Dank je wel lieve meiden. Wel raar want net kreeg ik flinke menstruatiekrampen en had ik op de wc best veel lichtbruine afscheiding. Daarna gelijk mn digitale test gedaan omdat ik het niet vertrouwde, en die is positief Wat zijn die krampen en afscheiding dan?
Wat heb je meer nodig?? Clearblue is mega-betrouwbaar! Feeeeeeesten, zou ik zeggen! Ongipijn en bruinverlies hebben de meesten wel, heb ik al gehoord. Zolang het daarbij blijft, is het ok.
@ framboos, ja het is echt onwerkelijk maar ik ga er zeker van genieten, spannend he. En jij moet nog maar een paar dagen wachten toch? Ga je eerder testen of wacht je echt tot je NOD?
Ziehier mijn testje van deze ochtend, ik mocht normaal pas morgen testen van de gyn. Ik ben zelf niet overtuigd dat dit goed nieuws is, want aangezien ik menopur moest spuiten deze cyclus, moest ik ook nog een tweede spuit pregnyl zetten 7 dagen na iui. En ik overtuig mezelf ervan dat het de pregnyl is die voor dit streepje zorgt.. Hoe dan ook, ik heb er een foto van getrokken omdat het misschien de enige keer gaat zijn dat ik een tweede streepje heb.. ook al ligt het misschien aan de pregnyl. Pff..
Hoi Framboos, Groot gelijk dat je hem post hier op het forum en het is een mooi streepje inderdaad. Bij mij is het alweer mis gegaan (denk ik). Vanochtend was mijn test negatief, terwijl ik 3 dagen achter elkaar positieve testen had. Ik durf dus ook echt helemaal nergens meer vanuit te gaan. Ik hoop voor jou dat het positief is en blijft, sterkte
Hi dames, Ik weet eigenlijk al niet meer of ik al een keer in dit topic heb gepost... maar anders was het nog voor m'n behandeling. Ik heb 26 april m'n eerste IUI gehad met ingevroren zaad van mijn man, helaas is hij onvruchtbaar geworden na een chemo behandeling (om een nierziekte te bestrijden). En de eerste poging was raak!! Ik kan het nog steeds moeilijk geloven en ik ben stiekem behoorlijk bang dat het mis gaat... maar daar moet ik maar niet te vaak aan denken. Alle dames die nog met IUI bezig zijn: super veel succes en hopelijk hebben jullie ook snel een positieve test in handen!!
Gefeliciteerd, Choco! Zo te lezen hebben jullie een hele heftige periode achter de rug, en lacht het geluk jullie eindelijk toe! Maar is het uitgesloten dat je man ooit nog zelf zaad aanmaakt?
We wisten voor de behandeling dat de kans erin zat dat hij er onvruchtbaar van zou worden. Daarom heeft de nefroloog (gelukkig) ook voorgesteld om zaad in te vriezen. Volgens de gyn en de man van de spermabank is niet erg waarschijnlijk dat mijn man nu zelf weer zaad gaat aanmaken. Vooral omdat er nu helemaal niets was aangetroffen. Natuurlijk hoop ik wel dat dit nog gaat veranderen, maar dat is niet heel realistisch...
Op die manier... ik vroeg het me af omdat ik wel wist dat bij vrouwen de eicellen allemaal aanwezig zijn bij de geboorte, maar omdat een man normaal gesproken elke drie maanden een verse portie zaad aanmaakt. Maar wat super dat het meteen gelukt is! Het lijkt mij verschrikkelijk om poging-na-poging te moeten doorstaan, terwijl je de voorraad ziet slinken... Is je man inmiddels weer helemaal genezen verklaard?
Dat klopt. We hebben een half jaar na het stoppen van de kuur getest met behoorlijk slecht resultaat dus. Misschien dat het over een jaar of een paar jaar wel beter is maar de gyn was daar niet optimistisch over. Mijn man heeft een nierziekte en om de achteruitgang van zijn nieren te remmen heeft hij de chemo gehad. Daarmee is zijn nierfunctie wel weer wat verbeterd maar deze loopt nu wel weer achteruit. Uiteindelijk zal hij ook aan de dialyse of transplantatie moeten. Maar nu gaat het wel goed met hem.
