IUI in Feb? Wie nog meer.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 8bree, Jan 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coco80

Coco80 Lid

Feb 7, 2011
    14
    0
    0
    HR
    Amsterdam area
    @ zus01: check even met je FA of gyn want bij mij wilde ze namelijk een uitzondering maken in verband met een geplande vakantie. Ik mocht op dag 8 of 9 de startecho doen. Wel moest ik op dag 3 of 4 beginnen met prikken. Helaas ging het verhaal voor mij niet door omdat ik mij had vergist in mijn cyclus en pas op dag 12 terugkwam. Dat was te laat voor de FM met alle risico's van dien (overstimulatie)en mijn gyn wilde niet dat ik de tussentijdse FM in een buitenlands ziekenhuis ging doen. Daarom mocht ik pas in februari starten in plaats van januari.

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,452
    1,038
    113
    Female
    @zus. wat balen! Maar het is toch even afwachten hoe het allemaal loopt. Probeer dat even af te wachten, hoe lastig het ook is (ik zou mezelf ook helemaal opvreten denk ik)

Mijn man heeft vanmorgen gebeld met het ZH en iemand had een fout gemaakt, omdat de uitslag van HSG er nog niet zou zijn. Maar dat klopt natuurlijk niet. Dus nu zorgt een andere assistente dat ons dossier alsnog besproken wordt vandaag of morgen en dan kunnen we woensdag gewoon komen. Gelukkig!

3. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,452
    1,038
    113
    Female
    PuraVida, wat ongelofelijk k** voor jullie!

4. zus01

zus01 Niet meer actief

@kloko: wat een goed nieuws! maar goed, dat jullie dus even gebeld hebben!

@coco80: mijn startecho is standaard op CD8 (of 9 zoals vorige keer, aangezien CD8 op een zondag viel). ik start met prikken op CD3. dit kan ik gewoon op vakantie doen aangezien ik puregon al in huis heb.
    indien ik a.s. vrijdag mijn NOD heb, ben ik volgende week donderdag op tijd terug voor startecho op CD8, maar mocht ik deze week toch eerder ongesteld worden, moet ik mijn ticket wijzigen. het is niet anders, maar ik vertik het een maand over te slaan..na 2 jaar proberen en een klok die blijft tikken (wordt in april ook al 37), is er voor mij geen tijd te verliezen. dan gaat het maar ten koste van mijn vakantie...jammer dan...

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,452
    1,038
    113
    Female
    zus: ik kan me voostellen dat je dan helemaal niet wilt wachten. ik ben 28, en wil gewoon snel starten, maar ik heb "nog tijd genoeg"
    Ik duim voor je dat je menstruatie niet te vroeg komt

6. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    goedeavond meiden!

ik ben actief bij een ander topic maar zag deze ook een aangezien
    wij afgelopen vrijdag 18 feb. onze 2e iui hebben gehad dacht ik van laat ik hier ook eens even kijken;)
    mijn NOD is rond 4 maart, maar ga zoiezo niet gelijk testen.....
    wachten is alleen niet mijn hobby haha...maar daar hebben meer meiden wel last van denk k;)

@ Kloko hebben jullie de uitslag al van de HSG?

@ Zus ik snap dat je je vakantie daar wel voor wilt aanpassen!
    ik hoop dat je ongi een beetje meewerkt!

@ All doen jullie het in jullie eigen cyclus of doen jullie het met hormonen en zo ja met welke?

ik gebruik zelf menopur die moet ik vanaf dag 3 van mn cyclus spuiten en voor mn eisprong gebruik ik pregnyll

7. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @zus... balen meid. Maar je heb je menstruatie nog niet toch? Misschien was het gewoon te vroeg... het kan nog, toch?
    @kloko... wat goed nieuws voor jullie, ben blij dat je nog een maand niet hoef te wachten, want dat zou echt slecht zijn.
    @ puravida... heb een privebericht naar je gestuurd, ik vindt het echt fucking kut voor jullie (excuse my language).

