IUI in Feb? Wie nog meer.....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 8bree, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Ah Druufke, kop op he! Lekker even alles eruitgajankt, dat lucht op inderdaad. En nu...op naar de volgende ronde! Ook jouw ronde nr 2 zie ik. Spannend allemaal he? Ik merk aan mezelf dat ik nu wel iets relaxter ben, omdat je een beetje weet hoe het allemaal gaat nu. Ik hoop dat dat voor jou ook zo voelt. Succes meid! Deze maand gaan wij er voor hoor!

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend hoor als het niet raak is. Maar gelukkig kan je gelijk door met de volgende ronde. En even huilen lucht altijd op! En erover praten met je partner. En Sanseveria, mooi uitgangspunt, deze maand wordt onze maand!

3. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Ja gelukkig kan mijn partner er ook goed over praten.
    Op het moment dat ik ongi werd zei hij: sorry dat het niet gelukt is. Nou....ik zeg het je toen brak ik heel even hoor. Hij kan er niks aan doen, maar hij voelt zich ook zo machteloos he. Hebben jllie partners dat ook??

4. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Druufke, balen dat de IUI mislukt ik. Ik hoop dat je in e tweede ronde meer succes zal hebben! Mijn partner voelt zich inderdaad ook erg betrokken.

@Kloko, succes met de operatie morgen!

@Coco80, wat een domper. Rust lekker uit en dan zien we je volgende maand weer verschijnen.

5. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    hey meiden,
    ben een tijdje niet geweest...........wel af en toe meegelezen maar niet toegekomen aan meeschrijven...........helaas ook hier eerste iui mislukt. Gisteren ongie geworden. Baal als een stekker!! Was echt even depri gisteren. Eigenlijk mag ik niet klagen nog in vergelijking tot jullie............ik heb al een kindje mogen krijgen.......maar toch........ik wil het zo graag nog een keertje!!

Morgen weer uitgangsecho en beginnen met prikken. Ik zie er zo tegenop! Heb erg veel last van de hormonen.............bah.........waarom gaat het altijd zo moeilijk........

Zie overigens weinig roze...........misschien was het onze maand niet en geeft maart meer geluk!!

6. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Oh dat is wel schattig dat je vriend dat zei!
    Tja, het is ook wel moeilijk voor onze mannen natuurlijk. Zeker als het probleem bij hun ligt...zoals bij ons het geval is. What can you do? Niks, nou ja, alleen drankgebruik, roken en stress proberen te beperken. Gelukkig rookt die van mij niet en is ie vanaf januari helemaal gestopt met alcohol drinken en het helpt! De kwaliteit van het zaad gaat met de maand omhoog! Daar is ie dan wel weer trots op omdat je dus ziet dat het niet voor niets is allemaal. Wij kunnen er samen ook goed over praten en we doen ook echt alles samen. Zelfs alle echo's. Dat is wel fijn en voelt goed voor ons.

7. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Hoi, wat jammer dat jouw eerste iui ook niet gelukt is. Geeft niks hoor, voel je niet schuldig dat je al een kindje hebt. Je wens is net zo groot als die van ons denk ik alleen is het voor ons allemaal nieuw. En blijkbaar is het zo leuk en verslavend dat je er nog eentje wilt. Dat geeft ons weer moed om door te gaan, want dan is het het blijkbaar allemaal waard (iui-en, enge bevallingen etc. haha). Maart wordt onze maand oke!?

Jij spuit dus wel hormonen? Ik niet, maar ga dat misschien wel doen na de derde keer. Hoop natuurlijk dat die er niet komt. Maar stel dat. Maar wat voor bijwerkingen heb je dan zoal? Ben wel benieuwd eigenlijk.

8. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    @8bree. Ik vroeg me af of jij de kwaliteit van het sperma al weet voor de komende twee keren. Het is ingevroren toch? Kijken ze dan naar de kwaliteit voordat ze het invriezen? Ben gewoon even nieuwsgierig :)

Heel veel succes/sterkte morgen bij het afscheid.