Pfoei, heftig hoor... Heb je wel het idee dat je desondanks voluit van je zwangerschap kunt genieten? Lastige vraag misschien, omdat je het natuurlijk nog maar net weet?
Ik hoop het wel... ik ben nu nog wel bang dat het mis gaat. Maar dat is wel normaal denk ik. Verder voelt het dat we ook wel weer toe waren aan positief nieuws, iets leuks om naar uit te kijken na een zwaar jaar.
ChocoChick, wat een verhaal. Ik kan er volledig inkomen dat je nood had aan iets positiefs, en wat goed dat het dan ook meteen van de eerste iui lukt! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan.
Noa, wat k*t, een negatieve test plots! Had jij niet gisteren een bloedtest laten doen bij de dokter? Al resultaten? Morgen opnieuw testen zou ik zeggen.. nogmaals: wat k*t!
Hier 1 dag na nod: sinds daarnet wat roze te zien.. dus ik vermoed morgenvroeg ongesteld. De test is ondertussen ook al zo goed als blanco, al heb ik niet dezelfde kruidvattest kunnen gebruiken, want die was uitverkocht! Pregnyl stelt dus de ongesteldheid uit.. logisch eigenlijk, want er wordt langer progesteron aangemaakt en dan breekt het slijmvlies niet af. Voel me opgeblazen, geen hongergevoel, dus de duivels zijn in aantocht. Wel in de verste verte nog geen ongikramp, maar goed.
Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw! Lukt ook steeds niet om zwanger te worden, allemaal onderzoeken gehad en het ligt aan mijn man (traag zaad). 1 juni weer terug naar ziekenhuis en dan waarschijnlijk over IUI hebben. Ik heb formulier gelezen die ik mee heb gekregen uit het ziekenhuis maar zie dat je maar 10/15% kans heb dat het lukt?! Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Groetjes Marian
Marianne, dat klopt als een bus: 10-15% kans per iui. Is eigenlijk dezelfde kans als ieder koppel 'zonder problemen', want het enige verschil met gewoon thuis klussen is dat het zaad bovenaan in de baarmoeder wordt gespoten. De eileider inzwemmen en het ei bevruchten moeten ze nog steeds op eigen houtje zien te klaren. Dus iui kan dus een oplossing zijn bij traag zaad of bij vijandig slijmvlies, je maakt dus een goeie kans. Kans op zwangerschap is volgens mijn gyn wel grootst bij de 1ste tot 3de iui. Als het dan nog niet gelukt is, is er wellicht elders ook iets fout. Bij mij zijn er al 5 iui's mislukt.. nog eentje te gaan en daarna ivf. Bij ons is de oorzaak niet gevonden, dus in feite verbaast het me niet dat iui niet lukt. Mijn man zijn zaad is prima dus dat geraakt op eigen houtje wel tot aan de eicel. Waar het dan wel aan ligt, dat weet niemand.. frustrerend. Denk dat de meeste meiden die hier nu nog meebabbelen ergens rond de 5de iui zitten. Er zijn er al een aantal zwanger geraakt, ook meestal van de eerste of tweede keer. Maar die babbelen nu elders mee
Oh oke! jeetje wat frustrerend voor je zeg dat ze verder niks kunnen vinden, en ze hebben geen idee verder wat het zou kunnen zijn?! Gebeurd dat vaak dat er een overklaarbare reden is? Wordt je ook niet heel erg verdrietig als mensen in je omgeving zwanger worden? Ik vind dat zo moeilijk mijn schoonzusje is nu ook zwanger maar het is zo dubbel ben natuurlijk erg blij voor haar maar toch.... En wanneer krijg je dan je zesde iui?
Dat is soms zwaar.. gelukkig is er niemand van mijn vriendinnen of schoonzussen momenteel zwanger, want ik zou toch ook een potje zitten janken. Ik kan me echt geen leven voorstellen zonder kindjes. De zesde iui zal begin juli zijn. We slaan een maandje over want we gaan volgende week op reis en ik kom net terug ongeveer een dag voor de eisprong. Dus ik zou geen enkele echo kunnen laten maken. Heb ook geen zin om op reis menopur te moeten inspuiten. Dus: een maandje rust.