IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hallo,

Mijn gyn heeft niet aangegeven dat ik mij zelf moest injecteren met pregnyl. Trouwens ik was een beetje ondersteboven van alle informatie. Misschien dat ik dat stukje heb gemist. Maar wat is verstandiger om elke keer naar het ziekenhuis te gaan voor een injectie of gewoon thuis op je gemak? Ik heb geen angst voor spuiten.

Of doen ze het de 1e keer in het ziekenhuis voor en moet je het misschien daarna zelf doen. Ik denk dat ik het beste morgen weer contact opneem met de poli om duidelijkheid te creeren. zuchtttt....zuchttttttt....

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik woon in België en hier is het helemaal niet de gewoonte zelf spuiten te zetten. Voor de pregnyl moet ik een thuisverpleegster bellen.. ik vind dat een rompslomp.. ik denk dat het best gemakkelijk is als je de spuiten zelf kan/mag zetten. Al zou ik ook geen held zijn in mijn eigen vlees te prikken.. al heb ik niet echt schrik voor naalden (maar voor het zekerste kijk ik toch altijd weg :D).

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Framboos: Hoe doen mensen dat dan die dagelijks moeten spuiten? Zoals bijvoorbeeld Puregon, of diabetici? (Want volgens mij zijn beide soorten spuiten vrijwel hetzelfde.)

Lijkt me erg omslachtig inderdaad, als ik elke dag een verpleegster zou moeten laten komen.

Dan heb ik liever dat de verzekering een vierde IVF/ICSI poging zou vergoeden van dat geld...!

4. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

@ Doea: ik vond het wel eng om mezelf de spuiten te zetten, maar mij hebben ze het in het ziekenhuis voorgedaan en het was echt heel duidelijk. Het stelt ook eerlijk gezegd niet zo heel veel voor ( en dat voor iemand met een naaldenfobie...) dus ik denk maar zo als IK het kan dan kan iedereen het hahahah ;)
    De Pregnyl zou ik ook zelf moeten zetten, dus niet in het ziekenhuis zoals zoveel van jullie vertellen. Ik moet het op dezelfde manier zetten als de Menopur....
    Heb nu net mijn 1e ww achter de rug....nog 1 week te gaan....pff die dagen die willen maar niet om hahah...maar ik kan er nog wel mee lachen gelukkig. Ik probeer oook mezelf bezig te houden en dingen te doen die ik echt leuk vind.
    Zo heb ik bijvoorbeeld elke zaterdag avond mijn serie avond en heb me nu zelfs ingeschreven voor Zumba lessen :)...afleiding he....Het werkt wel voor mij... hebben jullie ook zo jullie afleidings dingetjes.... misschien nog iemand ideeen voor mij?

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Katalaya.. Ik heb toen ik een jaar of 7/8 was moeten bloed prikken en toen de naald erin zat. Trok ik me hand weg wat dus heel erg pijnlijk was sindsdien is het dus helemaal mis. Ze hebben me toen ook nog geprobeerd om me zo'n bed neer te leggen en dan bloed prikken was zelfs zo erg dat ze me met 5a6 man probeerden bloed af te nemen. Maarre wat van kinderzalfje krijg je dan.? ik heb 3 jaar terug alle 4 verstandskiezen laten trekken onder algehele narcose en ze hadden me van te voren al slaappillen gekregen dus heb niks van het infuus vernomen. Wordt idd erg als we moeten bevallen..;) Toen ze vorige week de pregnyl spuit zetten op de seh was die verpleger niet erg vriendelijk. Hoop niet dat ik hem ooit nog tref haha....

@ Butterfly wanneer heb jij de iui gehad vorige week woensdag.? Ik vorige week donderdag lopen we deze maand vrijwel gelijk op.

@ Framboos ben eigenlijk ook heel benieuwd naar het antwoord van Katalaya haar vraag....

6. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Muppettje: ik heb de IUI inderdaad vorige week woensdag gehad...wat leuk gaan we idd een beetje gelijk op....zo spannend allemaal...heb ergens het voorgevoel dat het niet gelijk gelukt is en wil me ook niet voor de gek houden, maar aan de andere kant hoop ik toch stiekem dat het wel raak is;). Hoe heb jij de IUI ervaren?

7. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katalaya en Framboos: bedankt voor jullie reactie, ik ga het toch voorleggen aan de gynacoloog, kijken wel wat hij zegt.

8. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @katalaya: diabetici zullen dat wel zelf zetten. Maar zo een sporadische spuit als pregnyl (1x in de maand) daarvoor mocht ik de thuisverpleegster dus bellen. En dat is een gedoe, want om 17u zeggen ze dat je pregnyl moet krijgen om 20u en dan kun je nog in 7 haasten de thuisverpleging bellen in de hoop dat er iemand vrij is om 20u.
    Ik moet na 3x IUI met Clomid ook overschakelen naar menopur. Da's blijkbaar ook te spuiten? Dat wist ik niet. Ik zal wel zien hoe ze het dan aanpakken. Mijn vader heeft ook eens 6 weken elke dag een thuisverpleegster over de vloer gehad om zijn been te verzorgen.
    Hoe minder ik naar overal moet hollen, hoe beter. Straks weet heel de straat dat het niet lukt! (mijn buurvrouw is thuisverpleegster en ik hoop dat zij nooit aan mijn deur gaat staan daarvoor.. pff)

9. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ butterfly. Ik heb hetzelfde gevoel als jou. Het zou toch een wonder zn dat het gelijk de 1ste iui raak is. Dus ik heb zoiets van gewoon doen alsof er niks gebeurd en er zo weinig mogelijk aan denken. Ik vond alleen de eendenbek vervelend de rest vernam ik niet. En jij dan.?

10. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Muppettje: nou de eendenbek vond ik eerlijk gezegd niet zo erg.... heb een keer een tip gekregen van me HA waardoor je het amper voelt...je moet gewoon even drukken alsof je op de wc zit...merk je weinig van dan.... ze moest nog een tweede keer met het buisje in de baarmoeder omdat niet alles eruit was....en toen voelde ik alleen een soort van 'kietelachtig' gevoel, maar gelukkig verder niets pijnlijks....Nou ik kan het een beetje moeilijk loslaten...heb het gevoel alsof ik er de hele dag door aan denk hahahah ;).... misschien dat het anders wordt als deze ronde niet lukt... :)...maar hoop toch de hele tidj dat het wel zo is... ben zelfs zo ver dat ik twijfel of niet al een test doe....maar is eigenlijk ook gekkenwerk want ben nog niet eens over tijd.....pfff...;)

11. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ butterfly.. Dat loslaten is ook moeilijk komt ook omdat het weer een nieuwe stap is. Denk idd als er een 2de iui komt dat je het dan weer makkelijker kunt loslaten. Maar als je begint te drukken is het dan niet een heel raar gevoel.? Ga je volgende week woensdag of de donderdag testen.? Zodra ik in de 30 dagen kom dan begint het bij mij altijd...

@ framboos het is bij jou spannend....

12. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Muppettje: ik hoop het Muppettje...nee geen raar gevoel als je gaat drukken...op het moment dat zijn de eendenbek erin wil zetten, dan druk je lichtjes alsof je die weer naar buiten wil duwen....gaat echt stukken beter bij mezelf...merk er weinig van....:D
    Ik weet neit zo goed wanneer ik zou moeten testen....omdat ik ook geen pregnyl heb gebruikt...als ik volgens dat wat ik ehb gelezsen aanhoudt dan volegnde woensdag, is dan 14 dagen na IUI, maar als ik mijn gemiddelde cyclus aanhoud, dan is dat warschijnlijk weekend of daarna pas...weet het niet zo goed omdat ik de Pregnyl niet heb gebruikt om de eisprong in gang te zetten...deze is gewoon op de natuurlijke geweg gebeurd (neem ik aan)....

13. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden! Mag ik me ook aansluiten bij deze club? :) Ik begin volgende cyclus mijn eerst IUI zonder hormonen. Ik had deze maand de HSG en die was goed, dus nu kunnen we eindelijk verder met IUI. Onze probleem lag in de samenlevings test na 3 keer met alle slechte resultaten (3 maanden hetzelfde test was echt niet leuk, na het eerste dacht ik al dat we door konden gaan met de volgende stap! Was echt mijn laagste punt!). Maar nu zijn we hier eindelijk klaar voor het eerste IUI.
    Ik kan me echt niet voorstellen hoe de 2 weken na de IUI zal lopen! Ik vind het nu al lang, maar na een bahandeling is het echt spanned! Ik duim me voor jullie!!!! Morgen kan Anita al testen toch, en Butterfly is ook heel dicht bij!!! Ik denk aan jullie... veel succes met afwachten.

Bree
    Ik kom uit de VS dus mijn NLs is niet perfect hoor... en sommige weten het al :)

14. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Bree, :D

ook hier een dikke welkom!

grButterfly6;)

15. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Bree helaas welkom... Bree die naam doet me denken aan desperate housewives..:) Vind het zo'n leuke serie... Vind je nederlands schrijven erg goed! Zou je niet zeggen dat je uit de VS komt.

@ butterfly6.. Dan moet ik dat de volgende keer ook maar eens proberen goh het zal je maar gebeuren laat je ineens een scheetje... Oeps.. Lig je dan met een rode kop... Ik heb wel die pregnyl laten zetten en de gyn zei tegen me 2 weken wachten... Dat is idd lastig iui aanhouden of je normale cyclus... Ik wordt altijd ongesteld tussen dag 31 en 35 dus dat hou ik ook maar een beetje aan. Het is in ieder geval erg spannend.

16. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Muppettje,

ik ben nog aan het twijfelen wat ik doe...denk dat ik mijn geduld maar een sde doorslag ga laten geven hahahahha...
    hahahahah het zou wat zijn....lig je daar op tafel en dan ineens.... :) oepss.....nee hoor .... :D

17. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    Hoi allemaal!
    mag ik ook aanschuiven?
    Mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar bezig. Ook ik start in dit nieuwe jaar met iui.
    Over drie weken dan start de 1e. Ik heb zelf wat minder vertrouwen in de iui in ons geval dan, er blijven na opwerking namelijk 1.4 miljoen over. Maar ik ben blij dat we de kans krijgen! Weten jullie of ze altijd een standaard aantal zaadcellen inbrengen? of verschilt dit per geval?

Iedereen heel veel succes dit jaar!!
    Groetjes!

18. Sennae

Sennae Lid

15 jan 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal,

We hebben om 17:30 een afspraak bij de huisrarts dus spannend...ben benieuw wat we te horen krijgen

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Iedereen even zijn eigen status updaten? Gewoon even een zinnetje met bijzonderheden, bijvoorbeeld...:

@Mupettje: dat zalfje heette Emla-zalf. Dik opsmeren en na een uurtje is je huid gevoelloos, zodat je de prik niet voelt. En daarvoor dus geen angst hoeft te hebben, en da's best prettig.

Mijn beide fliekkeltjes waren vandaag 17mm. Om 24:00 moet ik de Prrrrrrregnyl zetten. Verdikkeme, moet ik daar nog voor opblijven ook... Uren de tijd om me naar te maken.

Sennae, al nieuws van je ha?
    *edit: (crossposting) succes!

20. Sennae

Sennae Lid

15 jan 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL

Heey nee nog niks..
    We hebben een afspraak om 17:30 uur...