IUI in Feb? Wie nog meer.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 8bree, Jan 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    Ik heb dan morgenochtend mijn iui maar ga gewoon aan het werk om 15.00, je mag gewoon alles weer doen, het heeft geen invloed op de bevruchting.
    Ik kijk wel even hoe ik emotioneel erop reageer anders neem ik voor een volgende iui wel vrij, hopen dat het niet zover hoeft te komen natuurlijk.

2. Imke0610

Imke0610 Lid

Feb 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum en als alles goed is gaan wij eind maart, begin april starten met iui, ik loop wat dat betreft nog een beetje achter op jullie maar als jullie het goed vinden zou ik graag met jullie mee willen praten. Ik zal beginnen om even in het kort ons verhaal te vertellen.
    Wij zijn in mei 2009 begonnen met een poging om zwanger te worden, toen we bijna een jaar bezig waren zijn we naar de HA gegaan en die vroeg mij om eerst 3 maanden te temperaturen. Na die 3 maanden zijn wij doorverwezen naar het ziekenhuis. We hebben zoals vele alle nodige onderzoeken gehad en eigenlijk lijkt alles goed. De hoeveelheid sperma is wat aan de lage kant(maar ja wat wil je s'ochtends vroeg onder druk presteren) het aantal zaad was wel goed. Wij hebben maar 1 keer de samenlevings test hoeven doen, hier was niks op te zien maar omdat het niks zegt en eigenlijk alleen maar wat zegt als ze wel wat zien, hebben ze bij ons besloten om het bij die ene keer te laten ook omdat het zo veel stres opleverd. Ze gaan er nu van uit dat dit dan misschien wel niet goed is. op 5 januari heb ik een Baarmoederfoto gehad (wat is dat een naar ondezoek zeg) dit zag er ook prima uit.
    Hierna moeten we het nog 3 maanden zelf proberen omdat uit onderzoeken is gebleken dat er meer spontane zwangerschappen zijn 3 tot 6 maanden na de baarmoederfoto. Dit weekend moeten we aan de slag om het weer zelf te proberen en als dat niet raak is nog 1 keer zelf en dan nemen ze het stokje over....gelukkig, ik voel me zo machteloos.......alles lijkt goed en toch al bijna 2 jaar niks.....
    Als ik met iui begin gaan ze dat op mijn eigen syclus doen dit omdat ik pas 30 ben (en nog geen 35) en ik een erg regelmatige syclus heb.

Ik kan niet wachten tot het zo ver is want de lol is er inmiddels wel af....

Gr. Imke

3. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    welkom Imke! Herkenbaar verhaal zeg! Maar wel jammer dat je NOG langer moeten wachten en in je eigen cyclus proberen. Ik hoop dat het zo lukt voor jullie want dit hele proces is tuurlijk niet leuk, maar het geeft wel een kans. Alles zat er ook goed uit bij ons, de sperma was ook aan de lager kant met 20 mil een keer een 30 mil de andere. Dus, wel op de grens, wel voldoende genoeg zeggen ze. Wel goed dat ze de samenlevings test niet meer moesten doen bij jullie, bij ons moest het 3X! Dan waren we 3 maanden kwijt! haha Ik werd er heel erg gestresd van en heel depresief en ook machteloos. Niet leuke gevoelens voor iemand die normaal gesproken heel erg blij is! :) Je mag tuurlijk meechatten! Hoef niet te vragen! :)
    @rest... ik had mijn eerste FM vandaag en het is nog steeds niet groot genoeg... maar ik heb wel een dominante ei, en dat is wel goed :) Ik maandag terug voor een 2e meting, en dan waarschijnlijk op woensdag of donderdag de eerste IUI. Ik vind het allemaal zo spannend, en word er nu al een beetje gestressd van als het gaat lukken of niet, of wanneer gaat het wel lukken, of nooit :( Gewoon te veel in mijn hoofd! Maar goed, daarvoor is mijn massage morgen :) hehe fijne dag meiden!
    Bree

4. Loveangel

Loveangel Lid

Apr 22, 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ALLEMAAAAL IUI zit erop we hadden 60 miljoen zaadjes is dat een goede score??? Hoe was dat bij jullie?

@vrouwtjexxx gelukkig dat het gewoon door gaat. Heeeeeeel veel succes morgen!
    ook ik was heel zenuwachtig achteraf nergens voor nodig geweest maar het blijft allemaal spannend!

@Kloko heeeeeey wat leuk ik sta op het lijstje! Ik mocht over 14 dagen testen dus 18 februari maar ik ga pas de 20e testen als ik dan intussen nog niet ongi geworden ben.
    Wat balen dat je ongi geworden bent. Stom is dat dan he dat je je deze ronde niet ongi mag worden. Goed dat je positief blijft we slepen je er door heen meis!

