Hey dames, Mag ik ook meeschrijven? Ik ben net met IUI gestart. Gisteren m'n uitgangsecho gehad en vandaag op dag 5 begonnen met Gonal F 75. Zat vanmorgen wel even te prutsen met het prikken en vraag me af of ik de pen lang genoeg in m'n buik heb gehouden. Er kwamen daarna namelijk nog 2 kleine druppeltjes uit de naald. Voor ons is het niet ons eerste kindje en we zijn nu een jaar bezig voor nummer 2 waarbij ik eigenlijk in eerste instantie snel zwanger was alleen ging dat helaas niet goed. Sinds augustus konden we weer verder. Elke maand hebben we maximaal benut alleen helaas werd ik elke keer weer ongesteld. Omdat ik over een paar maanden 40 word en ons zoontje van 2 geboren is met heel veel medische problemen mochten we versneld de MMM in. We hebben ervoor gekozen om eerst 3 IUI pogingen te doen en als het dan nog niet gelukt is over te gaan op IVF. Er is overigens niets medisch gevonden behalve chlamydia antistoffen bij mij maar aangezien ik 3 goed ingenestelde zwangerschappen heb gehad is de kans klein dat dat de reden is. Wie is er al zwanger die in december gestart is?
@boannan: het is heel normaal dat er nog wat druppeltjes uit komen. Dat heb ik altijd eigenlijk wel. Als je de naald nog ongeveer 10 sec in je buik houdt is het lang genoeg. Zolang de teller maar op 0 staat, dan zit alles er in. @hier: Jeeeej mn eitjes zijn goed doorgegroeid eentje 18mm en de andere 16mm en bms 11mm. Extra kan dus met twee eitjes Morgenvroeg pregnyl en vrijdag om 18:00u de iui!! Spannend!!
Spannend flora en fijn dat je 2 eitjes hebt. Heel veel succes! Prinses: waarom zien ze weinig kans in iui? Welkom en succes boannan!
Nou flora, super fijn 2 mooie eitjes! Heel erg veel succes met de iui! Welkom boannan, wat heftig voor je eerste kindje zeg.. wil je heel veel succes wensen voor jullie 2e wondertje. Hier kun je je ervaringen wat delen. Er zijn er idd al een paar zwanger, maar schrijf niet vanaf het begin mee, dus weet niet precies hoeveel. Hoe gaat het spuiten? Hier: heb nu echt het gevoel dat ik morgen mijn menstruatie krijg.. Wat krampen, en zon borrelig gevoel. fijn, precies op de dag dat we op gesprek moeten komen
Vanmiddag hebben we intake ivf gehad, alles uitgelegd, dacht dat het niet zon heel groot verschil met iui was, maar is toch een heel stuk ingewikkelder als ik me had voorgesteld. Maar we gaan nu nog 1x iui doen, dan een maandje rust, en dan gaan we door naar ivf.. Dus voor nu nog 2 kleine kansjes.. wat toevallig is dat na het gesprek de menstruatie is begonnen, niet geheel onverwacht, voelde het dit keer aankomen.. Maar toch weer erg jammer... Dus vanavond ga ik lekker zitten kniezen:x
Oh lile, wat jammer. Jij dus ook misschien ivf. Een lotgenoot misschien.... Wat zijn de verschillen? Meer hormonen?
he prinses. ja wij gaan in juni dan starten met ivf. Ja idd meer hormonen, maar ook moet je de pil weer gaan slikken, en de eerst week een spuit zetten voor tegen de eisprong. En dan daarna de gonal f. De punctie blijkt ook best heftig te zijn. Maar we laten eerst alles even bezinken.. we doen nu nog eerst 1x iui. En dan maar weer heel veel duimen draaien.. Hebben jullie de intake ook al gehad of gepland?
Knuffel voor jou lile! Wat zijn de verschillen dan? Ik dacht ook dat het bijna hetzelfde was, alleen hogere dosis spuiten en natuurlijk de punctie en terug plaatsing. Weet wel dat je kort en lang protocol hebt maar weet niet wat het verschil is. Prinses: wil je zelf nog wel vaker iui proberen? Of ben je toe aan ivf? Anders is het wel raar dat ze het al opgeven. Prinses en lile: waarom doen jullie eigenlijk iui?
dank je mnr. het lijkt idd veel op iui maar dan uitgbreider. Hoe ze het vanmiddag bij ons uitlegde was het een behandeling van totaal 6 weken. Wij zijn iui gaan doen, omdat ik na 2 jaar zelf proberen nog niet zwanger ben. Mijn vriend heeft wat slechter zaad, maar zeker goed genoeg voor iui. En bij mij was de rechter eierstok dicht op de hsg. Dus allebei net wat verminderde kanssen. Vandaar dat we meteen iui mochten gaan doen. Maarja we gaan nu alweer naar ronde 6.
