Hallo meiden, Gisteren hebben we de uistlag van het onderzoek van het zaad van mijn mannetje gekregen...helaas slecht. Bij mij waren alle hormoon waarden in orde. Maar bij mijn mannetje was de uitslag slecht, geen snel bewegende cellen gevonden, heeeeeeel weinig traag bewegende en heel veel niet beweeglijke. Ook het volume was een kwart van wat het normaal is en het aantal cellen ook. De vorm was ook bijna van 100% "abnormaal". Wie heeft dit ook meegemaakt? Kan het een "momentopname" zijn, dus dat het bij een 2e onderzoek wel in orde blijkt? (als het zo slecht is dan denk ikzelf van niet...) En wat kunnen ze voor ons doen? Vind het echt klote en vooral voor mijn mannetje. Heb al echt geprobeerd uit te leggen dat het mij echt niets uitmaakt, maar we hebben het alleen nodig om een kindje te kunnen krijgen. Komende dinsdag hebben we een afspraak bij de HA om plannen/oplossingen te bespreken. Maar ben al heel erg benieuwd naar jullie ervaringen hierin...? En wie is toch onverwacht spontaan zwanger geraakt? (dit laatste hoop ik zooooooooo) Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het moment kan een rol hebben gespeeld, maar het is niet reeel te verwachten dat je met zulke (niet al te beste) uitslagen de volgende keer wel goed scoort. Spontaan zwanger zal er zeer waarschijnlijk dan ook niet inzitten (maar wonderen bestaan soms!). In een geval als dit zit je toch heel snel op IVF/ICSI. De huisarts zal hierin ook niet heel veel voor jullie kunnen betekenen. Doorsturen naar een goede fertiliteitskliniek lijkt me de enige weg. Het goede nieuws is dat je kansen daarmee (IVF/ICSI) nog prima kunnen zijn hoor! Dus laat je niet uit het veld slaan!!! Sterkte! Ps. Mag ik vragen waarom jullie bij ronde 4 al voor zaadonderzoek in aanmerking komen?
Bedankt voor je reactie. In eerste instantie hadden we twijfels of alles bij mij in orde was. Ik verloor maar een paar druppels bloed tijdens mijn ongi. De HA vond het een goed idee om dat even te laten checken. En als ze de vrouw gaan testen, dan doen ze altijd meteen de man ook testen. De uitslagen waren dus anders dan verwacht...
OK, dan snap ik het. Wel erg fijn dat jullie er zo snel achter komen dan. Sommige vrouwen komen hier pas na 1 of 2 jaar achter en moeten dan de hele malle molen nog in. Dit nieuws is natuurlijk een enorme domper, maar geeft wel mogelijkheden om snel verder te zoeken naar wat voor jullie mogelijk is.