Hoi allemaal, Ik heb nu mijn verhaal in April gezet Ben een beetje een muts vandaag. Ik heb die Cystes door de endometriose en ik ze hebben tijdens mijn operatie gekeken of ik verklevingen had. Van 1 eierstok konden ze het niet zien en de andere was nog open gelukkig.. Heb alleen nog steeds veel pijn door de Endometriose en als ik nu een keer zwanger wordt dan kan ik eindelijk zeggen dat ik het niets voor niets gevoeld heb. (Dit zouden een hoop van jullie wel herkennen denk ik) Sterkte voor morgen. Liefs
Owwwww en 8Bree.. De zaadjes van de man waren dik in orde.. (Mijn kerel blij als een klein kind want zijn waardes waren hoog) Mijn baarmoederslijmvlies is ook goed. Ze weten niet of het door de Endo komt. Maar heb wel veel last van de endo.
Hoi meiden, @Puravida: Thanks voor je uitgebreide verhaal. Fijn om alles nog even op een rijtje na te lezen. Ook leuk voor jezelf! Heb je alles bij elkaar staan en dat is het begin van een mooie tijd en een mooie en lief kindje als alles goed gaat. Dat is ook zo ja, die gekke afscheiding die jij had. Bijzonder was dat ja. Ben benieuwd wat dat dan is geweest. Zei de gyn daar iets over? Ik temperatuur niet nee, ik heb nog steeds niet een normale betrouwbare thermomether gevonden. Vorig jaar zo'n oording gekocht, ik dacht dat is handig. Maar dat ding geeft steeds iets anders aan. @Queenmeisje: ik kan je niet helpen ben ik bang. Maar welkom op het forum en bij dit topic. Succes met de 1e meting volgende week! @Bree: maak jezelf maar niet gek met denken aan iui. Straks moet je nog een maand later omdat jullie het niet op tijd redden...Hopelijk ging je tentamen goed vanmiddag. Wat doe je voor studie eigenlijk? Als je dat wilt vertellen. Hier bij mij beginnen volgens mij wat lichte menstruatiekrampen op te komen...boeh!!! Dat wil ik niet!!!! Ik wacht nog maar rustig af tot morgenvroeg. Indien er dan nog geen menstruatie is, dan test ik ff voor de zekerheid. Dan weet ik het maar. Maar ik denk nu echt voor 75% dat het game over is deze keer. Vooruitkijkend: Als deze 3e poging zonder hormonen niet lukt, stoppen we 3 maanden waarschijnlijk. I.v.m. vakanties, weekenden weg etc. (precies in de periodes waar ik dan echo's zou hebben, gezien mijn cyclus). Ik wil dan eerst ook een gesprek met onze gyn om te kijken of iui met hormonen iets voor ons is. Aangezien de laatste zaadscores eigenlijk dusdanig goed waren, dat daarmee op normale wijze een zwangerschap zou kunnen optreden, proberen we het dan in de tussentijd maar gewoon lekker zelf. Op vakantie is er vast genoeg tijd om te klussen...haha. En anders na de vakanties, in aug maar week verder met de volgende 3 iui-pogingen ofzo. is ook wel even goed voor ons denk ik, wat rust. Hoewel ik het op zich goed te doen vind allemaal, vergt het wel veel van je. Vooral die bezoekjes aan het ziekenhuis en de wachtweken. Pfff wat duren die steeds lang zeg. Maar daar weten jullie alles van. Anyway: zodra ik meer weet, een ongi of een positive test...dan horen jullie het van me! En als ik morgen ong wordt, dan ga ik heerlijk glas wijn drinken, of 2 of 3, hahaha. Ik hoop echt dat die fles dicht blijft. Liefs!
He meiden, Heb vanochtend getest en de uitslag was: niet zwanger. Mijn menstruatie kan ieder moment doorbreken, ik heb kramp in mijn buik en het maandverbandje al in gedaan, voor de zekerheid. Het is dus niet gelukt deze keer. Vet balen, maar ik voelde het aankomen gister. Dus heb gister al effe een potje gejankt, heel veel knuffels van mijn mannetje gekregen en vandaag berust ik er maar in dan. En ga ik lekker op mijn vrije dagje van de zon genieten, naar de kapper, naar mijn zusje met mijn kleine neefje van 8 weken oud...en bloemen kopen voor mezelf en chocola eten en vanavond een goed glas wijn drinken. Zo, dat is het plan. Hoe is het met jullie?