Wij zijn iui gaan doen omdat we na 3 nog niet zwanger waren van nummer 2. Bij mij lijkt alles goed, bij mijn man zijn de zwemmers redelijk. We hebben er nu 6 keer iui opzitten. Het beleid van het ziekenhuis is dan om verder te kijken naar ivf, ze zien dan weinig kansen nog in iui. En ben ik er aan toe, nou denk het nog niet helemaal, maar als je iets wilt dan zul je toch iets moeten. Dus ik ga het wel doen, maar die er wel tegenop.
idd prinses, het is best een zware keuze om over te stappen naar ivf. Maar ze zeggen niet voor niks 6x iui, maar dat wil niet zeggen dat het een 7e keer niet zou kunnen gaan lukken. Weet je als je dan uiteindelijk aan iui begint heb je er zoveel vertrouwen in dat het zo mischien wel eens kan gaan lukken. Maar iedere keer die teleurstelling is erg groot. Dus als je dan 6x gehad hebt wil je ook eigenlijk ook verder, maar je beseft ook dat het steeds moeilijker word. Het blijft zo dubbel. Eigenlijk wil je niet verder, maar je moet ergens ook wel. Sterkte prinses.. we duimen samen dat het ons ooit gaat lukken! Ben je van je eerste kindje wel spontaan in verwachting geraakt?
Hier nog iemand die binnenkort gaat overstappen van IUI naar IVF/ICSI. Wij hebben 4x IUI gedaan, maar de zaadkwaliteit bleek uiteindelijk toch te slecht (ook al zei de gyn altijd dat het helemaal prima was. Maar 0.5 miljoen en 0.16 miljoen na opwerking is niet prima. Dus wij hebben zelf besloten dat wij niet verder willen met IUI en ook niet verder willen in dat ziekenhuis.) Voor IVF/ICSI moeten wij wel doorverwezen worden naar het Radboud. Volgende week een gesprek met de gyn, hopelijk verwijst ze ons dan door. We moeten dan eerst op de wachtlijst voor het intakegesprek, en dan moeten er misschien nog wat onderzoeken (opnieuw) worden gedaan, en daarna op de wachtlijst voor IVF. Al met al dus nog wel een hoop maanden waarin er 'niks' gebeurt. IVF klinkt ontzettend heftig, het gaat veel meer van ons vragen dan IUI ooit gedaan heeft. Maar IUI bleek ook voor ons helaas niet de oplossing. @Lile, hopelijk wil het met de laatste IUI toch nog lukken en mag de weg van IVF jullie bespaard blijven.
he niandra, wat jammer dat je nu ook over moet gaan naar ivf.. weet niet of er een wachtlijst is in nijmegen. wij zijn daar ook, alleen kon ik vrijwel meteen een intake plannen. heb niks gehoord over een wachtlijst. Wij willen wel pas in juni gaan starten. In april krijg ik nog een iui en in mei gaan ze alles in gang zetten en dan kan ik direct in juni starten als ik mijn menstruatie dan krijg. Jij ook heel erg veel succes!!
Toevallig dat je ook in Nijmegen zit. In het ziekenhuis waar ik nu zit (CWZ) vertelden ze dat er een wachtlijst is voor het Radboud en dat het nog wel een aantal maanden kan duren voordat we echt kunnen starten. Maar pas na het gesprek bij mijn gyn wordt alles (waarschijnlijk) in gang gezet, dus dan merk ik vanzelf wanneer ik terecht kan. Bij jou gaat het dus erg vlot allemaal. Zal wel heftig worden allemaal. Maar ik moet wel zeggen dat ik veel meer vertrouwen heb in IVF dan in IUI.
wij zijn altijd in het radboud geweest, maar voor de iui was ook geen wachtlijst.. dus volgens mij voor ivf ook niet. Maar weet niet of dat het komt omdat we daar al onder behandeling zijn, ben wel benieuwd nu! En idd, ik heb eig ook meer vertrouwen in ivf, en het slagingspercentage ligt ook hoger.. dusja.. alleen iui kun je zoveel als je wil, en ivf maar 3x een behandeling starten. Dus dat is het volgens mij meer waar je onzeker van word. Er staat een max voor en dat is confronterend..
Ik denk dat er idd verschil is of je er al onder behandeling bent. Jeetje zeg, zoveel ineens over op iui! Heel veel succes meiden, al hoop ik dat het zonder ivf nog gaat lukken! @hier: pff vanochtend had ik een enorme dip, omdat ik dacht dat mn eitjes al gesprongen waren en had pas om 18:00u de iui! De gyn was zo lief dat ze na de iui nog even een echo wilde maken. En wat bleek, er is in die 2 dagen tijd een ei bij gegroeid!! Dat voelde ik waarschijnlijk Dus nu iui gehad met 3 eitjes. Nu weer op de wachtbank, hopelijk gaat het deze keer wel lukken!
Flora, geef idd de moed niet op voor iui! Er zijn er meer als genoeg waar bij het wel lukt! En wat een lief van de gyn, en wat fijn 3 eitjes. Heel veel succes in de wachtweken!
Hoi dames, hoop dat IVF uiteindelijk toch niet nodig is voor jullie, (en voor ons) en dat het toch nog lukt met (de laatste x) IUI!! Hier...Pff..vindt alle luchtjes scherp en alles stinkt! Soms is het zo erg dat ik er flink beroerd van wordt! (gelukkig hoef ik niet over te geven..) Dit is een 'nieuw' kwaaltje voor m'n nod, ken ik nog niet.. Nog een paar daagjes wachten...