IUI in Feb? Wie nog meer.....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 8bree, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @kloko en coco.... I feel your pain! Ahhh niet leuk is dat... je wilt echt blij zijn, maar het komt niet natuurlijk over. Kloko... afgelopen 2 jaar zijn we aan het proberen, en ongeveer 10 vriendinnen van me zijn zwanger geworden. Pijnlijk is dat, en dan voelde ik echt een drukke gevoel en ook slecht, dit help natuurlijk niet met zelf zwsanger te kunnen worden. Stress = bad. Cocco... mijn broer en schoonzus willen ook zo kinderen hebben en ik weet al dat het voor het eerst gaat lukken, zij is fertile... dat weet ik omdat ze in een keer zwanger werd (niet expres) maar dan een miskraam had in de eerste week. Ik vind het ook een soort congruentie... niet alleen omdat we ZO lang aan het proberen zijn en hun niet... maar ook omdat, mijn moeder is dicht bij hun in Californie, en ik helemaal hier. Dus alle leuke dingen die je meemaken met een zwangerschap kan zij met mijn moeder :( Vind ik niet eerlijk... slechte gevoel is dat, dat je hoop stiekem dat je eerst zwanger kan worden. ahhhh bah, ik hou daar niet van. Maar het komt gewoon bij me.
    @ rest... weekend ging goed. Lekker thuis gebeleven, bad installeren! eindelijk en bad in huis! Vanavond in de bubble bad met mijn man voor V-day :) haha Ik voel me normaal, niks anders ofzo... ik begin zeer borsten te krijgen maar dat heb ik elke maand, dus gewoon normaal hier. Is not niet een week dat ik mijn IUI heb gehad, dus ik doe ook geen focus daar op. Ik voel me heel rustig en blij hierover omdat we eindlijk een echte kans op een zwangerschap hebben. Dus... ben nu tevreden, ik denk volgende week word ik gek! :)
    Bree

2. ibjet

ibjet Lid

24 mei 2010
    12
    0
    0
    ambulant hulpverlener
    Hilversum
    @ allen: Ik heb net een test gedaan van midstream, maar helaas negatief. Ok ik kan eigenlijk pas woensdag testen dus misschien ben ik gewoon te vroeg... Zolang ik nog niet ongi word moet ik vrijdag bloedprikken.

Ik voel me echt anders. Ben erg moe en heb last van misselijke vlagen. Mijn onderbuik doet raar, steekjes en soms ook krampen. Had zo gehoopt dat de test me wat rust zou geven, maar voel me nu nog beroerder.

En ja het zou machtig mooi zijn om samen met mijn zus zwanger te zijn! Die probeert me maar rustig te houden, maar omdat ik die kwaaltjes heb ben ik er helemaal zo mee bezig. Heb misschien een beginnende griep net als de rest van NL.

Vandaag lekker werken en morgen ook de hele dag. Scheelt weer een paar uurtjes van denken.

groetjes

3. Coco80

Coco80 Lid

7 feb 2011
    14
    0
    0
    HR
    Amsterdam area
    #103 Coco80, 14 feb 2011
    Laatst bewerkt: 14 feb 2011
    @ibjet: ah balen dat je test negatief was, maar het is misschien nog te vroeg. Laten we hopen! Het is goed dat je vrijdag een bloedtest mag doen want dan weet je het zeker. Beter weten dan hopen.

@zus01: wat spannend dat je van alles voelt! Goed dat je je hoofd probeert koel te houden. Nog even geduld! (makkelijker gezegd dan gedaan)

@bree: een bad is goed voor je ontspanning, net wat je in deze afwachtende situatie nodig hebt!

Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest voor een follikelmeeting nr 2. Mijn kleine follikel is niet gegroeid maar de grote follikel is nu 1,8 mm! Vanavond moet ik voor de laatste keer Gonal-F spuiten en dan krijg ik morgenavond om 21.00 uur de pregnyl prik in het ziekenhuis. Ik durf het zelf niet te doen, ik ben geen held met naalden. Donderdag om 12 uur word ik voor de eerste keer geinsemineerd! Dat is een dag vroeger dan gepland!! Ik ben zo blij dat het nu eindelijk gaat gebeuren!!!:D

Daarna sluit ik me bij jullie aan in de wachtkamer van 2 weken...

4. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

We vrij veel geschreven de laatste dagen. Leuk om terug te lezen.

Om ons heen zijn de afgelopen twee jaar ook veel meiden in verwachting geraakt en bevallen. Natuurlijk niet leuk voor ons, maar het hoort er wel allemaal bij. Mijn eigen zus is momenteel ook volop zwanger en ik misgun het haar uiteraard niet, al kan ik er soms best jaloers op zijn.

@zus01, ik hoop het zooo voor je! Heb je normaliter ook wel een 'gevoel' voor je menstruatie? Ik weet vaak al een week voor mijn menstruatie dat het er aan zit te komen, door zo'n weeig gevoel in mijn buik. Hoop dat je nu een ander gevoel voelt :)

@Ibjet, wat spannend zeg die laatste dagen. Pff om gek van te worden. Dan zou je de klok wel even vooruit willen zetten, haha.

@coco80, aftellen voor jullie. Ben benieuwd naar de resultaten en hoe je de IUI ervaart! Zo'n eerste keer vind ik namelijk superspannend!

Zelf heb ik vanmorgen mijn eerste controle echo gehad. Alles zit er nog :) en mag vandaag beginnen met clomid. Volgende week maandag eerste follikel meeting. Weet iemand hoe het zit met de aanvangsdosis Clomid? Moet namelijk 100mg per dag innemen, terwijl ik dacht dat ze altijd beginnen met 50mg.

@Bree, wat goed dat je je eerste IUI achter de rug hebt. Duimen maar op een goede afloop.

5. zus01

zus01 Niet meer actief

@ibjet: balen van die negatieve test. maar het kan altijd nog heh? je bent 2 dagen te vroeg, HCG verdubbeld elke 2 dagen, dus nu even geduld hebben tot woensdag. en geen bloed geeft moed!

@8bree: lekker een bad! wij hebben er ook 1. geen bubbelbad weliswaar, maar daar kan ik ook zelf voor zorgen :D ;)
    maar het is heerlijk om te ontspannen en vooral in deze tijden....
    dat wachten is killing! ik heb nu nog iets meer dan een week te gaan en ik ben nu al op van de zenuwen. hoewel ik echt in gedachten moeten houden dat met 1,8 miljoen zaadcellen de kans enorm klein is en dat het echt een wonder zou zijn, als daar iets moois uit komt. maar stiekem hopen mag altijd toch?

@puravida: ik heb helaas geen ervaring met clomid. ik heb puregon gespoten (50 IE).
    ik voel normaal altijd wel iets voor menstruatie. maar dan vooral een paar dagen voor mijn menstruatie. nu zit ik ruim een week ervoor (1,5 zelfs) en voel wel echt krachtige dingen daar in mijn onderbuik. de ene keer is het herkenbare pijn, maar dan ook weer niet. gelukkig heb ik sinds vannacht niets meer gevoeld en wil dat voorlopig ook zo houden. vond het allemaal iets te eng.
    het gekke is wel dat ik nu helemaal geen pijnlijke borsten heb. ook dat verontrust me een beetje....:(

@coco80: mooi hoor een follikel van 18mm! die had ik ook! ik had toen alleen al vrij kort daarna mijn eisprong en werd dus de volgende dag al geinsemineerd (heb hele enthousiaste eitjes, zoals een vriendin het noemde ;)) succes de komende dagen! en we zien je wel op de wachtbank verschijnen!

6. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Update van alle forums.... jeetje wat duurde dit lang te maken! haha

