Spannend Ongeduldje! Ik duim voor je dat het raak is dit keer! Zou toch leuk zijn dat iemand van ons geluk heeft dit keer! Hou ons op de hoogte!!!
@Bree: Fijn! Eindelijk zitten ze er weer in meid! Ik duim voor je!!! Hoop zo dat jullie niet door hoeven naar een vervolgstap. @Tori: you go girl! Gewoon zelf aan de klus deze maand en hopen dat het dan raak is voor jullie ook een vervolggesprek hebben...spannend! @Flintstones: jeetje, had jij ook al zo'n heftige ongi de laatste keer. Ik dus ook. Irritant! Het is nu gelukkig weer bijna klaar. En vandaag hadden jullie een gesprek toch? Hoe ging het? Wat gaan jullie nu doen? Ben benieuwd, let us know! @Valeria en IkkeB: ook allemaal op het wachtbankje dus? Spannend. Ik duim voor jullie!!! Ik ben dus bijna klaar met ongesteld zijn. Grrrmmmbblll 6e poging mislukt. Nu alweer een paar dagen puregon aan het prikken voor poging 7. A.s. vrijdag hebben we een eerste meting. Zal nog wel weinig te zien zijn, want dan is het pas dag 9. Maar ja, dag 10 valt in het weekend. Dus dan zou ik pas op dag 12 de eerste meting hebben en met die hormoontjes in mijn lijf vind ik dat wel een beetje spannend. Dus liever voor de zekerheid een keer te veel naar het zh dan te laat zijn... Verder nog nieuws te melden hier ladies?
8bree: ik gebruik geen ovuluatietesten, vroeger wel gebruikt zonder IUI, maar altijd lastig, omdat ze niet zoals bij zwangerschapstest ook een licht streepje raak is, maar het moet even donker als teststreepje staan. Bijzonder dat ze in het ziekenhuis iets anders zeggen, maar misschien hebben jullie andere testen. Bij mij laten ze me bij 17 mm ook altijd even bloed prikken, want daaraan kun je zien hoever je lichaam is. Misschien kun je vragen of ze dit ook bij jou willen doen, dan weet je het zeker. De gyn zei zaterdag dat het goed open stond, dus de timing was goed zie hij. Alleen hadden ze geen aantallen doorgegeven, net nu dat zo belangrijk was. Vandaag gebeld en gelukkig het waren er 3,6 miljoen! beter, dus heel wat meer kans als de vorige keer. Valeria, ik heb echt aan je gedacht vrijdag avond toen ik ging prikken. Zei het nog tegen manlief haha. Ik hoop dat 8-10 een mooie datum was voor jou, bree en mij. ongeduldje: en en en? ben nieuwsgierig. ik duim voor je! b
Meiden, Even snel een creatie, hoelang duurt het voor 10.000 mg pregnyl uit je lichaam is! Heb vanochtend een test gedaan ik kon niet meer wachten 3 dagen na nod en ik zag twee streepjes !!!!! Ik durf t nog bijna niet te geloven daarom wil ik eerst weten hoelang pregnyl in je lichaam blijft!! Dit wordt een lange dag vandaag..
Yeaaah, Ongeduldje dat klinkt goed !!! Op een andere topic zeiden ze dat het na 5 dagen weer uit je lichaam is dus het lijkt mij dat die test helemaal goed is. Op naar de eerste echo, enjoy!!
@ ongeduldje: volgens mij werkt pregnyl na 1 week uit. En je bent 3 dagen overtijd en je hebt een positieve test. Meid volgens mij ben je gewoon zwanger!!!! Gisteren was mijn testdag 10-10 helaas negatieve test. dus ben nu op mijn menstruatie aan het wachten. Op na ronde 5!
