IUI in 2011.....wie nog meer??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anita85, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @Mandy: het valt echt mee, dat prikken. De eerste paar keer is het spannend, maar ik voelde er bijna niets van. Mijn man doet het. Dan heb je toch nog een beetje het gevoel dat je het samen doet. Plus dat ik het eng vind bij mezelf, dan zet ik niet door en loop ik te treuzelen. Wij prikken deze ronde dus voor de eerste keer met hormonen. De vorige 3 rondes hebben we alleen Pregnyl gezet, eenmalig is dat dus, vlak voor inseminatie. Die vind ik prima te doen, al is die wel iets vervelender dan de andere dagelijke prikjes. Wij zetten de spuitjes ook 'sochtends. Komt ons het beste uit en ook bij ons zeiden ze dat het niet uitmaakt wanneer je het doet, als het maar steeds op hetzelfde tijdstip is.

@Theetje: wij prikken dus alleen en we zijn begonnen met 50 mg per dag. Daar merk ik weinig van. Wel van de pregnyl die ik zet vlakvoor iui. Dat is ook 5000 mg, dus logisch dat je dan last hebt van je hormonen. Alhoewel, de eerste 3 keer viel dat op zich nog mee, maar nu ik ook al bijna 2 weken ervoor dagelijks die andere hormonen spuit, heb ik het idee dat ik meer last heb van de hormoontjes...misschien versterkt het elkaar wel.
    Spannend! Jij moet dus morgen (maandag) voor de echo? Succes! Ik moet inderdaad deze hele week werken (wij hebben al vakantie gehad), dus voor mij veel afleiding...

@IkkeB: natuurlijk mag die bom vaker dan 1 keer ontploffen! Vrijdag a.s. graag een eerste lichting roze, en dan over twee weekjes weer! Succes en we houden een plekje vrij voor je op de wachtbank hoor! Lekker met ijs en slagroom!

@Bree: Yeeeuuuh! Fijn dat ze er in zitten Bree! Mooi aantal toch! Nu maar weer wachten, welkom bij ons op de bank. Spannend dat je je testdag hebt in Californie! Wie weet zijn ze getuige van je blijdschap dan! Ik hoop het zo voor je.

Nou girls, fijne avond en we gaan de komende week met veel spanning en zenuwen tegemoet...pfff...ik voel van alles mijn onderbuik, steekjes en iets wat heeeeel in de verte lijkt op menstruatiekrampjes. Nog steeds zere en grotere boobs. Ik hoop maar dat het niet doorzet tot een menstruatie en dat het het begin is van iets moois.

Ik kijk momenteel alle afleveringen van Babyboom terug, pfff heftig hoor. Zit er regelmatig bij te janken, maar wil ze allemaal zien. Hoezo jezelf kwellen...haha.

Nou ja, we houden de moed erin ladies! Bye!

2. Theetje

Theetje Lid

6 feb 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!!

Nou vandaag de uitgangsecho gehad en dat was allemaal goed dus de eerste pillen Clomid zitten er in, ben benieuwd. Volgende week maandag terugkomen voor een nieuwe FM en dan kijken hoe ik reageer... Ik moet met ovulatietesten de eisprong opsporen en krijg dan de volgende ochtend de inseminatie. Dat klopt bij mij ook wel, als ik 's ochtends een 'smiley' heb, voel ik de volgende dag mijn eierstok op spanning staan en is mijn eisprong. De 4e t/m 6e keer (als het nodig is), krijg ik Puregon en moet ik wel met Pregnyl spuiten begreep ik. Over anderhalve week moet ik dus waarschijnlijk ook op de sofa gaan zitten!

@Bree, heel veel succes met deze poging en succes met wachten!!

@Sanseveria, ik hoop dat deze week snel voorbij vliegt!

Ook voor de andere dames hoop ik dat het snel
    vrijdag is en dat er goed nieuws is!!

@Mandy, succes met prikken, hoop dat het meevalt en dat het mooie eitjes op gaat leveren!

@IkkeB, welke dag van je cyclus zit jij nu?

Hoeveel eitjes hebben de dames die hormonen spuiten elke keer? Twee of toch eentje? Bij ons streven ze naar twee eitjes maar in ieder geval een mooie. Ze hebben er liever geen drie en de eerste keer insemineren ze ook niet met drie, dat is alleen bespreekbaar als het niet meteen lukt en dan nog in goed overleg. Ze hebben het beleid meerlingen te voorkomen..

3. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    sanseveria: wachten duurt lang, maar hopen dat het de moeite waard is deze keer.

