IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    @ tori en framboos, het wordt nog gezellig op ons bankje..
    Ik duim voor jullie allemaal!
    Lijkt me een goed streven baby topic vol kletsen,
    Nu ff mijn dosis chlomid naar binnen werken en dan lekker slapen!

2. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Tori... balen meid. Ik vind het niet leuk om te horen, want ik dacht misschien was het nu raak voor je :( Trouwens ik heb ook elke maand andere menstruatie symptomen, dat kan niet normaal zijn toch? Deze maand zere borsten, vorige maand niet maar de maand daarvoor wel? Dus ik snap het ook niet. Daarom steek ik me niet zo veel hoop in, want het kan elke keer wat anders worden. Je krijgt al volgende week een eisprong, wat mooi! Ik moet altijd 2 weken wachten en soms 16 dagen, afhankkelijk van de cyclus. Maar ik doe de IUI in mijn natuurlijk cyclus dus, misschien scheelt dat wel.

Framboos... vandaag is test dag toch?? 6e keer wordt het wel! Kom op kindje van frombooS!!!! Ik hoop het zo voor je!

Ongeduldje... ik snap hoe je voelt dat je iedereen rond je gunt om zwanger te kunne worden, maar je zit al zo lang te wachten en het doet veel pijn om te horen dat iemand zwanger is (vooral als het gelijk raak is). Het is ECHT normaal om zo'n kut gevoel te hebben, en dat hebben we allemaal. Ik moet zeggen mijn broer en schoonzus willen ook binnenkort beginnen met proberen, en ik krijg zo'n dubbel gevoel daarvan. Natuurlijk is het familie, maar we zijn al 2 1/2 jaar aan het proberen.... dus een rare gevoel is dat. Maar het is niet dat ze moeten op ons wachten, maar voor iedereen is dat moeilijk, voor hun ook. Dus laat de tranen maar los komen, het is heel normaal.

Hier niet zo veel te melden, ik heb accupunctuur gedaan gisteren, en het was mooi zoals altijd. Ik moet nog een paar dagen wachten voor het testen, maar ik wacht een extra dag of twee, want het kan ook soms een dagje later komen bij me. Oke.... framboos laat ons weten!

Bree

3. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Bree: inderdaad, vandaag nod, maar mijn ei is pas 's avonds laat gesprongen, dus ik verwacht 'ze' pas morgenvroeg. Te vroeg komen ze nooit bij mij. Ik voel niets.. net zoals andere maanden.. in mijn hoofd zit ik al de ivf te regelen eigenlijk ;) We zien wel.. ik duim met een klein duimpje.. maar ik blijf nuchter aangezien het ook al de 6de keer is.

4. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    He meiden,

Dat is een tijdje geleden zeg! Voor mij dan. Na 3 maandjes 'rust' kijk ik de laatste dagen ook weer wat vaker op dit forum en ik lees dat er alweer veel gebeurd id en spannende tijden voor de wachtende meiden op dit moment!

@Kloko: Lieve meid, als eerste wil ik even wat tegen jou zeggen. Wat schrok ik van je berichtje dat het niet goed is gegaan met je zwangerschap. Gadsie! Dat lijkt me nou echt vreselijk. na alle spanning en moeite is het dan eindelijk zover, ben je zo blij en nu dit. Ik wens je heel heel veel sterkte om dit te verwerken en ik hoop dat je de kracht kan vinden om er weer tegenaan te gaan de volgende keer. Succes!

@Framboos en Bree: Meiden wat spannend! Voor jullie beide nu wachten dus? Framboos, jij weet het dus morgen ofzo? En Bree, wanneer is jouw NOD? Spannend! Ik duim voor jullie girls!

@Nakkie: fijn om te horen dat het met jou nog wel allemaal goed gaat! Wat heerlijk voor je. Nu wij nog...hihi.

@de anderen die nu meeschrijven: ik zal de komende tijd ook weer wat vaker meeschrijven met jullie als het mag. Begin dit jaar zat ik veel op dit topic en forum. Toen hadden wij onze eerste 3 iui-pogingen zonder hormonen (alleen pregnyl). Dat is dus niets geworden. Daarna hebben we bewust even 3 maanden pauze genomen en zelf geprobeerd. Dat is helaas ook niet gelukt (al dacht ik het toch echt even vorige week...zere borsten!). Maar helaas, ongesteld en nu ben ik afglopen weekend begonnen met puregon spuiten. Spannend, ik ben erg benieuwd of het meerwaarde heeft. Ik hoop het zo! Vrijdag a.s. voor de eerste fm. Eens kijken of mijn ei nu anders groeit dan in eigen cyclus en of er misschien zelfs meer eitjes groeien. We hebben maar een lage dosering, op eigen verzoek, omdat we heel graag een kleintje willen, maar liever niet twee tegelijk. En dat risico is nu eenmaal hoger met hormonen. En als het toch gebeurd, dan zijn ze natuurlijk superwelkom! Maar als ik mag kiezen, dan liever eerst 1. Haha. Hoe zitten jullie daar in meiden?

