoties en wil ook zooooo graag...Dus ik voel me daarover niet meer schuldig. Hier is het weer teleurstelling. Steeds hoopte ik op IUI dit weekend maar ei werkt niet mee:x Gister bij meting nog steeds 12 mm en dat op dag 17 terwijl ik meestal op dag 14 de eisprong heb!! Bah, dus echt k!"#$% dag gehad gister, nu weer positief proberen de volgende week in te gaan. Dinsdag weer meting maar oooh wat wordt je geduld zo getest zeg! De gynacoloog zei dat in het ergste geval, deze maand er helemaal geen eisprong is...huil....huil.... Nog een tip voor de ladies die het nog niet wisten: Per toeval kwamen we tijdens echo op het feit dat ik door vreselijke kiespijn Ibuprofen neem en dat werd me ten sterkste afgeraden ivm IUI. Het zou de innestelling niet ten goede komen! Weer wat geleerd! Paracetamol mag wel.
@Jaira.... wat kut is dat! Ik snap het niet, als je normaal gesproken een eisprong krijgt op de 14e waarom is het nu dus zo anders? Spuit je hormonen in deze cyclus, ik weet dat dat een effect op je cyclus heeft, dus misschien komt het daardoor. Ik hoop dat het volgende week lukt. Wachten.... aaahh dat doen we allemaal genoeg van! Bree
Hebben jullie dat ook, dat je sommige maanden in de week voor nod van vanalles last hebt? Zaken die op zwangerschap kunnen duiden? Zoals pijnlijke borsten, vergrote borsten, een paar dagen ongi-gevoel rond de vermoedelijke innestelingsdatum? Ik heb dat alleszins, maar niet elke maand. Twee maand geleden had ik al het bovenstaande, vorige maand (1° IUI) voelde ik niks, noppes, nada. Ik heb zoiets van: mijn lichaam zou toch elke maand hetzelfde moeten reageren op 'helemaal-niet-zwanger-zijn'? Tenzij het sommige maanden wél lukt en gewoon samen met mijn ongi allemaal afgebroken wordt, om welke reden ook.. Ik snap mijn lichaam toch niet goed, hoor.. @jaira: jij hebt geen clomid of zo genomen? Daarmee dat je ei zijn tijd neemt? Iedereen heeft wel eens een maand zonder eisprong, ja.. maar zou wel flink balen zijn voor jou als het juist deze maand zou voorvallen Hopen dat het ei alsnog zich herpakt! Bedankt voor de tip ivm pijnstillers, wist ik helemaal niet! Nou, zelf neem ik heel zelden pijnstillers.. dus dit zal nog geen invloed gehad hebben, maar wel goed dat ik het weet naar de toekomst toe! Da's wellicht weer zoiets dat als gevolg de beruchte 'onverklaarde onvruchtbaarheid' kan hebben. @katalaya: persoonlijk ken ik helemaal niemand die zelf in de mmm is geraakt, maar kan me voorstellen dat ik daarvoor wel meer begrip zou hebben, ja. De meiden die 'first time right' gescoord hebben, daar kan ik momenteel niet echt happy op reageren, ik zal wel eens groen lachen, maar inwendig roep en ween ik tegelijkertijd. Maar de mensen weten niet dat ik me zo voel, dus hoeven ze zich er ook niet aan te storen..
@ Framboos.... dat heb ik ook vaak waar het verandert een beetje. Ik heb elke maand onzettend veel borst pijn, komt van mijn hoge progesterone (114). Maar 4-5 maanden geleden had ik dat helemaal niet, maar de afgelopen 4 maanden heb ik alle zwangerschap symptomen, dat is echt niet leuk, want ik denk elke maand dat ik zwanger ben!! hahaha De crampen veranderen elke maand ook, soms wel, soms heb ik hun niet en soms voor en soms na. Ik dacht ook waarom is dit niet elke maand hetzelfde. Succes daarmee Ik hoop dat het een kleintje is voor je dit keer!
Owmygod, wat heb ik losgemaakt met mijn 'vinger-opmerking'... Ik begin het steeds ranziger te vinden, hahaha... Spannend, Savana. Ben jij nu de eerste die aan de beurt is voor een positieve test? Ik heb ook echt het gevoel dat ik niet zwanger ben. Niks, noppes, nada. Terwijl ik de afgelopen jaren alle mogelijke symptomen wel een keer heb gehad, nu - na die felle steken eergisteravond - helemaal niks meer. Ja, behalve heel raar dromen, en de dromen ook onthouden. Elke nacht wel een stuk of drie. Maarja, dat zegt natuurlijk helemaal niks...