IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds de inseminatie afgelopen zondag steken in mijn onderbuik (ongesteldheidsgevoel)en een opgeblazen gevoel, krampen. Komt dit door de pregnyl of zo? Zijn deze klachten herkenbaar??

xxx Doea

2. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey muppettje,

ja het was erg fijn idd, heb een prettige gyn.....
    Nou babykamer willen we gewoon neutraal wit houden en dan wanneer we weten wat het wordt de accessoires toevoegen in de desbetreffende kleur.....ook de box willen we wit, aangezien we een wit met antraciete inrichting hebben.....dus dat is makkelijk uitgezocht.... ;)
    Bijjou IUI 1 dus mislukt jammer, ben benieuwd hoe ver je bent vandaag dan....ik hoop voor je dat het snel lukt nu ;).
    En je mag zeker zeer trots op jezelf zijn.....was ik ook hoor hahahhaha.....was ook als de dood voor dat korte spuitje....erg is dat....en als je er dan overheen bent, voel je je net een trotse pauw hahhahahah :D

3. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    muppetje werk in een pizzeria en cafetaria van mijn broer ja spuit nog steeds 100eh ze zei ook als die andere kleintjes ook gaan groeien mag het iui niet doorgaan ivm meerling :(

butterfy wat goed om te horen dat alles goed is gegaan:D.
    die stokke kinderwagen wil ik ook kopen als het zover is vind het echt een mooi ding :D

4. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Doea.. Ik heb er geen last van gehad. Weet niet hoe het met de andere meiden zit.

@ Butterfly.. Ik voel me idd net een trotse pauw hahah... Willen jullie alles nieuw of ook gewoon via marktplaats kopen.? Grappig wij hebben alles hier wit/bruin. Mochten wij binnenkort zwanger raken dan wordt de box donkerbruin. Wij hebben hier laatst een kleine verbouwing gehad door in een andere kamer een badkamer te maken en toen hebben we waar de oude douche zat alles in de glasvezelbehang gedaan en gelijk wit gesausd.en wat de toekomstige babykamer wordt hebben we ook gelijk meegenomen in het behang en gelijk wit gesausd. Nieuwe gordijnen ervoor en rolgordijn is alles gelijk klaar. En beide kamers hetzelfde hoeft er jaren niks meer aan gedaan te worden..;)

@ Savana.. Wordt daar ook gerookt dan.? Maar kan me voorstellen dat het behoorlijk pittig is...

5. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hey,

Ja wij hebben de wagen ook van marktplaats en de kinderkamer willen we daar ook vinden, vind het onzin om alles gloednieuw te kopen terwijl er ook super mooie dingen zijn tweedehands.
    Dus we zoeken en als we echt iets super mooi vinden dan kopen we het....ben een echte fan van marktplaats hahahhaaahhah zeker nu:D......

6. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Butterfly.. Kan me voorstellen dat je een echte fan bent. Wij staan nog in dubio wat we gaan doen. Voor 700 euro heb je ook een leuke 4 delige babykamer nieuw. Als ik zie wat sommige kamers nog moeten kosten op marktplaats.... Maar bij ons is het nog niet zover... Had nu een follikel van 10 bij 15 mm dus mag donderdag weer komen... Hopelijk is ie zodanig groot dat we de pregnyl spuit gezet kan worden..:D

7. Butterfly6

Butterfly6 Actief lid

18 jan 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey muppetje, jammer dat het eitje nog niet zo ver was...nog eventjes wachten dan he;)
    Wat betreft het kamertje....700 eur vind ik enorm veel. Ik heb op M'plaats kamers gezien die nieuw `+/- 1300eur kosten en kan ze nu krijgen voor 400eur en ze zien er echt nog super nieuw uit....
    Wil ook niet meer als dat uitgeven voor een kamertje, je wisselt toch af naar een normaal bed....dus waarom zo duur. Wil wel een mooie kast die kan blijven staan.... Maar uiteraard ieder zijn eigen smaak:D

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Doea: ja, dat had ik ook. Allerlei buikpijnen van ongeveer 2 dagen na de IUI tot een week erna. Darmen, blaasonsteking, hormonen, geen idee wat het allemaal geweest is.

