ja, in elk ziekenhuis is het weer anders ; ook apart! Ze hebben mij gezegd dat ze geen IUI met hormonen gaan doen als ik geen kijkoperatie wil na de 3 IUI's zonder hormonen ... Zit er aan te denken om dan maar 6 zonder hormonen te laten doen. Ben namelijk al zeker 2x zwanger (miskramen) geweest dus het moet ook gewoon lukken zonder hormonen. Maar goed, maar ff zien tzt. @Kloko balen dat je geopereerd moet worden! Sterkte alvast.
@Kloko en Lionheart: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/244677-kijkoperatie-eileideroperatie-hsg.html Het verhaal van mijn operaties. De littekens zijn kleine, lichtroze sneetjes van ongeveer een centimeter. In mijn navel zijn ze zo goed als onzichtbaar, bij mijn bikinilijn zie je ze nog wel, maar ze worden steeds lichter.
@Tori3, ik heb geen kijkoperatie gehad. Soms zou ik dat wel eens willen, want ik ben nog wel eens bang geweest voor endometriose. In ons ziekenhuis gaan ze ervan uit dat ook bij mij alles goed is. Ik heb een clamydiatest gehad, echo's om te kijken of alles netjes op zijn plek zit, hormonen gecheckt, HSG scan was ook goed en heb een vrij regelmatige cyclus tussen de 28 en 31 dagen. Toch hebben wij nu IUI met milde hyperstimulatie (clomid + pregnyl), omdat is aangetoond dat IUI met stimulatie een hogere kans van slagen heeft. We krijgen zes pogingen, daarna evaluatie, maar hopen dat dat niet nodig is Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis een ander protocol heeft.
Zo de soldaten van mijn man zitten al in hopen alleen dat ze goed getraind zijn heheheheehe en hun werk heel goed doen... 2 lange weken wachtijd alweer!!
cherah, sterkte met wachten. Katalya, bedankt voor je verhaal! ik wordt op dinsdag geopereerd en maandag daarna hoop ik weer te kunnen werken. ik wil mijn werkgevers eigenlijk niets vertellen, dus hopelijk is dat ook niet nodig...
Nee op zich niet, werk als assistente in huisartsenpraktijk, dus kan kiezen voor rustige werkplek... maar het is lastig. Dus daarom het volgende dilemma... op mijn werk weten ze niet dat ik al anderhalf jaar probeer zwanger te worden en al helemaal niet dat ik daarvoor nu ook onderzoeken krijg. Tot nu toe heb ik dat maar aan 2 collega's verteld. Maar nu ik echt geopereerd moet gaan worden, in ieder geval bijna een week afwezig ben, twijfel ik wat ik moet doen. Moet ik het mijn werkgevers vertellen? En mijn collega's? Reden dat ik het nog niet gedaan heb, is dat ik het heerlijk vind om er op het werk niet over te na hoeven denken. Geen vragen te hoeven beantwoorden etc. En ik wil niet dat mijn werkgevers mij geen nieuwe taken meer geven "want ze wil toch zwanger worden" . Dit laatste verwacht ik niet, maar zit wel in mijn hoofd... reden om het wel te doen : zoals ik het nu bedacht met de collega die de planning doet (en op de hoogte is) is dat de dag van de operatie ik naar collegas toe vakantie heb, maar kost me geen vakantiedag. Daarna de 2 dagen die ik er minimaal niet ben neem ik op. Dit kost me dus vakantiedagen, terwijl het eigenlijk ziektedagen zijn.... Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan?
Toevallig viel mijn kijkoperatie ook in mijn vakantie. Maar toen daarna bleek dat er een tweede operatie zou volgen, waarbij ik minstends een maand zou moeten herstellen, moest ik het wel vertellen. Nu, achteraf, ben ik blij dat ze op de hoogte zijn. Ik heb geen negatieve reacties gehad. Sterker nog: het blijkt dat er veel meer collega's met soortgelijke toestanden rondlopen / ervaring hebben. Da's best fijn.
