@ineke: bedankt om even binnen te springen. Dat doet inderdaad goed om een positief verhaal te lezen.. inderdaad, je zou je na zoveel maanden al beginnen afvragen of het wel voor je is weggelegd. Ik hoop dat ieder van ons volgend jaar zulke berichtjes kan gaan posten in soortgelijke topics Hier even een minder dagje. Ik slaag er precies niet in om te lachen.. normaal zou ik dan paar glaasjes wijn drinken om even alles van me af te zetten, maar dat doe ik de laatste tijd iets teveel naar mijn zin. Dus even doorbijten, me voor tv zetten, misschien verzet dat mijn gedachten. Vandaag weer begonnen met clomid. Daar word ik nog extra down van helaas. En wat me echt de keel uithangt, is dat ik gevoelig ben voor oestrogeen, dus ik kan op 1 dag tijd 1kg bijkomen. Dan weer een halve kg eraf.. dan weer 800gr bij.. enz. Dat gebeurt zodanig veel dat ik maar enkele dagen per maand op mijn normaal gewicht sta (en dat is toch 2kg minder dan vandaag). Mijn buik staat dan dik van het vocht, ik kan niet meer naar toilet (soms 3-4 dagen), geen hongergevoel of verzadigd gevoel, en ik voel me (hoe kan het anders) serieus opgeblazen. Komt erbij dat oestrogeen je voedsel veel sneller omzet in vet. En wat zit er in clomid? Extra oestrogeen, zeker?? :x
Mag ik ook met jullie meekletsen? Heb ook afgelopen dinsdag mijn eerste iui gehad. Nu zit ik ook op dat wachtbankje. Vind deze dagen zo raar. Het ene moment voel ik me positief en blij, en dezelfde dag nog kan ik me ook weer naar en onzeker voelen. Heeft iemand hier ook een idee wanneer er symtomen kunnen optreden? Ik kan niet wachten. groetjes
Ineke: gefeliciteerd! Hopelijk volgen wij jou allemaal hier! Framboos: ik weet niet hoe dat voelt want ik gebruik (nog) niets maar kan me voorstellen dat je zo nu en dan er aardig klaar mee bent. Ik heb standaard de week voor nod dat ik vocht vast houd en mn hormonen met me aan de haal gaan dus weet een beetje hoe het voelt en dan ben je soms zooo klaar met alles! Sterkte meid! Oh enne...ik had hier aangegeven dat ik toch iets van Pregnyl zou kunnen krijgen omdat mijn gyna daarover niets had gezegd en gister bij de follikelmeting had ik een andere gynacoloog en die gaf aan dat ik dit zeker kreeg. Dus toc blij want dan schat ik mn kansen iets beter in, dan zonder Pregnyl.
Hey, gezellige drukke boel hier. Ik stel voor dat een ieder die wat up te deeten heeft, zelf even het lijstje aanpast?
@Elize22 en Wtje: welkom! Zie ik daar goed dat jullie virtuele chocolatjes bij je hebben? *gris* @Framboos: Kijk eens wat ík heb!!! Van virtuele chocolade word de niet dik! Hier, neem ook een stuk: Mom-nom-nom-njom-mwom-mom....brp! Zo. En dit was de laatste ronde Clomid voor jou. Vanaf volgende maand word je dik om een heeeel andere reden!
hoi allemaal framboos@ dank je wel voor je reactie ik hoop het ook echt dat het eerste keer lukt voel me echt soms zo misselik van de zenuwen anita en ineke @ van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap dat geeft ons weer hoop om zoiets te horen en de rest van de meiden ik hoop het echt dat het voor ons ook gaat lukken ik zal voor jullie duimen en ik ben trouwens nieuw hier op deze site moet echt denk ik even in gaan verdiepen want weet niet hoe jullie dat hebben gedaan onder jullie reactie staan wat info. over jullie hoeveelste iui enz. s6 meiden liefs savana
Kijk maar even bij je profiel -> gebruikersinstellingen -> handtekening. Misschien is het een idee om in plaats van telkens het lijstje aan te passen makkelijker als iedereen een subtiele 'status' in zijn handtekening zet? Ik voel er bijvoorbeeld zelf niet zoveel voor om mijn hele voorgeschiedenis of banner met vrolijke spermacellen onder aan elke post te hebben, maar in kleine lettertjes een 'hint' maakt het wel makkelijker voor elkaar om op de hoogte te blijven.
Nee, ik ben vrijdag geweest. 5 feb. is het testdag. Is niet helemaal duidelijk in mijn handtekening zie ik. Ik zal er even wat aan doen...
hahahah oke spannend is dat wachten he? ik mag 1 febr. testen oh ik hoop het zo heb jij je ook toen met pregnyl moeten spuiten anderhalf dag van te voren heb er nog steeds een lelijke plek van
Ja, ik heb ook Pregnyl gezet. Ik moet zeggen dat ik er echt he-le-maal niks van gevoeld heb. Ik had van een vriendin de tip gekregen om eerst de plek te koelen met ijs, en het heeeeel langzaam in te spuiten. Door het koelen voelde ik zelfs de prik niet!!! En ik heb over het inspuiten wel een seconde of 20 gedaan, waarvan de laatste paar seconden het een beetje een branderig gevoel gaf. Dat gevoel bleef een kwartiertje, en vanaf toen helemaal geen last meer. Ik heb nog wel een klein blauw plekje (inmiddels groen) van een Puregonprik van vorige week, toen ik een klein adertje heb geraakt. Ik merk wel dat ik sinds de Pregnyl last heb van mijn borsten, maar vergelijkbaar met een normale cyclus na de eisprong. Dus niets extreems. Guess I'm lucky!