@8bree ja ik heb vandaag en morgen vrij ik ga lekker relaxen en niks intensief doen. Dat werd me ook geadviseerd om niet te sporen maar rustig aan te doen.
    Wat bedoel je met een dominante ei? Geniet van je massage!!

@ Imke0610 hopelijk is IUI niet nodig voor jullie. Ook hier zijn wij al meer dan 2 jaar bezig.

5. Vrouwtjexxx

Vrouwtjexxx Actief lid

Jun 16, 2009
    327
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Nou hier vanochtend ook al gehad en t was voorbij voordat ik t door had! Maarreh, ik vroeg hoe t zat met die zaadjes, hij zo, oh dat was goed hoor, verder geen aantallen gehoord? Was ook een gyn die ik nog nooit had gezien.

Maar tis weer voorbij, ik moest 15 min blijven liggen en dat was het.

Ik had wel een vraagje, spuiten jullie na de IUI nog pregnyl ofzo? Of iets anders? Xxx

6. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden... ik was een paar dagen weg voor een 'girls weekend' met vriendinnen omdat mijn man weg is. Morgen weer naar de ziekenhuis voor een 2e FM.
    @vrouwtje... wat raar dat hij je niet had verteld hoeveel sperma er waren, ik hoorde dat het een beetje standard was om dat te weten na de behandeling. Ik spuit geen hormonen, maar volgens mij doen de andere vrouwen het wel.
    Hoe is het met iedereen? Goed weekend gehad? Nog een paar dagen hier tot mijn eerste IUI... ik ga ook morgen accupuncture proberen tegen stress, dus ik laat jullie weten hoe het allemaal gaat!
    Bree

7. Imke0610

Imke0610 Lid

Feb 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Hoe is het met jullie, hoe gaat het met w8en? Houden jullie het een beetje vol.
    Wij hebben dit weekend weer moeten klussen en moeten nu ook weer afwachten. Nu nog 1 keer klussen en dan nemen ze het stokje over. 22 maart moet ik terug naar de gyn. dan gaan we alles bespreken voor de iui en als het goed is beginnen we dan eind maart begin april....pfff wat duurt dat w8en lang...

Dit weekend kreeg ik van een vriendin te horen dat ze zwanger was, dit was de eerste van mijn vrienden en iemand die echt dicht bij me staat....wat hakt die boodschap er in zeg, ik had al wel een vermoeden dus ik dacht voorbereid te zijn maar helaas toen ze het vertelde kwamen bij mij de tranen en ik kan het nu nog moeilijk los laten, ik heb steeds zo'n naar gevoel en ik ben ook heel erg moe, ik hoop dat ik dit ook weer snel een plekje kan geven en dan weer blij kan zijn voor haar.......

Moest het even kwijt hoor.....

8. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hey meiden.... imke ik snap dat gevoel helemaal. De helft van mijn vriendinnen hebben wel kinderen. En het blijkt dat vorig jaar iedereen behalve ik moest zwanger worden! ahhhhh wat een drama. Je wilt gewoon heel blij voor hun zijn, maar het is echt zo'n pijnlijk gevoel met jaloersie dr ook bij. BAH. Wel goed dat de meeste van je vriendinnen nog geen kinderen hebben, want het maakt het wel moeijlijker... vooral wanneer je de buikje kan zien. Dat wil ik ZO graag! een buikje.... van een baby, niet van eten tuurlijk haha.
    @ iedereen... had mijn 2e FM vanochtend, het is nu 16mm... dus over een paar dagen eindelijk de eerste poging! yahooo. Ik word er al een beetje nerveus voor... wat stom, ik moet alleen maar blij een hoopvol zijn! Fijne dag ladies....

Bree

9. zus01

zus01 Niet meer actief

hey mede-IUI-ers!

Even een ego-berichtje: vanmorgen FM gehad en 1 eiblaasje was goed te zien. 18mm al!!!
    Vanavond dus al Pregnyl zetten en dan woensdag de IUI!!
    Ben zoooo blij!!
    Was zo bang dat ik mijn eisprong al had gehad of dat er overstimulatie was....maar niets van waar dus....
    Eerste stap gezet, nu de volgende!! :D

10. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @zus.... wat GOED! :) Ben zo blij voor je. We lopen samen met onze IUI :) ik ga ook waarschijnlijk woensdag... moet nog ff wachten voor een positieve ovulatie test morgen waarschijnlijk. Het kan ook dat mijn op donderdag is. Maar we zitten bijna samen op de wachtbank! :) Succes met spuiten en we houden contact bij de IUI!
    Bree

11. zus01

zus01 Niet meer actief

oeh wat spannend! en wat grappig dat we gelijk lopen. Kunnen we ook gelijk testen! ik ben echt van plan dit NIET eerder te doen dan NOD....dus jij moet me echt in de gaten houden, hoor! ;)
    jij ook succes met de ovu-test! hopelijk snel goed nieuws! :D

12. Coco80

Coco80 Lid

Feb 7, 2011
    14
    0
    0
    HR
    Amsterdam area
    Hoi allemaal!

