IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve muppetje..! Wat ontzettend klote zeg... Maar lieverd kijk naar mij ons zaad was ook heel erg slecht..! Ik snap dat het ontzettend moeilijk is om positief te blijven dat kon ik ook niet..! Maar ben nu wel zwanger van dat kleine beetje..! Dikke knuffel voor jou..!

2. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Thanks Bloemetjes voor je lieve opbeurende woorden! Ik hoop dat ik ook met de 2de IUI zwanger ben.

3. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    muppetje wat een drama weer ja!!!:x maar bloemetje heeft gelijk niet opgeven zoals ze zegt haar man was ook weinig en kijk eens aan ze is zwanger eitje heeft er maar 1 nodig he!! blijf gewoon voor je duimen meid.
    en bedankt voor morgen :D ik ga ook alleen erheen manlief heeft het druk morgen dus die kan er niet bij zijn maar hij moet wel zijn zaad eerst inleveren hahaha
    kloko jij ook heel veel succes morgen :)

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Savanna, thanx. Denk dat je 't HSG onderzoek bedoelt, maar dat is donderdag. Maar toch bedankt;)
    Ga nu gauw naar mijn werk toe, maar ik "moet" smorgens altijd even kijken of er nog iemand gereageerd heeft. op mijn werk lukt dat namelijk niet. Fijne dag allemaal en de mensen met belangrijke afspraken, succes!

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Ik ga niet opgeven en heel positef zijn.. Ik ben vandaag hummie zou ik zwanger zijn..:p

@ Savana.. Heel veel succes... Ik hoop zo dat het raak voor je is! Ook voor de andere meiden natuurlijk!

@ Kloko.. Dus jij hebt donderdag de HSG. Ik hoop dat ie je 100% mee gaat vallen.

@ Framboos.. Hoe is je weekend geweest.?

6. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Als ik idd een cyclus van 28 dagen nu heb (uitzonderlijk voor mij) Dan zou ik in principe een positieve zwangerschapstest kunnen hebben op mijn verjaardag :)
    Ben nl de 28e jarig. Dat zou erg leuk zijn. Maar ik test pas een week later. Als ik dat tenminste vol hou.

Ooooo spannend. Krijg nu al de kriebels in mijn buik.

7. savana

savana Lid

22 jan 2011
    99
    0
    0
    heb mijn iui ook weer gehad :D was pas 10 over 10 aan de beurt dus is denk ik wel normaal een beetje te laat maar we gaan gewoon duimen :D
    pearl bij jou ook alles goed gegaan?

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik doe deze maand een mission impossible: heb dus alleen een fliekkel op links. En een eileider op rechts...

'In de literatuur zijn er gevallen bekend waarin het toch tot een zwangerschap is gekomen'.

Jaja... vast.

Vanavond de Pregnyl spuit zetten die de eisprong opwekt, en dan woensdagmiddag de tweede IUI.

9. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    Meiden, mag ik aansluiten? Ik ben nieuw op dit forum en hoor vanmiddag of ik met mjin eerste IUI mag beginnen. Vind het doodeng en retespannend. Alles is me uitgelegd en ik denk dat ik weet wat ik moet doen, maar toch....

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Welkom en succes!

11. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Dag iedereen, ben weer terug van een weekendje weggeweest! Het viel reuze mee, gaan shoppen en zondag een wandeling van 25km gemaakt.. en geen regen gisteren! :D

Nog geen nieuwe zwangeren die zich hebben gemeld?

Ikzelf voel nog steeds niks. Maar deze maand heb ik er wegens die inseminatie van 12 uur na mijn eisprong geen goed oog in. Beetje zoals jij zegt over jouw situatie, Katalaya: 'in theorie is het al voorgevallen dat er een zwangerschap is ontstaan.. maar eerst zien dan geloven!'

Ik moet zeggen dat het me goed deed om dit weekend er eens niet aan te denken.. herinnerde me aan die 15 maanden waarin we zelf klusten voor een baby.. geen stress, niks. En ik moet eerlijk bekennen, ik word opgejaagd van al die follikelmetingen, inseminaties, thuisverpleegsters, pregnyls, comids, inseminaties, allemaal heisa rond mijn eisprong en waarvan ik dubbel buig van de stress. Lijkt me niet bevorderlijk..

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik probeer er juist omgekeerd tegenaan te kijken, en dat werkt!

Nu eens niet dat geklooi met ovulatietesten en thermometers. Gewoon sex omdat het lekker is, niet omdat het 'moet', omdat het de juiste tijd van de maand is, of omdat de klok dat zegt!

Het hele daadwerkelijke zwanger worden is lekker uitbesteed, dat regelen ze in het ziekenhuis voor ons. Hoeven wij er ons dus niet druk om te maken. Geen 'zin maken', omdat er anders weer een ei onbenut blijft.

Ja, oké, elke morgen even een prikje. Duizenden diabetici met mij, en het stelt net zoveel voor als al die jaren 's ochtends de pil slikken. Zelfde ritueel.

