IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    oke, dat maakt het wat duidelijker. Dan denk ik wel meteen, dat je dus maar geluk moet hebben als een ei wordt opgevangen door een eileider... sowieso al.

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dat is dus één van de miljoenen dingen die normaal gesproken mis kunnen gaan, waardoor niet iedereen standaard in de eerste ronde zwanger wordt.

3. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @katalaya: zo zit dat met die eileiders, ik vroeg me dat in feite ook af hoe dat in zijn werk ging. Zo dus! Nou, ik hoop alvast voor je dat die ene eileider eens ferm overhelt naar de andere kant om te kijken of daar wat te rapen valt :)
    Je staat wel positief in het leven precies.. mijn probleem is gewoon dat ik van nature een zenuwpees ben en er zijn 2 dingen waar ik helemaal nooit mee heb overweg gekunnen en dat is: 1) geduld hebben en 2) zelf geen controle hebben.

@kloko: bij mijn eerste IUI had ik ook het gevoel van opluchting, niet meer 'moeten' klussen, en alles wordt netjes voor ons uitgerekend en in het labo in potjes bereid. Maar aangezien alles in het honderd is gelopen bij mijn tweede IUI (thuisverpleegster 1,5 uur te laat voor de pregnyl te zetten, ei 12 uur voor IUI gesprongen) heb ik er niet zodanig nog veel vertrouwen in. Ze doen veel in het ziekenhuis, maar het ei springt uiteindelijk wanneer hij wil. Zoals de gyn zei tegen mij: "het is een 'gemiddelde' dat het ei springt tussen 36 en 40 u na de pregnyl". En zoals met alle gemiddeldes zijn er pieken, en helaas had ik die deze maand. Maar al bij al zorgt dit ervoor dat ik er nooit meer gerust in zal zijn en nooit meer vol kalmte mijn IUI zal gaan laten doen. We gaan voortaan alleszins blijven klussen tot de dag voor de IUI.. dan is het maar met 5 miljoen zaadjes minder! Maar die 3 dagen onthouding doe ik nooit meer.

Misschien moet ik wat minder op dit forum zitten.. ik ben er naar mijn gevoel veel te veel mee bezig. En binnenkort is er weer een clomid-week waardoor ik weer ga meegesleurd worden in die depressieve gedachtengang.. leuk toch die bijwerkingen. De gyn lachte eens toen ik dat zei, 'ja, een gekend neveneffect' zei hij. Waarom kon ik daar zo niet mee lachen!?

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Kan je niet in plaats van de clomid vragen of je puregon kunt krijgen? Ik heb daar bijna geen bijwerkingen van...

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    ja precies!

6. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Hoi Meiden,

daar ben ik weer. Kon gisteren niet op de laptop omdat mijn man aan het werk was en anders internet weg kon vallen. Ja we weten het dat is niet handig. Zijn ook weer bezig met een nieuwe modem.

Maar het is gisteren goed gegaan. Zoals ik al zei was mijn baarmoeder er klaar voor. De eendebek was even vervelend, maar verder lag mijn baarmoeder er mooi bij en ging het slangetje mooi naar binnen. Ik krijg altijd een beetje licht menstruatiegevoel erbij. We hadden van de 9 miljoen er iets van 3 miljoen over die goed waren en iets van 94% goed bewegelijk. Zoiets was het.
    Slijm bij de baarmoeder zag er ook goed uit. Dus nu is het wachten, wachten en nog eens wachten.

S6 allemaal en ik blijf volgen totdat ik weer zelf zover ben om het goede of slechte nieuws te vertellen.

7. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes allemaal met wachten en testen :)

@kloko; hoe weten jullie dat van het vijandige baarmoederslijm. Kan me herinneren dat je hier iets verteld hebt over samenlevingstesten of iets dergelijks, maar die zijn toch niet altijd betrouwbaar?

8. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    UPDATE van alle drie IUI forums: sorry als ik iemand vergetten ben!

Marieke IUI-1 1 febr testen op:15 feb
    Ibjet IUI-1 2 febr testen op: 16 feb
    Sanseveria IUI-1 2 feb testen op: 16 feb
    Framboos IUI-2 3 feb testen op: 17 feb
    Loveangel IUI-1 4 febr testen op:18 feb
    Vrouwtjexxx: IUI-1 4 febr. testen op:18 feb
    Nataik IUI-1 5 febr. testen op: 19 feb
    Jaira IUI-1 7 feb testen op: 21 feb
    Zus IUI-1 8 feb testen op: 23 feb
    Bree IUI-1 10 febr testen op: 25 feb
    Muppetje IUI-2 13 feb testen op: 27 feb
    Minimuis IUI-? 13 feb testen op: 27 feb
    Pearl29 IUI-1 14 feb testen op: 28 feb
    Savana IUI-2 14 feb testen op: 28 feb
    Nakkie IUI-2 15 feb testen op: 1 maart
    Katalaya IUI-2 16 feb testen op: 2 maart
    Coco IUI-1 op 17/2. testen op: 3 maart
    Kloko HSG 17 febr. uitslagen bespreken en plan maken 23 febr
    Imke 23/2 gesprek

Jolin???
    PuraVida 21 feb FM

9. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    UPDATE van alle drie IUI forums: sorry als ik iemand vergetten ben!