Hallo, Ik wil me graag bij jullie voegen, we gaan voor een IUI We zijn in november 2009 gestopt met de pil en helaas nog geen resultaat. Ik ben 35 jaar, mijn mannetje is 37 jr, dus de biologische klok is behoorlijk hard aan t tikken ... Sinds augustus 2010 zitten we in de mm, alle testen al gehad, kijkoperatie gehad waarbij gelukkig niet veel te zien was, slechts een paar spotjes, die zijn meteen weggehaald. Het zaad van mijn mannetje is helaas niet goed, te weinig, niet goed beweegbaar en teweinig vocht. Dus mogen we sinds januari 2011 het IUI-traject in. Januari heb ik overgeslagen, omdat het dan zeer druk op mijn werk is, maar deze maand gaan we beginnen ! Ik zit nu op mijn 8e dag, heb de afgelopen 5 dagen clomid geslikt, halve dosis maar 25 gr (?). Vanmorgen gaan bloedprikken, morgenvroeg een echo. Dus ik ben benieuwd hoe groot de eitjes al zijn Als de eitjes groot genoeg zijn, moet ik pregnyl spuiten. 10 tot 12 dagen na de IUI moet ik weer bloedprikken en 's middags bellen of we zwanger zijn. Ik lees echter dat de meeste van jullie zelf testen. Volgend weekend willen we een weekendje weg, dus ik hoop dat de IUI dan heeft plaatsgevonden. Maar als dat niet zo is, wachten we tot een andere weekend. Dit is nu belangrijker ! Wat betreft de kijkoperatie, ik zou het zeggen op je werk, ik heb het alleen tegen mijn directe collega's en baas verteld. Het zijn inderdaad ziektedagen. Ik heb ze ook verteld van ons IUI-traject, aangezien ik normaal om 8 uur begin, ben ik nu vaker later op mijn werk. Ze durven niet echt te vragen hoe t gaat, omdat ze denken dat je er niet over wilt praten. Maar soms wil ik dat juist wel, dus dan vertel ik gewoon hoe het nu gaat en wat ons te wachten staat. Het werk is voor mij wel een grote goede afleiding, maar met slecht nieuws ben ik ook wel eens niet te genieten, dan weten mijn naaste collega's dat het niet alleen aan hun ligt Op het eerste (viva-)forum waar ik zat, was ik de laatste die nog niet zwanger is ... erg frusterend. Ik heb lang gewacht voordat ik me weer aansloot bij een forum, maar jullie topic lees ik nu al een tijdje en lijkt me leuk Groetjes
PeTera, welkom. En wel fijn dat ze nu IUI gaan doen? Of vind je moeilijk? ik heb besloten het gedeeltelijk te vertellen, de rest komt misschien later nog wel. Succes morgen met de echo!
Kloko, ik heb het ook stapje-bij-beetje verteld. De eerste kijkoperatie aan de twee collega's waar ik ook vriendschappelijk mee om ging. Zij wisten dat het om een kinderwens ging. Toen bleek dat ik dus écht geopereerd moest worden. Mijn directe collega's weten dat het om een eileider ging. De collega's van de andere afdelingen en klanten heb ik verteld dat het een buikoperatie was. Wie verder vroeg, vertelde ik dat het 'gewoon' om wat verkeerd littekenweefsel na een blinde-darm ontsteking ging. (Ik heb op mijn 19e een blinde-darm ontsteking gehad, dus ik kon dat zonder al te veel te liegen vertellen.) Inmiddels, nu we met IUI bezig zijn, is mijn team helemaal op de hoogte, als ook de directeur. Zo'n autistische stoethaspel als hij is, zijn interesse in hoe het gaat lijkt oprecht. Alhoewel het opvalt dat vooral vrouwen durven te vragen. Mannen - gelukkig - een heeeel stuk minder. Veel te bang dat ik over eendebekken en gynaecologenstoelen met beugels begin. Tja, ze konden na mijn operaties natuurlijk ook wel één en één bij elkaar optellen: 34 jaar, pas getrouwd... wanneer komen de kinderen?
@PeTera, leuk dat je meekletst. Hoe was je echo? @Kloko, ik heb het op mijn werk ook gewoon verteld. Maakt het een stuk makkelijker om af en toe eens een uurtje later te komen of weg te gaan
Ik had het bij mn oude werk wel verteld. Ik moest daar ook vrij regelmatig eerder weg voor metingen. Op mn huidige werk vertel ik niks werk er sinds januari pas en heb een oproepcontract dus zodra we weer in de metingen komen kun je wel een beetje inschatten wanneer de IUI is dan hou ik zo'n 2 a 3 dagen vrij.
Ik ben net ongi geworden terwijl het nog geen 2 weken na de IUI is. Zou mn ei dan toch eerder zn gesprongen.? Ik mag maandag weer voor een echo kijken ze of alles rustig is en dan mag ik weer gaan spuiten.. Mn favo bezigheid.
He Balen muppetje! Ben je erg verdrietig? Of had je het al verwacht? Katalaya, ik heb besloten het wel te vertellen, maar niet helemaal. ik heb ook een blindedarmontsteking gehad op mijn 15e, dus die ga ik misbruiken hihi. bedankt voor je hulp.
@ Kloko.. Ik snap het niet echt waarschijnlijk heeft mn ei al plaatsgevonden op de dag dat ik de pregnyl heb laten zetten. Hoop nu maar dat 3x scheepsrecht is..
Moet je zien hoe moeilijk het nog is he, dat plannen. Ik ga er vanuit hoor, 3x is scheepsrecht sterkte
Hallo, vanmorgen de echo gehad, 1 eitje was pas 1,2 mm - dus maandag mag ik weer. Ze zei dat het gemiddeld .2 mm per dag groeit, klopt dit ? Het baarmoederslijm was wel nog aan de (te) dunne kant, ze hoopte dat dit ook maandag dikker zou zijn, Hebben jullie hier ervaringen mee, kun je het dikker laten worden dmv medicatie ofzo ? Fijn weekend allemaal !
Ik heb inderdaad ook al vaker gehoord dat een eitje 2 mm per dag groeit. Bij mij klopte dat met de samenlevingstest ook... Volgens mij kun je baarmoederslijmvlies wel beinvloeden met medicatie, want dat bouwt zich op onder invloed van het hormoon oestrogeen. Dus daar moet wel wat in mogelijk zijn lijkt me. Hopelijk maandag een groter ei (nog een voor de zekerheid, je ziet niet het eitje groeien, maar de follikel. Dat is de ruimte waar het eitje in zit. google maar eens op eierstok en follikel, dan kom je wel plaatjes tegen) Fijne avond!