Theetje, Ik zit nu op cyclusdag 6. Vrijdag FM meting en denk de woensdag of donderdag erna de IUI. Dus samen ijs met slagroom op de sofa. Misschien en schommelstoel van maken?

Ik spuit 75 gonal f. (vanaf dag 3 van cyslus tot aan de pregnyl) en dan 5000 mg pregnyl. Ik voel weinig van het prikken maar vanmorgen zat ik geloof ik helemaal verkeerd. Het naaldje ging erin en deed direct pijn, maar ook daar voel ik al niks meer van. ik zie wel altijd een paar dagen waar de spuit heeft gezeten. Heel soms een blauw plekje. Voel je niks van.

4. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Sanseveria... Janbabyboom is best heeftig maar heelnherkenbaar vind ik! Vind je ook? Het is mooi om te zien dat je niet alleen bent met alle problemen, want verder ken ik zelfs niemand die dit ook meemaakt, ik heb heeeel fertile vriendinnen blijkbaar! Haha en yes, de starbucks ligt nu in het trein station groningen... Waar woon je eigenlijk, of isndat te persoonlijk? Ik weet nooit hoeveel info ik hier op kan zetten, dus je hoeft het niet te zeggen. Wat spannend dit vrijdag!
    Theetje, je hoeft dan niks te spuiten? Alleen clomid en ovulatietestjes? Ik gebruik de testjes ook.
    Framboos... Je eerste echo is vandaag toch?!?!? Spannend en super leuk. Komt wel goed en laat ons weten hoe het gaat! Heb je al vriendinnen en familie verteld dat je zwanger bent??? Hoe reageerde ze allemaal?? Wat leuk eh!
    Ikke b Soms kan je wel blauwe plekken krijgen daarvan, dat is normaal :) iedere plek in je lichaam kan een beetje anders reageren daarvan. Moet je in de buik spuiten of is het altijd verschillend?
    Mandy waar zit je in je cyclus? Is er nog een kans da je spontaan kan zwanger worden en de traject niet in te komen deze maand? Zal het leukste zijn toch!?

Verder hier niks te melden... Iui op zondag gehad en ook sex een paar keer... Dus wie weet!? Nu afwachten pffff... Ik probeer mezelf een beetje af te leiden! Fijne dag meiden!
    Bree

5. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Pfff ik typ op de iPad en blijkbaar ben ik daar niet zo goed in... Sorry voor alle combinatiewoorden! Haha heb net gezien hoe fout dat lijkt in het teruglezen! Oke succes met de-coding van mijn laatste berricht!
    Bree

6. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @bree: inderdaad, vanochtend de eerste echo gehad en het hartje zien kloppen :) Alles was prima. De eerste misselijkheid is ook al weg, vandaag geen last meer van. Volgende echo is 1 sept, rond 10 weken dan.

Ik hoop dat jullie dit zo spoedig mogelijk ook allemaal mogen meemaken, jullie wachten ook al zo lang, en sommigen al langer dan ik! Aan degenen die met hormonen beginnen, dit kan inderdaad minieme 'foutjes' in de eirijping verhelpen.. ik ben ervan overtuigd dat de menopur dit bij mij ook heeft gedaan. Veel succes, meiden! Ik blijf duimen!

7. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @bree: nee, niemand is al op de hoogte. Ik ben wel van plan het binnenkort tegen mijn ouders te vertellen, zij weten immers al dat ik al een jaar met hulp van het ziekenhuis probeer. Met de rest in te lichten ga ik nog wachten tot 12 weken, denk ik.

8. Theetje

Theetje Lid

6 feb 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Framboos, fijn om te horen dat het hartje klopt en alles er goed uitziet, moet toch wel een geruststelling zijn, nu nog meer genieten?

@Bree, je bericht was prima te volgen hoor :) Ik hoef inderdaad niets te spuiten, in ieder geval de eerste drie keer niet, daarna wel.

@IkkeB, ik denk dat we dan op een paar dagen na gelijk lopen deze maand, gezellig samen op de sofa en inderdaad met een grote bak ijs met slagroom en chocola!!!

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @framboos: heerlijk zeg, dat je de echo hebt gehad en je het hartje hebt zien kloppen. Wat moet dat een fantastisch gevoel zijn geweest toen je dat zag. Ik hoop dat de rest op deze topic dit ook snel mag gaan voelen.

