Praatgroepje pcos

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vlindertjeh, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Heey...

Ik zie overal praatgroepjes over pcos, eerste kinderwens etc. Maar dan met heel veel berichten... Zijn er nog dames die het prettig vinden in een klein groepje, clubje te praten?

Groetjes!!

2. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Hey Vlindertjeh! Goed idee!

Zitten jullie inmiddels in de MMM? Heb je al kindjes of is dit de eerste?

Ik zit sinds een paar maanden in de MMM en mijn 2e ronde clomid loopt over een weekje ten einde..

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Hallo eerstekindje91,

Ik zal wat vertellen over mezelf... Vorig jaar juli gestopt met de pil, in december werd ik voor de tweede keer ongesteld en vertrouwde het niet.. Sinds januari dit jaar zitten wij in de mmm...
    Begonnen met clomid, 50/100/150 sloeg niet aan... Afgelopen maand de keuze gekregen of beginnen met spuiten of een leo behandeling.
    Wij hebben gekozen voor een leo behandeling, deze zal ik over kleine 2 maanden krijgen.. Ben erg benieuwd of het helpt... Heb ondertussen nog altijd geen eisprong gehad en dat werkt soms ontmoedigend:( maar we blijven hoop houden en positief...
    Wij hebben nog geen kinderen wel al onze vrienden om ons heen...

Zo dit was in het kort mijn verhaal.. Hoe ben jij erachter gekomen? Hoelang zitten jullie al in de mmm? En heb je veel bijwerkingen van de clomid?

Liefs vlindertjeh!

4. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hoi,

mag ik me ook melden? ik ben juni vorig jaar gestopt en niet ongi geworden. vorige maan met clomid geprobeerd deed niets en bms bleef heel dun dus nu eerste maand met spuiten. is trouwens voor een eerste kindje

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Hey nutts jij ook welkom :)

Oh dan ga je snel over van clomid naar spuiten!
    Hoe gaat dat spuiten eigenlijk? Lijkt me niet zo prettig?
    Ik kreeg de keuze uit spuiten en operatie en had zoiets van als spuiten nog niet hoeft graag,,, vind het toch een beetje eng...
    Wel spannend allemaal... In afwachting tot eindelijk eens een eitje gaat groeien...

Liefs vlindertjeh!

6. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    ja best wel snel maar omdat mijn bms erg dun was moest het wel.
    Vind het spuiten zelf niet echt fijn en ben best al blauw maar heb wel veeeel minder last van bijwerkingen

7. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oh ok.. Bij mij is het bms juist heel snel goed dik... Kan je wel wat geven ;)
    Dat is fijn als je niet veel last hebt van hormonen.. Als ik de provera slikte om ontrekkingsbloeding te krijgen was ik niet te genieten en erg emotioneel van de clomid heb ik eigenlijk geen last van..
    De blauwe plekken zullen wel minder worden als je vaker hebt gespoten.. Naja alle leed doen we graag voor een goed doel!!

Spuit je eigenlijk zelf of laat je je partner spuiten?

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja alles voor het goede doel!

mijn man spuit voor me

9. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oh das wel fijn dat jullie het samen doen!!
    Raar he dat je er echt alles voor over hebt en dingen doet waarvan je voordat je in deze situatie komt niet gedacht had te gaan doen... Telkens grenzen iets verleggen...

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ja heel fijn om alles samen te doen hij gaat ook altijd braaf met me mee.

Wij zijn 30 en 38 en jullie?

11. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oh das fijn... Als je naar het ziekenhuis alleen moet is soms zwaar... Mijn man kan daar geen vrij voor krijgen..

Wij zijn wat jonger 24 en 29... Maar zijn wel gelukkig snel gehoord en behandelt.. Soms hoor je wel eens verhalen van oh jullie zijn jong wacht maar even nog alle tijd!

Hoever ben je nu met spuiten? Weet je snel of het al helpt ?

12. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    ja jullie zijn er dan mooi op tijd bij idd.

Ik moet maandag of dinsdag voor echo dus spannend ik spuit nu 50 E puregon

13. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ja we zijn er lekker vroeg bij... Nja dit duurt soms al te lang (beetje ongeduldig haha)...

Oeh spannend eerste fm deze cyclus? Zal duimen voor je!

Wij kunnen pas over 2 weken bij hoofdbehandelaar terecht en daarna nog een maand wachten op operatie sta ondertussen stil met behandeling pfff...

14. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    wachten duurt lang he

15. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ja zeg dat!!! Een dag wachten voelt aan als een week wachten.. Ze zeggen geduld wordt beloond.. Daar zullen we ons maar op vast pinnen.. Succes morgen/dinsdag

16. eerstekindje91

30 apr 2014
    57
    0
    0
    Hey allebei!

Mijn verhaal is als volgt. Vorig jaar april ben ik gestopt met de pil. Toen had ik steeds hele lange cyclussen (2 / 3 maanden). In februari naar de gynaecoloog geweest en het bleek dat ik PCOS heb en daarom bijna geen eisprong. Ben toen begonnen met clomid. Nu in de 2e ronde. Nod is bijna (vrijdag denk ik).

Ik ben 23 en mijn man 27.

@ Vlindertjeh: hebben ze bij jou kunnen ontdekken waarom je bijna geen eisprong hebt of niet? Wat is een leo behandeling?

@ Nutts: fijn dat je man je zo helpt met alle bezoekjes e.d. Heb je door de spuiten wel een eisprong?

17. schildpadje

21 feb 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal. Ook ik kom even meekletsen.
    Heb vandaag mijn laatste clomid pil ingenomen van mijn eerste ronde, clomid 50.
    Het valt me op dat veel mensen worden gecheckt met een echo of bloedonderzoek. Ik hoef dit allemaal niet en moest pas over 7 weken weer terug..
    Ik heb ook pcos en word over het algemeen zon 4 x per jaar ongesteld. Wij hebben al een zoontje van 3 die spontaan is gekomen en een aantal maanden geleden ben ik door ovulatietesten zwanger geraakt (moest ze wel erg lang gebruiken natuurlijk maar had van die goedkope). Helaas is het misgegaan en ben ik 3 maanden geleden gecurreteerd met 11 weken..
    Ik hoop natuurlijk over een weekje ofzo een eisprong te hebben! Maar vind het toch wel raar dat ik verder geen metingen of iets dergelijks heb.

18. Emmelie1974

21 mei 2014
    11
    0
    0
    Den Haag
    Dag Vlindertje,
    Ik ben nieuw op dit forum, ook behoefte aan klein groepje, donderdag wrs 1e iui, sluit mij graag aan.

19. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Welkom allemaal!

Schildpadje apart dat je geen echo of bloed moet laten prikken hebt

Hier goed nieuws zit nu op 1.45mm mag woensdag weer

20. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Welkom schildpadje en emmelie1974...

@eerstekindje91, dat komt door de pcos mijn lichaam reageert gewoon niet op clomid.. Dat is een kijkoperatie waarbij ze een paar eitjes doorbranden in de hoop dat de hormonen weer in balans komen...
    Oh jij bent ook nog jong :) ben k niet de enige das fijn

@schildpadje inderdaad raar dat je geen echos hebt gehad anders kunnen ze die diagnose toch niet stellen?
    Oeh heftig lijkt me dat een miskraam:( hoop dat je snel een eisprong krijgt en de clomid aanslaat

@emmelie1974 veel succes donderdag!!! Hoe gaat zo een iui eigenlijk in zijn werk??

@nutts oeh goed nieuws!! We duimen verder!!

Oja willen jullie hier verder praten of gaan we een besloten clubje aanmaken?

Deel Deze Pagina