@Framboos, wat ontzettend balen! Ik had goede hoop toen ik je berichtje las. Ik had namelijk ook bruinverlies om dag 11 en dacht dat dit het begin van mijn menstruatie zou zijn! Hopelijk heb je met de menopur meer succes. Ik hoop dat het spuiten je meevalt. @Katalaya/Sally, spannende periode weer voor jullie!
Wat wordt er hier weinig geschreven..! Ik plaats dan zelf maar snel een berichtje. Vanmorgen de 5de iui gehad, maar ben ervan overtuigd dat ik vannacht mijn eisprong heb gehad, ben zelfs wakker geworden van een pijnlijk gevoel in de linker-eierstok. Da's nu al de tweede maal dat ik dat voorheb. Alweer zei de gyn: 'Geen erg! Je ei blijft daar toch 24u rondhangen!' Gelukkig zag ik het aankomen en hebben we nog snel geklust gisterenavond Tegen alle verwachtingen in had mijn ventje dan vanochtend nog een degelijk staal binnengeleverd! Nu weer wachten geslagen.. en volgende maand is het rustmaand, want we zijn op reis. De volgende inseminatie zal dan ergens begin juli zijn. Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis geen zomerstop.
Zaterdag 23 april 1e IUI gehad, nu aan het wachten. Gelukkig nu niet lang meer. 't zou best wel eens gelukt kunnen zijn, maar tja: ik ben altijd nogal positief dus dat zegt niets, haha. Vind het wel superspannend, voel me wel moe de afgelopen dagen en heb wel vanallerlei symptomen: lichte afscheiding, misselijkheid tijdens auto rijden (heb ik anders nooit), hoofdpijn op een onverklaarbaar moment, bolle buik, winderig ... @Framboos: succes!! je weet maar nooit, misschien werkt het wel als je zelf probeert en de dag erna ook nog es geinsemineerd wordt! Spannend.
@Tori: positief zijn is een goede ingesteldheid, je mag gerust wat naar hier doen overwaaien! Ik moet wel zeggen dat ik er ondertussen niet al te erg meer mee bezig ben. Wat is de reden dat jullie voor iui gaan? Dat zijn best goede symptomen dat je daar opnoemt. Bolle buik heb ik ook altijd last van, mijn lichaam is precies nogal gevoelig voor oestrogeen: water vasthouden kan ik als de beste Hoofdpijn en misselijkheid heb ik nog niet gehad.
Ja, vind ik ook wel : wellicht helpt het als je positief bent. We zijn nu al zo'n 3 jaar bezig om zwanger te worden en het lukt maar niet, zeker 2x een miskraam gehad (heb niet telkens getest, maar zou best vaker geweest kunnen zijn). Dus vandaar nu maar es op deze manier proberen. Alles is verder wel goed, ik had 3 lagen baarmoederslijm dus dat was super en ook toen ze de zaadjes (helaas maar 1.4miljoen, dus aan de lage kant) erin spoot zei ze dat het ook mooi licht van kleur was (en dat is het nu nog steeds). Maar moet wel zeggen dat naarmate de tijd vordert en het telkens niet lukt ik wel begin te twijfelen aan de symptomen van mijn lichaam. Heb ook maar zo'n kort cyclus, hoop dat het genoeg tijd heeft om in te nestelen.
