IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @babybelle BALEN!!! Zeker als de ongesteldheid op zich laat wachten en je dus eerst hoop hebt dat je zwanger bent.

@ikkeB ik zal het bankje zeker een mooi fel geel kleurtje geven, niet te missen!!

Veel vakantieplezier allemaal!

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @babybelle: wat jammer nou, maar inderdaad de druk is nu weer van de ketel. Op naar volgende maand dan maar? (daar zijn we precies allemaal goed in.. :()

Goede vakantie aan degenen die weggaan! Ben precies de enige die al is weggeweest in mei en nu geen verlof meer heeft :)

Ben zelf terug van mijn weekendje duitsland. Vandaag nog dolle pret in phantasialand, ben dus goed dooreen geschud, ondersteboven gehangen, 65m naar beneden gevallen, enz :) Is dit wel verstandig, vraag je je dan automatisch af.. maar foert! Ik trek het mij niet meer aan! :D

3. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @babybelle- ik vind het zo jammer voor jullie :( Gelukkig heb je ons en we weten hoe het allemaal voelt, de teluurstellingen en down days. Wat voor mij lukt is een paar dagen huilen en denken waarom, etc, en daarna op naar de volgende keer/optie.

Voor de rest... niet veel te melden.
    Tori ik zit ook op de wachtbankje... ik had mijn 4e poging vorig week vrijdag... bijna een week geleden.
    Ik hoop dat jullie allemaal leuke vakantie periode hebben. Dit weer is echt geen zomer weer!
    Hebben jullie trouwens Oprah gezien gisteren? Ja ik ben amerikaans en ik hou van Oprah ;) Maar er was een koppel die niet zwanger konden worden en de moeder van de vrouw heeft hun dochter/schoonzon sperma/ei in haar laten zetten en ze heeft hormonen geslikt en een baby voor hun laten groeien in haar eigen baarmoeder. Ze is 61 jaar oud!!! gek eh? De baby was echt super gezond en mooi. Ik dacht aan jullie allemaal, en hoopte dat iemand ook mee keek!
    Fijne dag meiden....

Bree

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    hé allemaal,

ik wilde jullie even laten weten dat mijn zwangerschap helaas niet goed gaat. Gister echo gehad en er was geen hartje te zien. Vruchtje zit er nog wel, dus nu wachten tot mijn lichaam het opruimt.
    Woensdag moet ik sowieso weer naar het ziekenhuis. Als er dan nog niks gebeurd is krijg ik medicatie of curretage....
    Gelukkig zei die arts meteen dat deze zwangerschap niet betekend dat er in augustus geen IUI meer gedaan wordt. Dus dat is fijn. We krijgen dan in ieder geval zelf de keus...
    Ga binnenkort hier weer bijlezen om te zien hoe het met jullie gaat, maar eerst dit even verwerken.

Bree, sterkte op de wachtbank...

5. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    O kloko wat erg. Heel veel sterkte!

6. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Kloko: zo spijtig dat ik dit moet lezen.. wat moet dit hard aankomen voor jou! Veel liefst en veel moed voor de komende tijd toegewenst. En hopelijk lukt het daarna snel weer en blijft alles prima gaan!

@Tori: we zijn nu beiden een week en 1 dag na de iui, het moment van eventuele innesteling dus. Zoals altijd voel ik hier niks, enkel weer last van stilgevallen darmen, zoals elke maand.. ;) En jij? Ik moet 3x pegnyl 1500 spuiten (dag 5-8-11 na iui) ter ondersteuning van innesteling. Vanavond spuit nr 2.

Deze week toen ik na het spuiten het hoedje weer op de naald wou zetten, me even misstoken en die naald in mijn duim! Aaauw!

@Nakkie: hoe gaat het met jou?

7. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Hoi framboos. Ik hoop zo dat het voor jullie allemaal snel raak mag zijn en dat het dan Goed blijft gaan. Met mij gaat het heel goed. Ik ben zaterdag 12 weken zwanger en heb net voor het eerst het hartje gehoord. Ik moet zeggen dat het echt allemaal zo spannend is. Elke ochtend moet ik tegen mezelf zeggen; het is echt waar vandaag ben je zwanger. Zo moeilijk te bevatten na zo'n lange tijd.