Bij mij gaat het een stuk beter omdat ik mijn tentamen gehaald heb. Het was de grootste van de periode EN op hetzelfde dag als mijn eerste IUI, dus tenminste heb ik met een van de twee een positieve resultaat gekregen. haha Ik durf nu niks te zeggen, moet gewoon wachten. Ik moet bezig blijven en niet te veel nadenken tot mijn NOD of de dag daarna (testdag). Succes meiden....

Breezy

8. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    welkom Ukk! succes met afwachten, ik heb goed en slecht dagen gehad op de wachtbank. Oh en dit is mijn eerste IUI en het was zonder hormonen.

9. zus01

zus01 Niet meer actief

@8bree: gefeliciteerd met het behalen van je tentamen! goed nieuws kan in deze tijden nooit kwaad natuurlijk.

heb inderdaad nog niet mijn menstruatie, maar ik ken elk PMS-signaal na 2 jaar aardig goed en en elke vezel in mijn lichaam zegt: ongi! ongi! ongi!
    nu alleen dat bloed nog, maar dat mag mooi wegblijven tot vrijdag zodat ik in ieder geval nog een beetje van mijn vakantie kan genieten.

@ukk: ik doe het met puregon en pregnyl, krijg FM door echo('s) maar ik moniteer mijn eisprong ook zelf door ovu-testen (ik heb nogal ''enthousiaste'' eitjes en die willen nog wel een (te) vroeg springen, waardoor een FM 'te laat' kan zijn, zoals ik deze ronde had meegemaakt)

succes!

10. PuraVida

PuraVida Actief lid

Feb 9, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kloko, fijn dat je morgen toch nog op gesprek mag komen. Ik hoop dat je snel kunt starten!

@zus01, wij mochten vorige maand starten met IUI, echter hadden we lang geleden al een wintersportvakantie geboekt. Deze hebben we toch door laten gaan en onze eerste IUI stond voor deze week gepland. Zoals je hebt kunnen lezen, gaat deze niet door. Ik begrijp echter wel dat je graag verder wilt. Bestaat er geen mogelijkheid om de eerste echo dan bijvoorbeeld later te hebben? Ik had deze zelf namelijk gisteren op CD11 of valt dat dan ook nog in je vakantie?

@Bree, Gefeliciteerd met het behalen van je tentamen. Well done! Het zou toch mooi zijn als die dag de boeken in gaat als een geluksdag :)

@Ukk, leuk dat je meekletst. Ik heb deze ronde Clomid geslikt icm Pregnyl. Helaas gaat mijn IUI niet door vanwege overstimulatie. Succes!

11. zus01

zus01 Niet meer actief

@puravida: dat zou kunnen, maar aangezien ik deze cyclus al een eisprong op CD10 (of CD11) had, wil ik het risico niet nemen dat ik te laat ben. en dus uiterlijk op CD9 een FM. Mocht ik morgen nog niet ongi zijn, is er geen vuiltje aan de lucht.

wel gek eigenlijk: normaal als ik weet dat ik ongi moet worden, wil ik zo snel mogelijk bloed zien, maar nu mag het nog wel paar dagen wegblijven. alles voor de planning! pfff....:$

12. PuraVida

PuraVida Actief lid

Feb 9, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zus01, haha. Ik begrijp wat je bedoelt! Hoop dat je vakantie gewoon door kan gaan. Waar gaat de reis naar toe?
    Ik moet zelf nog 18 dagen wachten op mijn menstruatie aangezien mijn vruchtbare periode nog moet komen, maar nutteloos is. Kan ook niet wachten :)

13. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Puravida 6 eiblaasje dat is wel veel inderdaad. moet je nou ook de dosering aanpassen of dat nog niet?
    ik had de eerste keer 3 eiblaasjes dat was op het randje, maar een van de drie was nog heel erg groot, maar met de zelfde dosering had ik deze ronde maar 1 dus het kan ook wel verschillen, hoop voor jullie in ieder geval dat volgende ronde wel door kan gaan, want je stelt je er toch op in;)

Liefs...

14. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    @zus,
    Flink balen zeg!!en wat een lastige situatie! misschien moet je toch maar even afwachten wat het allemaal gaat doen. En dan zou ik hetgeen gaan doen wat jou het meest rust geeft en als dat je vakantie ervoor opgeven betekend moet je dat doen. Zelf zou ik er voor kiezen om wel op vakantie te gaan. Dat heb je ook nodig en ik begrijp dat je geen maand meer langer wilt wachten maar gestresst door alles werkt ook niet positief!

@puravida,
    Oooooh dat is ook balen!! alles voor niets geweest! veel sterkte!

Ik heb vanmorgen mijn 1e iui gehad. En jawel................door 2 mannen!!! pffffff zei al tegen mijn man mocht ik zwanger worden is het door een andere man gedaan;)
    Ik stond wel versteld. Bij onze eerste zoon hebben we er ruim 3 jaar over gedaan vanwege zeeeeeeer traag zaad!! nu waren het er inenen 27 miljoen en niets aan de hand!! Manlief natuurlijk helemaal trots!! maar goed het zegt niets.........je hebt er maar eentje nodig!
    Ik schuif aan op het wachtbankje..........

15. PuraVida

PuraVida Actief lid

Feb 9, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukk, ik heb vorige week 5 dagen 100mg per dag Clomid geslikt, maar heb voor de volgende ronde een recept voor 50mg gekregen. Hopelijk maak ik dan minder eiblaasjes aan. Is drie het maximale voor IUI? Het is uiteraard geen ramp om te moeten wachten, maar we hadden ons ingesteld op een IUI behandeling deze week en dat valt dan ff tegen.

@Germini, fijn dat je de IUI achter de rug hebt en wat een mooie resultaten. Nu maar wachten. Ik hoop dat je geluk hebt! Positieve berichten zijn altijd welkom :)

16. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @zus... heb je normaal gesproken bloed verlies voordat je ongesteld wordt? Ik hoop dat er nog een kans is voor een zwangerschap, maar goed dat je ook naar het volgende ronde kijk zodat het allemaal lukt op tijd. Als je moet ongi worden dan hoop ik dat het op de juiste timing komt!
    @germini... welkom op de wachtbank! Had je 27 totaal of teruggeplaatst? Hoeveel had je met je eerst kindje? Wat leuk dat je al een kind hebt! Dat scheelt ook een beetje denk ik. Je bent al moeder :)

Ik voel nog dezelfde... niet te veel hoop hebben, maar stiekem veel denken over een potential pregnancy... ahh zal zo mooi zijn. De afgelopen 2 jaar heb ik zoveel onrust en stress gehad over dit allemaal... en met een zwangerschap is dat negatieve gevoel ineens weg. Ik droom erover de dag waar ik rustig ben en niet meer dagen hoeven tellen en hormonen meten, etc. Het komt voor ons allemaal, maar wanneer!?? haha Donderdag is mijn uitgerekend NOD.... dus ik mag dan pas testen... denk dat ik niet tot vrijdag kan wachten. ha Fijne avond ladies.... sterkte met alles, en probeer om leven te genieten in dit slechte wacht periode.
    Bree

17. zus01

zus01 Niet meer actief

@8bree: spannend deze laatste dagen heh? je gaat vast donderdag testen! ben heel benieuwd!! en ik weet dat je bedoelt dat je zo erg naar die rust in je hoofd verlangt, zodra je weet dat je zwanger bent. dan kan je eindelijk genieten...
    ik heb namelijk ook wel het eens het idee dat ik mijn leven ''on hold'' heb gezet voor deze kinderwens. niet erg gezond, natuurlijk...

