IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Framboos.. Ik hoop voor je dat het gewoon raak is!

@ Katalaya.. Lastige situatie. Is ook een gevoelskwestie. Maar met 6x maak je misschien iets meer kans en bij ivf krijg je maar 3 kansen. Zou je 4x IUI doen en 3x IVF en je raakt niet zwanger. Dan kun je niet meer naar de IUI. En nu kun je die 2x IUI er nog bij doen. Aan de andere kant wil je graag ook zo snel mogelijk zwanger raken. Vind het erg lastig. Wat zegt je gevoel.?

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Muppettje, je snapt mijn dilemma.

Ik weet het echt niet. Ik zie natuurlijk heel erg tegen IVF op, maar aan de andere kant wil ik zo langzamerhand wel eens verder met mijn leven. Met of zonder kinderen.

Het is niet dat ik nog onbeperkt de tijd heb, (ik ben 34) maar aan de andere kant; hoeveel zijn 2 ronde's IUI nou helemaal...

Daarom ben ik gewoon eens benieuwd wat jullie zouden meewegen in je beslissing.

3. Loveangel

Loveangel Lid

22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Allemaal zojuist de 1e IUI gehad viel reuze mee ik was zo zenuwachtig. Wij hadden 60miljoen zaadjes is dat een goede score? Je hebt er maar 1 nodig he! We hadden 1 dag maar onthouding gehad. Hoop dat het raak is!

@Kloko mag ik ook op het lijstje
    vandaag 1e IUI gehad met Puregon 50 EH spuiten en geen pregnyl.

@framboos wat vervelend zeg kan me voorstellen dat je daar emotioneel van werd. Gelukkig mag je de clomid verdubbel. HOOP DAT HET NIET NODIG zal zijn. DIKKE KUS
    [FONT=&quot]
    @Katalaya ik zou 6x IUI doen en dan pas IVF omdat als je eenmaail IVF hebt gedaan je niet terug kan naar IUI. En je hebt maat 3 IVF kansen[/FONT]

4. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @katalaya: ik denk dat ik ook 6x IUI zou doen.. na 3x is namelijk 35% zwanger, maar na 6x is dat al 50%. Het is nu niet dat je met die 2 extra IUI's helemaal géén kans zou hebben, dus ik zou het proberen.

@loveangel: 60 miljoen met 1 dag onthouding is zowat ht hoogste aantal dat ik hier al gelezen heb, hoor! :) Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel % levend is en hoe beweeglijk ze zijn. Vanaf 20 miljoen heb je een normaal zaadstaal.

@muppettje: merci, hoop ook dat het eens raak mag zijn.

5. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    katalaya ik zou ook 6 iui doen ik hoop voor jou dat het niet zover hoeft te komen en dat het deze maand gaat lukken ;)

loveangel zo dat is veel zaad!!! hopen dat het gelukt is dus ook voor jou gaan we duimen:D

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    katalaya, moeilijk is dat he, zulke keuzes maken! Maar ik zou ook gaan voor zo veel mogelijk behandelingen denk ik.

en iedereen mag op het lijstje natuurlijk. Maar kan iedereen gewoon zelf doen. Laatste lijstje opzoeken, die kopieren en aanpassen.

7. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Katalaya.. 2 rondes zouden in princiepe 2 maand zn. Is er bij jullie ook een wachtlijst voor de ivf.? Misschien kun je het zo regelen dat als er een wachtlijst is je er op wordt gezet en dan kun je gewoon doorgaan met IUI maar zou er geen tijd verloren gaan. Maar we gaan er gewoon vanuit dat je voor de ivf zwanger raakt!

@ Loveangel.. Zo dat zn een hoop zwemmertjes.. Mijn vingertjes draaien volop!

@ All.. Heb gister een fm gehad op cd 8 maar er was nog niet heel veel te zien qua groei van de follikels. Mag nu cd 12 weer terug komen. Verder loop ik bij een medische maatschappelijk werker voor mijn prikangst en die vond het helemaal geweldig dat ik mezelf gespoten had. Ik had laatst op de SEH de pregnyl spuit laten zetten en ben door die verpleegkundige zo neerbuigend behandeld. Dat heb ik haar verteld ze vond het vreselijk dat ze zo met mensen om kunnen gaan. En ze raadde me aan om er als nog werk van te maken. Dus dat heb ik gedaan en die verpleegkundige wordt door zn baas op het matje geroepen

8. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @muppettje: zo vroeg dat jij moet gaan voor FM, op dag 8 al! Ik moet altijd pas op dag 12 gaan en mijn ei springt dan op dag 15 of 16. Hoelang is jouw cyclus normaal?