Hier is alles rustig. Tot vandaag had ik het geluk dat ik me kon verheugen op het feit dat mijn beugel (na anderhalf jaar) eruit mocht. Nu nog een paar dagen en dan is het vrijdag, dan zou 't duidelijk kunnen worden dat ik niet zwanger ben, anders ga ik zaterdagochtend testen. Ben wel erg bang dat het niet gelukt is en dat maakt het wel extra zwaar dat wachten...

Hoe gaat het wachten jullie af Sans. en Onged.?

10. peertje30

peertje30 Nieuw lid

9 aug 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi allemaal,

ook ik schuif aan, 3 x inwendige echo en pregnyll spuiten, gisteren 1ste iui behandeling gehad....nu 2 weken nagelbijten !!:(

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hé Peertje, hoi!

Dus ook je eerst IUI gehad ... die twee weken gaan hopelijk snel voorbij met een goed eindresultaat. Succes de komende twee weken, die van mij zit er gelukkig bijna op.

12. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Welkom peertje! Succes met afwachten, mijn poging was opnzondag dusnwe zijna bijna gelijk qua wachttijd! Doe je iui met hormonen of zonder? Waar ligt het probleem bij jullie?
    Tori3 ... Ik snap hoe je voelt, is niet leuk om af te wachten natuurlijk. Dit was mijn 5e poging dus ik heb al vaak dat meegemaakt... Pfff rollercoaster of emotions eh? Ik wil altijd dat de 2 weken voorbij vliegen en dan op de nod dag denk ik... Oke ik wil alles op pauze zetten zodat ik mijn menstruatie niet krijgt en ook zodat ik geen neg tesje heb. Dubbel gevoel voor mij altijd.

Framboos.... Yippppeeeee! Gezonde hart! Yay! Ben echt zo blij voor je. Gaf dat een beetje opluchting voor jullie?? Wat ben je geduldig met vertellen! Mijn mom weet precies wanner ik een poging heb, dus ik moet haar vertellen als het lukt of niet lukt gelijk! Haha

Vraagje: hoe gaan jullie om met sporten na de poging? Of sporten jullie niet? Ik sport wekelijks en weet nooit hoe ik om moet gaan daarmee. Soms neem ik pauze met sporten in die wachtweken... Maar ik heb vandaag gesport en dacht ik vraag me afnhoe jullie het allemaal doen?

Bree

Vraagje

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @Bree: Ik ben zondag gewoon gaan windsurfen, dat is best wel een zware belasting, maar dat moet gewoon kunnen (ik had dat nog gevraagd of dat geen probleem is ; en dat was het niet volgens hen). Al mag je als je zwanger bent niet zwaar tillen... euh windsurfspullen tillen is wel vrij zwaar, maar goed ik denk dat dat nu nog geen effect heeft, misschien als je 4 maanden zwanger bent dat je het dan beter niet meer (te intensief) kunt doen.

Wel vind ik het lastig met rood vlees: mag je dat in die wachtweken ook niet nemen?! of maakt dat pas uit als er een bloedband is met het vruchtje?

Het is in elk geval zeker een rollercoaster of emotions, des te dichter je bij de NOD komt, des te erger.

14. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    He meiden!

Zo, ik kijk een dagje niet op het forum en er staan weer megaveel berichten bij. Ik hoop dat ik op alles reageer in mijn bericht, zo niet, sorry, niet persoonlijk bedoeld...

@Bree: Babyboom is heel herkenbaar. Ik ga vanavond de laatste twee bekijken denk ik, dan heb ik de hele serie van 8 gehad. Ik woon in Leeuwarden, dus dat is vlakbij jou, nou ja, redelijk dan. In ieder geval in het noorden! Ik vind het ook lastig wat je hier wel en niet kunt vertellen, maar ach, zo herkenbaar is dit ook weer niet lijkt me. Ik zet er niet mijn eigen naam, achternaam en adres bij...hihi. En mensen die hier niets te zoeken hebben, zullen hier vast niet te vinden zijn.

@Framboos: wat fijn dat het hartje klopt en alles goed lijkt! Genieten lijkt me! Mooi moment zeg en zeker knap van je dat je het zo lang stil kunt houden, mijn ouders, zusje en beste vriendinnen weten precies wanneer en hoe en wat bij mij. Ze leven heel erg mee.

@Tori: nog een paar dagen wachten voor ons...bij mij is het niet anders. Ik ben ook best ongeduldig en weet niet goed meer wat ik wel of niet voel. Had best een goed gevoel steeds, maar begin nu toch wel een beetje (in te beelden?) dat ik lichte krampjes voel. A la menstruatie...maar echt heel heel in de verte, bijna niet noemenswaardig en het kunnen ook mijn darmen zijn. Wachten, dat is het enige wat ik kan doen. En jij dus ook...balen he...ik waag, als ik donderdag niet ongesteld word, vrijdagochtend een testje.