En een paar keer naar het zkh. Tja, ik ga nog altijd liever naar het zkh voor een follikelmeting of IUI, dan naar halfjaarlijkse controle bij de tandarts. En als je pecht hebt, mag je bij de tandarts ook nog een paar keer terug komen om pijn te lijden, ook!

Nee, ik hou mezelf heel hard voor dat het allemaal piece of cake is. En hoe ik denk, bepaalt hoe ik me voel. Waarom zou ik mezelf klote laten voelen door mijn eigen gedachten?

De situatie kan ik niet veranderen, mijn gedachten erover wel. En zou hou ik tóch de controle.

En fantaseer ondertussen over die bakken geld en zeeën van tijd die we overhouden, mochten er geen kinderen komen.
    Ik leef er al 34 jaar vrolijk en zondig op los, dat hou ik ook best vol.

Mijn leven is niet over, mocht het niet gegeven zijn. Integendeel; een hoop zorgen minder.

Maar ik wil er tenminste wel alles aan gedaan hebben, zodat me niet straks de gedachte overvalt van 'had ik maar harder geprobeerd...'

Wat mij betreft handel ik die hele mmm zo snel mogelijk af, zodat we dan weer verder kunnen met ons leven. Met of zonder kindje.

Want ondanks al deze coole praat, betekent dat niet dat onze kinderwens minder oprecht is.

13. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wat een verhalen weer zeg!

Spannend voor diegene die vandaag hun IUI hebben. Zou toch een mooi valentijnscadeautje zijn!

@Muppetje, wat een toestand. Hoop dat je het inmiddels wat beter kunt relativeren. Erg is geen pijl op te trekken als ik al die fora moet geloven. Veel en goed zaad is ook niet altijd een garantie voor succes, dus who knows!

14. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ PuraVida.. Ik heb me voorgenomen om heel positief te blijven. En wie weet is het gewoon deze maand hartstikke raak. Ik zie dat jij vandaag weer begint met de clomid.. Hoeveel mg krijg je.? Geen last van de bijwerkingen.?

15. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Muppetje,

Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest. Wij staan nog aan de beginfase. Heb Clomid mee gekregen en moet 100mg tm vrijdag slikken. Weet jij wat die dosis zegt? Dacht dat ik eerder had gelezen dat 50mg de aanvangsdosis is. Volgende week maandag CD11 eerste follikelmeting.

Positief blijven is inderdaad het allerbeste en enige wat je nu kunt doen.

16. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ PuraVida.. Toen ik met de clomid begon was mn begin dosis 50 mg. In de regel beginnen ze daar ook mee. Als je het niet vertrouwd zou ik er gewoon nog even naar toe bellen voor de zekerheid.

17. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik zal het vanavond thuis eens bespreken. Ze kennen mn dossier, dus ga er van uit dat het een bewuste keuze is. Wellicht geeft dit een beter resultaat...

Misschien leuk als je je handtekening nog even aanpast? Dan weten we waar je in je cyclus zit :)

18. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Je weet het niet. Misschien willen ze nu ook wel gelijk 2 follikels hebben die groeien. Ik heb mn handtekening aangepas..;)

19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Savanna en Pearl, fijn dat jullie het "zooitje" ook weer binnen hebben. Hopelijk met effect!

Katalaya, Ik snap niet hoe het dan mogelijk kan zijn om zwanger te worden? Kan je dan niet beter wachten tot er aan de juiste kant weer een eitje ontstaat?

Augustus 2009: welkom. Ik ben ook nog niet gestart met IUI. ik heb
    eerst donderdag HSG en als dat goed is start ik met IUI ivm vijandig baarmoederslijmvlies. Wat is bij jou de reden dat je met IUI moet gaat beginnen?

Framboos, voor mij is het ook juist het tegenovergestelde. Tenminste tot nu toe. Ik ben natuurlijk nog niet gestart. Maar ik ben zooooooo blij dat de druk van de ketel is gehaald door niet meer "verplicht" om de dag te hoeven vrijen, om het eitje niet te missen. Maar dat dat nu weer kan als we gewoon zin hebben. Maar goed, misschien denk ik er anders over als IUI dadelijk werkelijk start

Puravida, spannend starten met Clomid! Hopelijk vallen de bijwerkingen mee!

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Over de 'theorie' m.b.t. eierstokken en dergelijke... Het schijnt te zijn als volgt:

De eileiders zitten niet vast aan de eierstokken, maar zijn vang-armen die een beetje vrolijk door je buik wuiven. Als er een ei gesprongen is, vangt zo'n grijpert het eitje op.

Ook zitten beide eileiders niet écht helemaal links en rechts, zoals getekend in het biologieboek. Nee, ze zitten meer naast elkaar, áchter de baarmoeder. Maar dat tekent zo lastig in een schema.

Dus theoretisch is het mogelijk dat mijn krakkemikkige, half opgelapte eileider met door de gyn gefabriekte vang-vingers zich een weg door mijn onderbuik graait, om het ei te vangen...

Ik moet 't nog zien... Maar ik zou graag hét bewijs willen zijn dat het kan!

Deel Deze Pagina