@ Sanseveria.. Wat ontzettend k*t zeg! Sterkte! @ Bree.. Wel weer even wennen denk om thuis te zn. En weer alleen te zijn. Hoop dat je man snel thuis komt. Heb je nu regelmatig contact met hem.? @ Queensmeisje. Welkom op het forum hier. Wat balen van je endometriose. Kunnen ze daar helemaal niks aan doen.?
@Sanseveria, wat ontzettend balen meid! Had het zo voor je gehoopt en je had ook zo'n goed/positief gevoel na deze IUI. Wanneer denk je te weten of je wel of niet door gaat voor een vierde IUI? Ik zou IUI met milde hyperstimulatie toch eens aankaarten in het ziekenhuis. Bij ons was ook sprake van onbegrepen subfertiliteit, maar gebruiken ze standaard medicatie, omdat dit de kansen vergroot. Wel fijn dat jullie zoveel leuke dingen als vakanties en weekendjes weg in het vooruitzicht hebben. Ik hoop dat je je gedachten een beetje kunt verzetten. Kop op meid. When negative thoughts say 'give up', hope whispers 'try one more time'... @muppettje, hoe gaat het verder met jou? Nog ruim een week in ongeduld moeten afwachten, zal heus te meevallen. @Bree, hoe zijn je examens gegaan. Het wordt dit weekend in NL ook lekker weer he? Lijkt het toch een beetje op Cali. Jammer dat de zee en de palmbomen in Groningen ontbreken Goed weekend ladies. Geniet van het mooie weer.
@sanseveria.... FUUUUUUUUUUUUUUCK! Nee, ik had echt voor je geduimd dit keer. Nou, elke keer, maar ik had echt gehoopt dat het nu al raak was. Je hebt echt een lekker tijd voor je met vakanties en zon en liefde met je man. Wie weet, misschien is dat het trukje! Anders begin je weer met IUI met hormonen als je terug bent? Zou echt mooi kunnen zijn als je zwanger op vakantie raak! maar for now: Go get drunk! haha @pura vida... hoe is het met je buikje ? Voelt het al hard of anders of is het nog te vroeg te zeggen? Kan het zijn dat je tweelingen krijgt omdat je 2 eitjes had???? Ben benieuwd. Ik hoop dat je blijven praten met ons @rest... met mijn man gaat het goed, heb net een film van hem aan het vliegen gezien, dus dat was ff leuk! We hebben veel contact dus dat schelt wel... ff een tiener relatie op de telefoon haha Tentamens gingen oke... veel ontbekende woorden tegen gekomen waarmee ik niet een goeie aantwoord kon geven. Dus... we zien wel. Oke meiden.... fijne lekker weekend! Bree
He girls, Bedankt voor jullie medeleven en lieve berichtjes. Het is niet anders helaas. Ik ben blij dat we nu even wat rust hebben ingebouwd voor onszelf. Natuurlijk blijf ik jullie hier gewoon volgen en klets ik af en toe mee, daarvoor ben ik veel te nieuwsgierig en verslaafd aan dit forum. Hebben jullie dat ook zo erg? Verder gaat het best goed hoor. Ik ga volgende week bellen om een afspraak te maken met de gyn. Dan wil ik even melden dat we er dus zelf voor kiezen om 3 maanden rust in te bouwen en in julie/aug verder te gaan met de volgende 3 pogingen. En dan moeten zij maar adviseren of dat dan met milde hormoonstimulatie is of zonder. Geen idee of dat voor ons dan gaat werken. Misschien is het zelfs niet nodig en lukt het zomaar ineens spontaan. Kan zomaar en zou erg leuk zijn. En anders gaan we dan wel weer verder. Dikke knuffel voor jullie en geniet inderdaad lekker van het weer! Sun! Me like! x
@ Sanseveria. Hoe gaat het met je.? @ Puravida.. Krijg je al last van kwaaltjes.? @ Bree.. Dat is wel fijn dat jullie veel contact hebben. Dan gaat de tijd denk ik ook wel wat sneller. Hoop dat die ie op tijd terug is! @ All.. Ik krijg al last van gevoelige borsten dus dat is een teken dat mn ongi er weer aan komt. Voor de rest geniet ik heerlijk van het weer.