nee, nooit bloed voor NOD. wel bruinverlies dus. maar dat is gek genoeg nu (praktisch) niet aanwezig. ik wacht het wel af. wat ik al zei; volgens mijn cyclus moet ik vrijdag of zaterdag ongesteld worden. ik neem op vakantie dus maar van alles mee: tampons, zwangerschapstest en puregon-spullen voor de volgende ronde. moet wel realistisch blijven, natuurlijk! ;)

18. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Puravida bij ons in het ziekenhuis was 3 wel het maximum en liever niet meer als 2. dit op een verhoogd risico op een meerling en 2ling is niet zo erg, maar een drieling is voor je eigen gezond heid ook riskanter zeiden ze en ook voor de baby's zelf, want de helft van een meerling zwangerschap ( 3 of meer ) die komen niet verder als de helft van de zwangerschap dus vandaar dat ze bij ons niet meer als 3 doen:)

dan gaan we er maar wel vanuit dat met een lagere dosering het een mooi aantal of misschien een eitje of leverd;)

19. Nakkie

Nakkie Lid

Jan 24, 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Hallo allemaal,

Ik kom van Iui in januari 2011. Ik heb hier ook weer alle verhalen gelezen en wat zitten we toch allemaal in hetzelfde schuitje.
    Ik zit nu op het wachtbankje. Als deze poging niet lukt moeten we eerst op gesprek met de arts omdat Iui waarschijnlijk niet de behandeling voor ons is. De eerste keer hadden we 400.000 zaadjes en de tweede keer 1 miljoen. Het verveldende is dat mijn nod 4 maart is en als het niet gelukt is dat we dan pas op 24 maart voor een gesprek kunnen komen. Dat is dan alweer een maand die verloren gaat. We kunnen dan ook alleen nog maar op gesprek komen. We weten nog niet wat het vervolgtraject word dus we kunnen ook nog niet op de wachtlijst gezet worden. Ik kan hier zo boos om worden. Dat zijn dus weer een aantal verloren maanden. Omdat mijn menstruatie een paar dagen heel pijnlijk is baal ik daar nog extra van.
    Hoe gaat dit bij jullie in het ziekenhuis en hebben jullie wel eens overwogen om een behandeling in het buitenland te ondergaan?

Groetjes enheel veel succes allemaal!

20. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @zus... ik hoop dat jullie lekker kan genieten van je vakantie! We gaan ook volgende week een weekendtje weg omdat mijn man over 2 weken al weg gaat! BOOOOO
    @nakkie... waarom moet je stoppen met IUI na de 2e ronde? Krijg je niet 6 standaard? Of gaat het meer om zijn sperma.. en daarom ga je door met een andere manier (IVF?). Ik vind dat een beetje vroeg, het kan wel lukken met 1 mil. Twee van de 4 die zwanger werd vorige maand waren met 1.4 en 2 miljoen. Das niet echt veel maar het kan zeker nog met 1 mil. IS er een wachtlijst bij jullie voor IVF? Ik zal ook gek worden daarvan!
    Bij mij gaat het oke... ik heb nu meer een gevoel dat ik mijn menstruatie morgen krijg. Ik heb altijd de dag voor mijn ongi een bepaalde uitscheid (zei ik dat goed? 'Discharge' of 'cervial mucus' in engels haha) dus ik verwacht het morgen. Ik dacht ook altijd dat ik een beetje women's intuition zal hebben als ik ooit zwanger wordt. Dus ik ben vandaag wel down (ook door hormonen denk ik), en kijk al naar de volgende ronde.... met ingevroren sperma :(. Ik kan echt niet geloven ... dit hele proces. Ik voel verslaafd op mijn cyclus en zwanger worden. Ik voel altijd onrustig en echt niet tevreden in leven door dit... wat slecht toch!? Na 2 jaar proberen wil ik gewoon normaal voelen, en zwanger worden! Wat een geweldig gevoel om eindelijk een + zien bij een test. haha Ik kan alleen hopen. Ik laat jullie het weten, maar volgens mij komt morgen de rode zee. :(
    Bree

Share This Page