oke dat is nog eens een handige tip ja ik heb trouwens ook van het prik geen last gehad heb het inderdaad ook erg rustig ingespoten heb het tussen werktijd toen moeten doen hahaha weer gelijk aan het werk dus helaas maar nu ben ik echt misselijk maar denk ook dat het echt zenuwen zijn want je bent zo benieuwd of het is gelukt want we hebben beiden alles laten testen zaad was goed bij mij was ook alles goed dus vind ik het zo raar om me heen is iedereen zo zwanger als ze zijn gestopt met de pil maar zo zie je maar weer dat het niet altijd zo is. ik hoop echt dat iedereen snel zwanger is want dat w8en is ook niet leuk. soms denk ik dat het bij mij niet lukt omdat ik echt 7 dagen in de week werk in een cafetaria en pizzeria van mijn broer en dat neemt ook veel stress mee heb nog geen 1 week vakantie gehad in 2 jaar. dan hoor je van vrienden als je op vakantie bent dan denk je nergens aan en dan zul je zien dat het ineens wel lukt. ik heb mezelf ook voorgenomen om straks echt 2 weken vrij te nemen om even tot rust te komen misschien dat het dan helpt volgens mij heb ik er nu alles uit gegooid hahaha liefs savana
Die misselijkheid kan ook een bijwerking van de Pregnyl zijn. Tja, als iedereen die zenuwen heeft, niet zwanger zou worden, zouden er alleen maar ongeplande zwangerschappen zijn. Ik kan me voorstellen dat je met gemengde gevoelens zit, als alles getest is, maar niets gevonden. Aan de ene kant blij dat alles goed is, aan de andere kant wanhopig dat het blijkbaar (nog) niet gegund is. Ik werd op kerstavond 2009 wakker na de laparoscopie (kijkoperatie) met het nieuws dat beide eileiders zwaar beschadigd waren, en zwanger worden onmogelijk was op dat moment. In maart 2010 ben ik nogmaals geopereerd, waarbij er één eileider verwijderd is (een hydrosalpinx van 10 cm doorsnede!), en de andere eileider is provisorisch opgelapt. De gyn wilde dat we eerst weer anderhalf jaar zelf gingen proberen, maar vanwege mijn leeftijd (34) heb ik er wat vaart achter gezet. We zijn dus eigenlijk al 2,5 jaar bezig, waarvan bijna anderhalfjaar voor niks. En dat wilde de gyn niet meerekenen. Ja-hallow-hey! De klok tikt door! Oké, ik mocht dan na een jaar terugkomen. (april 2011 pas.) Shit, ik had het liefst meteen na die operatie met IUI of IVF willen beginnen, maar de gyn zei: 'Dan had ik ook geen moeite hoeven doen die eileider te redden. Dan had ik meteen alles eruit kunnen halen.' Tja, hard maar duidelijk. Ik had me voorgenomen om desnoods hysterisch te gaan brullen om zo mijn zin te krijgen, maar we stonden binnen 5 minuten beduusd weer buiten. Wel goed voor mijn waardigheid, want ik ben niet eens aan de gierende uithalen met snot toegekomen... Toch wilde ik er wat vaart achter zetten, dus een stap-voor-stap plannetje gebroed: Ik heb vorige maand een HSG bedongen, omdat ik zeker wilde weten of mijn overgebleven eileider bij het genezen niet dichtgegroeid was. Dat was de allereerste keer dat we eens positief nieuws kregen in het ziekenhuis; de eileider was doorgankelijk. Maargoed, door dat de eileider ingekort en opgelapt is, is de binnenkant wel wat beschadigd. Dat zorgt weer voor een vergrote kans op een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Maar da's hobbel 2. Eerst maar eens hobbel 1: een positieve test. Tijdens het evaluatiegesprek n.a.v. het HSG begin januari, heb ik door wat zeuren, slijmen en manipuleren voor elkaar gekregen dat ik dezelfde dag (cd2) al mocht beginnen met IUI. ('Is het misschien een idee om de kansen te verhogen door de vruchtbaarheidsbevorderende werking van het HSG te combineren met een zetje in de juiste richting?' ) En verrék: ik kreeg mijn zin! (Ik zag later op de website van het zkh dat de wachttijden ernstig waren afgenomen, dus blijkbaar hadden ze nu wel plek voor me. Volgens mij heeft dat flink meegespeeld...) Dus ik werd terplekke van mijn naaldenfobie afgeholpen. Ik had zo zitten zeuren om IUI, en kon alleen die dag beginnen. Dus mijn grote bek durfde niet te gaan miepen over prikangst. Thank God! Als ik had geweten dat ik een paar dagen later zou moeten beginnen, zou ik misschien helemaal niet meer gedurfd hebben.
woww wat een verhaal zeg ik hoop het echt dat het gaat lukken voor jullie en ik zal voor je duimen dat het is gelukt deze maand soms moet je inderdaad geen blad voor de mond houden en gelijk zeggen wat je wilt daar soms wimpellen ze je het liefst af in ziekenhuizen. s6 meid en zal voor je duimen xxx
Wow katalaya.. wat eenverhaal inderdaad.. Maar het is wel waar, als je echt iets wilt dan moet je er zelf ook echt achteraan, goed het is je gelukt! en hopelijk word het ook meteen bevrucht
Ik zelf vind clomid echt troep, bij mij werkte het niet (misschien vind ik het daarom troep) Ik had volgens mij alle bijwerkingen wat je kan krijgen PFF.. Maar hoop dat het wel werk bij je en je je niet voor nix zo voelt! Hoeveel mg heb je?