IUI in Feb? Wie nog meer.....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 8bree, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @nakkie... ik kan niet zeggen hoe het in andere EU landen gaat, maar in mijn land (VS) is het SUPER duur. IVF is duizende dollars... soms tot 20,000 afhankkelijk van hoevaak je het doet. Maar je hoeft nooit te wachten omdat je veel betaald! haha
    Bij UMCG (groningen) krijg je standaard 6 IUI's (behalve als er een complicatie is ofzoiets) en dan 3 IVF. Dat is ook meestal verzekeerd. Mijn man zei al als het 10 jaar duurt en we moeten naar China, dan gaan we dat doen. haha Maar hopelijk hoeft dat niet. Wat zijn jullie plannen dan?
    Bree

2. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    We mogen niet verder met Iui omdat het toch allemaal wat ingewikkelder ligt. Bij mij zij er weer veel cystes en de kwaliteit van het zaad is toch veel slechter dan gedacht. Op deze manier denktde arts niet eens meer aan IVF en daarom wil ze het gesprek met ons aangaan. Bij ons wordt de Iui ook 6 keer vergoed en daarna mag je 3 keer iets anders doen.
    Ik kreeg net een mail van de arts dat we toch een 3e Iui mogen doen omdat we anders inderdaad een maand helemaal niets doen. Ik moest hier wel zelf heel erg op aandringen.
    Als we in nl echt heel lang moeten wachten of "uitbehandeld" zijn gaan we zeker verder kijken maar dat hangt natuurlijk wel af van ons spaarpotje.
    Jij heel veel succes! Laten we hopen dat het gewoon raak is en dat een volgende ronde niet nodig is. Ik zal voor je duimen

3. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Balen Bree, dat je je down voelt. Wat jij bedoelt heet afscheiding. Je kent je lichaam gewoon goed he, dat weet je als menstruatie eraan komt. Nu maar hopen dat je lichaam je nu voor de gek houdt.

Vind je het niet heel moeilijk om verder te gaan met behandelingen terwijl je man ver weg is? (Is hij militair)
    Heb je wel vrienden die je steunen in dit proces? Want even naar je ouders gaan kan natuurlijk ook niet.
    Ik vind het in ieder geval heel knap van je!

Nukkie, wat vervelend dat er nu onduidelijkheid is hoe het verder gaat. Wel fijn dat je in ieder geval nog 1 IUI mag doen, wie weet is dat genoeg. Sterkte ermee.

Ik heb over uurtje afspraak met fertiliteitsarts, dan hoor ik welk plan er gemaakt is en hopelijk voelen wij ons goed bij dat plan. Ik laat het jullie weten!

4. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Kloko heel veel succes straks!!! En gewoon zeggen wat je vind en vooral wat je denkt/voelt. Dat is iets wat ik wel geleerd heb van het hele traject :)

5. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nakkie, leuk dat je mee schrijft. Ik ben je naam ook al op een ander forum tegengekomen.

@Kloko, ik ben erg benieuwd naar het gesprek in het ziekenhuis! Hoop dat je snel kunt starten!

@Bree, laatste loodjes. Ik hoop natuurlijk op een positieve test voor je. We willen allemaal na lang proberen eens een keer zwanger worden. Let's get it started...

@Zus01, al iets leuks te vertellen?

7. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukk, ik lees inderdaad meer verhalen over max drie. Ook niet voor niets dan. Las op de website van Freya het volgende:

"Het risico op een meerlingzwangerschap met alle gevolgen van dien, is reden om voorzichtigheid te betrachten bij rijping van te veel eiblaasjes. Bij een tweelingzwangerschap is de kans op zwangerschapsvergiftiging, hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes groter, evenals de kans op vroeggeboorte en een keizersnee. De kinderen komen vaker in de couveuse te liggen en kunnen aan de vroeggeboorte blijvende problemen overhouden. Voor drie- en vierlingzwangerschappen geldt dit in nog grotere mate"

We houden ons toch maar aan het verbod. Met 6 eiblaasjes is de kans op een bevruchting weliswaar groter, maar ik voel weinig voor het bovenstaande risico :(

8. zus01

zus01 Niet meer actief

@puravida: groot gelijk dat je dat risico niet wilt nemen! wij hebben toen ook besloten dat de grens echt bij 2 lag. en zelfs dat zou best risicovol zijn. maar ja, dan heb je nog altijd liever 2 met een beetje risico dan geen...