Hallo dames, ik lees al een tijdje mee op ZP maar nu gaat er voor mij pas echt wat gebeuren. Na 3 maanden in een kunstmatige overgang te zijn geweest ben ik nu na 2 weken menopur toe aan mijn eerste IUI donderdag. Nu moet ik vanavond tussen 18 en 21 uur pregnyl spuiten en is de IUI donderdag om 13.30. Ik ben onder behandeling in Gent en hoorde daar van de week van een arts dat ze de IUI het liefste binnen 34 uur na de pregnyl doen om de meeste kans te hebben. Vanmiddag zei de vroedvrouw dat ik het liefste om 18 uur moet spuiten maar ik vind dat wel erg lang van te voren (43,5 uur). Wat denken jullie hier van? Hoelang van te voren gebruiken jullie pregnyl, of soortgelijke medicijnen? tnx voor het meedenken alvast,
Ik zeg ook: lijkt mij zwanger!!! die pregnyl is nu echt wel uit je lijf hoor! Wauw!!! Zou het dan toch echt Ongeduldje?! Vast! Dat is tof!!! Van mij ook een soort van voorzichtige gefeliciteerd!
Durf t nog steeds niet te geloven denk dat ik morgen nog eens test. Heb me ook niet kunnen concentreren vandaag... Ik zag zo op tegen nog meer rondes. Maar had hier niet op durven hopen, begin t heel langzaam een beetje te geloven maar ben nog niet zeker van mijn zaak Meiden op t bankje succes!!
Ongeduldig....yaaaaaaaaaaaaayyyyy!!! Gefeliciteerd!!! Wat echt super, ik weet niet zo veel over je hormonen maar het lijkt echt raak te zijn, ik hoop het echt voor je meid! Wauw! Op de 6e poging ook.... Geeft me wel een beetje hoop! Lym ... Welkom! Ik zal wat later spuiten omdat je je poging niet te laat wilt hebben... Beter te vroeg dan te laat. De sperma kunnen ook een beetje hangen te wachten als het wat op de eerder kant is. Maar dat is maar mijn mening. Sans ... Hoe gaat het meid... Gaat tijd een stuk langzamer nu? Zo voel ik me altijd als ik aan het wachten ben voor een iui! Maar ook nog na de iui haha het is altijd wat zeg! Ikke ... Dit is mijn laatste iui, dus ik hoef niet meer de ovulatie testjes te doen ... Thank god! Pfff wat een drama altijd! Maar het is goed gelukt met de timing en we hebben ook een eigen poging daarbij gedaan natuurlijk. Valeria... Heb je eem soort gevoel dat het moet dit keer lukken met zoveel eitjes em zoveel sperma? Ik zal dat gevoel wel hebben! Haha hoe is dat bij je? Had twee drukke dagen op werk gehad dus, lekker niet aan de poging gedacht we hebben ook een afspraak brief thuis gekregen voor de ivf/icsi arts... Een soort intake voor 9 nov... Hopelijk kan ik dat afzeggen na een positieve tesje haha nou, fijne avond meiden... Hier ga ik wat verder lezen op de forum omdat er voetbal op tv is nu haha tuurlijk Xx b
@Doea: balen van je negatieve test! Hopelijk komen de hormonen wat minder snel op gang dit keer, maar ja.. echt hoopvol is het niet. @Lym: klets gezellig mee en deel je ervaringen. Daar hebben wij allemaal ook weer wat aan. Bij mijn ziekenhuis hebben ze tot nu toe telkens als ik een eitje van 18mm heb dat ik diezelfde dag nog Pregnyl moet spuiten en dan tussen 18 en 18:30 en dan 1 en driekwart dag later (ongeveer 41,5 uur later) is de IUI. Ze doen het zo omdat ze er zeker van willen zijn dat het eitje is gesprongen. Het duurt wel even voordat ie naar de baarmoeder gaat en zodra hij gesprongen is de kans op bevruchting wel zo'n 24 uur. Maar goed ik voel mijn eisprong ook al meestal de avond ervoor ... en ben dan ook bang dat het te laat is. Zo, wij hebben de afgelopen 4 dagen gesekst en vanavond en morgen ook zeker nog .. Nou, dan moet de kans toch best groot zijn?! Eerste keer dat we het elke dag doen in de eisprong week, normaal altijd om de dag omdat het zaad dan wat meer/beter is (van horen zeggen). Ben benieuwd of dit een goed effect heeft, ik laat het jullie over een week of 2 weten!! .
