Ik ben er nog Alleen heel lang niet op ZP geweest. Zal even het bericht copy-pasten wat ik net in een ander topic schreef; Inderdaad heel lang niet op ZP geweest, want ik zag het allemaal even niet meer zitten. In eerste instantie gewoon te druk geweest voor ZP, en daarna werd het een soort van 'verboden gebied'. Laatste IUI eindigde ook weer in een vroege miskraam, en hoewel ik altijd riep dat pauzes voor mietjes zijn trok ik het echt even allemaal niet meer. Daar kwamen ook alle problemen nog bij die niets met vruchtbaarheid te maken waren, ik zat er echt compleet doorheen. Ik werd er een beetje moe van om op ZP altijd maar te doen alsof het wel prima ging, terwijl ik eigenlijk al 8 weken in bed lag, nergens meer zin in had en alleen nog maar kon janken. Ik ben ook niet opnieuw begonnen met spuiten. Eerst dacht ik nog dat ik misschien later deze maand nog zou beginnen met spuiten, maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet gedaan.. En gelukkig maar, want mijn lichaam heeft het zelf eens gedaan! Vandaag een positieve ovulatietest, en morgen weer naar de kliniek. Uiteindelijk dus toch geen pauze wat behandelingen betreft, maar wel wat de hormonen betreft, en dat heeft me echt wel heel erg goed gedaan. Ik begin er langzaam weer een beetje bovenop te komen. Ik kijk weer uit naar dingen, ik kan weer lachen. Ik denk dat ik m'n gevoel veel te lang heb weggeduwd, omdat ik vond dat ik me niet zo aan moest stellen en alleen maar door en door en door moest gaan. Klagen over hoe zwaar het allemaal is zou toch niet helpen. Vertellen hoe ik me echt voelde ook niet. Als ik positief zou blijven, of in ieder geval deed alsof, zou dat vast ook invloed hebben op m'n stemming.. Dat heeft het inderdaad gehad, maar niet op een positieve manier. Ik was echt mezelf niet meer, en begon me echt ontzettend depressief te voelen. Ik vond niets meer leuk, had nergens meer zin in, werd vreselijk onzeker, en kon alleen nog maar denken aan alle kl/ote-dingen die ons de afgelopen maanden zijn overkomen. Die gruwelijke ICSI-poging, de opmerking van de arts in het MCK, de miskramen.. Maar goed, ik ga me steeds een beetje beter voelen, en vooral de positieve ovulatietest van vandaag geeft me een lekker gevoel. Geen hormonen, wel IUI, hoe perfect is dat? Mijn vriend heeft vrijdag een afspraak bij de uroloog. In de kliniek waar we nu lopen hebben ze nooit verder onderzoek gedaan naar zijn slechte zaad, ze gaan er daar vanuit dat het door zijn operatie komt en dat is het. Daar komt het door, niks meer aan te doen, jammer dan. In eerste instantie hebben we daar genoegen mee genomen, maar als we straks naar Dusseldorf gaan en toch weer ICSI gaan doen wil ik wel dat dat zaad optimaal is. Misschien dat de uroloog toch nog iets voor ons kan betekenen. Ik hoor wel eens dat het, na een operatie als die m'n vriend gehad heeft, ook zo kan zijn dat er gewoon een 'leiding verkeerd ligt', en dat het zaad dus wel gemaakt wordt, maar niet goed naar buiten kan. Dat zou dan met een operatie op te lossen zijn. Maar goed, ik ga nog maar niet te ver vooruit denken. Eerst morgen en overmorgen maar eens afwachten! Vind het wel jammer om te lezen dat er ook hier geen nieuwe zwangeren bij gekomen zijn (van het bekende groepje dan, de rest heb ik eerlijk gezegd nog niet gelezen)
Shadixxx!! Fijn van je te horen! Ik had toevallig gisteren even op je weblog gekeken dus stiekem al btje op de hoogte Maar uiteraard volkomen begrijpelijk dat je afstand nodig hebt. Ik denk herkenbaar voor iedereen. Fijn dat het weer iets beter gaat met je! Wow, zal je zien dat je deze ronde zonder hormonen, zwanger raakt en blijft succes morgen en daarna op het wachtbankje! Goed idee om je man verder te laten onderzoeken. Ik hoop dat ze jullie daar verder kunnen helpen. Dusseldorf had je eind Mei een afspraak toch? Veel succes morgen!!