@Kloko
    Succes morgen met de operatie. Nie zenuwachtig zijn hoor. De operatie zelf valt heel er mee. Gewoon lekker slapen :)

9. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal! Ik laat jullie zsm horen wat er gezien is. Plan qua behandeling hoor ik pas later, daarvoor moet ik nog een afspraak voor maken...

10. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hallo Ladies.... ik ben er weer! haha Ff een weekendtje weg naar Berlijn met mijn man, en vannacht om half 4 was die vertrokken naar Afghanistan.... boo. Dit is niet het eerste keer ofzo... de derde eigenlijk.
    Welkom nieuwe meiden. Druufke ik leef wel mee met je pijn van ongi worden. Ik vond het ERG moeilijk omdat we zo'n soepel IUI had met het beeste zaad qualiteit tot dus ver ezv. Ik heb heel hard gehuild, en nu zit ik meer rustig aan voor de volgende poging.
    Ik had vandaag mijn eerste FM ... en het lijkt dat het zondag gaat springen (ongeveer).
    @nakkie....het kan wel! Het gaat dus door....maar mijn man moest maar 2 keer (voor 3 pogingen) ejaculeren omdat ze een bepalde aantaal gebruiken....? Dus... het wordt ongeveer 1-2 mil. en het kan meer maar ze hebben een bepaalde protocol met ondooing ezv (spelling?) haha. Dus, we zien wel. Moeilijk om heel excited te worden met de volgende poging omdat het weinig zaad is (maar wel sterk als ze leven door invriezen!) ha... en omdat mijn man daar niet bij is. Maar goed, weinig verwachtingen= meer rustig toch? ha We zien wel. Ik ga ook over 3 weken terug naar mijn familie in Californie, dus ook lekker rustig op het strand liggen :) ahhhhh lekker!
    @kloko.... veel succes vandaag.... ik hoop dat het allemaal goed lopt! Laat ons weten!!! :) Ik denk aan he vandaag!

Meiden... het wordt dus maart... feb was een kut maand voor ons allemaal.... heads up because the sun is shining for us! :)
    Bree

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    Bree, balen dat je je mannetje nu weg is! Hopelijk ben jij zwanger als hij weer terug komt!
    Ik ga over 1,5 uur naar het ziekenhuis, best spannend! ik laat jullie zeker weten hoe het gegaan is.

12. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Kloko.. Heeft veel succes vandaag...

@ Bree.. Dus het weekendje weg was wel even heerlijk... Wat heerlijk zeg over 3 weekjes naar California lekker bij je familie en het warme weer in... Hoop voor je dat de 3 maanden snel omvliegen!

13. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Hoi dames even een update van mij: (heb berichtje gekopieerd en geplakt, schrijf nl ook nog in een ander topic)

Ben vandaag naar het ZH gegaan voor uitgangsecho. Daar hebben we meteen onze eerste IUI besproken.
    Mijn bloedtest (progesteron) was 22, dit is vrij laag. Terwijl vorig jaar met alle testen die we gehad hebben de waarde op 40 zat. Dit wil zeggen dat mijn eisprong niet optimaal was, maar volgens FA niet over inzitten, ze had dit vaker gezien en toch telde de vrouwen aan. Mocht dit volgende ronde weer t geval zijn dan zal ik waarschijnlijk wat andere hormonen krijgen.
    Zaad van manlief was kwalitatief ontzettend goed, alleen de aantal milliliter was aan de lage kant. Nu moeten we dag voor inseminatie een potje halen bij FA daar zit een soort wasmiddel in, wat het ook wat vloeibaarder maakt. Pfffff wat een hoop informatie wat je allemaal krijgt.
    Mag zondag terug voor FM (vorige ronde hoefde ik ook maar 6 dagen te spuiten)
    Zijn er meerdere die wel eens te horen hebben gekregen dat de progesteron waardes niet zo denderend waren???

14. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @druufke.... ik heb dit niet meegemaakt. Ik dacht met mijn vertraagd schildklier dat het juist zo zou kunnen zijn (verkeerde hormonen enzo). Maar die van mij was uber hoog 114... en ze dachten toen dat ik zwanger was van zo'n hoge resultaat... maar dat was niet zo. Dus.... je kunt progesterone kopen als creme, beetje insmeren na ovulatie... maar ik zal de arts volgen als ik je was :)
    Succes... ben benieuwd naar de FM :)
    Kloko... hoe ging het gister? :)

Bree

15. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    De operatie is niet doorgegaan:x.
    Er was smorgens een spoedgeval, waardoor ze later waren begonnen aan het middag spreekuur. dus ik werd om half 4 opgehaald van mijn kamer ipv 2 uur. maar ik was allang blij dat ik nog opgehaald werd.
    infuus geprikt, stickers op mijn borst en toen wachten tot ik naar Operatiekamer mocht. Maar dat werd dus afgeblazen omdat er weer een spoedgeval tussen door kwam.
    Ik baalde echt heel erg, begon ook direct te huilen. De gynaecoloog toonde erg veel begrip, vond het zelf ook heel vervelend, maar ze kon gewoon niks anders regelen.
    Dus nu wordt ik als het goed is zo gebeld door het ZH met een nieuwe datum. Maar daar ga ik niet op wachten, ik ga ze nu zelf bellen.
    Ik hoop dat ik deze week nog terecht kan, maar dat zal wel niet...

16. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    @ Kloko wat vreselijk balen zeg... Als je belt zeg je ook maar dat je een spoedgeval bent..:D

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    ik werd net al gebeld ( om 9 uur) dat ik me vanmiddag om half 1 weer in het ziekenhuis mag melden!
    Ik ben er heel blij mee!! (lekker raar he, blij om een operatie) Gister al tranen voor een heel jaar weg gesnotterd, dus vanmiddag kan ik gewoon geen slecht nieuws meer krijgen, want de tranen zijn op. :D:)

18. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kloko, succes! Ik hoop voor je dat het dit keer doorgaat!

19. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    @ kloko : Heel veel succes meid

@ all : Nou ik kreeg me gisteravond toch nieuws......Onze buurjongen (woont nog thuis bij ouders) heeft sinds januari een nieuwe vriendin en wat denk je......zwanger. Heb een supergoed contact met mijn buren. Dus buurvrouw kwam gisteravond heel zenuwachtig binnen om het mij zo voorzichtig mohelijk te vertellen. Ze had verwachtdat ik een betje boos zou zijn.Pfffff nee boos was ik niet, maar de grote vraag kwam wel weer boven: WAAROM?? Die "kinderen" hebben niks...... Wij hebben het bedje al 2 en half jaar gespreid.
    Ach het zal wel zo moeten zijn denk ik dan...........

20. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @kloko.... veel succes vandaag meid! Het is al twee keer verplaatst toch!? Dus... 3rd times a charm :)
    @ druufke... ik snap hoe je voel. Ik denk dat mijn man en ik zo klaar en voorbereid zijn voor een baby, dan zie ik de teeners van 16 en pregnant en denkt... WTF!? Maar leven is niet eerlijk... unfortunately! Anders waren we allemaal al zwanger!

Morgen mag ik beginnen met de ovulatie strepjes... dus, het wordt waarschijnlijk zon of maandag (2e IUI). Ik heb wat minder verwachtingen... ik wil echt geloven en blij/excited worden, maar het komt niet voor. Ik denk, ja vorig keer was perfect getimd en alles ging goed, en nog steeds niet zwanger, waarom zal het dit keer dan wel lukken? ha Stom eh? de... pessimistic mens binnen neemt nu over... help! haha

Bree

Deel Deze Pagina