Ik heb mij net geregisteerd op deze website. Leuk om te lezen dat jullie ook in februari met IUI gaan beginnen.

Wij zijn 2 jaar bezig met proberen. In juli 2010 heb ik een kijkoperatie gehad en alles is goed bij mij maar ook bij mijn man. We zijn onverklaard onvruchtbaar.

Vandaag mijn startecho gedaan en mijn eerste injectie met Gonal F 75 ml. Ik was heel zenuwachtig, maar het stelde eigenlijk niks voor. Zaterdag 12 februari krijg ik mijn volgende echo waar de hoeveelheid follikels te zien zijn. Spannend!

Jullie heel veel succes en ik lees graag jullie ervaringen.

Gr. Coco80

13. zus01

zus01 Niet meer actief

Welkom, Coco! Je verhaal klinkt heel bekend. Alleen ipv een kijkoperatie een HSG gehad. Niets gevonden en zaadonderzoek (2x) goed bevonden, dus ook oververklaarbaar onvruchtbaar.
    Ik hoor veel goede dingen over IUI (is mijn eerste).
    Prikken valt mee heh? krijg jij ook nog iets om de eisprong te stimuleren (Pregnyl b.v.)?
    Succes met alles! en mocht je vragen hebben, horen we het wel! ;)

14. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    welkom Coco! Ook onverklaard onvruchtbaar hier! haha
    @zus...ik wacht op na de NOD te testen! Ik vind de tests altijd zo duur en als ik te ongeduldig word dan kost het altijd te veel! haha Nee niet echt, maar ik vind er geen reden om te testen tot ik een NOD mis.

@allemaal.... Ik heb vanavond een accupuncture behandeling gehad voor het eerste ooit. Ik vond het ZO goed! Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar ik had haar verteld dat ik stress had en dat ik wilde mijn IUI behandeling doen als ik niet echt gestresd ben door de hele proces. Ze heeft 9 ofzo naalden in verschillende plekken in mijn lichaam gezet (niet pijnlijk ofzo)... en binnen 5 minuten was ik helemaaaal rustig geworden, en ik voel me nog steeds lekker. Maar ik vond het goed te doen en het lukt wel bij me. :) Wilde mijn ervaring meedelen!

Bree

15. zus01

zus01 Niet meer actief

Even een vraagje; indien je morgen een positieve ovu-test heb, wordt jouw IUI dan voor woensdag of voor donderdag ingepland?
    Ik had nl. net een positieve test in handen, moet over een uur de pregnyl zetten en heb dan woensdagochtend de IUI. Ben alleen bang dat het dan te laat is....of niet?

16. Imke0610

Imke0610 Lid

Feb 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij zijn beide verhalen ook heel bekend, bij ons lijkt ook alles goed te zijn.

17. zus01

zus01 Niet meer actief

Ladies! even een update!

Ik heb gisteren voordat ik de Pregnyl zette een positieve ovulatietest gehad en begon ineens te twijfelen over het tijdstip van inseminatie (woensdagochtend) aangezien een ei rond de 24 uur na de positieve test springt, vond ik dat erg laat.
    Vanochtend gebeld met kliniek en zij wilde het risico ook niet nemen dat ik hem zou missen! Ik moet vanmiddag dus al opdraven! :$
    Gelukkig kon mijn man ook weg van zijn werk, want hij is om 11 uur al ''aan de beurt'' ;)
    Pff....wat een stress, maar ben blij dat ik gisteren toch nog die ovulatietest heb gedaan...

Vanmiddag meer nieuws over hoe de inseminatie gegaan is!

18. Imke0610

Imke0610 Lid

Feb 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al vast heel veel suc6 en we horen graag hoe het gegaan is, en zullen heel hard voor je duimen.....

19. zus01

zus01 Niet meer actief

Dank je wel, Imke! ;)

20. Jaira

Jaira Fanatiek lid

May 5, 2010
    1,840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!
    Nog een IUI topic!;)

8Bree: hopelijk gaat de accupunctuur het verschil maken!
    Zus01: nogmaals heel veel succes vandaag!

Alle andere dames op de wachtbank voor of na ei: heel veel succes!! Dat we deze maand allen positief mogen testen!!:)

Share This Page