IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    :)

Het voordeel van doorspuiten is dat ik nog nooit zo'n korte cyclus heb gehad. Vorige maand zelfs keurig 27 dagen in plaats van de gebruikelijke 34 of zo.

Gaat wel lekker vlot.

2. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hi Noa! Ik kom uit de VS... zit al 3 jaar in NL met mijn man. We zijn al 5-6 maanden in de mmm (eerste 3 maanden waren voor samenlevings testen, dan HSG, dan eerste IUI-mislukt) met niet echt geen duidelijk probleem. Ik heb een goed cyclus en goed slijm en mijn man voldoende sperma maar het ging niet goed samen met elkaar met de samenlevingstest. Ze vonden nul of 1 sperma per keer... en dus had de conclusie dat de sperma niet goed door de baarmoedermond kon swemmen. Dus... door met IUI... ik had mijn 2e poging gister met ingevroren sperma van mijn man, hij is nu op uitzending.
    We zijn nu 2 jaar bezig met proberen voor een bebe.... dus, een lange 2 jaren achter de rug, en ik hoop dat het wachten bijna voorbij is. :)
    @rest.... hoop dat het goed gaat bij iedereen en dat jullie allemaal genieten van je manen! Ik ga nu lekker door de bos lopen met mijn hond :)

Bree

3. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

@Katalaya, balen dat de follikels aan de 'verkeerde' kant zitten. Het blijft toch vreemd dat ze het dan wel proberen, maar ik begrijp dat je dat liever doet dan stil zitten.

@Bree, ik vind het knap van je dat je de tweede IUI alleen hebt gedaan en hoop op een positief resultaat. Nu lekker aftellen om naar de VS te gaan!

@Noa14, gezellig dat je meekletst.

@Doea, wat ontzettend balen dat de IUI is mislukt.

Ik ben eindelijk gisteren na een cyclus van 30 dagen ongesteld geworden. Door de overstimulatie is onze IUI poging in Februari uitgesteld. Vanmorgen een controle-echo gehad en alles ziet er netjes uit. Morgen begin ik met een gehalveerde dosis Clomid (50mg) en volgende week eerste FM. Hoop zo dat er dan max 3 eiblaasjes zitten, zodat we nu wel doorkunnen! Dat wachten is killing!

4. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

@Katalaya, lastige situatie ! En wij maar denken dat wij het moeilijk hebben ;(

@Bree, ik hoop op een positief resultaat voor de 2e IUI !

@Noa14, welkom !

Vandaag bij gyn geweest, controle dmv echo, het slijmvlies was nu veel dikker, goed zelfs. Maarja daar heb ik nu niet veel meer aan, IUI poging is gestopt. Nu wachten tot menstruatie komt, dan weer echo ter controle.
    Bij de nieuwe poging krijg ik progesteron ampullen, geen clomid meer, eens kijken of deze combi gaat werken ;)

Iemand ervaring met progesteron ampullen ?

Fijne avond nog !

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Inderdaad, zo'n afgeblazen IUI lijkt me verschrikkelijk. Heb je eindelijk de hoop en gebeurt er eindelijk wat... krijg je dát!

6. lion heart

19 feb 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ladies, IUI 2 zit er op. Nu afwachten. Deze keer ben ik wel meer positief ingesteld dan de vorige. Het ging niet heel erg gemakkelijk, maar ik merk het weinig van. Dat is wat ze zeggen. Het is vervelend voor jou dat het niet zo gemakkelijk gaat, maar je kunt daar niks aan doen. Maar ik ervaar helemaal niet zo vervelend. Dan denk ik, OK als deze moeilijk gaat, wat moet ik bij het gemakkelijk voorstellen, ha,ha,ha. We zien het wel.
    Ik wens iedereen heel veel succes en aller beste.

7. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hi Ladieszzzz....

Kom even weer mijn hartje luchten. Op 1 maart heb ik mijn 2e IUI gehad. Sinds zaterdag heb ik heel weinig bruinverlies (dus op dag 11 bruinverlies). Sindsdien heb ik het nog steeds. Eigenlijk zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Ik heb dan ook de gyn gebeld. Want moest ik dit nu accepteren als menstruatie? Hij gaf aan dit niet als menstruatie gezien wordt. Er moest echt doorbraak bloeding zijn. Ik moest een week wachten en dan testen.