Hoi Framboos, dit topic lag inderdaad eventjes stil maar ik ben er ook nog hoor Wat goed van je dat je 'er niet meer zo mee bezig bent Dat is bij mij echt niet het geval hoor. Hoe langer het bij mij duurt en hoeveel meer teleurstellingen ik krijg des te zwaarder het voor me wordt Maar we kunnen zo te lezen hier ook wel weer een lijstje met NOD's maken want ik heb afgelopen zaterdag op Koninginnedag mijn IUI (ook mijn 5e) gehad. Wat je arts zei is waar hoor van dat ei en die 24 uur. Dus ook goed dat je zelf thuis nog geklust hebt. Wij ook, zaterdagavond na de IUI en ook gisteravond. Alleen kreeg ik gisteravond na het vrijen een steek in mijn buik. En schrok me toen dood dat het juist kwaad had gedaan !? @ Tori wat spannend, voor jou is je NOD al dichtbij! Ik zal voor je duimen
Goh, we lijken allemaal zo rond onze vijfde IUI te zitten, haha. Wij hebben het intakegeprek met de gyn voor IVF gehad, en morgen word ik gebeld door de verpleegkundige. Ik hoop dan ook iets meer te horen over wanneer we aan de beurt zijn. Ondertussen pakken we dus ook nog maar de vijfde IUI mee. Van de vorige vier IUI's zat de helft van de tijd het follikel aan de verkeerde kant, dus die waren niet erg zinvol. Vrijdag de eerste meting, wie weet weer eentje aan de goede kant? En het zou toch mooi zijn als we die hele IVF niet nodig zouden hebben...
@Noa: ik snap je, ik heb een maand of drie geleden ook diep gezeten. Het ging echt niet de goede kant uit. Meestal kan ik in het weekend geen seconde thuisblijven en toen had ik weken na elkaar geen fut om de zetel uit te komen.. en elke dag meerdere malen huilen. Maar nu ben ik daar voorbij, je kan niet triest blijven. Ik heb er betere hoop op dan toen, misschien omdat ik mezelf voorhoud dat ik bijna aan ivf toe ben en daarmee beter ga geholpen zijn? @katalaya: ook al heb ik hierna nog een 6de iui voor de boeg, toch heeft de gyn me al het voorschrift voor de pil en een aanvraagformulier voor ivf meegegeven. Een formeel gesprek hierover heb ik nog niet gehad. Wat wel positief is, is dat ik voor de ivf slechts in 1 kliniek zal worden gevolgd. Momenteel loop ik over en weer tussen 2 ziekenhuizen: 1 voor de echo's en 1 voor de behandelingen, en ik voel me een beetje heen en weer gegooid en nergens echt nauwgelet gevolgd Net als jij hoop ik ook nog dat er een wonder mag gebeuren, zodat ivf niet nodig zal zijn (want die pick-up is niet van de poes, denk ik). Mar wat moet, moet!
@Tori: ja, die symptomen, ze zijn hier de afgelopen anderhalf jaar ook al allemaal de revue gepasseerd Ik heb de indruk dat ik sinds ik met iui bezig ben, geen enkel syptoom meer bespeur. En ik heb dat ook al van andere meiden gelezen. Vreemd, he? Dan is er ook niks om mezelf gek mee te maken, da's wel goed Het wordt voor jou nu wel vol spanning die laatste dagen aftellen, he? Doe je een test op voorhand of wacht je de nod af?
Helaas, helaas. Mijn cyclus was deze maand weer zoals de laatste paar maanden 24 dagen. Ik had donderdag de 5e al last van pijn in mijn onderrug en wilde zeker weten dat het toch niet stiekem raak was dus die ochtend getest. Zo negatief als wat, dus al die 'symptomen' die ik dacht dat wezen op een zwangerschap waren er dus door de ongestelheid die op komst was. Vrijdagochtend Zo'n last van m'n buik en rug en die ochtend werd ik ongesteld. @framboos. Ja, die symptomen herken ik ook niet meer ; niks zegt meer iets. Misschien als het een keer écht raak is dat we zeggen van hé daarom had ik daar last van. Vanaf nu moet ik proberen me niet meer te laten misleiden door gevoelens, het zegt namelijk niets (al had ik dat ook wel een beetje in mijn achterhoofd). Was ook te mooi om waar te zijn: dat het meteen na de eerste IUI gelukt zou zijn. Had zelfs het gevoel dat de eisprong de dag voor de inseminatie was. Dit heb ik nu ook aangegeven. Nu mag ik wel 2 dagen eerder voor een echo komen, vrijdag de 13e (gelukkig ben ik niet bijgelovig anders zou je denken dat dit weer een gemiste kans gaat worden). Grote kans dat die zondag erop dan de 2e IUI is.
