IUI in Feb? Wie nog meer.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 8bree, Jan 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nakkie

Nakkie Lid

Jan 24, 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Ook ronde 2 niet gelukt :(

2. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hi muppetje! :)
    Balen Nakkie... ik vindt het echt kut voor je :( Spuit je hormonen? Ik niet en ik had ook enorm borsten dit laatste IUI poging, dus ik had ook wat veel hoop. Dus ik leef mee in dit telurstelling voor je. Maar je bent zeker meer positieve dan ik! Dus blijf maar zo....
    Coco.... any news???

Ik probeer de topic hier te veranderen... hoop dat het lukt! hah

Bree

3. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Oke... topic change lukt wel bij de Re: ... maar weet niet hoe ik het op de forum veranderd.... anyone? Dan kunnen we Maart daarbij zetten en door kletsen.
    B

4. PuraVida

PuraVida Actief lid

Feb 9, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nakkie, ontzettend balen dat het niet gelukt is deze ronde!

@8Bree, denk dat het beter is om door te kletsen anders verlies je wellicht lezers. Geen idee hoe je dit kunt aanpassen. Als het lukt wellicht een meer algemene tekst bedenken :) Anders gewoon laten voor wat het is.

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,514
    175
    63
    @ Bree.. Is dit de 1ste keer dat je man op uitzending gaat.? Wel fijn dat jullie dichter na elkaar toe groeien.. Toch iets positiefs van iets negatiefs.. Hmm klink nu wel heel erg als Johan Cruijff....

@ Nakkie.. Sterkte!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik wil graag met jullie meepraten als dat mag. Vanaf vandaag zit ik in de MMM. Ik heb na het stoppen met de pil geen cyclus gehad en nu blijkt dan mijn man traag zaad heeft. Oplossing: IUI. Morgen mag ik terug en dan krijg ik een prikinstructie. Ik moet dan 8 dagen (dag 3 t/m 10) Gonal-F spuiten. Om dag 9 krijg ik een follikelmeting. Het is allemaal nieuw voor mij en ik ben erg beniewd wat de impact van een dergelijke behandeling is. Het wordt een intensieve periode, dat staat vast. Hoe gaan jullie daarmee om? Hebben jullie het aan anderen verteld? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :).

Groetjes,
    Kitty

7. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    @nakkie - jammer dat het weer niet gelukt is, sterkte!

@kitty - welkom! tuurlijk mag je mee kletsen!
    Bij ons weten onze ouders, onze vrienden en mijn hoofd
    van het werk het.
    We hebben ze het verteld omdat we al een tijdje bezig zijn
    en ik dit gewoon met hen kan bespreken, mijn moeder is
    mijn beste vriendin, ze had ook aangegeven dat als ze dit
    niet zou weten ze zich gepasseerd zou voelen, onze
    vrienden hebben bijna allemaal al kinderen, één van mijn
    vriendinnen was zwanger, had zo gehoopt lekker met z'n '
    tweeën, maar helaas niet, ze is ondertussen al bevallen van
    een mooie zoon.
    En we steunen elkaar geweldig, heb laatst zelfs een
    kadobon gekregen voor een kuuroord, zo lief!
    Op ons werk hebben we niet veel keus, moeten vaak naar
    het zkh. werk onregelmatig dus kan het voor mijzelf houden
    Het is moeilijk te bepalen wie je het verteld, ik heb bewust
    niet iedereen dit verteld, alles elke keer uitleggen, ik denk
    dat ik er persoonlijk op den duur niet meer tegen kan, zo
    ben ik nou eenmaal, vindt het prettig dat ik het met mijn
    naasten kan delen.
    Ik wens je veel succes, IUI opzich stelt niet veel voor,
    vindt ik.

@ Puravida - Moet je nu wachten tot de rode duivels komen
    opzetten? en krijg je dan minder medicatie?

8. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    Pearl29 IUI-3 14 feb testen op: 28 feb
    Savana IUI-2 14 feb testen op: ZWANGER
    Nakkie IUI-2 18 feb testen op: 4 maart
    Katalaya IUI-2 16 feb testen op: ONGI
    Coco IUI-1 op 17/2. testen op: 3 maart
    Nataik IUI-2 7 maart ( misschien uitstel ivm antibiotica manlief)
    Kloko 8 maart kijkoperatie
    8Bree IUI-2 13 maart
    Imke 23/2 gesprek
    Jolin???
    PuraVida 12 maart ONGI voor nieuwe ronde

Mezelf weer toegevoegd, het is nog even afwachten of de IUI doorgaat, manlief bij de uroloog geweest, heeft een flinke UWI.
    krijgt nu een week antibiotica, zaad was vorige iui zeer slecht, gyn. gaf aan dat als het bij een volgende IUI weer zo slecht is, wij door worden gestuurd naar het UMCG voor waarschijnlijk ICSI
    Maar dat is nu dus even afwachten misschien had de UWI daar we invloedt op. Zaterdag 3e fm, zaten vandaag 2 eitjes van 11mm.

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Nou ik had vandaag mijn testdag.......
    Helaas was die vanmorgen negatief
    Maar nog geen spoortje van ongi......

Wens iedereen heel veel succes

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,452
    1,038
    113
    Female
    Dat is balen druufke! Hopelijk over 2 dagen wel een positieve test!

11. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    Heey Nakkie,
    Wat balen! Heb je achter de schermen gevolgd, maar bij jou dus helaas ook niet raak nu? Jammer meid! Kop op he?! De volgende vol optimisme ingaan hoor!

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    Hoi meiden,

Voor iedereen die nieuw is: welkom!

Voor iedereen die negatief getest heeft: shit shit shit! Maar blijf positief he?! Er komt een dag....