Nou, succes allemaal de komende dagen/ weken!

5. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Sanseveria... welkom terug! Helaas ben je terug zonder zwangerschap te bestaan. Maar wij ook! ha Dus niet zo veel is veranderd. Mijn poging was op een vrijdag dus vrijdag is het 14 dagen na, maar meestal komt mijn menstruatie een dag of 2 later. Dus ff afwachten nog. We hebben een BBQ zat, dus miss dan pas testen zodat ik weet als ik een wijntje mag of niet. ha
    Ik voel me gewoon normaal... ik voel activiteit in mijn baarmoeder zoals elke andere maand, dus waarschijnlijk is het niet raak. Maar af en toe denk ik, het kan wel! haha We zien wel.
    Framboos... ahhhh zal ZO mooi zijn and het de laatste IUI gewoon raak is! Ik hoop het voor je.

B

6. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Oh die ken ik ook de pijnlijke borsten!
    En dat je allerlei dingen aan je lijf denkt te voelen.
    @framboos succes met wachten Ik loop dan gemiddeld 36x per dag naar t toilet.. Beetje neurotisch..

7. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Sanseveria: welkom terug, meid! Inderdaad een hele poos geleden. Helaas heb je ook nog geen roze-wolk-nieuws.. ook wij doen maar voort, maand na maand. De tijd vliegt..

@ongeduldje: van wachten kennen wij hier alles.. soms lijkt het alsof mijn leven al 2 jaar stilstaat. Het is te zeggen: als ik terugdenk aan wat er de laatste 2 jaar gebeurd is, denk ik toch in de eerste plaats aan al onze kliniekbezoeken, en ook mijn huwelijk vorig jaar natuurlijk :)

Ja, zou mooi zijn, die laatste iui die toch nog lukt. Maar ik zeg het: ik blijf heel nuchter. Te meer omdat ik de voorbije uren wat krampen had.. en diarree-achtig. Is meestal de voorbode, he. Wachten, wachten..

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Framboos en Bree, spannend voor jullie!
    Sanseveria, balen dat het bij jullie ook nog niet gelukt is, hopelijk met hormonen wel snel goed resultaat!

ik ben vandaag weer in het ZH geweest en weer een echo laten maken (op mijn verzoek, omdat ik toch nog wel wat hoop had, omdat ik geen bloedverlies en krampen heb) maar daar was heel duidelijk op te zien dat het niet goed is. De vruchtzak was nu bijna leeg.
    Dus moet ik een curretage ondergaan. Morgen wordt ik gebeld wanneer dat gaat gebeuren. Ik hoop vrijdag, maar kan ook na het weekend worden. Het is niet anders. Het mag er nu zo snel mogelijk uit, dan kunnen we weer zwanger gaan worden als cyclus op gang is. Hopelijk heb ik daar nu geen 24 rondes voor nodig, maar dat is weer afwachten.

9. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Kloko: ik kan me voorstellen dat je nu wilt dat alles zo snel mogelijk achter de rug is, zodat je opnieuw kansen krijgt. Ik zou me ook zo voelen, denk ik. Je klinkt wel nuchter.. ondanks al dit slechte nieuws.. maar je moet inderdaad vooruit, he.. Is het niet altijd zo: even balen en dan weer vooruit? Wat moeten de meiden hier toch veel kunnen verdragen, denk ik dan.
    Zou je verdergaan met iui of nog een tijd zelf proberen?

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Wij zouden in augustus mogen starten met IUI, maar ik denk niet dat we dat nu gaan doen.
    We gaan eerst even verhuizen en dan kijken we weer verder. Ik denk dat we het een paar rondes zelf gaan proberen, dat is toch het fijnste.
    Als het dan niet lukt, gaan we wel weer naar het zH.