Ik weet niet zeker of we gelijk door kunnen na iui 6 maar ik hoop het wel. Maandag heb ik gesprek en dan weten we denk ik meer. Ik moet ook contact opnemen met het ziekenhuis denk ik om wat afspraken te maken maar ik denk dat we eerst iui6 helemaal moeten afmaken. We hebben wat leuke weekenden gepland samen, soms een dagje weg hier en daar, dat gaat wel lukken we nemen nu ook echt de tijd voor elkaar in plaats van anderen, dat hebben we echt nodig. Fijn dat je al op de helft zit van je wachtweken! Tijd gaat wel snel eigenlijk of niet. Ik hoop op goed nieuws volg week
Hey shadixxx fijn dat je wat van je hebt laten horen! En fijn dat het beter gaat, we hebben allemaal wel een pauze nodig zo nu en dan, heel begrijpelijk. Wat goed dat je nu rond je ovulatie zit zonder medicijnen succes met de iui en de afspraak met de uroloog Erg jammer inderdaad dat er nog geen zwangeren zijn in dit groepje, ik hoop dat daar snel verandering in komt
Wachtenopwonder, succes morgen met jullie gesprek! Betreft het een evaluatie of meer informatief over IVF? Shadixxx, zit je nu ook op het wachtbankje? En hoe was het bij de uroloog? Schorpioen, al bijna verhuisd nu of was dat nu over 2 weken? En hoe gaat het op het wachtbankje? Moisie, hopelijk met jou ook alles goed? Hier weinig nieuws, kan alleen maar afwachten. Maar oei wat lastig!! Enorme cup Pamela Anderson, beetje moe en bij vlagen weeig gevoel. Hetzelfde als Elke Andere poging dus....;-( Nieuw is wel dat ik een enorm kort lontje heb.. Echt een heks gewoon, dus niet zo leuk. Ik hoop meer Dan ooit tevoren maar ja... Vrijdag testen. Hopelijk hebben jullie allemaal van get mooie weer genoten!
Nee de IUI is morgen! Ei was zaterdag nog niet groot genoeg, dus wordt het morgen. Krijg er nu ook nog een extra pregnyl-shot bij, 5 dagen na de IUI, dus ik hoop dat dit hem dan gaat worden! Ik had het idee dat jij al veel langer aan het wachten was joh.. Vrijdag pas testen, pff! Hou je het altijd netjes uit tot de echte testdatum?
Shadixxxx, oh wat goed! Succes morgen Pregnyl na de IUI? Is dat beter voor de innesteling? Tsja, deze keer lijken de wachtweken twee x zolang te duren. Pffff Ik had op donderdag 11 April de inseminatie en mag 15 dagen erna testen. Enorme nerd die ik ben, wacht ik ook. Liever nog (valse) hoop Dan negatief testen of positief testen en toch ongesteld worden....
Het zou het geel lichaam (ik vind het nog steeds het gelE lichaam, maar goed ) ondersteunen en dat kan inderdaad helpen.. Dus wie weet! Ik mag van de kliniek 16 dagen na IUI testen.. Dat zou nu op 8 mei komen. Dat red ik normaal gesproken nooit, maar nu moet ik op de 27e nog pregnyl zetten, dus daarna kan ik ook een aantal dagen niet testen natuurlijk. Tenminste, ik ga wel testen, maar dan om te kijken wanneer de pregnyl m'n lichaam uit is
Shadixxx, succes vandaag! Hopen dat de extra shot pregnyl gaat helpen! Ik spuit geen pregnyl dus zal niet zo snel vals positief testen Je bent Dan vast groot afnemer zwtesten mogen ze je wel kwantumkorting geven Wachtenopwonder, succes met het gesprek vandaag! Schorpioen, moisie alles goed? Ff ego maar vanochtend wakker en weg zijn de pijnlijke borsten...;-( nog wel wat voller en klein btje gevoelig. Maar de enorme gespannen Dolly Partons zijn het niet meer. Nu zit ik dus meteen in zak en as... Zo k*t dat ik nu meteen van slag ben... Ik word echt gek van mezelf..pfff dit wordt een hele lange week zo... Iemand nog wat leuks, positief, opbeurends te melden?
Even snel een update. Hier druk met van alles. Woensdag gaan we verhuizen! Huis staat vol met dozen en de kasten zijn leeg. Het goede gevoel wat ik eerst had is wat weg gezakt. Eigenlijk geen klachten. Wel de bekende buikpijn is weer terug. Maar we wachten maar af. Wel zo goed als zeker volgende cyclus even een rust maand. Ook omdat ik me moet inschrijven bij een andere huisarts en apotheek. Zwaai naar de anderen.