Hoi meiden... ik ben hier ook nog. Maar ook al lang niks geschreven omdat ik op mijn man wacht! Hij zit al 9 weken in Afghanistan en komt woensdag terug! HELAAS, EEN dag NA mijn eisproing... KUT! Dus, ik probeer positief te zijn en ik kijk er ook uit tot de volgende IUI in Juni dan. Ik ben heel blij dat ik hem gaat zien over 2 dagen! yipeee... maar was wel teluurgesteld toen ik vanmorgen een positieve ovulatie test had. Woensdag avond wordt het dus niet. Maar goed. Ik probeer meer positief te denken en genieten van mijn leven en het eind resultaat zal een dag komen toch? ha Ik zou ook op de 5e iui kunnen zitten nu maar we hadden heel slechte timing met alles. Hij vertrok 2 dagen voor een eisprong, en een gemist tussen, en nu dit nog. Dus.... ff afwachten tot de volgende cyclus. Ik gebruik de site ook wat minder omdat we geen kansen hadden de afgelopen 3 cyclusen Dat is ff mijn verhaal. Ik vind het leuk om wat te horen van jullie. Ik hoop dat het raak is voor jullie allemaal dit keer, jullie hebben allemaal lang genoeg gewacht. Ik zat te denken... misschien ga ik onze baby kamer verfen deze week... "if you build it, he will come" (misschien is dat bekend zin niet zo bekend in NL haha). De witte kamer is al bijna 3 jaar leeg en kaal... ik wil een beetje leven aan die geven . Oke meiden, ik hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie! Veel plezier met dit weer en geniet van je manen! Bree
@Tori: aiai, je bent toch weer ongesteld geworden, ondanks die symptomen! Het is waar, je mag je daardoor niet te gek laten maken. Na al die maanden heb ik ook zoiets van 'eerst zien, dan geloven'! Beste is om realistisch te blijven: met iui is er slechts 10 à 15% kans per cyslus, dat is weinig. Je moet echt geluk hebben.. en dan nog op voorwaarde dat er nergens iets anders 'fout' is. Zoals bij mij, reeds aan de 5de iui bezig zonder resultaat en alles is perfect in orde bij ons beiden. Vorige week gaf de gyn eindelijk toe dat er 'ergens' wel iets fout zal zijn, maar dat ze misschien nooit zullen achterhalen wat. Ik herinner me nog de woorden van de gyn op 2 januari, toen ik de eerste iui had: 'och, maak je geen zorgen, dat lukt zéééker dit jaar!' JAJA, nu praten ze toch al anders! :x En wat die eisprong een dag vóór de iui betreft, dat heb ik nu ook al 2 keer voorgehad. Mijn ei springt ook wanneer hij zin heeft, pregnyl heeft geen enkele invloed. Ook al beweren de gyns dat je nog tot 24 uur daarna zwanger kan geraken, de kwaliteit van het ei neemt wel elk uur af.. dus ik acht de kans zeer klein. @bree: wat fijn dat je man overmorgen thuiskomt! Je zal wel ongelooflijk blij zijn dat hij terug is. Wel stom dat het net na je eisprong zal zijn.. maar hij is dan tenminste weer in het land voor jullie poging in juni! Wij doen hierna ook een maandje niet mee.. is toch tot net aan de eisprong dat we weg zijn, en heb geen zin om op reis menopur te zitten spuiten. Een maandje rust en dan de laatste iui begin juli en daarna de ivf-boot op! Misschien raar om te zeggen, maar ik kijk er naar uit. Wellicht omdat de dokters dan veel meer gaan weten over de kwaliteit van zaad en ei, al dan niet bevruchting etc. En de kans op zwangerschap ligt hoger. De ongemakken neem ik er wel bij.