Marieke IUI-1 1 febr testen op:15 feb
    Ibjet IUI-1 2 febr testen op: 16 feb
    Sanseveria IUI-1 2 feb testen op: 16 feb
    Framboos IUI-2 3 feb testen op: 17 feb
    Loveangel IUI-1 4 febr testen op:18 feb
    Vrouwtjexxx: IUI-1 4 febr. testen op:18 feb
    Nataik IUI-1 5 febr. testen op: 19 feb
    Jaira IUI-1 7 feb testen op: 21 feb
    Zus IUI-1 8 feb testen op: 23 feb
    Bree IUI-1 10 febr testen op: 25 feb
    Muppetje IUI-2 13 feb testen op: 27 feb
    Minimuis IUI-? 13 feb testen op: 27 feb
    Pearl29 IUI-1 14 feb testen op: 28 feb
    Savana IUI-2 14 feb testen op: 28 feb
    Nakkie IUI-2 15 feb testen op: 1 maart
    Katalaya IUI-2 16 feb testen op: 2 maart
    Coco IUI-1 op 17/2. testen op: 3 maart
    Kloko HSG 17 febr. uitslagen bespreken en plan maken 23 febr
    Imke 23/2 gesprek
    Jolin???
    PuraVida 21 feb FM

7. Imke0610

Imke0610 Lid

3 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi lijstje, leuk dat ik er ook in sta, ik heb alleen mijn gesprek op 22/3......moet dus nog een maandje wachten.

8. zus01

zus01 Niet meer actief

@8bree: mooi lijstje! goed werk.

hoe gaat het met de dames op het lijstje? ik heb officieel nog 1 week te gaan (ik mag de 22e al testen, maar ik wacht tot de 23e...zei ze optimistisch...ahum...)
    vannacht weer van alles gevoeld, beetje zeurderig gevoel bij rechterlies. ook al een keer eerder gevoeld, dus ik reken het niet tot een zwangerschapssymptoom....helaas....

9. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo Bree well done! Goed joh en inderdaad wat een werk.

10. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Hier gaat alles goed, na ja, vandaag ziek op de bank griep hé!
    Zou het liefst vrijdag willen testen ben dan jarig en wat is nou leuker dan op je verjaardag een positieve test te krijgen, maar aan de andere kant wil ik graag wachten tot zondag, als ik dan niet ongesteld ben, is er een kans dat ik zwanger ben.
    Het is eigelijk allemaal zo dubbel, wil ook niet eventueel mijn eigen verjaardag verpesten met een omo witte test.
    Ik zal toch geduldig afwachten!

Ik heb niet echt symptomen van een zwangerschap, alleen sinds 2 dagen pijnlijke borsten en duidelijke aders.
    Op dit moment erg moe en misselijk, maar ik denk toch echt dat dit komt van de griep aangezien ik ook koorts heb.
    Bij jullie al wat te merken?
    Vindt het wel even lekker om 2 week niet naar het zkh te moeten, even rust!

11. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @nataik... ik zal ook wachten tot de dag na de NOD. Maar tuurlijk zal het ook een mooi verjaardags cadeau kunnen zijn! :) hehe Maar, de afwachten is killing als je in de laatste dagen zit! ahhh
    zus... gaat hier ook goed, nog geen week voor me... maar ik zit er echt nog niet in de stress. Ik krijg meestal hetzelfde symptomen elke maand, dus ik wacht erop in de komende dagen dat mijn borsten beginnen meer pijn te doen, ezv. Volgende week zullen de dagen heeeel langzaan gaan, ik weet het al! :( haha maar goed... vrijdag naar het zh voor mijn man, zijn proeftest voor sperma invriezen. Hij gaat over 3 weken weg naar Afghanistan... maar ik denk er liever nu niet na!!!! :) haha
    Bree

12. ibjet

ibjet Lid

24 mei 2010
    12
    0
    0
    ambulant hulpverlener
    Hilversum
    Hallo allemaal,

Het bleek dat ik op Valentijnsdag al een positieve test had! Ik was te snel met negatief denken en had hem te vroeg weggegooid. Toen ik later in de prullenbak keek was er wel een 2e streepje!

Gisteren nog een test gedaan en keurig na 5 min twee streepjes, en vandaag een test gedaan van clearblue en dan met tekst. Hierin stond toch wel heel duidelijk ZWANGER.

Vind het nog heel onwerkelijk zeker omdat ik nog maar 1x IUI heb gehad. Duimen op een goed verloop en nu uitkijken naar de bloedtest en eerste echo!

Succes allemaal en duim met jullie mee!

13. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.452
    1.038
    113
    Vrouw
    ibjet, wat goed! GEFELICITEERD!!! En dat al na 1 IUI. Had je IUI met of zonder hormonen?

14. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #114 PuraVida, 16 feb 2011
    Laatst bewerkt: 16 feb 2011
    Ibjet! Wow! Onzettend gefeliciteerd! Echt geweldig goed nieuws om te horen en ook nog samen met je zus zwanger. Succes met alles en geniet!

15. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Ibjet wat heerlijk om te lezen, was al zo nieuwschierig :D
    Van harte gefeliciteerd! echt geweldig!

Marieke IUI-1 1 febr testen op:15 feb
    Ibjet IUI-1 2 febr testen op: 16 feb Zwanger
    Sanseveria IUI-1 2 feb testen op: 16 feb
    Framboos IUI-2 3 feb testen op: 17 feb
    Loveangel IUI-1 4 febr testen op:18 feb
    Vrouwtjexxx: IUI-1 4 febr. testen op:18 feb
    Nataik IUI-1 5 febr. testen op: 19 feb
    Jaira IUI-1 7 feb testen op: 21 feb
    ZusIUI-1 8 feb testen op: 23 feb
    Bree IUI-1 10 febr testen op: 25 feb
    Muppetje IUI-2 13 feb testen op: 27 feb
    Minimuis IUI-? 13 feb testen op: 27 feb
    Pearl29 IUI-1 14 feb testen op: 28 feb
    Savana IUI-2 14 feb testen op: 28 feb
    Nakkie IUI-2 15 feb testen op: 1 maart
    Katalaya IUI-2 16 feb testen op: 2 maart
    Coco IUI-1 op 17/2. testen op: 3 maart
    Kloko HSG 17 febr. uitslagen bespreken en plan maken 23 febr
    Imke 23/2 gesprek
    Jolin???
    PuraVida 21 feb FM

16. zus01

zus01 Niet meer actief

Gefeliciteerd! fantastisch nieuws! en dat inderdaad bij de eerste poging! geniet ervan, meid.

17. zus01

zus01 Niet meer actief

@ibjet: ik hoop dat ik je even mag storen op je roze wolk...;) maar jullie reden van IUI was toch slechte zaadkwaliteit? Hoeveel is er toen uiteindelijk geinsemineerd bij de IUI?

ik probeer een beetje hoop te putten in lage zaad-verhalen.....ik zie het nl. somber in dat het bij ons meteen gaat lukken met een zaadaantal van 1,8 miljoen...

18. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    AHHHHHHHHHHHHH wat leuk!!! GEFELICITEERD Ibjet!!! yahooooo :) congrats!
    Hoe voel je je????
    Bree

19. Imke0610

Imke0610 Lid

3 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ibjet, Hartelijk gefeliciteerd meid!!

20. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Hoi hoi dames, ik zou hier graag mee willen schrijven over de IUI ervaringen.
    Zal in het kort mijn verhaal vertellen.
    Sinds aug 2008 bezig om een kindje te krijgen, helaas niet gelukt. Februari 2010 in mmm terecht gekomen. Verschillende onderzoekjes gehad met als resultaat: niets afwijkends te vinden bij mij of partner. We zouden wachten tot aug 2010 (precies 2 jaar proberen) en dan starten met IUI. Op de valreep werden we spontaan zwanger. Heerlijk die roze wolk, werd er na 6 weken ook keik hard vanaf geknalt. Dit resulteerde in een miskraam helaas. Toen even een paar maandjes rust gehad. Mochten in het nieuwe jaar gaan beginnen met IUI.
    Vorige week woensdag na uitgangsecho mocht ik beginnen met spuiten van Menopur. Afgelopen dinsdag (spuitdag 6) controle en wat bleek......moest snel een ovu test doen was ie positief dan werd ik woensdag geinsemineerd en was ie negatief dan zou ik donderdag (vandaag) geinsemineerd worden.
    Test was nega dus vanmorgen mijn eerste IUI gehad. Vind t allemaal reuze spannend, mag nu 3 maart testen.Pffffff wat zullen dit 2 zenuwslopende weken worden.

Zijn er positieve verhalen bij de eerste IUI poging raak??
    Iedereen heeeeel veel succes en ik zal dit topic zeker blijven volgen!!!!

Deel Deze Pagina