ongeduldje: GEFELICITEERD,KAN NIET MISSEN, als de hormonen nog in je lichaam zouden zitten hadden ze dat ons allemaal wel verteld. IK weet wel dat je na 10 dagen niet mag testen, maar 3 dagen na NOD is het zeker raak, dat kan niet anders. Ik lees nu 1 nov eerste echo. SPANNEND!!! tori: dat is flink klussen elke dag. ja voor zaad is het beter om er 48 uur tussen te laten zitten, maar de afgelopen jaren heeft dat ook bij ons niks opgeleverd, dus misschien is elk dag voor jullie nu wel goed. Vooral genieten, dat is het belangrijkste! wij hadden trouwen genoeg zaadjes, 3,6 miljoen na behandeling, dus een miljoen meer kans als bij poging 1 en 3,5 miljoen meer kans als bij de tweede haha
Aha ook goed bezig geweest dus! Nou als ze nou maar allemaal hun best hebben gedaan komt het ook bij jou goed @bree eerlijk gezegd verwacht ik er niet teveel van ik weet niet waarom, denk vooral om het feit dat ik gewoon niet uit mijn gedachten kan krijgen dat we al 4.5 jaar bezig zijn en allebei tip top in orde zijn.... Maar we gaan het zien hoe gaat het met jou nu? @tori goed zo dat jullie lekker bezg zijn geweest, misschien de handstand nog even doen(sorry grapje tussen door dus vat hem niet verkeerd) Ik ga duimen voor je dat het bij jou ook gewoon raak is! Laat voor ons alle oktober gewoon de maand zijn! over de handstand gesproken ik heb het wel is gedaan dacht misschien dat het dan goed zo komen net als met een kussen onder je billen en alle andere trucjes.HIer alles lekker aleen mega steken in me onderbuik de hele tijd...Maar goed dat zal wel loslopen denk Liefs Val
Hier dan vanmiddag m'n eerste IUI gehad in Gent, Wat een geweldige arts, grappig en tegelijk zo kundig. Heb er echt niets van gevoeld en toen ik aanagf dat ik nog wat wilde blijven liggen nam hij echt de tijd om nog wat info te geven. Heb uiteindelijk ruim n kwartier achterover gelegen.. Tori, je had gelijk hoor, daar zeiden ze ook dat het tijdstip voor de pregnyl niet zo kritisch is bij IUI omdat de eicel nog 24 uur bevruchtbaar blijft. Bij IVF ligt dat anders en mag er maar 34 uur tussen zitten. Dus ik voeg me bij degene op de wachtbank, pfff zullen lange weken worden. Maar goed we doen het voor een goed doel zullen we maar zeggen, Hoe is het bij jullie?
heey meiden, helaas nog niet de tijd en zin gehad om al eerder een berichtje te plaatsen. heb jullie reacties wel gelezen. we hebben afgelopen maandag het gesprek gehad met de gyn over ivf/icsi. wat voor mij neit duidelijk was hoe en wat nu verder is het nu zo goed als. de icsi word gebruikt in combinatie met de ivf. het zaadje word echt in het eitje geplaatst en dan weer in de baarmoeder gepland. daarna moet het verder zijn werk doen. maar pffff..... wat een boel informatie eigenlijk bij elkaar. bleek dat we in 2010 nog ruim 8 miljoen zaadjes hadden en nu nog maar 0,9 miljoen. das wel ff schrikken. terwijl manlief toch dit jaar niet ziek is geweest en minder is gaan roken. en dan het hele gebeuren van de ivf/icsi. het kost meer tijd maar ook zeker meer emotie dan nu bij de IUI. ik dacht dat ik me er wel redelijk op had voorbereid maar het valt me toch vies tegen. ik vind het ook erg moeilijk om het aan andere mensen te vertellen. ouders en schoonouders weten het nu, maar kon het niet vertellen zonder tranen. op het werk durf ik het nog niet. collega;s vroegen wel hoe het was in het ziekenhuis. maar dan sla ik gewoon dicht en begin ik bijna te huilen. valt me toch best wel zwaar. omdat deze stap ook de laatste is in het rijtje. we hebben donderdag nog een gesprek met de verpleegkundige en daar word alles in detail uitgelegd. (nu kregen we zeer duidelijke folders mee over hoe en wat) die dag krijgen we ook de recepten van de medicijnen en papieren over hoe en wat en wanneer dingen gaan gebeuren. wat ik zo begrijp kunnen ze dit namelijk wel een stuk beter en vooruit plannen. maar we zullen zien. ik hoop dat we in ieder geval dit jaar nog een poging kunnen doen. bij geen succes hebben we er dan volgend jaar nog 3 die we kunnen doen. meer worden er niet vergoed door het ziekenfonds. we zullen zien. @lym welkom op het forum, en succes op het wachtbankje. ik hoop dat het voor jou gaat lukken. @tori hopen dat jouw 4 dagen van plezier ook een succes hebben!! @ongeduldje een voorzichtige gefeliciteerd voor jou!! ben benieuwd hoe de 1e echo is.