@Peertje: welkom! En succes natuurlijk! Spannende tijd, die wachtweken.

@Bree en Tori: ik sport ook iets minder in mijn wachtweken, maar ik yoga wel. Dat is wel lekker relaxed. Ze zeggen dat je wel gewoon kunt sporten, maar je moet je eigen gevoel volgen. Rood vlees eet ik wel, maar wat minder. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad. Ik heb zelfs twee wijntjes gehad afgelopen weekend, moet kunnen hoor. Als ukkie goed zit, zit ie goed.

Ladies, fijne avond en tot schrijfs!

15. mofaatje

mofaatje Lid

9 aug 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ook ik wil me graag bij jullie forum voegen!
    Afgelopen zondag heb ik mijn eerst iui gehad en zit dus op het wachtbankje.

In het kort mijn verhaal
    september 07 gestopt met de pil
    juni 08 zwanger * miskraam 8 wkn

Eind 2009 onderzoeken gestart ziekenhuis niets kunnen vinden,
    naar huis gestuurd met de boodschap probeer het zelf nog een jaartje.

feb 10 zwanger * miskraam 5 wkn

maart 2011 terug naar het ziekenhuis, we mogen starten met iui.
    Afwachten menstruatie voor de start. Maar goed nieuws!

april 11 opnieuw zwanger helaas weer een * miskraam bij 8 wkn,
    hartje gezien en horen klopen wat een enorme klap

start iui 29 juli beginnen met puregon, week later 5 juli 2 echo zit al een mooi ei en mag die avond al pregnyl spuiten, zondag inseminatie.
    Dit ging allemaal erg snel dus.

Nu afwachten............

Groetjes Mofaatje

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    hoi meiden,

Sport: sporten blijf ik echt gewoon doen. Je kunt wel jaren en jaren overal rekening mee houden, maar dat schiet echt niet op. De meeste mensen weten niet van te voren dat ze zwanger zijn omdat ze er niet zo mee bezig zijn als wij. Collega's die bij poging 1 zwanger waren dronken nog wijn, rookten nog enz. (daar werd ik overigens wel chagrijnig van. Roken en drinken en wel zwanger worden, terwijl ik gezond leef, sport, niet rook, niet drink en toch dat geluk niet mag hebben, maar dat ter zijde.) rood vlees eet ik ook gewoon. Alleen in de maanden dat ik echt denk zwanger te zijn dan pas ik ermee op. Maar inmiddels kan ik mijn hele leefsituatie wel aanpassen, maar dan ben ik er alleen maar meer mee bezig in mijn hoofd en 1 ding is echt het ergste en dat is stress. Is sporten ontspannend, gewoon doen!!

framboos: super dat het hartje klopt. De eerste 8 weken zijn het meer crusiaal en daarna is de kans van slagen ineens dubbel zo groot. Het vertellen lijkt me een van de geweldigste momenten van de zwangerschap. (op 1 komt de test en daarna de echo's denk ik) Ga heerlijk genieten van jullie wondertje.

peertje30: welkom! heel veel succes met wachten het wachtbankje is gezellig druk op dit moment en misschien hebben de meiden nog een bekertje ijs voor je over. en anders ff online bestellen haha

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    @Sanseveria: jaa, gaat snel hier ; ik had dat ook, heb wel alles gelezen maar teveel om alles precies te onthouden en op te reageren (ook zeker niet persoonlijk bedoeld!).
    Ik voelde eerst ook meer ... maar de laatste dagen wordt het minder en net als jij probeer ik het volgens mij in te beelden dat ik wel wat voel omdat ik dat graag wil. We kunnen er nog niets van zeggen, de kans dat we zwanger is er nog steeds ookal voelen we niets wat erop duidt. Als ik vrijdag niet ongesteld ben geworden ga ik zaterdagochtend testen. Zondag is pas 2 weken na de IUI en wil ook niet té vroeg testen (al word ik altijd binnen 12 dagen ongesteld na de eisprong).

@mofaatje: tjee 3 miskramen al gehad (ik 2, ook allebei in het begin net als jij, maar ik heb het nog nooit gezien/gehoord en dat lijkt me echt verschrikkelijk als het dan daarna mis gaat).
    Hopelijk heb je wat aan onze oudere berichten over onze IUI ervaringen en ben benieuwd hoe het jou vergaat, ook op het wachtbankje dus en dan de 21ste weet je het?