Hallo meiden, nou ik was vanochtend op gesprek met een ander gyn (onze is met zwangerschapsverlof, voor de tweede keer sinds ons avontuur haha fijn is dat) en hij gaf ons een advies, eigenlijk drie mogelijkheden en verder weet hij het ook niet :S 1) Nog 3 X IUI en dan IVF 2) Nog 6 X IUI en dan IVF 3) Gelijk IVF na de 6de IUI We vonden het echt een eikel eigenlijk, hij was zo nonchalant, ik had ook nog mijn positieve testen besproken en hij vond het maar raar en dat ik maar niet vroeg moest testen. Maar goed, we moeten dus even kijken, beslissen en hij gaat akkoord met onze beslissing, wat het ook mag worden. We neigen naar nummertje 1 om tot na de zomer nog IUI te doen en dan over te gaan op IVF. Dan hebben we alle vakanties achter de rug en kunnen we ons 100% richten op de zware IVF behandeling. Dus de middenweg nemen zeg maar. Ook al ging ik naar het gesprek met het idee, we gaan de stap nemen en IVF doen, ben ik wel ok met deze beslissing. Dat geeft ook wat meer rust. We hebben deze zomer twee bruiloften en we willen een weekje naar de zon, dus erg druk. Wensmeisje, nog een paar dagen maar, je houdt het vast vol Ik hoop zo dat je goed nieuws kan brengen dit weekend. Shaddixxx, wat goed zeg! Succes met de iui vandaag Ik moet ook maar eens vragen naar die tweede pregnyl prik maar ik betwijfel of ze dat zomaar geven. Ik ben trouwens echt zat van de utrobollen en ik denk dat ik ze deze keer maar eens laat liggen. Tot nu toe heeft het echt niets voor me gedaan Shorpioen, jij zit nu een week na IUI toch? Gelukkig heb je een goede afleiding met je verhuizing. Succes woensdag in je nieuwe huisje! Ik ben gisteren begonnen met spuiten en heb vrijdag pas een controle echo en dan weet ik hopelijk meer, of en wanneer de IUI gepland kan worden
Schorpioen, succes met de verhuizing!! Iig genoeg afleiding en lekker druk! Ik hoop dat je goede gevoel terugkomt. Wachtenopwonder, wat een vreemde reactie vd arts. Maar kan je je wel vinden in zijn advies? Je klinkt erg berustend dus dat is goed. Volg je hart en gevoel! Bij jou gaan de cycli altijd lekker snel toch? Hopelijk weet je vrijdag wanneer de IUI is! Pfoe moet zeggen dat ik 9 IUI echt knap vind! Shadixxx, ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag. Nu gezellig op het wachtbankje! En aftellen geblazen hier... Vanmiddag wel weer erg gevoelige borsten (niet zo pijnlijk als van het weekend) en weeig gevoel. Arghhh kon ik alles maar negeren
Ja hij heeft ons een beetje bang gemaakt met het verhaal dat ik nog jong ben en dat als IVF niet lukt het afgelopen is. Ik vroeg nog, als IVF niet lukt kan ik dan wel nog terecht voor de hormoonbehandelingen, dus puregon spuiten omdat ik Pcos heb, en hij zij dat het dan eigenlijk afgelopen is en ik dan alleen nog Clomid kan krijgen. Clomid werkt helemaal niet bij mij. Maar goed, ik hoop natuurlijk dat we wel zwanger kunnen worden. Dus daarom neigen we naar nog 3 extra behandelingen voordat we de stap nemen naar IVF. Mijn cycli zijn inderdaad kort dus dat gaat wel snel. Gevoelige borsten is een goed teken! Hoe voel je je vandaag?