@kloko: komt vast allemaal goed! laat je even weten hoe het gegaan is?

@8bree: morgen D-Day....oh dear, vervelend van die PMS-kwaaltjes. maar het zegt niets heh? je gaat morgen wel testen toch??
    succes verder ermee en hou ons op de hoogte! ondanks dat ik vanaf morgen een weekje in zonniger oorder vertoef, zal ik nog wel regelmatig op dit forum kijken!

@nakkie: jeetje meid, wat een hoop ontwikkelingen bij jullie. maar wel fijn dat jullie toch nog 3 IUI pogingen krijgen. de wonderen zijn de wereld nog niet uit en misschien geldt dat voor jullie ook wel!

@all: hier niets nieuws. zit nu 15 dagen na IUI, maar na die negatieve test van maandag (13 dagen na IUI) durf ik niet meer te testen. geen bloed, maar NOD is vrijdag pas natuurlijk en daarbij al 3 dagen roze afscheiding bij afvegen in de ochtend.
    ik ken mijn eigen lichaam niet meer, want die PMS klachten zijn nu al 5-tal dagen aan de gang en normaal heb ik dat maar 1 dag voor NOD! hoop niet dat dit een trend is voor de toekomst... :x

ben nu mijn koffer voor de vakantie aan het pakken: tampons, puregon spullen, ovulatietesten, telefoonnummer kliniek en voor zekerheid ook maar een zwangerschapstest....pff...daar gaat een halve apotheek! ;)

9. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zus01, haha. Het vergt wat voorbereiding zo'n vakantie. Probeer er ook vooral maar van te genieten. Zo'n weekje rust in een ander oord dan hier, doet ieder mens goed. Wellicht lukt het je je gedachten te verzetten. Ik heb nog wel een vraag mbt je NOD. Hoe kom je erbij dat deze dan pas vrijdag is? Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met een cyclus na IUI, maar als je eisprong op de dag van de IUI is, duurt jouw lutheale fase dan zoveel langer dan circa 14 dagen? En hoe weet je dat dan?

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Nou, het gaat allemaal wat anders lopen dan waar ik op hoopte...
    Ik heb net gesprek gehad met de fertiliteitsarts en daar kwam uit dat er ws verklevingen zitten in mijn buik. Dat was te zien op de controlefoto na de HSG.
    Nu moet ik dus geopereerd gaan worden:(
    Dat wordt een kijkoperatie, waarbij ze goed naar de eileiders gaan kijken en de rest van de buik. Ook gaan ze nogmaals vloeistof door de baarmoeder en eileiders spoelen, zodat kunnen zien wat er dan gebeurd.
    Daarna weer een gesprek om te horen hoe het dan verder gaat... Dat is namelijk afhankelijk van hoe erg de verklevingen zijn, mn rondom de eileiders

ik moet zeggen dat ik er wel van baal! Maar het is niet anders.
    Toen kwam de grootste ergernis! We moesten naar het opnamebureau om de operatie in te plannen. Daar zat een chagrijnig mensen die zich niet kan inleven in haar patiënten. Wat irritant zeg! De fertiliteitsarts zij dat ik in mijn volgende cyclus wel terecht zou moeten kunnen, zei die assistente dat het ws mei werd! Uiteindelijk had ze met op 4 april gezet, eerder kon echt niet zei ze.
    Thuis gekomen ontdek ik dat ik 4 april ws nog aan het menstrueren ben. Dus ik bel terug met de vraag of het iets later of iets kan. Krijg ik een andere assistente aan de lijn zegt ze "is 8 maart goed?" Kan het ineens binnen 2 weken al!
    Nu maar hopen dat mijn menstruatie op tijd komt, anders moet ik het alsnog verzetten, maar dat zien we dan wel weer