Leuke update, 8bree! Succes met schilderen. Wij hebben de toekomstige babykamer al 'klaar'. Of nee, juist niet... Eh, ik bedoel: het oude baby-behang van de vorige bewoners zit nog deels op de muur. (YAIKS!) We wilden destijds er niets aan doen omdat we hier óf niet zo lang zouden blijven (dus geen geld weggooien aan een tijdelijk neutraal behang), óf er toch een eigen babykamer van wilden maken. Hier morgen IUI nummer vijf, met - jawel - een ei aan de goede kant. Ik heb alleen een probleempje... Ik heb per ongeluk gistermorgen uit gewoonte nog een Puregon-spuit gezet (denk ik, ik kan het me vaaaag herinneren...) terwijl dat eigenlijk al niet meer had gemoeten. Want ook gisteravond is de Pregnyl gezet. Ik vrees dus een eisprong ruim voor de IUI. Dus om toch geen kans te missen, ben ik gisteren 'op missie' gegaan bij mijn man, en doen we dat voor de zekerheid vanavond nog maar een keertje. Dan ligt er in ieder geval een kwakje klaar, mocht het ei te vroeg springen. Hij had vorige keer ruim 25 miljoen zwemmers na opwerking, dus wat dat betreft hoeven we het niet te laten.
Hallo, ik ben nieuw op deze site. Ik was wat aan het googelen en kwam hier terecht. Wij hebben onze dochter gekregen na de 6de iui. Nu beginnen we weer opnieuw en zijn we dinsdag weer met menopur begonnen om te spuiten.
Haii meiden, @ Katalaya, hoe is je IUI gegaan? Goede score weer als vorige keer zoveel? en alles goed verlopen? In welk ziekenhuis loop je? Goed dat jullie vantevoren 'een bodempje hebben gelegd'! In dit geval kan dat zeker geen kwaad. @ 8Bree, dat is een tijd geleden. Je mannetje is lekker weer thuis? Ik hoop voor lange(re) tijd? En herkenbaar hoor dat je 'aan de babykamer wil beginnen'. Bij ons was het altijd een rommelhok tot een halfjaar geleden. Toen zijn we rigoreus gaan opruimen. Alleen kwamen we toen achter dat onze badkamer enorme lekkage en schimmel veroorzaakt (wel beter dat we het toen ontdekte en niet op het moment dat je echt aan de babykamer MOET). 1 muur van de toekomstige babykamer was doordrenkt van vocht en zwarte schimmel. Kortom deze zomervakantie wordt eerst onze badkamer rigoreus aangepakt en die muur tussen de badkamer en kinderkamer vernieuwd voor we 'echt' gaan opknappen in dat kamertje. @ Framboos, hoe zit jij nu in je cyclus? jullie voorlopig laatste poging dus even lees ik?
Tsja en hier........... Ik hield het gister niet meer en heb een test gedaan, de KV2v5 en daar kwam deze uit. Een heeeel licht streepje dus te zien. Vandaag die 2e uit de verpakking gedaan en hetzelfde effect. Morgen is mijn NOD en maandag moet ik bloed prikken in het ziekenhuis. Aangezien ik Utro gebruik blijft mijn ongesteldheid sowieso uit dus die afspraak voor bloedafname stond al. Morgen maar een digitale test doen........spannend, maar ook eng. Want ik wil niet meer die teleurstelling...
NOA......ik zie m oooooooooook!!! zooo spannend!!! volgens mij is het raak hoor!! meid toch, pff wat een spanning. Ik hoop en duim met je mee!! dikke kus
ja brrrr dank je Mooibuikje, het is echt eng. Ik wil zoooo graag en we doen er al zolang zoveel voor in de MMM en dan krijg je zo'n testje.....en dan maar hopen dat het ook echt zo is en zo blijft....Dank je wel voor je berichtje. Jij moet nog even 1,5 week wachten he? Spannend hoor ik duim voor je. Voel je je goed?