Nou meiden, haal mij maar weer van die lijst af. Kom net terug van de gyn en nou heb ik een cyste van ruim 3 cm en mogen we niet starten deze maand... Volgende maand maar opnieuw kijken. Gvd het is ook iedere keer wat nieuws. Echt balen had me er helemaal op ingesteld en nu gebeurt er gewoon helemaal niets deze maand! Iemand ook deze ervaring en was bij jou de cyste de volgende keer wel verdwenen?
Hoi Dames, Balen dat het deze keer weer bij niemand gelukt is. Ik wil jullie nogmaals een hart onder de riem steken, vooral omdat er een aantal meiden zijn die de laatste IUI ingaan. Iedereen zegt dat IVF/ICSI een stuk zwaarder is dan IUI en dat is ook zo, maar het is te doen hoor. Ik had met de IVF/ICSI veel meer het gevoel dat er iets gebeurde en er is uiteindelijk ook iets gebeurt Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad en we krijgen een meisje. Voor allemaal: blijven hopen en mocht het zo zijn dat het niet lukt met IUI; IVF is niet het einde van de wereld Succes allemaal! Groetjes Nakkie Ps Framboos wat fijn dat het met jou ook nog steeds goed gaat
@anaatje dat zeurderige gevoel had ik ook in die week. ik heb zelfs nog naar het ziekenhuis gebeld of dat wel normaal was. werd helaas dus 5 dagen te vroeg ongesteld. ook weer zoiets waar ik niks van snap. vandaag weer naar het ZH geweest voor de fm. zit nu op dag 14 dus zou een vrij groot eitje moeten hebben. helaas was het resultaat stukken minder. was er vrijdag alleen maar klein spul te zien aan beide kanten, was er nu (4dagen later) 1 eitje rechts van 10 mm. snap echt helemaal niks meer van mijn eigen lichaam. soms word je daar ook wel een beetje moedeloos van. maar vrijdag weer terug om te kijken of het dan wel groter word. anders word het deze cyclus geen IUI.
@nakkie gefeliciteerd. leuk een meid! @rq33 balen dat het nu niet doorgaat. wat gaan ze nu doen om dat weg te halen??
@vida: ik heb het geluk dat ik steeds mijn eisprong voel. In het ziekenhuis zeggen ze nog dat ik het moment van eisprong niet zelf kan weten, want dat het niet steeds zou zijn wanneer je steken voelt. Maar als je 1 volledige dag steken links of rechts hebt en 's morgens sta je dan op zonder enig steekje nog te voelen, tja, dan is hij naar mijn gvoel toch gesprongen? Je gaat toch geen steken voelen 24u vóór het ei springt en terwijl het springt niks voelen? Dat gaat er bij mij niet in. En als mijn ei bij de echo bijna 20mm is en ze laten me nog 2 dagen wachten voor de iui, dat kan niet goed gaan, he. En als je dan 13 dagen na iui ongesteld wordt ipv 14 dagen, tja.. 1+1=2 voor mij Bij de laatste iui voelde ik de steken een uur of 5 na de iui.. met het bekende resultaat! Ahja, ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt.. net omdat ik de eisprong voel. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Temperaturen ging bij mij wel zoals in het boekje, de temp steeg en daalde netjes wanneer het verwacht werd. @RQ33: ook ik had een cyste van 3cm in mijn eierstok toen ik voor het eerst naar de gyn ging. Ik heb daarvoor 5 weken de pil moeten nemen, want door hormonen verdwijnt dat (meestal toch). En daarna was het inderdaad ook weg.. oef. Deed wel raar, weer aan de pil.. pff.. Een andere gyn die vertelde me enkele maanden erna dat cystes doorgaans vanzelf weggaan, meestal 'spoelen' ze mee weg tijdens de ongi. Dus de pil had niet gemoeten.. nou ja! Praktisch iedereen heeft wel eens cystes blijkbaar, ook al zijn de meesten zich daar niet van bewust. Hopelijk is ze bij jou volgende cyclus ook netjes weer weg. @Nakkie: ja, alles prima hier! Ik heb vandaag 'slechts' 1x boven de plee gehangen! Woehoee!