11. zus01

zus01 Niet meer actief

Haha! ja het valt niet mee, om overal rekening mee te houden. maar ik heb het er graag voor over!

ja, ik heb een vroeg(ere) eisprong gehad. mijn cycli zijn meestal 26/27 dagen lang en ik heb deze maand al een eisprong (en IUI dus) op CD10/11 gehad. normaliter moet je uitgaan van 14 dagen luteale fase, maar gezien mijn cyclus-termijnen ga ik uit van iets langer. ik houd dus mijn NOD-datum maar aan. indien dan nog geen bloed, dan gooi ik er nog wel een test tegenaan!

12. zus01

zus01 Niet meer actief

@kloko: jeetje meid, wat vervelend!! dat is niet het nieuws waar je op zat te wachten! en dan lopen ze ook nog zo te kloten bij het ziekenhuis met die afspraken. wel goed dat het nu (al) 8 maart kan. dat wachten is echt niet leuk.
    hoor wel goede verhalen over die kijkoperaties. en de ingreep zelf valt ook redelijk mee. ik heb het zelf niet hoeven meemaken, maar er zijn genoeg lotgevallen hier op ZP te vinden!
    het duurt even wat langer, maar dan komt het vast wel goed meid! houd moed!!

13. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kloko, ai dat is jammer, maar wel fijn te weten wat er speelt en dat je toch vlot terecht kunt. Bedoelen ze met verklevingen Endometriose?

@zus01, ik begrijp het. Zekerheid voor alles. Ik ben erg benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

14. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    PuraVida, dat weten ze nog niet. Het kan komen door de blindedarmontsteking die ik gehad, maar kan ook een andere oorzaak hebben. Ws is het geen endometriose, want ik heb niet veel buikpijn...

15. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hey meiden... rare periode voor iedereen lijkt het!
    @zus, goed ingepakt? Neem maar een testje mee hoor! Rare dat je ei zo vroeg was, misschien spelt dat met je rode afscheid dagen ezv? Maar ik hoop het nog voor je!
    @nakkie... jeetje, wat een verhaal dat jullie beide iets hebben die maakt het moeilijker om een kind te krijgen!
    @ kloko... yay op 8 maart hoor! Dezelfde dag dat mijn man weg gaat :( Maar ik vind het goed dat het eerder is dan verwacht. Voel je niet een beetje rust van zo'n uitslag? Je weet waar je probleem inzit... dat hebben we niet in mijn geval. Ik hoop dat het snel en gemakkelijk opgelost kan worden! Ik duim voor je meid.
    @pura vida... leuk link! Good news right!? :)

Ik ga wel terug naar de VS als mijn man weg is. Hij is wel militair, en daarom moet het. Ik doe een keer met ingevroren sperma als hij weg is, en dan hopen we op dat ronde. Daarna neem ik een pauze en ik ga naar de zon bij mijn ouders in Californie. Ik heb hier ook wel steun genoeg en schoon familie, maar het is tuurlijk lastiger als mijn moeder en familie zo ver weg zijn. Ik denk dat het moeilijker is voor mijn mama omdat ze niks kan doen voor me... ze wilt vaak een knuffletje geven als ik aan het huilen ben, en ze voelt ook een beetje hooploos :( Maar goed... ik weet dat een dag ik zal moeder worden. For the time being, beetje down, beetje hoop, beetje insemineren! haha Ik laat jullie het morgen weten... omdat ik voel dat mijn menstruatie komt, wacht ik morgen daarvoor en als het niet komt test ik vrijdag s 'ochtends. Kusjes xoxox
    Bree

16. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    PS... ik ben echt blij dat jullie hier zijn. Het is zo mooi om verhalen te delen en gevoelens die andere vriendinnen niet goed kan begrijpen.
    B

17. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kloko, gelukkig. Geen buikpijn is altijd een goed teken lijkt me. Blij dat er in ieder geval iets staat te gebeuren. Komt tijd, komt raad.