Zijn hier eigenlijk nog meiden die niet op de twee topics zitten? Is maar een idee, maar misschien zouden we allemaal kunnen overkomen naar 1 topic? Momenteel is dat soms wat verwarrend of val ik in herhaling :)

9. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Framboos.. Normaal moet ik altijd op cd 10 komen maar omdat dit de 1ste maand is met puregon wouden ze gewoon even voor de zekerheid checken. Ze wisten niet hoe ik erop zou reageren. Ik mag nu ook op cd 12 terug komen. Met de clomid had ik meestal cyclussen van rond de 35 dagen.

Ik zit alleen op dit topic..

10. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Dag dames,

Na weekend vol frustraties zit ik dan hier op de wachtkamer van het fertiliteitskliniek Umc Radboud. Ben op de zaadbewerking aan het wachten... en dan 1e IUI om 11 uur lokale ziekehuis.

Vrijdag begon de ellende al... er was een vergissing gemaakt mbt de afspr. fl meting. Dus was 15 min later bij de gyn. Het was al gauw goedgemaakt, want ik mocht zondag voor IUI terugkomen. Ik moest nog even langs de receptie van de gyn om de afspr. voor Pregnyl en IUI op een afspraken kaart te zetten. Nou sta ik daar voor de balie, zit er een nieuwe assistent 55+ die niet weet hoe ze met een pc moet omgaan blijkbaar, maar ze is niet alleen er was nog een collega die haar hielp. Het duurde wat langer en ik had mijn afspraken kaart in mijn hand. Maar natuurlijk moet er iets misgaannnnn........want de dag begon al vreemd.

Rond 19.00 uur aangekomen op de kraamafdeling voor een Pregnyl injectie... zie ik ten eerste de new borns op de afdeling... emoties liepen op maar ik hield me nog BIG. Toen ik aan de balie van de verpleegkundige kwam zag ik tot mijn schrik dat de afspraken totaall VERKEERD stonden!! Pas na 1 maand. Verpleegkundige heeft snel nagevraagd hier en daar afbellen. Niemandvan de poli kunnen bereiken. Gelukkig had ik zo'n formulier voor IUI afgifte bij mij. Waardoor ze toch hebben besloten om de pregnyl te geven. Weliswaar een half uur later dan dat mijn gyn had aangegeven.

Van de spanning gisteren om 02.00 uur pas in bed. om 06.30 weer opgestaan. Man moest eerst zijn zaad lozen... 7.30 uit huis vertrokken. halfuur rijden naar het ziekenhuis ( normaal langer maar weekend). hier aangekomen en nu aan het wachten op onze potje die we weer terug naar onze lokale ziekenhuis moeten brengen.

Ach ja alles voor een GOED DOEL!!!

xxxx DOEA

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    he, wat een gedoe! Hopelijk gaat de iui zelf wel goed! succes!
    Laat je horen hoe het verder gegaan is?

12. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    doe jeetje zeg wat een toestant zeg hoop voor je dat met iui sneller verloopt

muppetje heb je goed gedaan laat ze maar aanpakken we betalen niks voor niks elke maand geld.

ik had afgelopen maand iui op dag 12 vond het zelf erg vroeg.
    nu heb ik dinsdag dag 10 fm ben benieuwd:D

13. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Doea.. Pfff wat vreselijk zeg. Is de IUI verder wel goed gegaan. Heb je het tegen de gyn gezegt.?

@ Savana.. Wat je follikel al zo groot op cd 12. Ik ben ook heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ook omdat je omhoog bent gegaan met de puregon. Ik zit daar echt niet voor mn lol ofzo. En geloof ook best wel dat ze het druk kunnen hebben maar die 10 min doen het em echt niet...

14. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    ik weet niet hoe groot die was omdat ze me niks verteld :S ga het deze keer wel vragen omdat ik er nu ook meer van weet dank zij deze forum volgens mijn gevoel had ze me te snel geinsimineert die dag want dag 9 was ik voor fm en hoorde haar brabbelen mmm 15 ofzo en dan loopt ze weg kan ik mij omkleden en dan zegt ze maak maar een afspraak voor iui bij de balie oke en dan sta i dus weer buiten met allemaal vragen in mijn hoofd :(.
    dus deze keer ga ik gewoon mijn mond ook open doen :D

oh en ga stoppen met roken trouwens vandaag hahaha wou ik even kwijt heb gehoord dat roken ook slecht is voor een iui behandelng dus ook proberen maar :D

15. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @doea: join the club, ook hier is vorige week bij de pregnyl (anderhalf uur te laat!) en de IUI vanalles misgelopen. Hoop dat je de stress nog tijdig hebt kunnen laten varen, want da's allemaal niet bevorderlijk voor bevruchting (aaaargh!! :))
    Nou, hopelijk was het een goed zaadstaal en is de IUI vlot gegaan.. en een vruchtbare afloop natuurlijk ;)

@muppetje: aha, een ingekorte cyclus door de clomid, da's handig meegenomen! :) Veel succes bij de volgende meting!
    Wel ferm van die onbeschofte verpleegkundige! :D Maar goed dat je dit gedaan hebt, dat ze hem maar eens goed zijn vet geven!

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, zo had ik het aan het begin van dit topic ook gezegd. Maar het lijstje werd niet echt bijgehouden...

Misschien nu wel?

Ik vind de beide topics samenvoegen ook geen probleem. Komen zij hier, gaan wij naar daar of maken we met z'n allen een nieuw topic aan in het klets-gedeelte?

(Ik voel wel wat voor dat laatste...?)

17. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi Ladiesz,,

Alsof het niet erger kon, heb ik vandaag voor de inseminatie te horen gekregen dat ik een cyste van 33 mm heb. Blijkbaar heb ik afgelopen vrijdag niet goed naar de Gyn geluisterd.

Het was daarom vandaag niet echt doorgangkelijk voor een inseminatie, maar met alle instrumenten en poespas is het toch gelukt. Alleen begrijp ik het nog steeds niet. Ik precies 2 maanden geleden een kijkoperatie gehad. Toen waren er geen cyste. Nu krijg ik dat ineens te horen. De gyn gaf aan dat Clomid waarschijnlijk de groei van de cyste heeft bevorderd. Nu moet ik afwachten of ik zwanger word deze maand. Indien ik menstrueer moet ik een afspraak maken. Dan gaan ze kijken of het nog gegroeid is en afhankelijk daarvan gaan ze de cyste behandelen... Waarschijnlijk moet ik dan wel 1 a 2 maanden wachten voor de volgende IUI.

Ik heb me weer BIG gehouden, maar toen ik eenmaal thuis was heb ik me suf gejankt!!! en doe het nog steeds :' (

xxxx doea

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Heh? Waar zit die cyste dan?

19. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Dat vroeg mijn moeder net ook al meteen. Het was zo shockerend dat ik dat niet eens heb gevraagd. Stom he?

Ik ga morgen op mijn gemak bellen naar de poli om alles na te vragen.

20. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @doea: wat een opdoffer om te horen! waar zit de cyste, in de eierstok? Kan inderdaad bevorderd zijn door gebruik van clomid, helaas.. staat ervoor bekend. Maar toch een opluchting dat ze de IUI toch hebben kunnen doen, dus er is deze maand kans!
    Ikzelf heb ook een cyste gehad. Maar op dit moment moet je je focussen op het positieve, zijnde dat je zwanger kán worden deze maand! Cystes verdwijnen vaak weer vanzelf binnen enkele maanden. Dus als ze je cyclus niet verstoren en geen eisprong in de weg zitten, kan je gewoon wachten. Alternatief is een maand of twee de pil nemen (zoals ik moest doen) en dan is ze ook weg, of een operatie maar dit is in de ergste gevallen (vb cyste van 10cm of zo).
    Hoe bedoel je dat je vrijdag niet goed naar de gyn zou hebben geluisterd? Had hij het over cystes?

Deel Deze Pagina