Voor iedereen die mij niet kent:
    Wij hebben in februari de eerste IUI poging gehad. Helaas niet raak. Toen heb ik bewust even een beetje afstand genomen van dit forum, want ja, zoveel heb je dan vervolgens niet te vertellen als je ongesteld bent en wacht op de eerste FM. Maarrr....vandaag hebben we IUI 2 gehad, dus ik dacht, laat ik weer eens iets van me horen. Deze keer ging beter dan de vorige, minder ruzie met de eendenbek en de zaadkwaliteit was zowaar meer dan verdubbeld in vergelijking tot de vorige keer! Jihoe! (daar ligt bij ons het probleem namelijk...). Dus, iets rustiger en relaxter (nog wel...) ga ik nu twee weken wachten en duimen.

@Bree: dinsdag he meis...dan moet je het even zonder je mannetje doen. Ik leef met je mee hoor! Best pittig om het alleen te doen, kom dus vooral gezellig kletsen op dit forum als je daar behoefte aan hebt! Wij kletsen je er wel doorheen.

13. PuraVida

PuraVida Actief lid

Feb 9, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty17, welkom! Leuk dat je meekletst. Wij hebben het met de start van de IUI wel aan onze vrienden, ouders en werkgever verteld. Vooral omdat we twee jaar lang niet hebben gesproken over onze kinderwens, voelt dat nu als een enorme opluchting. Daarnaast vonden we het ook gewoon praktisch om je hart te kunnen luchten en geen stress te hoeven hebben op het werk als we weer eens weg moeten voor een FM of iets dergelijks. Ik ben vorige maand begonnen met het slikken van Clomid. Heb een startecho gehad en op CD11 bleek bij de FM dat ik 6 eiblaasjes had. Nu wachten op menstruatie en hopelijk hebben we de volgende ronde meer succes.

@Nataik, het klopt inderdaad dat ik nu moet wachten op mijn menstruatie. Deze ronde mochten we geen IUI of gemeenschap hebben vanwege de 6 eiblaasjes. Ik verwacht mijn menstruatie volgend weekend en begin dan op dag 3 weer met Clomid maar dan 50mg.

@Druufke, al ongesteld? Ik hoop het niet voor je!

@Sanseveria, ik hoop dat de komende weken voorbij vliegen!

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht het nog even af. Wie weet kan ik het allemaal zo plannen dat anderen daar geen last van hebben. Anders kan ik het altijd nog zeggen. Spannend hoor, sommigen mogen al bijna testen! Valt de Pregnyl injectie en de inseminatie mee?

15. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    Dit is persoonlijk maar de pregnyl injectie en inseminatie doen geen pijn, vindt het ook niet onprettig ofzo.
    Ik moest nadien een kwartiertje blijven ligen.
    Ik heb alleen wat last gehad van krampen na de IUI, maar dit is normaal.

@puravida - Hopen voor je dat de volgende ronde je meer geluk brengt.

@ sanseveria - Duim voor je! hopelijk gaan je weken snel voorbij.
    kan mij voorstellen dat je even afstand neemt, doe ik af en toe ook.

Iedereen prettig weekend!

16. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
    Hoi dames......ja helaas vanmorgen ongesteld geworden.....tranen in overvloed!
    Maar ja we gaan vol goede moed ronde 2 in ook al voel ik me behoorlijk k*t nu!!

Voor iedereen die ook ongi is geworden echt super balen!!!!
    Voor de rest succes deze maand

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druufke, dat is balen :(. Ik hoop dat je snel weer mag starten met de volgende ronde!

18. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
    @ Kitty: mag dinsdag weer naar de FA voor uitgangsecho!!
    2 dagen even lekker gejankt, lucht op haha en nu weer met volle moed ronde 2 in hopenlijk!!

19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,452
    1,038
    113
    Female
    Nakkie en druufke, balen voor jullie!

hier is menstruatie geweest en weg weer! dus ik ben blij. Betekend dat de kijkoperatie dinsdag gewoon door kan gaan. Begint nu wel een beetje spannend te worden hoor.

20. Coco80

Coco80 Lid

Feb 7, 2011
    14
    0
    0
    HR
    Amsterdam area
    Hoi meiden,
    Ik heb een tijdje niks van mij laten horen omdat ik er even helemaal doorheen zat. Ik mocht 4 mrt testen maar 28 feb begon ik al met bloedverlies. Op een of andere manier was ik niet verdrietig en diep van binnen wist ik ook dat ik niet zwanger was want ik voelde helemaal niks raars. Van het ziekenhuis mocht ik 4 mrt beginnen met ronde 2 en moest ik voor een startecho komen. Ik had de hormonen al bij de apotheek besteld.

Tijdens de startecho hebben ze 4 kiesten in mijn eierstokken gezien. Je kon er niet omheen, ze waren gemiddeld 4 cm groot!! Ik heb na de inseminatie een overstimulatie gekregen van de resterende hormonen die nog in mijn lichaam zaten. Conclusie; ik kreeg geen toestemming om te starten met ronde 2. Auw, dat was een klap in mijn gezicht. Ze waarschuwen je er wel voor maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik kiesten zou kunnen hebben overgehouden door de hormonen.

Ik moet nu wachten tot de kiesten barsten. Volgende maand mag ik weer bellen als ik ongesteld ben en dan krijg ik weer een echo. Als de kiesten dan weg zijn, dan mag ik met ronde 2 beginnen. Na dit nieuws hadden mijn man en ik een enorme dip. We konden elkaar er ook niet uithalen. Het vervelende is dat veel mensen om mij heen naar mij toe kwamen met de vraag; "en, weet je al iets??". Dit is gewoon heel moeilijk.

Ik ga er een maandje tussen uit op het forum en kom graag volgende maand weer schrijven. Succes meiden en ik duim voor jullie!

Share This Page