@framboos wij zn gewoon hollanders hihi Maar in gent bijna geen wachttijd en donorzaad Is anoniem daar
Hoi meiden Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een echo rechts Zat een eitje van 11mm links konden ze niet zo goed zien Omdat me darm aan me buik verkleefd zit Donderdag weer naar het ziekenhuis voor de volgende echo Dan weten we weer meer Succes allemaal groetjes
Ik mag di weer naar de gyn pff we weten hoe het werkt.. 6x. Is scheepsrecht toch? Ben benieuwd of t bij mandy gelukt is die liep tegelijk met mij maar is op vakantie.. Misschien toch nog goed nieuws deze maand? Nieuwe meiden welkom! Welkomlucht lekker op hier Nou verder niets zinnigs te melden! Fijne avond
Hallo allemaal, Bij mij hebben ze gisteren alleen gezegd dat er een cyste zat en dat we volgende maand moeten kijken of ie dan verdwenen is.. Ik hoop het! Dus geen kuurtjes of pil slikken is gezegd. Ik heb een beetje op het internet gelezen en volgens mij is het meest waarschijnlijk dat mijn ei de afgelopen keer niet goed is gesprongen of dat er een restje van de follikel is uitgegroeid tot een cyste. Bij de volgende cyclus zou zo'n cyste moeten verdwijnen. Het schijnt best vaak voor te komen maar normaal gesproken weet je dat dus niet. Ik voel er ook niets van. Nou ja, we kunnen niets anders doen dan wachten...
@RQ33: konden ze heel duidelijk zien dat je een cyste had? Mijn eitje had namelijk de vorige IUI ook een deukje en dat kon een cyste zijn, daarop hebben ze mijn bloed afgenomen en dat bekeken. Volgens de bloedwaarden geen cyste. Hebben ze bij jou ook het bloed bekeken?
@Ongeduldje, Yes! 2x3x is scheepsrecht! ben ook benieuwd hoe het met Mandy gaat ; misschien is zij wel zwanger! Zou mooi zijn, dat in elk geval een van ons dat is. @Nakkie: thanks voor je fijne berichtje ; Ik zie best wel op tegen IVF / Icsi, maar goed, het is dus best te doen ... grote kans dat wij dat toch moeten gaan doen na de 4e IUI dit weekend, als het zaad weer zo weinig is en slecht zwemt. geniet van je zwangerschap!! @framboos, oooh ik ben best wel jaloers op je ... 2 maanden zwanger al! Maar ik gun het je enorm!! Ook wel fijn om te lezen dat jij niets voelde en toch zwanger was, dat kan bij ons ook zo zijn en we kunnen dus hoop houden tot het laatste moment als we niets voelen.
@Tori3, ze hebben verder niets onderzocht bij mij, maar ik zat op dag 3 van mijn cyclus en was/ben ongesteld dus kan me niet voorstellen dat het iets anders dan een cyste is. Als ik internet moet geloven is het het meest waarschijnlijk dat het een follikelcyste is, een follikel die een cyste is geworden, ofwel omdat het eitje niet gesprongen is, ofwel omdat een deel van de follikel niet is afgebroken en zich hierdoor een cyste heeft gevormd
Veel nieuwe namen hier! Gezellig. Welkom dames. @Nakkie en Framboos: wat heerlijk dat het goed gaat met jullie. Nakkie een meisje dus! Superleuk! Update aan deze kant: wij hebben een evaluatiegesprek gehad dinsdagochtend. In overleg met de gyn hebben we besloten nog 3 iui's met hormonen te doen als poging 6 ook niet lukt. Dit omdat wij de eerste 3 zonder hormonen hebben gedaan en ook omdat we hebben aangegeven nog niet aan vervolgstappen toe te zijn (als ivf/icsi). Ze moesten het eerst wel overleggen in het team, want het is tegen protocol. Maar onze gyn begreep ons heel goed en ze gaf aan dat iui toch echt wel een zeer goede manier voor ons zou moeten zijn, gezien de resultaten van het zaad en mijn eisprong. Dus ze hebben het besproken en later belde ze om te vertellen dat iedereen akkoord is. Jippie! Nou ja, we hopen natuurlijk dat het niet nodig is en dat poging 6 nu gaat lukken. Maar het is superfijn om te weten dat we nog 3 achter de hand hebben. Vrijdag weer FM1. Ben dus alweer druk hormonen aan het spuiten...ben benieuwd wanneer we dan moeten. Ik denk begin volgende week. We zien het wel...
