IUI in februari 2013

Discussion in 'MMM clubs' started by wachtenopwonder, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nee, helemaal mis. Licht positieve testen de afgelopen paar dagen, maar sinds gister ineens zo bizar heftig ongesteld. Ook hele rare buikpijn op 1 bepaalde plek, alsof er een mes in wordt gestoken. Doet me denken aan de ontsteking die ik na mijn punctie had bij ICSI.. Dat begon ook met buikpijn en pijn bij met de auto over een drempel gaan bijvoorbeeld, uiteindelijk kon ik daar niet meer van lopen.. Maar goed, ik hoop echt dat dit vanzelf weer verdwijnt!

Hopelijk heb jij beter nieuws over een paar dagen! Ik hoop het zo voor je!

En voor jou, wachtenopwonder, ga ik hopen dat het eindelijk blijft zitten.. Weet je al of je verdere stappen gaat ondernemen?

De rest ook succes!

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Oh Shaddixxx: wat weer een tegenvaller! Knuffel voor jouw!

Vallie87: welkom! Bij ons is er ook tnt niks gevonden. Maar er is ook nog geen zwangerschap geweest.

Wensmeisje: spannend hoor! Hopelijk krijgen we van jouw goed nieuws.

En hoe is het met de andere?

Hier zelf weinig te melden. Voel me niet anders dan anders. Heb zelf het idee dat het deze keer ook niet raak is.
    Ik heb zelf het idee om na 2 pogingen even een rust maand in te lassen. We zitten volgende maand ook midden in een verhuizing.

3. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shadixxx, ah nee...f*ck dat! Wat balen meis ;-(
    En nog steeds licht pos test? Zou het dan misschien een BBZ kunnen zijn? Ik hoop dat de pijn snel weg trekt! Misschien anders ff je HA bellen? Hoop dat alle andere dingen nu btje beter gaan?

Schorpioen, pfff lastig allemaal hè? Ik begrijp het wel als je pauze neemt. Zeker met de verhuizing. Hoe gaat het met jullie nieuwe huis?

Vallie, Welkom! Wanneer started jullie met IUI?

Hier is de hoop gevlogen.. Alle tekenen van een aankomende menstruatie zijn er. Branderige krampen in mijn buik...;-( nog wel gevoelige borsten maar ben bang dat we op naar ronde 3 moeten... Bah

K*tzooi dus

Wachtenopwonder, bijna de IUI! Succes maandag

4. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een spierwitte test....;-(
    Vrolijk Pasen....

5. @Schorpioen; Heb je enig idee hoe de verhuizing in je cyclus gaat vallen? Wij zijn in september verhuisd toen ik precies in mijn ICSI-behandeling zat. Naast het extreem afreageren op anderen (ik spoot toen heeeeel veel hormonen ;)) is het opzich prima gegaan allemaal.. Als je verhuizing alleen tijdens het stimuleren valt zou ik wel overwegen om volgende maand toch door te gaan. Als ook de behandeling zelf tijdens het verhuizen valt zou ik ook overslaan..

@Wensmeisje; Oh wat kl/ote.. :( Ik kan je wel gaan vertellen dat 'geen bloed moed geeft' en dat er nog hoop is zolang je niet echt ongesteld bent geworden, maar zelf heb ik daar ook nooit wat aan.. Sterkte meis!

Ik heb inderdaad gedacht aan een BBZ, maar volgens mij moet je dan echt hoge koorts hebben, toch? Ik heb daar ook 'te weinig' pijn voor denk ik.. Volgens mij lig je dan echt constant te gillen van de pijn..

6. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Wensmeisje, shadixxx, wat balen zeg, knuffel, ik hoopte op goed nieuws.

Ik heb vanochtend de iui gehad, ze mogen paaseieren gaan zoeken ;) de volgende stappen zijn een gesprek met gyn over 3 weken, een ziekenhuis kiezen voor IVF. Keuze bestaat uit het AMC, VU en kindercentrum Leiderdorp. We willen het eerst hier proberen en als we ontevreden zijn, Gent of DD overwegen. Het is allemaal zo vermoeiend. Ik ben nu ook vit d en omega 3 aan het slikken en vanaf vandaag ook aspirine, misschien gaat het wel helpen.

Ik wens iedereen nog een hele fijne dag, ondanks alle tegenslagen

7. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    wachtenopwonder: de IUI alweer gehad. Dus ook op het wachtbankje;)
    De eerste stappen worden gezet voor het volgende traject. Spannend hoor.

Shaddixxx: De stimulatiefase en de evt insemineren zal ip een week voor de verhuizing plaats vinden. Ik weet het gewoon nog even niet, aan de ene kant wil ik wel gelijk door gaan.

Wensmeisje: balen van de witte test. :( knuffel voor jouw

En hoe gaat het met de anderen?

Zelf een druk weekend gehad, moest werken, familiebezoekjes enz. Nu gelukkig een paar daagjes vrij.
    Maar er moet nog wat geregeld worden voor de verhuizing, dus dat moet ik nu maar gaan doen.