Sport: ja ... dat moeten we ook gewoon blijven doen ; anderen die dat blijven doen worden / blijven ook gewoon zwanger dus bij ons zal dat niet anders zijn, helemaal mee eens!

Eten/drinken: ik probeer toch geen rood vlees te eten (en dat vind ik best lastig, want ik lust het ERG graag), al betwijfel ik ook of het uitmaakt. Alcohol neem ik in elk geval niet die 2 weken na de IUI ; maarja dat hebben ze ook uitdrukkelijk gezegd om niet te doen. Al denk ik dat een wijntje geen kwaad kan zo nu en dan.

@IkkeB: idd, stress is niet goed! we moeten 't dan ook niet overdrijven, helpt zeker niet.

18. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Goedemorgen meiden!
    Sans... Babyboom heb ik ook snel gekeken! Ik vond het zo goed voor me te zien dat andere mensen dit meemaken en ook dat ze het delen met alle nederland... Dat kan ikmzelfs niet doen! Achter de scherm is prettiger hoor! Haha
    Tori... Ik snap wat je en sans bedoelen over het maken van het gevoelen. Het zit vaak tussen de oren bij mij waar ik denk "omg ik voel wat... Ik ben zwanger" maar uiteindelijk (tot dus ver) helaas niet.
    Rood vlees eet ik al jaren niet... Maar ik wist niet dat het niet kon voor zwangeren?
    Sporten doe ik het liefs heel hard dus ik probeer ook wat minder te doen, yoga lijkt me best, ik ga dat doen volgende week.
    Mofaatje... Jeetje wat een verhaal. Het lijkt dat je probleem niet in het zwanger worden ligt maar het ondersteunen van een zwangerschap. Hebben ze dan geen progesterone of andere hormonen voor je om te nemen/prikken voor het ondersteunen? Misschien helpt de hormonen van iui dan wel. Of gaan ze hier anders om? Ik vind het vreselijk dat je dit allemaal moest meemaken. Maar we zijn hier voor elkaar dus daar kan je wel een beetje vertrouw in hebben. Ik hoop dat het nog een keer raak is maar dat die gezond blijf in je buikje!
    Verder heb ik niks te melden fijne dag verder meiden.
    B

19. mofaatje

mofaatje Lid

9 aug 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Flink alles aan het doorlezen, mooi om te lezen dat er meiden zwanger zijn geraakt via IUI. Maar ook fijn om te lezen dat jullie ook al die verschillende emoties mee maken. Wat is het soms een achtbaan :(

@Tori3 Jij helaas ook 2 miskramen mee gemaakt... hopenlijk blijft de volgende beep lekker bij ons! Het horen van het hartje is zo bijzonder en maakt het ook extra zwaar om weer te verliezen.
    Maar ben wel heel blij met de mooie echo foto's als herinnering.
    Afwachten maar weer op naar de 21 ste!

@8bree bedankt voor je reactie vind het erg ontroerend jullie reacties! Het probeem is inderdaad niet het zwanger raken maar het blijven. Gyn reactie is tsja pech het is de natuur, ze is wel heel oké hoor maar ze zegt het is een grijs gebied waar we nog steeds weinig van weten. Onze hoop is dat met IUI het beste zaad er een mooie celdeling blijft. Mocht ik zwanger raken met IUI en het gaat mis wil ik toch verder gaan praten over de mogelijkheden qua medicijnen.
    Heb inmiddels flink wat gelezen hierover. En weet dat ik helaas niet de enige ben met een aantal miskramen. Het moeilijke is om vertrouwen te houden in mijn lichaam. Lichaam en geest liggen dan zo ver uitelkaar! We gaan gelijk op spannend!!

Fijne avond

Groetjes Mofaatje

20. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    8bree: rood vlees mag gewoon als je zwanger bent, als het maar niet rauw is. Dus als je een biefstuk helemaal door en door bakt mag het (al vind ik dat niet lekker).

alcohol: ik drink al nooit alcohol, dus voor mij maakt dat niet uit. Hoe gaan jullie mannen hiermee om? Daar hebben wij hier wel eens een discussie over. Ik kan niet goed tegen mensen die drinken en zeker niet als mijn vent het doet terwijl ik druk in de weer ben met spuiten om zwanger te worden. In mijn omgeving lijkt iedereen drinken gewoon normaal te vinden lijkt het soms wel.

Deel Deze Pagina