Hi girls, @Muppetje: Wat jammer dat je dat nu al voelt! Kan het niet wat anders zijn? Ik hoop het toch nog voor je hoor! Goed dat je wel lekker van het weer kan genieten. Die wachtweken zijn slopend, we weten er allemaal helaas alles van. Sterkte de laatste dagen en ik duim voor je dat die ongesteldheid NIET komt! Ik ben op zich redelijk rustig. Heerlijk weekend gehad, met ups en downs, dat wel. Baal dat nummer 3 niet is gelukt. Maar ben wel blij dat we nu even niet die stress van doorgaan, ziekenhuisbezoekjes etc hebben de komende maanden. Dat is wel even goed voor ons denk ik. Het nam me zo in beslag allemaal. Aan de andere kant voelt het ook wel dubbel, want ja, ondanks dat we niet echt stilstaan (zelf doen kan ook zomaar ineens per ongeluk werken...), vind ik het ook moeilijk om daar in te geloven en voelde iui toch meer als 'dat we iets doen'. Maar goed, misschien moet ik het gewoon even leren loslaten. Hoe is het met de rest?
Hi meiden, Heb weer even bij gelezen. @Bree, wat fijn dat het goed gaat met je man en dat je een fimpje hebt gezien. Lijkt hij toch iets dichterbij! Ik kan me voorstellen dat het afleggen van een tentamen in een andere taal dan je moedertaal, meer obstakels met zich mee brengt. Hoe kan je nu het juiste antwoord geven als je misschien de vraag helemaal niet begrijpt. @Sanseveria, wat goed van je dat je je zo opstelt. Respect hoor. Ook het maken van de bewuste keuze om even niet met IUI bezig te zijn, vind ik knap. Ik was namelijk zoooo blij dat we eindelijk gingen beginnen, dat ik me niet kan voorstellen er op eigen initiatief mee te stoppen. Ik geloofde dan ook niet echt in een spontane zwangerschap en was blij dat er eindelijk iets ging gebeuren. Ik blijf ook actief hoor op het forum. Vind het te leuk om mee te lezen en voor jullie te duimen. Zelf heb ik helemaal nu nog geen behoefte om mee te lezen op topics van meiden die zwanger zijn. Heb je al gebeld met het ziekenhuis? @Muppettje, spannende week voor jou zeg. Kan nog alle kanten op en ik hoop voor jou de goede . Ik dacht ook altijd zeker te weten als ik zwanger zou zijn. Heb de afgelopen twee jaar mijn lijf redelijk goed leren kennen, maar niets is minder waar. Alle tekenen voor een menstruatie waren daar en ook achteraf kan ik niet zeggen dat ik het had kunnen weten. Mijn temperatuur bleef weliswaar hoog en ik had wat bruine afscheiding, maar ja gezien de hormonen die ik had geslikt, beschouwde ik dit niet als een teken van zwanger zijn. @hier gaat alles goed. Afgelopen weekend hebben we het aan onze ouders verteld. Was echt een super leuk weekend. Hoewel het nog wel vroeg is, is het een bewuste keuze geweest. Men was op de hoogte van onze eerste IUI en uiteraard heel nieuwsgierig. Bovendien vinden wij dat deze mensen ook troost bieden als het onverhoopt mis zal gaan en dat is normaliter de enige reden waarom men de eerste 10/12 weken zwijgt. Anyway, we hebben onze eerste cadeautjes binnen en van mijn ouders krijgen wij een kinderwagen. Voor hen was het helemaal dubbel feest aangezien mijn zusje bevallen is op de dag dat wij hoorden dat we zwanger zijn. Hoe cool is dat! Verder voel ik dus nog helemaal niets, nakkes, nada... Het is dat we twee keer positief getest hebben, maar een beetje misselijkheid is meer dan welkom. Ongetwijfeld ga ik nog spijt krijgen van deze uitspraak, maar vooralsnog zou dat toch een bevestiging betekenen. Misschien is het gewoon nog te vroeg...
