vriend mee op onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Karo, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    Belgiƫ
    Nu we in de MMM zitten is het hier een heel geregel met gyn.-afspraken, op en af hollen naar t ziekenhuis,.... Hubbie is hierover niet echt enthousiast en ben tot nu toe dus ook steeds alleen naar mijn onderzoeken geweest.

    Binnenkort moeten we een nieuwe afspraak maken met gyn voor meer info over IVF, verloop van de procedure enz....

    HOewel ik tot nu alles alleen heb gedaan, verwacht ik nu toch wel van hem dat hij vanaf nu meegaat en niet enkel op de afspraak is de dag dat ie zijn zaadjes moet afleveren en dan weer voortgaat. Hier deed hij eerst een beetje moeilijk over, maar nadien begreep hij het wel.

    Hoe zit het bij jullie? Is jullie vriend/man bij elk onderzoek aanwezig of hebben jullie ook een heel deel alleen gedaan?
     
  2. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Mijn vriend gaat met alles mee, en zeker als je veel informatie krijgt is dat handig, 4 oren horen meer dan 2, en mijn vriend is er vaak beter bij dan ik omdat ik vaak emotioneel ben bij dat soort gesprekken, en hij vraagt dan allerlei dingen waar ik dan helemaal niet aan denk.
     
  3. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Mijn mannetje gaat naar ieder onderzoek en ieder bezoek mee. Het is niet alleen jou behandeling, maar voor allebei.

    Ik geef je groot gelijk dat je eist dat hij gewoon met je mee moet.

    Succes.
     
  4. Kit

    Kit Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    De mijne gaat niet altijd mee. Hij heeft een hele drukke baan als vertegenwoordiger en kan niet altijd onder zijn werk uit. Als het hem lukt om erbij te zijn, dan gaat hij natuurlijk wel mee.

    Het is al een keer voorgekomen dat het spreekuur dusdanig uitliep dat hij er op het laatste moment niet bij kon zijn omdat hij een afspraak had in het noorde van het land.

    Vind het zelf niet zo'n probleem. Als hij er maar is bij de echt belangrijke dingen, zoals uitslagen van onderzoeken en bij een laparoscopie ed.

    Hij kan anders wel vrij blijven nemen :S
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De echos doe ik alleen, voor die 3 minuten hoeft hij geen vrij te nemen.
    als we dingen bespreken en met de IUI's is hij er wel altijd bij.
     
  6. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    Belgiƫ
    Dat was ook mijn mening. Ik kan het me al voorstellen dat hij niet meegaat en dat ik dan thuis moet beginnen spuiten en dƔn begint te vragen "wat is dat", "waarvoor dient dat".

    Ik wil gewoon dat hij net zo goed op de hoogte is als ik. Maar goed dat hij dat intussen begrijpt.
     
  7. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi,
    Mijn mannetje gaat bijna nooit mee. Alleen als er een nieuw behandelplan komt of een keer dat ik er niet gerust op was. Ik vind het zonde van zijn tijd voor de gewone controles. Ik weet ook als hij er niet bij is dat hij me steunt. En die controles zijn ondertussen zo'n routine geworden dat ie mn hand echt niet hoefd vast te houden.
     
  8. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Het is erg fijn dat mijn man onregelmatig werkt. Gek genoeg vallen alle FM's op dagen en tijden dat hij bijna altijd mee kan zonder vrij te nemen. Hij is heel erg betrokken en dat vind ik erg fijn!
     
  9. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Mijn vriend gaat altijd mee, gelukkig kan die dat altijd regelen met zn werk, hij vindt het prettig en ik natuurlijk ook.
     
  10. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    voor een "gewone" FM hoeft hij van mij op zich niet mee maar als je echt iets belangrijks gaat/wil bespreken vind ik het toch wel lekker dat hij erbij is hoor.Als je dan slecht nieuws krijgt, is er iig iemand in de beurt om je op te vangen.. En zeker als je IVF gaat bespreken..gaat hem toch ook aan !

    Liefs kaatje
     
  11. mariska1982

    mariska1982 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Mijn ventje gaat steeds mee naar de gyn... Kben wel blij daarvoor want ben altijd op van de zenuwen :)
     
  12. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Met de echo's/FM's gaat mijn vriend niet mee...we hebben een eigen
    bedrijf en het is voor ons een uur rijden voor een echo van 5 minuten.
    Maar met de punctie en terugplaatsing en alle belangrijke gesprekken
    dan gaat hij wel mee.
     
  13. pat

    pat Fanatiek lid

    26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Mijn man werkt onregelmatig en wij kunnen tot nu toe gelukkig alles nog plannen zodat hij altijd meekan zonder vrij te hoeven nemen.
    Een enkele keer voor een echo of bloedprikken gaat ie niet mee......

    Ik vind het fijn als hij meegaat en hij vind het geen probleem, tenslotte gaat het over een kindje van ons samen ;)

    Liefs pat
     
  14. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn man gaat eigenlijk altijd mee. Bij hem is het wel lastig dat hij via het uitzendbureau werkt. Zijn baas is wel heel makkelijk, maar bij het uitzendbureau zelf doen ze ooit zo vervelend.

    Net als morgen bij de follikelmeting gaat hij dan weer niet mee. Dat vind ik ook een beetje overdreven... het duurt (hebben ze mij verteld) niet al te lang, dus tja... dat doe ik dan alleen.

    Groetjes,
    Josien
     
  15. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    mijn mannetje gaat alleen mee bij de inseminatie (IUI) want dan moet hij in de ochtend ook dus moet hij vrij nemen. verder gaat hij alleen mee als het echt moet! bloedonderzoek, chromo.test en uitslag. Voor foll.meting gaat ie niet mee.

    liefs mandy
     
  16. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ook mijn vriend gaat alleen voor de belangrijke gesprekken en onderzoeken mee, maar niet voor controleonderzoeken (echo's etc) van mij. Zijn ritme is heel anders en bovendien rij ik na het ziekenhuisbezoek direct door naar mijn werk. Wij vinden het beide prima zo, maar ik denk dat ieder stel daarin zijn eigen keuzes moet maken ;)
     
  17. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Mijn vriend gaat eigenlijk overal mee naar toe.
    Hij wilt dit zelf ook, het is iets van ons samen. Bloedprikken ga ik wel alleen, maar als hij vrij is gaat hij toch gewoon mee.

    Wij werken allebei onregelmatig dus is vaak wat makkelijker plannen.

    Ik zelf vind het wel prettig dat hij mee gaat, 2 mensen horen meer als 1
     

Deel Deze Pagina