Marieke IUI-1 1 febr testen op:15 feb
    Ibjet IUI-1 2 febr testen op: 16 feb
    Sanseveria IUI-1 2 feb testen op: 16 feb
    Framboos IUI-2 3 feb testen op: 17 feb
    Loveangel IUI-1 4 febr testen op:18 feb
    Vrouwtjexxx: IUI-1 4 febr. testen op:18 feb
    Nataik IUI-1 5 febr. testen op: 19 feb
    Jaira IUI-1 7 feb testen op: 21 feb
    ZusIUI-1 8 feb testen op: 23 feb
    Bree IUI-1 10 febr testen op: 25 feb
    Muppetje IUI-2 13 feb testen op: 27 feb
    Minimuis IUI-? 13 feb testen op: 27 feb
    Pearl29 IUI-3 14 feb testen op: 28 feb
    Savana IUI-2 14 feb testen op: 28 feb
    Nakkie IUI-2 15 feb testen op: 1 maart
    Katalaya IUI-2 16 feb testen op: 2 maart
    Coco IUI-1 op 17/2. testen op: 3 maart
    Kloko HSG 17 febr. uitslagen bespreken en plan maken 23 febr
    Imke 23/2 gesprek
    Jolin???
    PuraVida 21 feb FM

***Even mezelf veranderd qua iui aantal***

10. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Pearl. Spannend voor je. Maar fijn dat alles goed is gegaan! Het zou toch super zn als we alle 3 een posi test hebben over 2 weken!

@ Katalaya.. Had jij veel bijwerkingen van de clomid.?

@ Bree.. Hoe gaat het bij jou.. Hoe ging de IUI.? Super lijstje heb je gemaakt.

Hoe gaat het verder met iedereen.?

11. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hoi Muppetje... alles goed hier, ik voel nog niks nieuws ofzo... maar het is nog geen week geleden voor me! ha Ik ben niet te bezig in mijn hoofd met symptomen enzo, anders word ik er gek van..... Ik ben lekker rustig, en bezig op school. Ik heb accupuncture gedaan vorig week en ik denk dat ik daarvan rustiger ben geworden, of misschien zit het in mijn hoofd? haha In iedergeval is het goed toch!? haha Volgende week ben ik bang voor, ik denk dat ik GEK gaat worden!
    Mijn man gaat over 3 weken weg naar Afghanistan :( dus... we zijn ook nu bezig met sperma invriezen opties. We zien wel, hopelijk hoeven we het niet te doen! ;) We zien wel! Hoe gaat het met je dan?
    Bree

12. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Pfff wat een ramp zijn die wachtweken toch! Is al erg na een gewone eisprong, na IUI helemaal!
    Sterkte allemaal!

PuraVida: Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. Maar heb 3 samenlevingstesten gehad en bij alle 3 waren er geen goed beweeglijke zaadcellen te vinden in de portio (baarmoedermond). 2 van de testen waren niet heel goed getimed, maar de laatste wel. Maar ik moet ook nog gesprek hebben met de fertiliteitsarts (dat is volgende week), maar ik ben na de laatste samenlevingstest gebeld en toen noemde ze het wel vijandig baarmoederslijmvlies. Hoe zou het anders getest moeten worden?

13. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die wachtweken zijn inderdaad een ramp. Vond het de afgelopen twee jaar altijd al spannend, hoewel je na zo lang proberen er aan het einde eigenlijk al vanuit gaat dat 'het toch wel mislukt zal zijn'. Nu worden de kansen voor mijn gevoel toch groter, dus nog spannender :)

@Kloko, nee ik denk niet dat je het anders kunt testen, maar waar ik mij over verbaas, is waarom het dan geen standaard onderzoek zou moeten zijn. Bij mij hebben ze bijv. nooit gekeken naar vijandig baarmoederslijm. Nu maakt de oorzaak niet perse het verschil, maar toch. Bij ons is het zaad niet geweldig en gaan ze er gemakshalve vanuit dat bij mij alles goed zit.

14. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @allemaal, hier overigens geen bijwerkingen van clomid. Zit pas op dag 2 van 5 dus wellicht moet het nog komen.

15. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    in "mijn" ziekenhuis is het dus wel een standaard onderzoek.
    Tijdens het orienterend fertiliteitsonderzoek, zoals ze dat noemen, worden eerst deze dingen gedaan:
    Eerst een gesprek naar leefstijl, gewicht, gezondheid etc.
    Daarna:
    bloedonderzoek bij vrouw (op dag 3 en dag 21)
    samenlevingstest + inwendige echo
    HSG

bij de man spermaonderzoek.

Daarna wordt er een afspraak gemaakt met de fertiliteitsarts en wordt er een plan gemaakt.
    Het is me sowieso al opgevallen dat het echt per ziekenhuis verschilt hoe de onderzoeken gaan

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Muppettje: ik heb nooit Clomid geslikt, had meteen Puregon.

Hier is afgelopen middernacht de Pregnyl er weer in gegaan, morgen middag de 'Spek&Bonen-IUI'.

17. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Kloko, @PuraVida: ook ik heb geen samenlevingstest gehad. Ze gingen er ook maar vanuit dat alles bij mij in orde was. Ik hoefde ook niet te protesteren, want ze zei dat het er met IUI zelfs niet toe deed of ik vijandig slijmvlies had of niet, dat wordt omzeild. Ja, dat weet mijn teen ook, maar het was wel fijn geweest om tenminste te weten dat we het zelf ook kunnen klaren (misschien met wat meer geduld dan).
    Wat dat oriënterend gesprek betreft, bij ons beperkte zich dat tijdens de eerste consultatie tot de vraag of we rokers waren (zijn we niet) en hoelang we al bezig waren. En dan nog een echo, bloed trekken bij mij en mijn man en dat was het. Ondertussen toch al 2 zaadonderzoeken en een hsg gehad ook.

18. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @katalaya: veel succes morgen! Een wondertje is je gegund!

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dank je!

20. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    @ framboos:

hoe gaat het? Een hele spannende periode voor jou nu! Succes.....

Deel Deze Pagina