Gisteren bijna de hele dag misselijk geweest, ook mijn tepels waren erg gevoelig. De pregnyl is vorige week zaterdag al gezet.
    Nu geen klachten meer. snap soms helemaal niks van mijn lijf:x

8. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks.... Ik ben vandaag ongesteld geworden.

Groetjes Moisie

9. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    #249 wensmeisje, Apr 2, 2013
    Last edited: Apr 2, 2013
    Shadixxx, hoe gaat het nu met je? Hopelijk al wat beter! Ook met de andere dingen in je leven!

Wachtenopwonder, pfoe dan gaat het wel snel! Heb je al een voorkeur voor ziekenhuis? Maar deze IUI moet gewoon gaan lukken ;) heb je leuke dingen in het vooruitschiet? Ik zit trouwens bij mck in Leiderdorp.

Schorpioen, och al die dingen die je voelt! Irritant hè... Succes fijn dat huis goed gaat! En kijk tzt dan of je het trekt om en te verhuizen en een behandeling te doen? Succes!

Hier ff enorme dip, zie het niet meer zitten.Overigens vandaag pas ongesteld geworden. Ivm herkenbaarheid kan ik niet alles uitleggen (dan is zo'n openbaar forum niet handig ;) maar ook door omstandigheden en alle zwangeren om mij heen, trek ik het erg slecht. Ben ook bang dat endo erger is, zoveel pijn nu! Heb dus VU endometriosecentrum ook gemaild. Daarnaast hebben we nog 1 IUI en dan evaluatie en keuze IVF... Pfffff soms wil ik ff gillen.. Herkenbaar zeker?!

10. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ach wensmeisje helemaal herkenbaar hoor! Ik kan soms wel janken als iemand verteld dat ze zwanger zijn. Maar ik probeer me sterk te houden.
    Ik vraag dan af waarom zij wel en wij niet. Die onzekerheid of we ooit kinderen mogen krijgen. Natuurlijk leven mensen mee, maar ik denk wel als je zelf niet in de mmm zit hoe die onzekerheid voelt.
    Ik zou soms ook willen gillen!

11. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    De 2e iui is bij ons mislukt:(. Gisterenavond de eerste bruine afscheiding. Gisteren ook flink gehuild. Ik voel boosheid, onmacht, verdriet en door mijn eigen lijf in de steek gelaten. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik nooit moeder ga worden.
    Mijn man wil dat we gelijk weer doorgaan. Ik denk ook dat ik het doe.
    Het heeft nog niet echt door gezet dus ik wacht het nog een dagje af.

12. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    @allemaal

Meiden, een knuffel voor ons allemaal, het zit echt niet mee! Maar geloof me, we zullen op een dag meemaken dat we een positieve test, echo hebben en dat we eindelijk daarover kunnen gaan kletsen. Blijf geloven, we komen er wel, we worden echt wel moeder

@wensmeisje, hoe is je ervaring in leiderdorp? Ik denk dat ik meer ga kijken naar de afstanden en zo. VU is het meest dichtbij maar volgens mij hebben ze daar een wachttijd. AMC heeft geen wachttijd en ik ben daar ook al geregistreerd toen we de second opinion hebben gedaan. Misschien is dat wel de beste keuze. In principe zouden de IVF behandelingen overal in NL wel gelijk moeten zijn toch?

13. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schorpioen, k*t gewoon... Knuffel. Ook voor moisie trouwens, sorry zag nu pas je bericht

Wachtenopwonder. ;) wat lief en vooral bemoedigend dat je zo sterk en positief kan blijven. Daar heb ik geloof ik meer moeite mee...
    En mck bevalt prima maar heb geen IVF ervaring. Hoor ik wel goede dingen over, (en goede verdoving punctie)
    Is wel redelijk zakelijk maar attente verpleegkundigen! En ze behandelen 7 dagen per week. Ik ga zelf vanwege endo nog second opinion bij VU vragen. Zij zijn expert en mck is alleen gericht op fertiliteit natuurlijk
    AMC hoor ik ook goede dingen over, ik ken ook iemand die daar loopt. Heeft alleen wel meerdere pogingen teveel eitjes gehad (IUI)
    Dus, waar jij je goed bij voelt! In NL maakt het volgens mij niet heel veel uit. Naar buitenland daarentegen is ander verhaal en zullen vast voorlopen op NL

Hoe is het met de rest? Shadixxx ook knuffel voor jou!
    Oja, nu weer heel heftig maar kort ongesteld. Hoe is dat bij jullie?

14. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Zojuist het zh gebeld. Ik ga morgen weer beginnen met spuiten. Ik ga er toch weer voor.
    Ze vonden wel dat ik na de iui (vorige week maandag) snel ongesteld ben geworden.
    We hebben begin mei ook een evaluatie gesprek staan.
    Ik voel me vandaag wel beter, ik ga er weer voor.
    Gisteren nog wel even een trap na gehad. Mijn beste vriendin is gisteren bevallen van een gezonde zoon. Toen ik het hoorde voelde ik me erg verdrietig.

15. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schorpioen, goed van je! Fijn dat je toch weer de moed hebt om verder te gaan. En idd snel na IUI de menstruatie, dat kunnen ze toch ook ondersteunen met hormonen? Doet wachtenopwonder ook geloof ik?
    Och... Wat naar hè, al die baby en zwangernieuwtjes.. Zo dubbel gevoel altijd. En Tuurlijk moeten we geloof en hoop houden dat het ons ook gegund is...maar ja dat is makkelijk gezegd dan gedaan. De vurige kinderwens, bijbehorende emoties en teleurstellingen van het MMM gedoe zet je niet zomaar uit..

Hoe gaat je nieuwe huis? Je woont nu in den haag? Ik ook! Grappig
    Hopelijk kan je beetje leuke afleiding vinden! Wij hebben een leuke stedentrip en zomervakantie geboekt.. Fijn voor uitzicht ;)

Hoe is het met de rest? We zullen toch snel een keer goed nieuws hier moeten krijgen! ;) vanavond gaat bij mij iig de 1e spuit er weer in.

16. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Schorpioen, misschien kun je bespreken om utrogestan te gebruiken. Dat schijnt de innesteling te bevorderen en het zorgt ervoor dat je luteale fase langer wordt. Met al die nieuwtjes wordt je wel even herinnerd aan het feit dat je nog niet zover bent en dat is erg verdrietig en heel herkenbaar. Het beste is om even je emoties te laten gaan, even janken, dan hou je het niet binnen en dan kan je er weer tegenaan! Dat is bij mij in ieder geval zo :)

Wensmeisje, volgens mij maakt het in NL inderdaad niet zoveel uit waar je de IVF behandeling doet. Ik denk dat ik meer neig naar het AMC, maar we zien nog wel.

Wat leuk dat je tripjes al hebt geboekt! Inderdaad een leuk vooruitzicht :)

17. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik kom ook weer even melden;)
    Afgelopen dagen erg druk.
    maar ons huis is bijna klaar. De eerste verhuisdozen zijn ingepakt, nog iets meer dan 2 wkn dan verhuizen.

Ondertussen alweer begonnen met spuiten, vanaf vrijdag spuit ik elke dag 75 eh, as woensdag de 1e fm.
    Ik voel met nog steeds wel wat verdrietig, het lijkt of deze teleustelling langer blijft hangen, maar we gaan met goede moed de volgende poging in.
    Alle medicijnen zijn in 1x goed gegaan en liggen keurig in de koelkast.

Wachtenopwonder: van de utrogestan ga ik zeker aankaarten. We hebben 3 mei een evaluatiegesprek met de gyn.

Wensmeisje: ik woon inderdaad(nog) in de den haag, vlak bij het centrum. Ik kom zelf uit een dorp.Toen we gingen samenwonen hadden we allebei een koophuis. Ik een 2 kamerappartement en mijn man (toen nog vriend:p) een 3 kamer appartement.
    Ik woon nu 3 jaar in de stad en ben absoluut geen stadsmens.
    Ben blij dat we weer naar een dorp gaan! Ook dicht bij de duinen en het strand.
    Wij hebben pas in september vakantie:(, ik heb straks wel in juni een weekje vakantie. We weten nog niet wat we gaan doen, denk wel een weekje naar de zon;)

En hoe is het met de anderen?

18. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Wat is het rustig hier! Bij mij ook nog niets te melden, ik ben er ook niet zo mee bezig gelukkig dus de tijd gaat snel.

Ik denk dat iedereen nu aan het wachten is of op iui of de nod ;)

19. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    @schorpioen, goed bezig dus! Wat een gedoe is verhuizen he? Of vind je het wel leuk? En grappig, ik woon ook tegen het centrum aan, misschien wel dezelfde wijk dan? (vlakbij huis ten bosch ;) Lekker dat je nu naar een dorp gaat, vooral dichterbij strand is heerlijk!
    Heb jij vandaag ook een FM gehad? Hopelijk mooie follikels te zien
    En ik begrijp je helemaal over de teleurstelling etc...ik zat er vorige week ook echt ff doorheen. Sterkte

@wachtenopwonder, wat goed dat je het een beetje los kan laten! Waar zit jij nu in je cyclus? toch bijna 2 weken na je iui? Spannend hoor, ik ga duimen voor je

@shadixxx, ik hoop dat alles goed met je gaat! Deze radiostilte betekent hopelijk niets ernstigs.

Hier vandaag de FM gehad, 2 mooie follikels. 1 grote en 1 wat kleinere. Maar arts verwacht een IUI met 2 eitjes, waarschijnlijk zaterdag al. En dan maar hopen. Ik zat er vorige week echt ff doorheen (ook door alle confrontaties met zwangeren in mijn nabijheid) dus nou ja..Na deze IUI stoppen we even, een pauze is wel nodig. Ook omdat ik endometriose heb en de buikpijn alsmaar erger wordt.
    Hoe is het met de rest? Succes iedereen! Lijkt me leuk van jullie te horen!

20. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat gaat hier toch ff wat sneller dan verwacht. Ik had vanmiddag al beetje last van gevoelige buik en ja hoor, nu net een knalpositieve ovutest!
    Dus dat wordt morgen (hoop ik) al de IUI..

Hoe is het met jullie?

Share This Page