@Bree, goed van je dat je teruggaat naar de VS. Ik weet hoe het is om veel alleen te zijn dus kan me jouw situatie goed indenken. Wellicht kun je het daar ook wat meer loslaten en je laten troosten. Keep us informed!

18. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    @ Kloko, raar dat ze zeggen dat het geen endometriose is. heel veel vrouwen met endometriose hebben niet of nauwelijks buikpijn. Op zich maakt het ook niet uit wat wat het is, het zit er en het moet weg :)
    Ik heb zelf in augustus een kijkoperatie gehad. De ingreep zelf was zo gebeurt. Ik had de twee dagen daarna veel last van mijn nek en schouders. dat schijnt te komen door het gas waarmee je buik opgeblazen wordt. Ik kon ook niet op mijn zij liggen. De eerste week viel mij een beetje tegen, maar in de tweede week kon ik mezelf al weer aardig redden. de derde week was ik alweer volop aan het werk :)
    Het mooie aan zo'n kijkoperatie is dat ze je helemaal binnenste buiten keren en dat ze heel mooi kunnen zien hoe jij in elkaar zit.
    Wij moesten na de kijkoperatie het zelf nog een half jaar proberen. dat was en omdat er een wachtlijst was en omdat ze mijn eileiders hadden doorgespoten, waardoor de vruchtbaarheid vergroot wordt. Ik begrijp dat jij al met 1 been in het IUI traject staat? dan zul je waarschijnlijk veel sneller aan de beurt zijn.
    Het lastige met zo'n kijkoperatie is dat je mensen om je heen wel moet vertellen dat je geopereerd wordt. Ik heb toen uitgelegd dat ik verklevingen had (bij mij wel endometriose die altijd voor heel veel pijn zorgt) Mensen vroegen wel aan mij hoe ik daarachter kwam en bij mij was dat pijn. Ik hoefde dus eigenlijk niet te liegen. het is op zulke momenten wel heel lekker dat je je verhaal dan klaar hebt :)

Heel veel succes en het komt allemaal goed!

19. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @nakkie en kloko.... ik dacht dat verkleving in de eileider was en endometriose in de baarmoeder is? Of klopt dat niet? Nakkie wat moesten ze doen bij je operatie? Weet je nu als alles in plek staat? Moest je een tweede HSG hebben?
    Niks to report hier... ik weet al dat mijn menstruatie vanavond komt, gisteren had ik het gevoel dat het zal komen, en toen was het de bekende 'dag voor menstruatie' afscheid.... dus ik zit niet meer in hoop hier. Wel lastig om hoop te krijgen voor de volgende ronde omdat ik alleen ben en met ingevroren sperma, en als het niet met goed 'live' sperma werkt waarom zou het dan wel kunnen werken met minder/ingevroren? Toch? hmmm oh well.... Fijne dag ladies, ik ga nu naar school en denk er niet meer over tot vanavond.

Bree

20. zus01

zus01 Niet meer actief

@all: even snel want ik moet zo weg richting vliegveld.
    toevallig ook dat vandaag mijn ongi is doorgebroken! nog niet in alle hevigheid, maar dat zal in de loop der dag wel komen. gelukkig heeft het nog even gewacht tot vandaag, want nu ben ik precies op tijd terug en hoef ik (hopelijk) geen eisprong te missen!
    ik heb maandag al genoeg verdriet gehad over deze ronde, dus ik ga nu vol goede moed ronde 2 in en dan met hopelijk wat minder hectiek en betere zaadkwaliteit! ;)

succes iedereen! en ik spreek jullie snel weer!!

Deel Deze Pagina