Sans... Leuk dat jullie dat hebben besloten. Is wel een goed idea eigenlijk. Ik ben nog benieuwd naar onze plannen en onze volgende gesprek. Welkom nieuwe meiden!!! Helaas zijn jullie in de positie om iuis te hebben, maar dit forum help enorm dus laat maar alles kwijt aan ons we hebben een goed band en groep hier. Zijn er mensen op de wachtbank of die zo gaan testen?? Ik wens iedereen succes hoor! Nog twee weken tot mijn man terug komt 8B
Hallo meiden, Even voorstellen, ik ben Valeria ben 26 en wij proberen al 4.5 zwanger te worden. Helaas net als bij vele is dit iets wat niet zomaar wil lukken ondanks dat wij beide kern gezond zijn. Na wat moeilijke tijden zijn we nu dan eindelijk met de iui begonnen. Op dag drie van de menstruatie naar het ziekenhuis voor de echo en vervolgens 4 dagen aan de puregon, daarna weer een echo en er was 1 folikel 19mm. 09-09 heb ik pregnyl gespoten om 23:00 11-09 om 11:30 vond de iui plaats Ik zit nu dus pas op me 4de wachtdag. Het is allemaal zo spannend. Ik hoop dat we via deze weg elkaar kunnen steunen. Liefs Valeria
Vandaag FM1 gehad, een eitje te zien van 13,5mm. Zaterdag weer heen voor FM2, hopelijk is hij dan 18mm of meer! Wel balen dat het eitje nu nog te klein was... Moet ik zaterdag ook weer vroeg op! Mmm, nu een lekker ijsje
IUI 1 dd 00/00 - NOD 10/09 - Mandy >> we horen graag van je! Wachtbankje: IUI 1 dd 07/09 - NOD 21/09?- Annaatje IUI 4 dd 10/09 - NOD 24/09 - Nadina32 IUI 1 dd 08/09 - NOD 25/09 - Sammie26 IUI 1 dd 11/09 - NOD 27/09 - Valeria IUI 5 dd 00/09 - NOD 00/09 - Crienatje IUI 2 dd 17/09 - NOD 01/10?- Flintstones IUI in september: IUI 4 dd 19/09? - NOD 03/10 - Tori3 IUI 6 dd 19/09? - NOD 00/00 - Sanseveria IUI 6 dd 23/09? - NOD 00/00 - Ongeduldje31 IUI 1 dd 00/09 - NOD 00/10 - Theetje IUI 1 dd 00/00 - NOD 00/00 - Imke22 IUI 2 dd 00/00 - NOD 08/09 - Gompelientje IUI 4 dd 00/00 - NOD 10/09 - Doea IUI 1 dd 00/00 - NOD 05/09 - Moedertje2 Eerstvolgende IUI in oktober: IUI 6 dd 00/10 - NOD 00/10 - Bree IUI 2 dd 00/10 - NOD 00/10 - IkkeB IUI 5 dd 00/00 - NOD 00/00 - Zwaaistaart IUI 6 dd 00/00 - NOD 00/00 - Wantababy IUI 1 dd 00/10 - NOD 00/10 - RQ33
@flintstones: morgen heb je weer een afspraak voor een FM toch? Ik hoop met je mee dat er een groot eitje bij zit! @RQ33: wel fijn dat zo'n cyste vanzelf weer weg gaat... maar blijft balen dat je nu een cyclus moet overslaan. Hoe lang is je cyclus, hopelijk niet te lang des te eerder kan je aan de IUI! @Bree: Heb jij nu eerst een gesprek of gaan jullie komend cyclus wel voor een IUI poging? Nog twee weken tot je man terug komt, succes met wachten ... gelukkig is het 'einde' daarvan in zicht. Hopelijk vliegen die twee weken voorbij. @Valeria: welkom, heb je meteen ff toegevoegd op het lijstje. 4e wachtdag dus nog 8 te gaan in elk geval. Sterkte met wachten, zeker de eerste keer is het extra spannend (vond ik althans). @sanseveria: we zitten wederom straks weer samen op het wachtbankje denk ik. Doordat ik 2 dagen over tijd was zit ik weer dichter bij je in de buurt. Succes bij FM1 morgen!
Lieve allemaal, Sorry kon jullie niet eerder iets laten weten. Maar ik ben zwanger!! Kan het zelf nog niet geloven. Maar ik heb 3 testen gedaan en alledrie positief .. Ik kan 14 oktober voor een echo. Dan kunnen ze het hartje of hartjes horen kloppen. Ik had 2 grote eitjes, dus de kans op een tweeling is heel groot. Het is hartstikke spannend. Ik had verwacht een gat in de lucht te springen, maar ik merk dat ik heel terughoudend ben. Maar het is gelukt en dus hoop voor iedereen!! Veel liefs!