Ik volg jullie allemaal op de voet en steek elke avond een kaarsje aan. Zet m op allemaal. En vooral blijven hopen!

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @8Bree Aaah, gezellig dat je ook bij mij en framboos op het bankje zit. 3 op het bankje, 3 is mijn geluksgetal ; dat moet geluk brengen! haha, ik bedenk telkens vanalles waardoor onze kansen zouden moeten worden vergroot.
    Oprah niet gezien, wel apart dat je moeder je kind draagt. Tja, als er geen andere mogelijkheid is en zij is bereid, fantastisch natuurlijk.

@Kloko OOH, wat vreselijk ... ben je eerst zo blij (ik weet dat nog van mijn miskraam) en heb je al die hormonen in je lijf.. en dan krijg je dit te zien / horen. Nee, dat is niet leuk! Heel veel sterkte, ook met de eerstvolgende IUI.

@framboos: Ik voel eigenlijk al wat vanaf de dag na de inseminatie, alsof er toen wat aan het innestelen was en dat zo'n 5 dagen lang. Nu is dat trekkende gevoel onderin mijn buik weer wat minder, en voel ik het een paar keer op de dag (wat geprik) nog maar een beetje. M'n darmen zijn wel op hol, ook enorm winderig, maarja dat had ik voor de IUI-poging ook eigenlijk wel. Dus tja, het zegt allemaal weer niets. Ik hoef geen hormonen te spuiten, ik slik wel Foliumzuur. Ik ben er wel helemaal klaar voor!

@Nakkie: bedankt voor het kaarsje wat je voor ons allen (de bijna zwangeren) aansteekt. Geniet van je zwangerschap!

Nog maar 5 dagen en dan is het weer duidelijk, ben blij dat ik die 2 weken weer door ben gekomen.

9. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @kloko.....wat erg vreselijk voor jullie. Ik vind het echt niet leuk voor je en kan me niet voorstellen hoe dat voelt, maar het lijkt me zo erg. Ik wens jullie veel sterkte hiermee :(
    @ nakkie ...12 weken yippeeee wat leuk hoor :) ben blij voor jullie.
    @ tori...ik maak altijd wat leuke ideeen van waarom het dit keer zal lukken... Dit keer de iui op mijn geluksgetal de 8e haha dus hopelijk werkt dit manier goed ;)
    @framboos.... Ik snap hoe je voelt, ik voel bijna altijd wat activiteit in mijn darm/buik... Ik probeer niet te veel energie om in te steken van wat het betekent want anders wordt ik een beetje obsessed! Haha maar ik voel ook wat jij en tori allebei voelen als datbiets zegt :)

Kloko ik denk veel over je en wens je veel sterkte en hoop.

Bree

10. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Bree: ik voel meestal gewoon niks. Enkel die darmen die niet goed meer werken, maar da's dus elke maand. En áls ik iets voel, dan wed ik dat het gewoon die darmen zijn.. Ik pieker er niet teveel over, dat lesje heb ik al geleerd na 2 jaar ;)
    Woensdag weet ik of iui nr 6 gelukt is of niet.. en zoniet: NOOIT meer iui! Wat ook al goed is, vind ik, want voor mij deed het toch niet veel. Ik vind het laatste half jaar dan ook een beetje tijdverlies.. achteraf bekeken toch, natuurlijk weet je dat niet op voorhand.

@Tori: ik slik ook foliumzuur, net weer een nieuw potje begonnen.. het zoveelste al! :$

11. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @framboos... wat leuk dat je bijna klaar bent met IUI... ik snap wat je bedoelt over tijdverlies, dat had ik tijdens mijn samenlevingstest (3 maanden gedaan voor de zekerheid) + 1 maand wintervakantie +1 maand HSG... na een half jaar na onze eerst gesprek konden we eindelijk wat beginnen, wanneer ik al lang wist dat er iets mis was. Maar goed, nu weer afwachten op de 4e. Ik voel altijd wat activiteit in mijn baarmoeder de laatste week, ik denk altijd dat het mijn menstruatie aan het voorbereiden is... maar miss een keer niet! haha Wie weet?

Tori en Fram... gaan jullie gelijk testen of de rode zee afwachten? Ik denk dit keer ga ik niet testen, ik heb al te veel geld uitgegeven aan tests en dan kwam mijn bloed de dag na de test. haha Ff geduldig blijven dit keer denk ik (als het kan! ;).