Ik wil het eigenlijk testen.Maar durf ook niet echt. Elke keer weer een teleurstelling..... pfff ik weet het niet...

Ik ben ook niet misselijk of pijnlijke boobies. Ik heb geen kwaaltjes. Alleen beetje ongi gevoel. Zal ik dan toch maar morgen een testje kopen?

8. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    doea.... je mag toch testen 2 weken na de inseminatie, dat zeggen ze overal. Ik zal misschien een of twee dagen na de 14 dagen wachten voor de zekerheid en dan testen. Je heb een bepaald hoeveelheid van een hormoon na 2 weken, en soms (ook als je zwanger bent) ziet je het niet tot 3 weken na, maar voor het meeste kunnen ze al 14 dagen na de IUI testen. Go girl :)

Bree

9. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Absoluut testen! Zou ik wel doen in ieder geval. De 14e dag zou je na je inseminatie ongesteld moeten worden. Gewoon proberen dus en vooral: ons laten weten wat de uitslag is! Good luck girl!

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ooooh, spannend!!!

Hier vanmiddag de derde IUI. 20 miljoen zaadcellen, daarvan moet er toch ééntje doorhebben dat hij eerst rechts moet aanhouden, en dan aan het einde van de eileider meteen rechtsaf richting ei?

Of zou dat niet lukken zonder TomTom?

11. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Spannend Kata! Goeie score! We gaan duimen!!

12. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Katalaya... yahoooo! Wat een goed score hoor! 20 miljoen, dit is echt je maand hoor :) Ik duim echt voor je! :)

13. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Wow Katalaya wat een mooie score. Ook zonder navigatie moet er toch wel één de juiste richting opgaan hoor, ik leef met je mee.

Ik aan de beginfase van IUI 4 !! Meestal is het voor mij zo'n 10/12 dagen Puregon van 125 per dag en dan mijn Pregnyl en inseminatie...ben benieuwd hoe snel en hoeveel eitjes er nu 'zin in hebben' :)

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Bree, jij moet nog eventjes 1,5 week wachten he na je IUI, spannend hoor. Lekker is dat wandelen met de hond he, wij hebben 2 hondjes en wonen aan het bos. De ideale manier om alle spanning en stress EN VERDRIET even te verzachten door met die 2 pluizebollen van me te gaan wandelen. Wat voor hond heb je?
    Zal vast niet makkelijk voor je zijn dat je man op uitzending is in deze spannende periode?

Groetjes Noa

15. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Katalaya.. Wow jij hebt er lekker veel... Wel k*t dat het de verkeerde kant eigenlijk is maar hoop voor je dat het ronde raak is!

Het wordt tijd dat er weer een paar zwanger raken...

16. doea

doea Lid

1 nov 2010
    33
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hii Girlszzz...

Na 18 maanden in de medische molen en 2 IUI en na 3 zwangerschapstesten waaronder een Clearbleu digitaal gisteren en vandaag. Kan ik met blijdschap vertellen dat ik ZWANGER ben!!!

Het is nog een hele prille zwangerschap, dus ik hoop dat alles goed zal gaan. Want heb nog een beetje bruinverlies.

Ik wens dit diep uit mijn hart alle meiden toe die op een wonder wachten.

xxxxx

17. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Doea van harte meid! Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd!!!!
    Ik hoop naturlijk ook heel erg vnoor jou dat het allemaal goed gaat en blijft zitten. Dat blijft altijd voor iedereen spannend. Maar het begin is er! Zwanger! Wat een heerlijk woord! Love that word!

18. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    DOEA!!!!! GEFELICITEERD!!!! so awesome!!!!

Bree

19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Doea, wat goed!! Gefeliciteerd! En wat was bij jou ook al weer de reden dat je dit via IUI voor elkaar moest krijgen?
    geniet ervan!

20. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Doea.. WAUW GEFELICITEERD!!!!! Geniet ervan...

Deel Deze Pagina