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @Kloko: ja, alles op z'n tijd. En wat je zegt over zelf proberen: dat het wel het fijnste is. Dat vind ik ook! Ik zou het ook graag weer een paar keer zelf proberen, even geen gedoe aan m'n lichaam.

Heb vandaag de datum voor de 1e echo om de eitjes te bekijken gekregen, donderdagochtend mag ik weer heen en dan is de inseminatie waarschijnlijk zaterdag (of zondag als het eitje net als vorige keer op deze dag nog geen 18 mm is).
    Mocht deze poging mislukken dan ga ik eerst met een hele goede vriendin gezellig naar Brugge voor 4 dagen, aaah daar heb ik zin in (is al geboekt)!

@framboos: oooh hoop zo dat die ongesteldheid niet komt bij jou!!!

@bree: hoop dat je zaterdagochtend dan een positieve test hebt, dan geen wijn voor jou :p.

12. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @Tori: Dus je komt naar mijn belgenlandje? :) Brugge is heel mooi, die grachten en bruggetjes. En vooral massa's chocoladewinkels!

Hier nog niks te zien op nod + 1. Misschien morgen dan.. gebeurt wel al eens dat het 2 dagen te laat is, ik zou er dus niet van opkijken. Vandaag in ons nieuw huis werken, dat verzet de gedachten ;) En morgen zien we dan wel weer.

13. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Spannend Framboos! Ik hoop zo voor je dat het dit keer raak is!

14. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Sanseveria, jij succes morgen met je 1e FM!!

15. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Dank je wel Kloko. Lief van je. Hoe is het nu met jou? Volgende week woensdag pas curretage joh? Wat laat. Vind je dat niet vervelend? Zie je er tegenop? x

16. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Bree!!! Bedankt voor je leuke berichtje. Helaas ben ik inderdaad ook terug, zonder zwanger te zijn. Maar ja, jullie ook nog niet zwanger, jammer! Hopelijk brengen de volgende weken ons allemaal meer geluk ladies. Hoe is met je man Bree? Fijn dat ie weer lekker terug is in NL? Of moet hij alweer bijna weg? Hoop het niet voor jullie.

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @framboos: Yep, ik kom een dag of 4 relaxen in België. Was al eens eerder in Brugge met m'n vriend en vond het er zo leuk dat ik nu maar es met een vriendin ga. Mmm, ja lekker al die chocolade!!
    Ik hoop morgen een goed bericht van je te horen op het forum, iets met een test en dan positief!

Liefs voor iedereen hier in deze topic!

18. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik heb nog geen nieuws, meiden! Dit op nod + 2 dagen. Dit is toch wel al het langste dat het is weggebleven. Ik zit wel verveeld met die pregnyl die ik zondag nog heb gespoten, dat zorgt voor vals positief. Misschien morgen toch maar eens testen ;) (als het dan nog nodig is tenminste).

19. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @Framboos; oeh spannend! Hou ons op de hoogte morgen he? Wat zou dat toch fijn zijn voor je, als het nu gewoon raak is en je niet naar ivf en zo hoeft...

@Tori3: Lekker Brugge! En chocolade! Hmmm! Wat kan een vrouw daar soms blij van worden he? Jij moet dus nog even wachten nu? Tot je weer voor een fm mag? Hoeveelste poging wordt het dan van jou en doe je het met of zonder hormonen?

wij zijn net naar het ziekenhuis geweest voor onze eerste fm met hormoonondersteuning. Nou, het heeft effect want alles gaat inderdaad iets sneller dan in mijn eigen cyclus. Baarmoederslijmvlies was al mooi dik en er liggen links twee eitjes. De een iets groter dan de andere. De grootste was 11 mm. Dus prima. Dinsdag weer terugkomen voor fm2. Maar ik blijf nuchter, eerst zien dan geloven. En het belangrijkste, de 'sjakies' van mijn manlief moeten natuurlijk van goede kwaliteit zijn volgende week en nog belangrijker: ze moeten de weg vinden naar de eitjes. Dat schijnen ze vrij lastig te vinden, zo blijkt tot nu toe, dus daarom: eerst zien, dan geloven. Hahaha.

Framboos we duimen nog even door voor jou meid!
    En voor Bree natuurlijk ook! Voel jij al iets?

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

*breekt even in*
    He meiden, ik zie nog wat oude bekenden...Bree, framboos, Sanseveria...
    Ik hoop zo dat jullie droom nu snel uit mag komen! Go girls, ik stuur heel veel positive vibes jullie kant op!
    *breekt uit*

Deel Deze Pagina