Hallo dames, eerste x dat ik op dit forum/topic zit, zat tot nu toe steeds alleen bij zwanger worden. Zal me even 'introduceren': ik ben Eef, 33 jaar en mijn vent en ik zijn gisteren de 20e ronde ingegaan op puur natuur. Afgelopen zomer hebben we onze 1e ronde onderzoeken gehad in het UMC en zijn we naar huis gestuurd met: ga nog maar een half jaar proberen, als het niet is gelukt kom maar terug, dan gaan we misschien een HSG doen. Inmiddels gaan we de 5e maand van dat half jaar wachten in. Dus heb ik zojuist een afspraak gemaakt voor een nieuw gesprek: wij willen meer. Er is alleen maar FSH bij geprikt, een echo gemaakt en met eendebek gekeken. En zaadanalyse natuurlijk. Alles was (rand!) normaal. Vinden jullie dat ook niet weinig? Er zou toch meer moeten worden getest in het begin? Samenlevingstest, andere hormonen in mijn bloed, schildklier? HSG, maar dat hoop ik dan binnenkort... Wie heeft ervaring met HSG en is het echt zo pijnlijk? Ik val nogal snel flauw bij pijn... En what about de betere kansen op zwangerschap daarna? Klopt dat? Liefs Eef
Hoi Eef, en alle anderen Ik heb net vanmiddag een HSG gehad. Vorig jaar zijn we gestart met de molen in het ziekenhuis en er is tot nu toe niks uit gekomen, alles is goed. Vorig jaar zou ik in november een HSG krijgen maar toen bleek ik toch spontaan zwanger geworden te zijn. We waren helemaal in de wolken! Helaas is ons kindje 9 weken later gestorven. Er werd ons aangeraden het even rustig aan te doen, bij te komen en na een half jaar weer terug te komen. Omdat ik het allemala best zwaar vindt durfde ik de stap van het ziekenhuislopen niet zo makkelijk te nemen maar nu dus toch de stoute schoenen aangedaan en gister weer voor het eerst op gesprek geweest....en vandaag dus al het onderzoek gehad. Ik heb er ook vreselijk tegenop gezien maar achteraf viel het mee. Leuk is het niet maar een heftige menstruatie is pijnlijker. Wij hebben de eerste maanden een bloedonderzoek, echo's, zaadanalyse en een samenlevingstest gehad. Ik durf niet te zeggen waarom jullie nog geen samenlevingstest hebben gekregen. Misschien speelt de tijd een rol, wij zijn al ruim 7 jaar aan het proberen. Maar ik dacht dat die eerste onderzoeken standaard waren maar misschien verschilt dat per ziekenhuis. Ik moet zeggen dat ik hier echt super geholpen wordt! Ook vanmiddag bij het onderzoek, petje af voor mijn arts en de assistente! Maar bij mij dus ook de vraag...en nu? Alles was goed, aan 1 kant wilde de vloeistof niet echt lekker doorlopen maar na wat massage van de gyn liep het toch door ( misschien toch een piep kleine verstopping?). Je hoort idd wel eens dat het na zo'n onderzoek toch wat makkelijk loopt...en de kans op een zwangerschap iets groter is. Ik durf er niet te veel op te hopen maar ik ben ook erg benieuwd naar de mensen met ervaring hierbij. Maar nogmaals voor jou, je hoeft niet bang te zijn voor dat onderzoek! Ik ben ook een vreselijke zenuwpees maar het viel echt mee. Van te voren even een pijnstiller innemen kan helpen. Leuk is het niet maar in maximaal 15 minuten sta je weer in de kleren. Ik heb nu nog een beetje een weeig gevoel in mn onderbuik, je voelt dat ze er bezig zijn geweest maar pijn is echt een groot woord. Ben wel super moe nu maar dat komt misschien wel door alle opgehoopte spanning die er nu uitkomt Ik hoop voor je dat je straks ook wat meer onderzoeken krijgt. Misschien gewoon aangeven dat je dat graag wilt als je gyn er zelf niet over begint. En ik hoop voor ons samen, en de rest van de meiden die al zo lang wachten dat we volgend jaar elkaar misschien wel tegen komen bij de topic 'ik ben zwanger!' [-o< Liefs, Niek
Hoi allemaal, Wij zijn sinds juli 2005 bezig voor een wondertje. In nov 2006 voor het eerst naar gyn gegaan kreeg daar echo, bloedonderzoek en controle met eendenbek ook zaadanalyse. Wat betreft de samenlevingstest dat wordt niet in elk ziekenhuis toegepast. Bij ons ziekenhuis ook niet je kan er volgens mij niet al te veel waarde aan hechten. In mei '07 bij 6wkn miskraam gekregen. In september hsg onderzoek. Het is geen fijn gevoel maar zeker te doen qua pijn. Van te voren 2 pijnstillers innemen en proberen voor zover het kan te ontspannen. Ik ben maand na de hsg weer zwanger geraakt alleen helaas weer mk gekregen. Nu moeten wij half/eind februari terugkomen en dan krijgen we te horen of we in aanmerking komen voor IUI. Hoop dat wel allemaal snel zwanger zijn. Heel veel succes in ieder geval met alles. gr vruchtje
1 november hsg gehad, 1e ronde na hsg dus kan er nog niet zoveel over zeggen. we hebben trouwens na een jaar mmm pas de hsg gehad. wil je heel veel succes wensen in de mmm
Hoi, Ook ik heb de HSG gehad, ongeveer 3 weken geleden.. Het deed wel pijn maar net wat iemand hierboven al zei, een heftige menstruatiekramp doet meer pijn. Ikzelf was eigenlijk meer bang dat het pijn ging doen dat dat het ook werkelijk pijn deed... De uitslag was goed dus daar was ik wel blij mee... Ik heb de HSG gedaan op dag 8 van mijn cyclus en heb die maand ook gewoon clomid geslikt en mocht dus gewoon dezelfde maand klussen. Nu heb ik 8 decmeber mijn NOD, dus ik hoop maar dat het gerucht waar is dat je sneller zwanger wordt na de HSG..
Hier positieve berichten... na mijn HSG in oktober heb ik voor het eerst een spontane cyclus van 35 dagen gehad. Helaas niet zwanger, maar de kans was er... zonder hormonen!
Ik heb nu ook een spontane eisprong gehad na mijn HSG ik hoop over een ruime week te weten of je ook daadwerkelijk vruchtbaarder ben