@Muppettje: lekker hé? Als je stoer tegen iedereen kunt vertellen dat je jezelf spuit! En het is inderdaad echt alleen maar die eerste keer, en misschien nog de tweede... Maar ik draai er mijn hand ook niet meer voor om. Ben zelfs aan het experimenteren met waar en op welke manier ik er het minste van voel. Langzaam is het toverwoord, heb ik al gemerkt...

@Butterfly: wat heerlijk om te lezen dat je eindelijk die dingen mag doen en beleven waar je zo lang naar uitgekeken hebt!

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    butterfly@ wat goed om iets van je te horen was zo benieuwd hoe het nu met je gaat..!!!

10. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @doea: ook ik heb geen last gehad na de inseminatie. Maar het kan wel gebeuren dat je een licht ontstekingsreactie hebt (baarmoeder is normaal hermetisch afgesloten en dan zitten ze daar opeens te klooien met een lange buis!). Als het dat is, is je lichaam nu bezig met de afweer. Als het erger wordt, wel even de dokter raadplegen, met wat medicijnen is dit snel verholpen.

@savana: hopelijk groeien al de kleintjes niet mee, he!

11. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    framboos ik hoop het niet dat ze meegroeien dan moet ik weer een maand wachten :(
    muppetje personeel rookt achter in de zaak ik heb er gelukkig geen last van :D gaat goed tot nu toe :D

12. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Savana hartstikke goed hoor hoop echt dat je het vol houdt..!

13. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Savanna.. Ik vind het ontzettend knap dat je gestopt bent!

@ Butterfly.. Grappig hoe iedereen weer anders tegen prijzen aankijkt. Ik ben ook heel gemakkelijk met geld uitgeven als manlief iets wil hebben heb ik zoiets van koop je het toch.

@ Bloemetjes.. Hoe gaat het bij jou.?

@ Katalaya.. In het begin zeiden we nog tegen iedereen hoe het ervoor stond maar heb voor mezelf nu zoiets van wil het wat meer voor me houden dus eigenlijk weet alleen mn zus en beste vriendin dat ik spuit en voor de rest niemand. Als ik ze elke maand vertel hoe het ervoor staat dan is het op een gegeven moment ook 1+1= 2 dus dat wil ik niet. Ze horen vanzelf wel als het een keer raak is geweest..;) Steek je de naald er langzaam in.? Ik heb wel gemerkt dat als je het koelt je na de tijd niks voelt..

@ Framboos.. Hoe is het bij jou.?

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè muppetje, hier gaat alles goed hoor....lees nog wel met jullie mee en blijf lekker door duimen..! Hoe is het met jou?

15. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    ik had eigenlijk nergens last van. Het enige was veel plassen en raar gevoel na het eten. Dat veel plassen was volgens mij een aankomende blaasontsteking (heb dat heel vaak) en dat rare gevoel was een buikgriepje in opkomst. Dus had mijn diagnose al gesteld. Misselijk ben ik pas vanaf week 6 en lust sinds dien ook niet zoveel meer. De ene hond is altijd heel lief en knuffelig naar mij toe maar de andere was ineens wel lief dus dacht ja hoor die wordt ziek of is ziek. Maar haha ik was zwanger. Geloofde er niet in dat ik zo snel zwanger zou worden. Had gedacht dat ik zo iemand zou zijn die na weet ik veel hoeveel behandelingen zwanger zou worden. Maar het gelukt lacht me even een keer toe.
    Hoe gaat het met jou? Heb je ergens last van?

16. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Voor we met IUI begonnen, voelde ik elke maand wel iets, ofwel had ik een aantal dagen buikpijn zo rond dag 6-9 na mijn eisprong, ofwel opgezette borsten die pijn deden, enz.. maar nu die twee keer met IUI voel ik echt helemaal NIKS! Niks, noppes, nihil, nada. Geen steekje, gewoon niks. Tja, als ik niks voel, dan hoop ik ook niet op een zwangerschap.
    1 ding weet ik zeker: ik doe nooit nog 3 dagen voor IUI aan onthouding.. wil niet weer meemaken zoals deze maand dat we onze eisprong zomaar laten passeren terwijl we er als het ware op staan te kijken.

