@ butterfly6.. Hahaha zie het al helemaal voor me. Volgens mij ga je door de grond als dat zou gebeuren... Ik hoop dat het raak is! Dat geldt trouwens voor iedereen! @ Katalaya dus dan zou je dat zalfje ook kunnen gebruiken als je je moet prikken voor de purogon.. Mooie lijst heb je gemaakt! Wat moet jij laat spuiten pfff daar word je niet vrolijk van. @ Sennae succes straks bij de HA! @ Zylly helaas welkom.... Volgens mij verschilt het. Ik geloof dat wij heel veel hadden en alles wat goed is dat brengen ze erin. @ Saskia spannend zeg!
@zylly: denk dat ze gewoon het aantal zaadcellen inbrengen dat overblijft na opwerking. Bij de ene zijn dat er 55 miljoen, bij de andere 20 miljoen, bij de andere dus 1,4 miljoen. Het aantal is op zich geen garantie voor slagen, dat weet ik al van op andere topics hier. De geluksfactor doet ook hier zijn werk.. @Bree: ook welkom! nee, je merkt helemaal niks aan je Nederlands! Had je het niet gezegd, ik had het niet geweten. Hoe komt het dat je in Nederland bent verzeild? Als de samenlevingstest het enige was dat negatief bleek, maak je wel grote kans dat de IUI('s) zullen aanslaan Hier: spannend is het hier niet echt meer.. al roze afscheiding 'gespot' (toepasselijke woordkeuze! ) gisteren. Toen wist ik dat dat het begin was.. nu al een half uurtje ongikrampen erbij, dus bij het volgende toiletbezoek zal ik wel rood aantreffen. Het is dan juist 14 dagen geleden dat de IUI was.. met 1 uur verschil. Wat een goed geoliede machine is het lichaam toch. Je kan je uurwerk erop gelijkzetten. Enfin, ik ben nuchter, er is slechts 15% kans per maand dat het lukt.. het is precies gemakkelijker om tot die andere 85% te behoren. We krijgen nog herkansingen Ik ben blij dat we aanbeland zijn bij de IUI, want ze hebben niks gevonden bij mij of mijn man dat niet prima was. Enkel heb ik nooit een samenlevingstest gehad (doen ze de laatste jaren niet meer in Belgische ziekenhuizen, reden: te onbetrouwbaar), dus ik vermoed dat het aan de PH-waarde van het slijmvlies zal gelegen hebben.. maar wie zal het zeggen. Zou alleszins verklaren waarom het al 1,5 jaar niet lukt. Dus denk dat ik nu met IUI wel meer (of: eindelijk??) kans maak. @Anita: wat is de status bij jou? Jij al iets gespot of net niet?
@ framboos balen zeg dat je ongi bent geworden.. Het idd een helehoop geluk hebben. Maar als we nou eens bij die 15% konden zitten!
ja, ze doen doorgaans maar 6 keer IUI.. heeft blijkbaar geen zin om er daarna nog verder mee te doen, ze gaan er dan al vanuit dat het dan nooit zal lukken op die manier. Ik hoef deze maand niet bij die 15% te zitten.. zolang ik er maar binnen dit en 6 maand eens bij ben, ben ik tevreden En ik wens dit uiteraard ook voor jullie allemaal! Ik was gisteren aan het rondsnuffelen hier op de website en ik zat bij de zwanger-clubs te kijken. Er zijn daar topics uit 2009, destijds vol van mensen die al bijna een jaar bezig zijn en de meest recente posts (door dezelfde mensen nog steeds) is met foto's van hun kindjes en zo.. dat geeft toch wel een sprankeltje hoop, vind ik. Ik hoop dat we hier volgend jaar allemaal verhaaltjes van onze pasgeboren baby kunnen posten.