@lym wij lopen ook in gent. Die man is idd erg grappig en verteld veer. Had die bij jouw ook zon grappig gekleurd mutsje op Wij hebben nu 2 iui pogingen met donorzaad gehad
Hoi meiden, goede morgen op dit lekkere herfst dag... Zo mooi buiten! Ongeduldig... Heb je nog testjes gedaan? Heb verder niks gelezen van je, maar misschien heb ik wat gemist. We hebben nog zoveel meiden hierop... Heeft iemand dat lijste nog? Om te zien waar iedereen zit in de proces? Ikkeb... Yay voor 3,6! Betekent dat ook dat jullie door morgen met iui de volgende keer? Ik weet dat als je nog slecht zaad had dan gingen jullie misschien naar icsi? Lym welkom op de bank... Lekker comfy hier! Flinstones... Wat je net had uitgelegd over hoe je voelt volede ik ook. We waren begonnen mrt dit hele proces vorig jaar okt, en alle tests/onderzoeken durde gewoon te lang en ik werd daar licht depresief van. Ik vond het erg moeilijk en moest bijna elke dag huilen, vooral als ik de verhaal aan mensen vertelde. Ik moet zeggen door dit proces wende ik aan het teluurstellingen en probeerde er minder in mijn hoofd bezig te zijn. Het is moeilijk en lijkt onmogelijk maar ik heb het wel gedaan. Mijn focus ergens anders op gezet (nu bezig met de huis- laminaat leggen etc). Ik voel wat je voel en ik snap het heel goed. Ze zeggen in engels: there is a light at the end of this tunnel! We gaan ook overstappen naar icsi als het dit keer niet raak is, dus de spanning en pijn en ingewikkelt proces ben ik ook een beetje bang voor. Gelukkig hebben we een hele boel vrouwen die dit ook meemaken! Sterkte meid. Annaatje.... Zit je al op de wachtbank of moet de 2e iui nog plaats vinden?? Tori... Goed zooo lekker gesekt elke dag! Haha vinden jullie het plezierig dan of alsof het moet? Wij hadden soms het gevoel dat het moest gebeuren en het voelde gedwongen, hebben jullie dat ook? Sowieso zit er veel zaad in neem ik aan! Haha Fijne dag meiden... Nog een week op de bank! B
@8bree 2de iui al gehad maar heb vandaag dag 24 bloedverlies alweer. dus verwacht t aanstaande dinsdag/woensdag
@Bree heb nu ondertussen een test of 4 gedaan, zijn voorzichtig blij maar nog wel veel angsten dat t straks niet goed is of misgaat. Dubbele gevoelens dus. Icsi lijkt me ook erg heftig, vond 6e Iui al een emotionele achtbaan zag ook erg tegen de volgende stap op. Nu hopen dat t niet meer nodig is! Ik lees nog zeker. Mee met jullie en duim voor jullie allemaal, heb zelf alleen niets te melden behalve dat t allemaal heel spannend is Goodluck