Wachtenopwonder, zolang jij je er goed bij voelt, Is nog 3 x IUI een prima optie toch? Ik vind artsen die mensen bang maken niet relaxed. Het meegeven van enige realiteitszin is best natuurlijk maar uitstellen van IVF omdat je maar 3 pogingen hebt lijkt mij niet de beste reden. Plus juist fijn dat je nog jong bent! Ik hoop dat het voor je gaat overstappen naar IVF toch zwanger raakt en blijft!! Ben je nog wel tevreden over ziekenhuis? Shadixxx hoe gaat het? Schorpioen, succes met verhuizen morgen! Hier is de wanhoop wel btje toegeslagen. Vanochtend helemaal overstuur, ik trek het erg slecht op dit moment Slinkende en afnemende pijn borsten, nog wel weeiig en kort lontje maar dat zijn vast de spanningen. Ik probeer te hopen maar vrees een mislukte iui Veel dingen gebeuren nu ook op werk en privé dus al met al heftig.. Ik moet mezelf echt opladen om leuk en sociaal te doen komende dagen. Heb helaas veel dingen in agenda waar ik niet onderuit kom
He wat rot Wensmeisje Ik kan wel roepen dat 'alles nog mogelijk is', maar dat weet je zelf natuurlijk ook en dat verandert helemaal niets aan dat kl/otegevoel.. Ik hoop dat je gevoel niet klopt hoor! @WoW; Ik zou ook zeker eerst nog een aantal keer IUI doen.. Kijk, het bevruchten is bij jou het probleem niet zo, anders had je niet al die positieve testen gehad. Ik heb het idee dat ze bij jou beter aandacht kunnen besteden aan het blijven zitten van de embryo, in plaats van aan het ontstaan.. De kans op een miskraam is bij IVF natuurlijk alleen maar groter.. @Schorpioen; Veel plezier! Hier gaat het wel okay. Vriend had gisteren naar z'n baas gemaild dat hij smorgens niet kon komen omdat we naar de kliniek moesten, dat het echt, echt, echt niet op een andere dag kon omdat een IUI nu eenmaal niet te plannen valt, maar gewoon op een bepaalde datum en op een bepaald tijdstip moest gebeuren. Dat we een jaar in de MMM zitten en dat, als hij die afspraak niet door kon laten gaan, er weer een maand weg was, e.d. Z'n baas is echt een ongelooflijk k/utwijf, het is maar goed dat we deze maand niet tig keer naar de kliniek hoefden want dat hadden ze nooit goedgekeurd. Maar goed, ze belde hem op, was heel begripvol, het was niet erg dat hij 's morgens niet kwam, ze begreep het allemaal, bladiebla. Wij waren helemaal verbaasd over haar reactie. Komt ze 's middags, toen hij inmiddels op z'n werk was, vertellen dat ze zwanger is. Van een tweeling. Echt, ik vraag me af of dat mens uberhaupt gevoel heeft. Als iemand jou vertelt over een hele persoonlijke situatie, dat je middenin de behandelingen zit om maar een kindje te kunnen krijgen en dat je al een tijd bezig bent, dan ga jij een paar uur later toch niet dolblij vertellen dat je zwanger bent van een tweeling? Het is maar goed dat ik daar niet werk.. Maar goed, nog 3 dagen en dan is m'n vriend daar weg.. 2 mei begint hij bij een ander bedrijf. EIN-DE-LIJK. Gaan jullie nog wat doen met koninginnedag? Ik ga eigenlijk altijd Utrecht in met koninginnenach, maar dat zit er dit jaar niet in.. 2 weken terug dachten we nog van wel, omdat we toch geen behandeling hadden deze maand, maar het is maar goed dat ik geen kaarten heb gekocht.. Nu maar even zien wat we gaan doen..
Ik weet niet of ik zo tevreden ben, ze zeggen dat ze verder niets kunnen doen of onderzoeken waarom dit gebeurt, ze nemen die positieve testen niet zo serieus. Ze besten dus niet zoveel aandacht om te achterhalen waarom het niet blijft zitten. Ik weet verder ook niet wat ik moet denken, het zijn geen echte miskramen dus ja ik probeer dan ook positief te blijven dat het een keer wel mag lukken. Shaddixxx, is dat zo, miskraam met IVF hoger? Wat rot, bij mij is het ook niet echt helemaal pluis op het werk, ik zie dat jullie daar ook last van hebben Trouwens Shaddixxx, het lijkt net of zijn baas is omgeslagen omdat ze zelf zwanger is en dat ook heeft laten weten, het zou dus raar zijn als een zwangere geen begrip had voor jullie situatie. Ik ga niks doen 30 april, lekker tijd voor mezelf en partner nemen en genieten van een rustig dagje Wensmeisje, kan je je inhouden om niet te testen tot vrijdag?