maar stel dat je met een prikje wel zwanger wordt. Dan is het toch waard? Je moet altijd kijken waar je het voor doet of wat het oplevert. Ik heb mezelf ook geprikt. Niet lekker maar ik wil iets dus moet ik er ook iets voor doen! Succes
@Muppettje: de Puregonprikjes stellen echt niks voor. Ja, ik weet het, ik heb makkelijk praten. Ik zag het mezelf ook niet doen. Gelukkig hebben ze in het zkh veel, heeeeel veeeeel ervaring met mutsen zoals wij met prikangst, en de verpleegster die ik had, wist me gerust te stellen. Ze garandeerde me 100% dat het NIET pijn zou doen. Omdat ik zo onverwacht succes had met mijn zeurpoging om meteen met IUI te mogen starten, en daarvoor hemel en aarde bewogen moest worden (het was vrijdag laat in de middag), durfde ik niet meer terug te krabbelen. Ik wist dat twijfel meer angst zou geven, stelde me voor dat miljoenen mensen (diabetici) zich dagelijks meerdermaals prikten, dat er van prikken nog nooit iemand dood is gegaan, enzovoort. Vervolgens stelde ik me heel hard voor dat mijn buik een kipfilétje was, en de prikpen iets van een vork, en ik verbaasde mezelf dat ik 'm er zonder twijffel inzette. De KICK die ik toen had, was ongeloofelijk!!! Ik heb ook meteen zo'n beetje alle mensen die ook maar een beetje op de hoogte waren van ons zkh-avontuur een dappere sms gestuurd met dat ik zojuist mezelf met plezier gespoten had! (KatMan merkte nuchter op dat hij altijd met plezier spoot...) De persoonlijke overwinning die ik toen dus had, zorgt ervoor dat ik stapje-voor-stapje ook wel die Pregnyl durf te zetten. Hoop ik. Tja, het moet vannacht om 24:00. Wie wil ik bellen als ik niet durf? Toch echt niet de fertiliteit om te zeggen dat de IUI vrijdag niet doorgaat, omdat ik de hele nacht mezelf heb lopen kwellen met het naaldstaren, toch??!! Ennieweej... die Emla-zalf verdooft de huid, zodat je gegarandeerd niets voelt van iets waar je normaal gesproken toch al amper iets van voelt. En het psychische effect van Emla, dat is denk ik wel iets waar je baat bij zult hebben. Bespreek het eens met je arts. Je bent echt niet de enige.
Trouwens... bloedpriknaaldjes zijn dikke stokken vergeleken met die Puregon naaldjes. Die zijn zo dun, dat je ze zelf amper ziet. Muppettje, ga maar eens bij een lieve verpleegster op prikles. Het zal je echt geruststellen.
@Katalaya... Ik wou dat ik het durfde zit nu ook even met de prikpen en het naaldje stelt weinig voor maar toch die drempel. Ik denk idd ook dat het handig is als ik beetje prikles krijg. Ik moet nog maar eens piekeren... @ Saskia ik weet het maar mn handen willen niet meewerken met mn hoofd. In mn hoofd heb ik mezelf al 1000x gespoten...
Die drempel, zooo herkenbaar... *schuift Muppettje een glaasje Roosvicee toe* Ik moet bekennen dat ik ook zeven kleuren schijt voor 24:00, als ik de Pregnyl moet zetten...
* het komt wel goed schatje* hahaha.... De spuit zelf valt wel mee het is na de tijd beetje gevoelig.. Ik weet het heb makkelijk praten heb het laten doen op de spoedeisende hulp. Mocht jij het niet laten doen op de Spoedeisende hulp.? Mn ZH heeft die afspraak gemaakt. Ik heb alle vertrouwen erin dat het je gaat lukken.. *schuift Katalaya een glaasje Roosvicee toe* Hij smaakt erg goed...
Framboos en Muppetje, bedankt voor jullie reactie! ik kom elke week weer iets meer te weten!, Ik start de iui in een natuurlijke cyclus, ik kan voor mezelf (gelukkig) nog niet mee praten over de spuiten. Ik vind het heel vervelend voor jullie om te lezen dat het vreselijk is! vooral als je ze zelf moet zetten! Sterkte met die vreselijke spuiten meiden!!
YESSS! I did it! De Pregnyl zit erin! Oooh, wat zag ik er tegenop! Voelde me de hele avond al een beetje weeïg, de klok naar 0:00 kijken. Bibberend de grote naald op het spuitje. Ampulletje breken, vloeistofje opzuigen. Poederampulletje breken, vloeistofje erin. Poedertje lost meteen op, blijft niks van over. (Terwijl het in het ampulletje toch een flinke hoeveelheid leek. Het is net sneeuw; foetsie!) Tot mijn opluchting bleef er niet zo heel veel over. Mengseltje weer opgezogen Klein naaldje erop. Als een echte doc op TV lucht eruit, druppeltje aan de naald. Koelblok uit het vriesvak, en vetrolletje gekoeld. En dan maar denken 'net als bij de Puregon, stelt vast niks voor', naaldje erin. En verrèk!!! NIKSSSSS!!! Zelfs geen prikje! (Koelen is dé tip!) En heeeeel langggggzaaaam spuitje leeggedrukt. Echt wel een seconde of 15 over gedaan, mezelf verbazend dat ik écht niks voelde!!! De laatste paar seconden een vaag prikkend gevoel, nog een paar seconden spuitje er in houden zonder iets te doen voor de zekerheid. Spuitje eruit, ennn... YEAH! Weer die opluchting! Na een tiental seconden voel ik een tikje branderig gevoel. Dus dát is waar ze het over hadden. Maar het komt nog niet eens in de buurt van de ellende die ik me voorgesteld had. Plus daarbij; de opluchting dat ik het 'm heb geflikt, en dat het écht niet veel meer voorstelt dan de Puregon, is heeerlijk!!! Het beetje branden kan ik me zelfs met gedachten manipuleren dat het fijn voelt! Het is het teken dat het achter de rug is, en ik tróts mag zijn! En nu heeeerlijk pitten...