Trouwens, ik lees en fantastiche boek die heet: Women's Bodies, Women's Wisdom. In Engels natuurlijk, maar het gaat over women's health over alle aspecten en alle onderwerpen. Ik vind het geweldig en bevoel het aan jullie allemaal.

Kloko... meid hoe gaat het? Ff bij komen weer, of nog steeds in een rare slechte pek? Ik denk dat ik echt een praatje zou willen doen als ik je was, want wat je meegemaakt hebt is best heftig. Ik wens je veel sterkte en ik denk aan je.

Niet te veel melden, nog steeds een beetje krampig gevoel, maar zoals ik al zei, dat is echt standaard bij me op dit moment in mijn cyclus.

Bree

12. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Bree: ik ga alvast niet testen, ik wacht af :) Om 2 redenen eigenlijk: omdat mijn ongi vaak pas 16 dagen na eisprong komt (ipv de traditionele 14) en omdat ik zondag (dag 11 na ei) nog een spuit pregnyl heb moeten zetten. Indien ik zou testen op dag 14 is hij zo goed als zeker positief daardoor. En dat geeft weer valse hoop dan..
    Hier ook soms een krampachtig gevoel, ergens in de verte wel.. ik wijt het aan mijn darmen die vreselijk vervelend doen! (lees: niks doen :D).

13. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hallo allemaal, ik ben vrij nieuw op dit forum,
    Heb afgelopen zondag besloten eens t een en ander van me af te schrijven. Wij zijn nu 2.5 jaar bezig om zwanger te worden, zowel bij mjnn vriend als mij is er geen medische oorzaak gevonden waarom t niet zou kunnen lukken. Wij zijn nu vol in de Iui behandelingen wat een achtbaan van emoties zeg. Vandaag weer nieuwe afspraak gemaakt volgende week 4e Iui behandeling, vanavond weer beginnen met DHL mid en dan waarschijnlijk maandag spuiten met pregnyll.. Op hoop van zege dan maar!

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @framboos: ja, je blijft je scheel kopen aan dat spul! Maar ik slik het niet de hele maand door, als ik nu bijv. morgen ongesteld wordt dan begin ik pas weer met slikken de dag voordat de eisprong is.

@Bree: ik wacht de rode zee af, net als jij ook vaak getest en dan wordt ik later op de dag toch ongesteld. Maarja ... soms wilde ik zeker weten dat het niet mis is gegaan omdat ik dat ook al een keer had ; dat ik de dag na de positieve test ongesteld werd. Had ik niet getest wist ik dus ook niet dat het eigenlijk wel gelukt was maar niet goed heeft kunnen innestelen.
    Ik zal es kijken naar dat boek zodra ik weer wat meer tijd heb om te lezen.

Vandaag heb ik al de hele dag het gevoel dat ongesteld ga worden: rugpijn en duizelig en nu vanavond zelfs last van m'n darmen en zat het tegen diarree aan (bah, vies verhaal, maar wilde het toch even kwijt) ; kortom niet helemaal topfit.
    Ik hoop nog heel erg dat de ongesteldheid uit blijft, maar ik ben bang dat het weer niet gelukt is! :( :( :(

Morgen weet ik het denk ik ... en anders ga ik toch woensdag testen (ookal kan de rode zee dan ook nog prima beginnen natuurlijk). Ik laat jullie weten wat er gebeurt!

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @Ongeduldje: goed idee om het van je af te schrijven, dat kan je soms een goed gevoel geven. Het is ook niet niks al dat gedoe in en om je lichaam. Ik vind het helemaal niets en hoop elke keer weer zo dat het gedoe niet meer nodig is en dat ik zo'n mooie ronde buik krijg met een mooi kindje van mij en m'n vriend die goed groeit.
    Dat willen we hier allemaal en het is fijn om hierover met z'n allen te kletsen. Onze ervaringen delen en het idee dat je er niet 'alleen mee zit' is ook een fijn idee ; al is het natuurlijk verschrikkelijk dat wij allen zoveel moeite moeten doen om zwanger te raken!
    Succes met de eerstvolgende IUI!

16. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    tori en fram.... wat spannende dagen hier eh!? Ik hoop dat jullie geen omo wit testjes krijgen! Tori... voel je altijd duizellig met je menstruatie, want dat is ook een symptoom van zwangerschap, behalve als je dat elke maand heeft natuurlijk (daarom vraag ik), en ook de diarree?.
    Ongeduldig... welkom en laat alles maar kwijt, dat doen we ook allemaal en het voelt natuurlijk goed! We begrijpen elkaar en de situaties en dat help enorm, want ik ken verder niemand met fertiliteitsbehandelingen in mijn eigen leven, dus ik heb dit wel nodig hoor. Mijn man en ik zijn ook 2,5 jaar bezig en ook onze 4e IUI gehad deze maand, dus hetzelfde boot hoor ;) Onze probleem lag in de samenlevingstest die alle drie keer negatief was.

Verder niks te melden behalve dat ik een accupunctuur behandeling heb vandaag. Het is al lang geleden dat ik een heb gehad. Oh en ik wilde jullie vragen, denk je dat het slim is om naar de sauna te gaan als je misschien zwanger bent? Het is zo vreselijk weer en een vriendin van mij had mij gevraagd om mee te gaan, maar ik heb altijd gelezen dat als je lichaams temp te hoog stigt dan is de kans op aangeboren afwijkingen hoger. Dus, ik dacht ff vragen. Misschien doe ik gewoon een massage ipv de sauna... ahhh ook lekker! Oke, fijne dag meiden!

Bree

17. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Moet zeggen dat ik de eerste x vrij heftig reageerde, waarschijnlijk spanning en hoop. Nu gaat het over t algemeen door de maand heen best goed.. Totdat...
    Gelukkig kan ik wel met wat vriendinnen praten maar is toch anders, ze kennen t gevoel niet. En opeens wordt iedereen om je heen zwanger, begrijp me niet verkeerd ik gun t iedereen, maar thuis komen de tranen.. Volgende week poging vier! Ik blijf positief
    Daarna ff lekker op vakantie ff de boel de boel laten, wie weet doet t uk wel goed!

18. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @ongeduldje: welkom! En nog maar eentje die bij mij op het geen-oorzaak-bankje komt zitten. Wij zijn in sept 2 jaar bezig en morgen (of overmorgen) weet ik of de 6de iui is geslaagd.
    Ook ik heb niemand in mijn omgeving die in hetzelfde schuitje zit, ofwel zwijgen ze in alle talen, dat kan ook ;) Dus hier schrijven doet wel deugd.. hier zegt niemand: 'ze zeurt weer'.

Hopelijk mogen we allemaal snel de zwangerschap- en babytopics gaan volkladden :)

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Het testje kan nog in de verpakking blijven meiden, want ik ben vandaag ongesteld geworden (zoals ik al een beetje aan voelde komen). Baal als een stekker, maar heb me wel meteen weer aangemeld voor de volgende IUI. Mijn eisprong is volgende week vrijdag of zaterdag ... dat is al snel weer... en dan kan daarna het wachten weer beginnen.
    Ik weet niet of ik hierna nog door ga met IUI aangezien ik eerst een kijkoperatie moet ondergaan voordat ze de volgende 3 IUI pogingen gaan doen (inclusief hormonen, nu spuit ik alleen Pregnyl om de eisprong op te wekken). Maar even zien. Ach en wie weet lukt het dit keer wel (al heb ik erg weinig hoop, we zijn al 4 jaar bezig waarvan we sinds een jaar nu ongeveer in het ziekenhuis lopen).

@framboos en ongeduldje: ook ik zit bij jullie op het 'geen oorzaak bankje'. Laten we het er gezellig maken ... maar hoe?

oooh ik hoop zo dat het bij jou wel raak is Framboos!! TOITOITOI

Ja idd, laten we hopen dat we dat kunnen gaan doen: verder kletsen op een zwangerschap / baby topic!

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @8bree: nee normaal heb ik die duizeligheid nooit ... maar ik moet zeggen dat ik elke maand wel weer andere symptomen heb voordat ik ongesteld wordt zodat ik telkens denk dat het wel weer eens raak zou kunnen zijn. Soms voel ik m'n tepels ook een paar dagen na de eisprong en de dag dat ik dan ongesteld wordt is dat weg ; maar ook dat is soms wel en soms niet. Allemaal erg onduidelijk.

Deel Deze Pagina