By the way, hoe zat het nu met jullie pendels? Van Muppettje kan ik het in haar handtekening lezen en dit beloofd veel goeds, maar Bree en Sanseveria hebben toch ook laten pendelen? Mijn pendel is overigens uitgekomen he? Ik zou een positieve test hebben in April...
De pendel van mij was voor Mei maar we zien eerst als mijn man optijd terug komt! Ga verder met studeren... heb mijn tentamen van vorig week gehaald. Yippeee en yes, het is heel moeilijk om een tentamen in NLs te maken! haha Doei.... ik ben hier meer over een paar dagen! Bree
Hi meiden, @Puravida: wat leuk om te horen dat je je zo goed voelt! Ik snap dat je liever een beetje misselijkheid zou willen voelen, maar joh, wees blij. Die kleine koffieboon zit daar vast prima in jou! Spannend, 5 mei pas een echo! Nog even volhouden en gewoon vertrouwen houden dat alles goed zit. Groot gelijk dat je het hebt verteld aan je ouders. Ik sta er precies zo in als jij. Als het mis gaat (maar dat gaat het niet bij jou!), dan deel je dat meestal ook wel met die personen om je heen. Mijn ouders sparen ook al druk voor een kinderwagen voor ons. Ze hebben mijn zusje natuurlijk net een gegeven, en nu moeten ze weer druk verder sparen in de hoop dat ons ook snel een cadeau kunnen doen. Nog niet gebeld met het ziekenhuis, ik vergeet het steeds. Ik heb het zo megadruk op mijn werk, dat er dan zo weer een dag voorbij is en ik dan 's avonds pas denk: shit! Ik zou het zh nog bellen. Hoop dat ik er morgen aan denk. @Bree: goed dat je je tentamen hebt gehaald! Wauw! Super! en nu maar aftellen tot je mannetje weer terugkomt. Pendelen: ik heb 1 pendel terug gekregen tot nu toe en die zei juni zwanger van een meisje. Ik weet dat je er geen pijl op kunt trekken en toch denk je er af en toe aan. Ik denk dan natuurlijk: zie je wel, dus wel zonder iui moet het dan dus gaan gebeuren...want dat staat nu effe stil. Dat zou toch mooi zijn als de pendel uitkomt! Hope so! Groetjes!
@Bree, oh ik hoop zo voor je dat je man op tijd terug is! Gefeliciteerd met het behaalde tentamen. Echt goed van je. @Sanseveria, koffieboon he? Was het maar waar. Lees op internet dat 'het' nu zo groot is als een rijstkorrel. Pff... Ik vertrouw er echter wel op dat het goed zit. Had gisteren weer iets doms. Via de digitale fertiliteitspoli van ons ziekenhuis kun je nu je eigen dossier inzien met alle labresultaten, afspraken en documentatie. Super handig, maar niet voor zo'n controlfreak als ik. Ik verwacht namelijk vandaag een telefoontje van de gyn met de bloeduitslag van het progesteron van vorige week. Nu zag ik dus deze uitslagen in mijn dossier staan. Ik kreeg haast een hartverzakking toen ik zag dat het progesteron maar 0,93 was!Tijdens het tweede deel van de menstruele cyclus, maakt het gele lichaampje een aanzienlijke hoeveelheid progesteron aan. De uitslag hiervan moet dus vele malen hoger liggen! Ik kon wel huilen en heb meteen mijn man gebeld. 's Avonds heb ik nog een keer ingelogd en kom ik tot de conclusie dat het de uitslagen van april 2010 zijn op dag 11 van de folliculaire fase. Hoe bedoel je... Grappig dat we zoveel gemeen hebben en dat jouw zusje ook net is bevallen. Mijn ouders moeten inderdaad gaan sparen. Vorig jaar zijn wij getrouwd en heb ik de trouwjurk van mijn ouders gekregen. Dit jaar krijgen ze twee kleinkinderen en toch kunnen ze hun geluk niet op Ik hoop voor jullie dat de pendel uitkomt. Zou toch mooi zijn! Houd alle mogelijkheden open en Sanserveria, wellicht lukt het jullie spontaan tijdens een vakantie of weekendje weg!