Hoi meiden, Ik wilde vandaag de poli bellen om alles goed na te vragen, maar heb dat bewust nog niet gedaan. Moet aanstaande ma waarschijnlijk beginnen met clomid 3e dag van je ongi. De pregnyl moet ik navragen weet niet meer op welke cyclusdag volgens mij op de 10e of zo. Hebben jullie nog veel bijwerkingen gehad van clomid of pregnyl? Sorry van al die vragen ik ben er veel te veel mee bezig. Moet het gewoon loslaten en er gewoon voor gaan. Het is erg fijn om je emoties en ervaringen te delen. En thx voor jullie reacties! xxxx DOEA
@ Katalaya WAUW!! Dat heb je goed gedaan. Vreselijk is het als je zo op de klok moet kijken kan me voorstellen dat je er behoorlijk tegen op zag. Heb gisteravond vaak aan je gedacht Nu heb je vast als een blok geslapen! @ Zylly we willen je absoluut niet bang praten. Het is gewoon zo dat je even over het drempeltje moet. Heel veel meiden die prikken hunzelf en hebben nergens last van. @ Doea de pregnyl zet je in de regel tussen dag 16 tot 20 het is maar net hoe groot is je follikel is. Je zet de spuit dan op 1 van deze dagen en dan heb je een kleine 2 dagen later de iui...
@Katalaya: wat goed van jou! Bosje bloemen jouw kant op .. @Doea: laat je niet gek maken meid en het is normaal dat je eraaqn denkt.... @Zylly: succes met ej eerste IUI! @Framboos: jammer meid....op naar de volegdne IUI @Sennae: en? wat heeft je HA gezegd? Weet je al wat jullie gaan doen? @Muppettje: nou ik denk dat ik wel door de grond zou kunnen zakken hahahhahah ....maafr zal wel niet gebeuren...bij mij tot nu toe in ieder geval niet @Mij: nou ik heb me gisteren ook weer wat meegemaakt....zit op Zumba les sinds kort en gisteren was er weer een les. Doe ook meestal twee lessen achter elkaar.... NOu....eerst voelde ik me al ontzettend moe...dus dat schoot al niet op, vervolegns kreeg ik kram in mijn voet(en).....ook al geen succes....maar daarna kreeg ik ook nog eens krampen in mijn onderbuik...echt of mijn baarmeoder samen aan het trekken was....ik heb gewoon moeten stoppen omdat het ecnht niet ging...heb maar vanaf de zijlijn naar mijn vriendin gekeken en naar de onhandige pasjes van de rest...wat op zich wel een lachbui opwekte......... maar helaas is de buipijn ook niet weg getrokken....ben maar mijn bedje in gekropen, dicht tegen mijn mannetje aan en maar hopen dat ik snel in slaap val...was ook binnen een paar minuten K.O.... Vanmorgen voel ik het licht trekken in mijn onderbuik, maar gelukkig is de echte pijn weg....weet nu niet of het idd aan de les lag of iets anders.....pfff ...pieker pieker....nu ja.... Weet wel dat ik er een beetje moe van word....van mijn lichaam dan de rare signalen die het geeft.....
Wist je dat als iemand in mijn omgeving dit tegen mij zou zeggen hij/zij een directe rechtse hoek vol in zijn gezicht riskeert? De nummer 1 no-no om tegen mmm-meiden te zeggen, dus Doea, kwel jezelf niet met dit soort zelfberisping. Kom hier lekker zeuren, vragen, zanikken, vertellen, mutsen en er vooral lekker veeeeeel te veel mee bezig zijn. Dan kun je er in het échte leven weer even tegenaan, en dat scheelt een boel tranen, vechtpartijen, ruzie's, aangiftes en 112-meldingen.