Yup, tot 20% zelfs.. Wat betreft die vroege miskramen.. In NL doen ze daar helemaal niks mee, maar in NL doen ze met meer dingen niets waar in het buitenland heel snel een oplossing voor gevonden is.. Ik had al vaker geschreven over dokter Pfeiffer uit Dusseldorf en over België, toch? Baas van m'n vriend is overigens gewoon een k/utwijf hoor. Hij zou morgen z'n nieuwe contract gaan tekenen, heeft ie weken geleden al aangegeven, en nu kan het ineens niet meer want het is te druk. Hij moet gewoon komen werken, want ze komen mensen tekort. Wat denken ze nou? Dat hij z'n contract niet gaat tekenen omdat ze hem bij het bedrijf waar hij nog 3 dagen zit, nodig hebben? Ze liggen hem echt ontzettend dwars de laatste tijd.. Bizar gewoon. Lopen ze te dreigen met 'ernstige gevolgen' als hij niet komt.. Wat willen ze doen dan? Hem ontslaan? Oh, wat ben ik blij als hij daar weg is!
Hey meiden. Even snel. We zijn verhuisd. Het gong allemaal erg vlot. Nog wel wat dozen uit te pakken, maar we kunnen slapen, douchen en gewoon op de bank zitten! Morgen weer vast internet, kan dan uitgebreid reageren
Wachtenopwonder, pfoe het is natuurlijk ook lastig. De positieve testen voor NOD zijn hoopgevend echter ook frustrerend lijkt me. Het ziekenhuis zou daar toch wat mee moeten / kunnen doen? Alhoewel we ook allemaal weten dat er wen hoop geluk bij komt kijken. Loop je bij een streek-of academisch zknhuis? Ik hoop van harte mee dat het toch een keer lukt! Daar moeten we idd vertrouwen in hebben! Shadixxx, gezellige tante die baas..;-( maar als je man er toch over 3 dagen weg is, zou ik er weinig aandacht meer aangeven. Het is alleen maar negatieve energie lijkt me.. Hoe gaat het voor de rest met je? Voel je je goed? Schorpioen, wow snel gedaan!! Klinkt goed.. Altijd toch ff stress en gedoe hè? Hoop dat de afleiding je goed doet Hier is het wachten op de menstruatie... Pfff helemaal geen kwaaltjes meer. Dus ja, kan mij prima inhouden om niet te testen. Ik denk dat ik, ook al ben ik nog niet ongesteld morgen, toch niet test en wacht tot ik ongesteld word. Ik heb het er momenteel wel erg moeilijk mee maar helaas is het niet anders. Ook erg veel familie-uitjes etc waarbij ik toch elke keer weer zo geconfronteerd word met niet-zwanger kunnen worden.. Hoe goed bedoeld ook... Misschien een gesprekje met psych of maatschappelijk werk aanvragen... Oef en dan zijn we nog niet eens aan IVF begonnen... Nou jullie begrijpen het al, erg positief hier! Koninginnedag nog niet over nagedacht eigenlijk... Beetje chillen denk ik fijne dag allen!!!
zo we zijn weer helemaal online! Vannacht heerlijk in onze nieuwe kamer geslapen. We waren gisteren echt helemaal kapot! We lagen vroeg op bed. De katten hebben de verhuizing ook goed doorstaan. 1 is wel af en toe aan het mauwen,maar ze komen ontspannen over. We hebben nog wel wat dozen uit te pakken, maar dat heeft geen haast. wachtenopwonder: een positieve test geeft toch aan dat er hcg in je lijf zit. Ik vind het ook raar dat Nederland het gebied van zwanger worden wel achterloopt. Ik weet wel van mijn schoonzus dat ze, toen ze 2x een miskraam had gehad een bloedonderzoek kreeg, zo ook mijn broer, volgens mij keken ze naar de bloedstolling. Shadixxx: sommige mensen kan echt af toe door de goot steen spoelen, ze kunnen soms zo bot zijn! De maneger van mijn man weet dat wij op het ziekenhuis lopen en het geeft tnt geen problemen. Maar ik heb ook de afspraken op redelijke tijden kunnen regelen, zo dat mijn man iets later begon. Wensmeisje: balen hoor, maar geen bloed is nog hoop, toch? Ik vind het ook soms behoorlijk confroterend. Mensen zeggen nu ook, 'zo een nieuw huis, dan komt er zeker snel gezinsuitbreiding!" Ze moesten soms eens weten:x Wat we met koninginnendag gaan doen, dat weten we nog niet, wel krijgen we 's avonds vrienden over de vloer, dus dat wordt dan denk bbq. Verder hier geen kwaaltjes of zo, beetje buikpijn, dus zal binnenkort ongesteld worden. volgende week naar de gyn, voor een evaluatie gesprek.