@anita: het geluk lacht je inderdaad toe, het is je volop gegund! Wel fijn dat je van de eerste keer zwanger bent, je wil niet meemaken, zoals de meesten hier, dat ook de IUI's beginnen te mislukken. Dan ga je nog 100x meer aan alles twijfelen.
    Ik begin het te geloven dat het voor ons nooit gaat lukken. Maar ik weet niet hoe ik ermee om moet. Ik wil niet kinderloos blijven. Moet ik dan een andere man nemen en zien of het daar wél mee lukt? Dit is niet zomaar iets dat ik wil opgeven in mijn leven!

17. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Framboos.. Ik begrijp je gevoel volkomen. Maar zou jij je man in de steek laten omdat je "misschien" geen kinderen met hem kunt krijgen. Hebben jullie het er samen weleens over van stel dat we geen kinderen kunnen krijgen wat je dan gaat doen. Mijn man en ik hebben het er regelmatig over van als het niet lukt we zn wel heel gelukkig met zn 2en. En misschien beginnen we dan ook wel aan adoptie te denken...

18. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Na het lezen van diverse fora in de afgelopen periode, heb ik besloten zelf ook een berichtje achter te laten.

Sinds begin 2009 hebben wij een kinderwens en hebben we actief geprobeerd om zwanger te worden. Na een jaar zijn wij uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen voor de nodige onderzoeken: echo's, HSG scan, bloedonderzoeken etc. Uit de zaadtest van mijn partner bleek dat 96% een afwijkende vorm had. Echter volgens de gynaecologen geen reden om ons zorgen te maken en er werd dan ook geadviseerd om het nog een jaar zelf te proberen. Inmiddels is dit jaar voorbij en is vorige maand besloten in februari met de eerste (van zes) IUI met milde hyperstimulatie te beginnen. Dit weekend begin ik met het slikken van Clomid en kom ik regelmatig op controle. De eisprong zal worden opgewekt met Pregnyl. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en het lijkt me leuk om mee te lezen!

19. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @PuraVida: welkom, meid! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.. en steun! Je hebt volkomen gelijk, er is geen reden om deze last zolang alleen te dragen. Je doet er dus goed aan je ervaringen hier te delen.. dat verlicht wel een stukje. Je zal hier ook geen zaken horen als 'denk er effe niet aan, dan komt het vanzelf'.. we weten wel beter :)

@muppettje: ik zou er beter mee omkunnen als er een afwijking was gevonden waardoor kinderen krijgen onmogelijk is. Dan kan je op je hoofd staan, roepen en tieren, maar niks zal helpen. En dan zou ik gewoon samen met mijn man naar andere methoden kunnen kijken, vb adoptie. Maar nu er helemaal niks mis is.. is het moeilijk om 'het' te aanvaarden, want wat is 'het'?? Het ligt nu al als een zware last boven ons huwelijk en we zijn nog maar 6 maanden getrouwd, daarvóór waren we het gelukkigste koppel. En nu is onze toekomst precies van ons afgepakt. Trouwen en kinderen krijgen is zowat het enige in mijn leven dat ik écht wou.. ik vrees voor de gevolgen..

20. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Framboos.. Bij veel koppels is er geen aanwijsbare reden dat ze geen kinderen kunnen krijgen.. Stel (ik loop nu op dingen vooruit) jullie kinderwens is niet in vervulling gegaan dan wil dat niet zeggen dat het bv met een andere man wel in vervulling zou gaan aangezien er bij jullie dus geen aanwijsbare reden is. Ik hoop van harte dat jullie snel zwanger zn! Mijn vingertjes duimen volop! Maar jullie praten hier wel over of ook helemaal niet.?

@ PuraVida.. Helaas welkom hier. Denk dat je net als ons liever op andere onderwerpen had gereageerd. Maar ook raar dat jullie eerst zelf een jaar proberen en dat jullie door het zh nog eens een jaar moesten zelf proberen. Ook voor jou hoop ik dat het snel raak zal zijn!

Deel Deze Pagina