Trouwens op dit forum bij het topic van IUI in maart en IUI in april zijn ook twee meisjes (PeTera en MSI) zwanger na de eerste IUI! IUI is dan geen wondermiddel, maar het biedt echt mogelijkheden.
@ Sanseveria.. Knap hoe jij ermee om gaat. Hoop dat je in deze stopmaanden gewoon spontaan zwanger wordt! @ Puravida.. Als ik de pendels moet geloven dan moet het nu raak zijn. Heb al vakaer pendels gehad en die zn nooit uitgekomen. Ik hoop ook dat het raak is maar de symptomen die ik nu heb heb ik elke keer als ik ongi wordt. Dus "het" is nu zo groot als een rijstkorrel grappig. Gelukkig schiet de echo ook al wat op. @ Bree.. Goed dat je het tentamen hebt gehaald! Ga voor je duimen dat je man op tijd terug is!
@Muppettje, ik had nog nooit van een pendel gehoord dus vond het wel grappig om een keer uit te proberen. Helemaal omdat ik het bij veel meiden in hun handtekening heb zien staan. Het is natuurlijk ook meer geluk dan wijsheid, maar desalniettemin vind ik het erg leuk dat mijn pendel van allwoman is uitgekomen! Ik hoop dat het een Pasen wordt om nooit meer te vergeten Zojuist ben ik gebeld door het ziekenhuis. Mijn progesteron was vorige week maandag (1 dag na NOD) 120! Een super score en nogmaals de bevestiging. Ze vroeg of we een test hadden gedaan, maar wist aan de hand van de score al dat ik zwanger was. Ze vond het erg bijzonder, omdat de oude gynaecoloog die de IUI bij ons op zondag uitvoerde, vrijwel nooit meer IUI's doet! Misschien moet hij het weer eens oppakken . Bree, jij vroeg laatst naar de kans op een tweeling. Ik had inderdaad twee eitjes voor de IUI door de hormoonstimulatie. Echter omdat ze 'maar' 1 geel lichaam op de echo zagen, ging ik er van uit dat er dus ook 1 eitje gesprongen is. Direct even gevraagd tijdens het telefonisch consult, maar zo blijkt het niet te werken. We moeten dus echt nog even wachten op de echo. Volgende week zijn we een week in Frankrijk en als we terugkomen is het al 1 mei!
@ Puravida.. Het is ook helemaal super als een pendel uitkomt! Die gyn moet idd maar weer doorgaan met de IUI das echt byzonder zeg! Wat een goede score. Dus nog steeds kans op een tweeling haha dat zou wat zijn je gaat voor 1 en je "krijgt" er misschien 2! Dan mogen je ouders helemaal goed gaan sparen.. Lekker een weekje naar Frankrijk is het weer daar ook zo goed als hier.?
@pura vida... ben benieuwd naar tweelingen eh eh? Stop met kijken naar je ZH profile enzo... je bent gewoon zwanger, dus, who cares!? haha @ muppetje, het moet raak zijn toch? ik bedoel ZO VEEL pendels op een maand. Ik hoop het ZO veel voor je! echt! Wanneer ga je testen? pasdag? of wacht je ff ? @sanseveria... ik hoop dat je lekker van je pauze gaat genieten. Ik denk dat het help ook met rust en ook je relatie (vakantie liefde!). Gaat hier goed hoor.... had mijn assessment van de hele jaar vandaag (al maanden lang zenuwachtig voor), en ik heb die ook gehaald. Dus, echt een opluchting, en nu mag ik zwanger worden! haha Dingen gaan goed in mijn leven en ik ben blij, en de zon schijnt, en mijn man komt binnenkort terug. Leven is ff goed Mijn man komt wel later aan, maar de datum is nog niet bekend, dus het kan nog op een goede tijd komen. We zien wel. Whatever... ik ga mijn man zien! Maakt niet uit als het dit maand niet wordt (zal niet anders zijn dan de afgelopen 2 jaar toch!?). Ik mis hem enorm, het is al 7 weken... ik ben daar klaar mee, ik wil liefde maken! hahahaha Oke meiden.... muppetje ik wens je veel succes en ik stuur liefde jouw kant op! Laat ons weten! Bree